AndroidHealthClinic

Islam: een sceptisch perspectief (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Beste Spiertje,
Ik dacht steeds dat je iemand was, die oprecht was in zijn verdediging van een vredelievende Islam. Ik las echter net een van je quotes op een ander forum, en ik moet zeggen: ik begrijp je niet. Hoe valt de religie van de vrede te rijmen met mensen bewerken met loden ppen? Wat lost het op? Ja, het is mij ook wel eens overkomen, dat mij ergens de toegang werd geweigerd. Maar iemand bewerken met een loden pijp... dat lost toch ook niets op? Of wel?

Mwa, dit vind ik een beetje uit de context gerukt. Die thread had een andere inslag imo. Ik vond uiteindelijk zelf wel wat te zeggen voor Spiertje's eerlijkheid.

Als je goed leest mevrouw antoinette zie je duidelijk staan Ooit
Ik heb daarna ook niks gedaan omdat ik mn verstand gebruikte, ik heb alleen gepost wat ik toen dacht
Overigens was dat wel een tijdje geleden toen ik nog een dwalende was met heidense ideeen

those were the day's bro. The good 'ol days. :D
Nou ja, de mensen van het boek zijn er één kwijt geraakt en weer één rijker. 't is er iig niet slechter op geworden :D

enkele weken geleden was jij dus nog een dwaas met heidense ideeen :rolleyes:

een scooter toch? dat worden minstens 10 duizend engelen die met mokerslagen je rugje zullen breken spier. zou je rug maar extra trainen dan.
:rolleyes:

hebben zojuist de reden ontdekt dat spiertje16 traint, óf de reden dat hij gelooft? :D
 
De hel zal een verschrikkelijke plek zijn voor al die niet geloven. De ketens van djehanam zullen je koken alsof de hitte van een miljard zonnen zich in je trekt.Je zult het gebed moeten verrichten op een plaat van ijzer waarbij elke aanraking met de plaat zal aanvoelen alsof je vlees besproeid wordt met lava uit de diepste gedeelten van de aarde. 10 duizend engelen zullen met mokerslagen je rug breken en de zwepen van malik el mawt zullen zijn alsof een miljard spijkers zich in je boren.
:roflol:
Ik zou met dat boekje van je profeet naar Hollywood gaan ouwe, zo te lezen ligt hier een grote blockbuster in het verschiet, wat een heerlijke fantasie!
 
Om Allah te aanbidden, om onze nederigheid naar hem toe te tonen
De hel zal een verschrikkelijke plek zijn voor al die niet geloven. De ketens van djehanam zullen je koken alsof de hitte van een miljard zonnen zich in je trekt.Je zult het gebed moeten verrichten op een plaat van ijzer waarbij elke aanraking met de plaat zal aanvoelen alsof je vlees besproeid wordt met lava uit de diepste gedeelten van de aarde. 10 duizend engelen zullen met mokerslagen je rug breken en de zwepen van malik el mawt zullen zijn alsof een miljard spijkers zich in je boren.
Dus behoed jezelf, want voorwaar de gewaarschuwde telt voor twee

:roflol:

Waarom zijn apocalyptische ideeën toch altijd zo aantrekkelijk voor degenen die zich verdrukt voelen?
(rethorische vraag)

:roflol:
Ik zou met dat boekje van je profeet naar Hollywood gaan ouwe, zo te lezen ligt hier een grote blockbuster in het verschiet, wat een heerlijke fantasie!

Holywood :D
 
Om Allah te aanbidden, om onze nederigheid naar hem toe te tonen
De hel zal een verschrikkelijke plek zijn voor al die niet geloven. De ketens van djehanam zullen je koken alsof de hitte van een miljard zonnen zich in je trekt.Je zult het gebed moeten verrichten op een plaat van ijzer waarbij elke aanraking met de plaat zal aanvoelen alsof je vlees besproeid wordt met lava uit de diepste gedeelten van de aarde. 10 duizend engelen zullen met mokerslagen je rug breken en de zwepen van malik el mawt zullen zijn alsof een miljard spijkers zich in je boren.
Dus behoed jezelf, want voorwaar de gewaarschuwde telt voor twee


Hoe inspiratieloos. Stuur je grote baas ff langs bij deze kerel, kan ie wat leukere ideetjes opdoen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Een miljard zonnen, haha zeg :rolleyes:
 
Die doem scenarios klinken ook allemaal zo uit grootmoederstijd , het word tijd dat allah zijn koran is wat moderniseert.


bijv allah pakte zijn hellfire missiles
 
Je bent een ongelovige en je keert van Allah subhanna watala af. Je hoort bij de kuffar, en daarvoor zul je gaan boeten
En ik zelf hoop dat het niet zo hoeft te gaan, maar als je je blijft afkeren..dan zie ik het slecht voor je in


boeten, straffen, pijnigen.
Als zijn creatie hem dan toch zo zou tegen steken (Allah diegene die alles voorziet), dan kon hij er beter nooit aan begonnen zijn.

geef mij maar roxxe's religie met die grappige, dikke olifant.
 
Idd, de grote kracht van de islam...broederschap
Waar je ook bent, een moslimbroeder zal altijd voor je klaarstaan om je te helpen
Yep, daarom schieten Soennieten en Sjiieten elkaar dood.

Yep, daarom schieten de Palestijnen (in feite de Filistijnen) elkaar aan gort :roflol:
Als ze een beetje verstand zouden hebben zouden ze de handen ineen slaan tegen Israël die nu lachende derde is.
 
Yep, daarom schieten Soennieten en Sjiieten elkaar dood.

Yep, daarom schieten de Palestijnen (in feite de Filistijnen) elkaar aan gort :roflol:
Als ze een beetje verstand zouden hebben zouden ze de handen ineen slaan tegen Israël die nu lachende derde is.

Die hebben allemaal de islam verkeerd begrepen...
 
Om Allah te aanbidden, om onze nederigheid naar hem toe te tonen
De hel zal een verschrikkelijke plek zijn voor al die niet geloven. De ketens van djehanam zullen je koken alsof de hitte van een miljard zonnen zich in je trekt.Je zult het gebed moeten verrichten op een plaat van ijzer waarbij elke aanraking met de plaat zal aanvoelen alsof je vlees besproeid wordt met lava uit de diepste gedeelten van de aarde. 10 duizend engelen zullen met mokerslagen je rug breken en de zwepen van malik el mawt zullen zijn alsof een miljard spijkers zich in je boren.
Dus behoed jezelf, want voorwaar de gewaarschuwde telt voor twee

Spiertje, lees nogmaals wat je getypt heb en besef aub hoe ze de mensen angst willen injagen om te geloven in een bepaalde godsdienst. Het is pas erg omdat er zelfs 3 godsdiensten zijn die zeggen dat je zwaar zal verbranden als je niet in hun strekking gelooft.
 
Laatst bewerkt:
Allah heeft het maar druk om al die engelen aan te maken. Al die miljarden ongelovigen die reeds gestorven zijn (Het Spaghettimonster hebbe hun ziel) worden door tienduizend engelen per persoon gefolterd met mokerslagen. Het is wel druk in de hel. Miljarden ketters en tientallen biljoenen engelen die mokerslagen uitdelen. Dolle boel daar.
 
Verder strookt het hel-beeld totaal niet met de uitspraak: God/Allah is barmhartig.

Verder: stel (hypothetisch) dat er een God/Allah zou zijn die ons gemaakt heeft. Denk je nu echt dat iemand die de geavanceerde intelligentie heeft om mensen en het heelal te scheppen tegelijkertijd de primitieve barbaarsheid heeft om mensen eeuwig te laten folteren? Ik denk dat als hij zou bestaan (hypothetisch) hij ver boven dit soort primitieve wraakgevoelens leeft.

Get real: de hel is een menselijk denkbeeld, bedoeld om mensen door middel van angst bij de groep te houden en ze in het gareel te houden. Tot de middeleeuwen werkte dat nog, maar nu echt niet meer.

Verder de beeldspraak: zwepen, spijkers, lava, zonnen; begrippen die in die tijd bekend waren. Als de woorden echt van Allah waren hadden er op zijn minst lasers, elektroshock en chemische foltering (en toekomstige methoden die nu niet bekend zijn) bijgezeten. Het zijn begrippen uit die tijd, dus door mensen verzonnen.
 
Laatst bewerkt:
Verder: stel (hypothetisch) dat er een God/Allah zou zijn die ons gemaakt heeft. Denk je nu echt dat iemand die de geavanceerde intelligentie heeft om mensen en het heelal te scheppen tegelijkertijd de primitieve barbaarsheid heeft om mensen eeuwig te laten folteren? Ik denk dat als hij zou bestaan (hypothetisch) hij ver boven dit soort primitieve wraakgevoelens leeft.

Gods wegen zijn ondoorgrondelijk, je weet toch

:rolleyes:
 
Dat is heel goed, Spiertje. Niet iedereen praktiseert zijn geloof met zijn verstand.

Toch blijf ik met veel vragen zitten, die me als vrouw kwetsen, misschien omdat ik de werkelijke betekenis niet ken. Bijvoorbeeld: is het een moslim-man werkelijk toegestaan om coïtus te hebben met zijn slavinnen? (Koran 23:5/6 en 33:50; Tafsir Sayyid Abul Ala Maududi, al-Muminun en al-Maarij).

Serieus Antoinette hoe graag ik deze discussie ook met je zou willen voeren ik kan hem niet met je voeren.
Mijn kennis over de koran op zulk niveau is gewoon te beperkt, en ik heb geen zin om hier dingen straks te gaan verkondigen die mischien niet helemaal waar zijn. Dan krijgen mensen een verkeerd beeld, en dat is niet de bedoeling.
Er zijn zat islamitische theologen te vinden op universiteiten en moskeen.
Je kan daar naar gerust hart erover discussieren met mensen die er werkelijk echt verstand van hebben, en er ook voor hebben gestudeerd. Dat zal denk ik wel een wat pittigere discussie dan met mij zijn hehe :D
 
:roflol:
Ik zou met dat boekje van je profeet naar Hollywood gaan ouwe, zo te lezen ligt hier een grote blockbuster in het verschiet, wat een heerlijke fantasie!

Lach maar vrind lach maar
We zullen het uiteindelijk wel zien...
 
Spiertje, lees nogmaals wat je getypt heb en besef aub hoe ze de mensen angst willen injagen om te geloven in een bepaalde godsdienst. Het is pas erg omdat er zelfs 3 godsdiensten zijn die zeggen dat je zwaar zal verbranden als je niet in hun strekking gelooft.

Jij van alle mensen hier zou beter moeten weten man...
 
Allah heeft het maar druk om al die engelen aan te maken. Al die miljarden ongelovigen die reeds gestorven zijn (Het Spaghettimonster hebbe hun ziel) worden door tienduizend engelen per persoon gefolterd met mokerslagen. Het is wel druk in de hel. Miljarden ketters en tientallen biljoenen engelen die mokerslagen uitdelen. Dolle boel daar.
Je kunt het je bijna niet voorstellen idd..
Maar zo ver reikt de kracht van allah de eerbiedwaardige
 
Verder strookt het hel-beeld totaal niet met de uitspraak: God/Allah is barmhartig.

Verder: stel (hypothetisch) dat er een God/Allah zou zijn die ons gemaakt heeft. Denk je nu echt dat iemand die de geavanceerde intelligentie heeft om mensen en het heelal te scheppen tegelijkertijd de primitieve barbaarsheid heeft om mensen eeuwig te laten folteren? Ik denk dat als hij zou bestaan (hypothetisch) hij ver boven dit soort primitieve wraakgevoelens leeft.

Get real: de hel is een menselijk denkbeeld, bedoeld om mensen door middel van angst bij de groep te houden en ze in het gareel te houden. Tot de middeleeuwen werkte dat nog, maar nu echt niet meer.

Verder de beeldspraak: zwepen, spijkers, lava, zonnen; begrippen die in die tijd bekend waren. Als de woorden echt van Allah waren hadden er op zijn minst lasers, elektroshock en chemische foltering (en toekomstige methoden die nu niet bekend zijn) bijgezeten. Het zijn begrippen uit die tijd, dus door mensen verzonnen.[/QUOTE]

Allah is de meest genadevolle , maar ook de al-Hasib de opsteller van de Rekening en de Vergelder
Zijn barmhartigheid reikt niet tot in het oneindigheid
En wie weet wat voor straffen allah swt nog voor diegene die ongelovig zijn klaar heeft staan....
 
spiertje16 zei:
Allah is de meest genadevolle , maar ook de al-Hasib de opsteller van de Rekening en de Vergelder
Zijn barmhartigheid reikt niet tot in het oneindigheid
En wie weet wat voor straffen allah swt nog voor diegene die ongelovig zijn klaar heeft staan....

Waneer krijg je je benoeming tot imam?
 
Back
Naar boven