XXL Nutrition

voor de beginners

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
'k zalt maar ook is vragen zekers :D
Ik heb nooit echt intensief getraint maar ben sinds 3 maanden bezig met vooral losse dumbbells en wat buikspieroefeningen.
doel : explosieve kracht en kracht voor judo ( dus moet snel blijven natuurlijk ... )
En heb 5-7 dagen tijd
( ben niet vet ofzo meer langs de magere kant maar heb al voedingsschema .. )

Iig bedankt als je met iets kan opleggen.
 
Yow!

Ik ben al enige tijd bezig met powerlifting, bodybuilding, fitness of hoe zouden we het ook noemen :D

Op mijn 17-18de begon ik met trainen. Ik heb periodes gehad waar ik erg actief bezig was en dan ook niet-actieve periodes. Uiteindelijk op mijn 19de heb ik klierkoorts gekregen en daar heb ik 20 maand lang met gesukkeld jammer genoeg. Met als resultaat dat ik ontzettend veel spiermassa was kwijt gespeeld, aangezien ik 20 maand lang niet meer kon trainen. Sinds 5 maand ben ik eindelijk aan de betere hand en ben ik de volle 5 maand terug volop aan het trainen. (Op zijn minst 3 maal in de week). De resultaten zijn er terug en ik had niet verwacht dat ik op zo'n korte tijd die spiermassa van vroeger terug had. Maar zoals iemand me ooit heeft wijsgemaakt, spieren hebben een soort van geheugen, dus als je een tijd stil ligt en je begint dan opnieuw, dan zullen je spieren vlugger terug komen dan dat je net begint met trainen.

Anyway ik ga even stoppen met rond te pot te draaien, het gene wat ik dus graag zou hebben is zoals velen een mooi schema. Want ik heb lange tijd getraind zonder een schema. En nu ik weer de oude ben, wil ik met een mooie lei herbeginnen!

Momenteel ben ik vrij tevreden over mijn spiermassa, maar ik zou graag wat meer willen werken aan mijn bostspieren, bovendien zou ik veel droger willen staan. Wat ieders droom is zeker? :) Maar kan je spiermassa opbouwen en ondertussen droog komen? Want voor zover ik weet verlies je spiermassa als je veel cardio doet.... Met alle respect voor bodybuilders, maar het is niet zo dat ik heel dik wil komen te staan. Ik heb het liever voor een gespierd en droog lichaam :)

Anyway zou het mogelijk zijn om me aub een schema op te stellen?

Alvast bedankt!

En zoals reeds gezegd is: Mooi initiatief!!!

Grtz Just Do It
 
vertel hoe lang je al traint
2 maanden
vertel je doel
Afvallen en massa
vertel het aantal keer dat je wilt/kunt trainen
4 keer per week, splitschema? kan 1-4 uur trainen.

Voeding
Ik eet momenteel

9:00 Brinta 50 g
600 ml vetarme melk
1 eetlepel lijnzaad olie
Probiotic(yakult)
2 vitamine pillen
Ritalin( :/)

11:00 4 bruine boterhammen met kipfilet(2stuks, plakes) en eentje met pindakaas 0.5 liter water

13:00 4 bruine boterhammen met kipfilet zelfde als bovenstaand 0.5 liter water

Voor training nog fruit/dextrose
13-16:00 trainen

Na trainen combishake
Potje zalm/tonijn/forel, met 2-3 eetlepels halfvolle slasaus, en 1 eetlepel lijnzaadolie. Meestal op 1/2 bruine boterhammen

18:00 Avondeten

21:00 Kwak 250 Gram



Stats
Lengte:1.83 cm
Gewicht 91 Kg
Leeftijd 18

Doe momenteel
Maandag Upper
Dinsdag Lower

Donderdag upper
Vrijdag lower

Woensdag,zat(moet ik in horeaca werken), en zondag rust.
Verder eet ik zaterdag wel eens een frietje ;)
 
19 jaar
1.82 m
64 kg

Ik wil dus graag aankomen (massa) Ik weet dat de basis bij veel eten ligt.
Ik train verder 3 keer per week ongeveer een uur.

Ik had een split-schema maar hoorde dat het beter was om een schema te nemen als up/lb

kun je misschien er wat van maken??

alvast bedankt!

gr King
 
9:00 Brinta 50 g
600 ml vetarme melk
1 eetlepel lijnzaad olie
Probiotic(yakult)
2 vitamine pillen
Ritalin( :/)

verdubbel je brinta.. 50 gram is imo te weinig. ga anders over op havermout als het anders een te dikke pap wordt.

Ik had een split-schema maar hoorde dat het beter was om een schema te nemen als up/lb

ik vind een split schema beter
[Link niet meer beschikbaar]
 
heej sorry lui


ik heb echt heel weinig tijd er even goed voor te gaan zitten.
ik wil er ook iets aan veranderen.

lees het topic gerust even door en gebruik een schema die je aanstaat er staan nu wel genoeg in :)

zal binnenkort weer even wat goeds doen :)
 
beginner?

Hallo,even vraagje tussendoor..Hoelang ben je nou een beginner en wanneer ben je gevorderd dan???

grtz
 
Ik wil binnenkort gaan beginnen met bodybuilden. Ben 2.04 meter lang, weeg 85 kg en kan 2 tot 3x per week naar de gym toe. Doel is zoveel mogelijk spiermassa opbouwen (over het hele lichaam uiteraard).
 
Hallo,even vraagje tussendoor..Hoelang ben je nou een beginner en wanneer ben je gevorderd dan???

grtz

dat is aan jezelf om te beoordelen.
als je denkt hulp nodig te hebben voor een schema ben je een beginner
 
maare dit weekend komt hier mooie update dan heb ik er even goed tijd voor
 
1 naar 2

Euhhjjj!!!

Nou bedoelde eigenlijk wanneer je van 1keer per week je hele lichaam met een splitschema naar twee keer gaat!!!

grtz
 
rnbflavour, ik heb je karma voor dit topic gegeven. Vindt het een goed idee!

Wat ik ook ergens op de eerste pagina's van dit topic gelezen heb is dat de schema's van zo'n sportinstructeur niet goed zijn... Ik krijg deze week een schema van de sportschool, raad jij mij aan die niet te gebruiken dan?
 
ik zou ook graag een schema willen

ik train al 1.5 maand
ik ben 18 jaar ,ik ben 2.06m, en weeg 90 kilo
mijn doel is : meer kracht en mooiere spieren
ik train 4xper week (maandag,dinsdag,donderdag,vrijdag)
ongeveer 1 a 2 uur per dag


alvast bedankt
 
Wat is volgens jullie de beste trainingsmethode voor een 2daagse trainingsweek?

Leeftijd: 22
Gewicht 76
Lengte 1.83
Doel Massa
Train sinds in 2003 - 15 maand, sinds 1 maand weer begonnen

ik kan helaas alleen maar op maandag en woensdag trainen en evt de rest van de week met dumbbells thuis.heeft er iemand een suggestie. Split, HIT of HST

En moet ik met HIT en HST zoveel mogelijk compound pakken, en met split isolated?

Ik ben nu flink bezig met bulken. heerlijke timing zo voor de zomer :P
maar is het wel nodig dat ik de hele week bulk omdat ik maar 2 dagen train.

bij voorbaat dank, rnbflavour! :)
 
rnbflavour, ik zou graag een schema krijgen waar ik zwaarder van wordt. Ik train nu ongeveer een maandje. Omdat ik pas 15 ben kan ik nog n iet naar de sportschool daarom train ik thuis, de enigste spullen die ik heb zyn dumbbells ,springtouw , en een stang(en kleine spullen waar je weinig aan hebt zoals knijphalters enz.) waar ik me op aan kan trekken. Ik hoop dat je in ieder geval wat tips of adviezen hebt,
 
Leeftijd: 21
Gewicht 84
Lengte 1.90
Doel Massa
Train sinds 1 Januari 2007
Supl. : Lean Gainer (6kg aangekomen sinds begin)

Ik train op ma/di do/vr
Voorlopig wil ik me eerst met name gaan richten op me bovenlichaam, aangezien me benen voorlopen wegens sportverleden. Ik zou graag een schema willen waarin ik elke spiergroep 2x per week kan aanpakken.

bij voorbaat dank, rnbflavour!
 
heej

ik snap dat ik veel mensen teleurstel ze nu niet te helpen, maar heb er echt geen tijd voor ik wil graag een soort FAQ maken aan de hand van dit topic en er ook voorbeeldschema's bij geven. ik heb tijd nodig dit uit te werken en moet veel werken laatste tijd, maar ik beloof dat ik hem zal brengen als et klaa is en doe echt me best ervoor want vin het leuk werk :)
 
Week 1 t/m 3, trainingstempo 2-0-2 (2 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief) , rust tussen sets 60sec, trainings gewicht is niet belangrijk, maar alle sets moeten makkelijk en soepel gaan. Uitvoering is het belangrijkst.

10min fietsen
Squat 3*15
Bend over row 3*15
Bench press 3*15
Pull down 3*15
Mill. press 3*15
Barbell curl 2*15
Push down 2*15

Calf rais 2*15
Cool down 5min

Week 4 t/m 6, trainingstempo 1-0-2 (1 sec positief, 0 sec vasthouden, 2 sec negatief) , 2 sec , rust tussen sets 90sec, trainings gewicht iets belangrijker, laatste set moet moeilijk gaan, maar uitvoering blijft het belangrijkst .

10min fietsen
Squat 3*15
Bend over row 3*15
Bench press 3*15
Pull down 3*15
Mill. press 3*15
Barbell curl 2*15
Push down 2*15
Calf rais 2*15
Cool down 5min

Week 7 RUST

Week 8 en 9 zelfde oefeningen alleen 12 reps ipv 15, 2-0-2 tempo (2 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief) , 90 sec rust. Door de minder reps kan je het gewicht gaan verhogen. Laatste set moeilijk .

Week 10 en 11 zelfde oefeningen alleen 10 reps ipv 12, 2-0-2 tempo (2 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief) , 120 sec rust. Door de minder reps kan je het weer gewicht gaan verhogen. Laatste 2 sets moeilijk .

Week 12 en 13 zelfde oefeningen alleen 8 reps ipv 10, 1-0-2 tempo (1 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief) , 120 sec rust. Door de minder reps kan je het weer gewicht gaan verhogen. Alle sets moeilijk .

Kan iemand me vertellen waarom in dit fb schema barbell curls en push downs staan ipv bv small grip chins en dips? ???
 
Is dit een goed 5 dagen schema voor massa?

Code:
maanadag

borst
flat dumbbell bench press
dumbbell fly
incline dumbbell bench press

buik
crunch
knee raises
twisting crunch

dinsdag

biceps
dumbbell curl
concentration curl

triceps
dumbbell triceps extension
skull crusher
triceps dip

woensdag

rug
barbell deadlift
lat pulldown

trapezius
dumbbell shoulder press
dumbbell lateral raise
dumbbell upright row

donderdag

benen
barbell back squat
lever leg extension
lever seated leg curl

kuiten
standing calf raises

vrijdag

schouders
dumbbell shoulder press
dumbbell lateral raise
dumbbell upright row

buik
crunch
knee raises
twisting crunch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven