XXL Nutrition

dogccrapp niet voor "beginners"?

Bezoekers in dit topic

killerbee

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
24 mrt 2006
Berichten
2.228
Waardering
22
Lengte
1m82
Massa
92kg
Ik train nu ongeveer anderhalf jaartje en zou graag aan de slag beginnen met de dc methode,maar volgens sommigen moet je daar minstens 3 jaar trainingservaring voor hebben ???
Wat zijn de meningen hier...
 
Het is wel makkelijk als je redelijke trainingservaring hebt ja. Sowieso moet je leren hoe je eigen lichaam in elkaar zit, wanneer je tegen je grens aanzit, zowel fysiek als mentaal. Je moet weten wanneer je lichaam aangeeft dat het even genoeg is geweest. Sowieso raad ik het af als je pas 1,5 jaar traint, omdat je dan op "normale" trainingsmethodes nog gemakkelijk kan gainen.
 
De magie die er aan methodes gehangen wordt is onzin. Wat je ook doet het komt neer op het stressen van spieren om ze vervolgens te voeden en te laten rusten.

Je kan wisselen in frequentie, intensiteit, rust tussen setjes en nog veel meer, maar je vindt alleen wat voor jou het beste werkt door het te proberen.

Dus ga gerust je gang.
 
De magie die er aan methodes gehangen wordt is onzin. Wat je ook doet het komt neer op het stressen van spieren om ze vervolgens te voeden en te laten rusten.

Je kan wisselen in frequentie, intensiteit, rust tussen setjes en nog veel meer, maar je vindt alleen wat voor jou het beste werkt door het te proberen.

Dus ga gerust je gang.
tuurlijk werken de meeste trainingsprogramma's wel, maar dc is imo wel een van de betere programma's voor gevorderden om nog steeds snel massa aan te zetten.

ik weet trouwens ook niet waarom je het woord "magie" gebruikt, want doggcrapp word niet gebracht als een of ander revolutionair iets, het is gewoon een van de vele programma's gericht op het bouwen van spiermassa...
 
De magie die er aan methodes gehangen wordt is onzin. Wat je ook doet het komt neer op het stressen van spieren om ze vervolgens te voeden en te laten rusten.

Je kan wisselen in frequentie, intensiteit, rust tussen setjes en nog veel meer, maar je vindt alleen wat voor jou het beste werkt door het te proberen.

Dus ga gerust je gang.

DC is wel erg intensief, omdat het gebruik maakt van progressive overload. Het maakt gebruikt van "blasts" en "cruises". Je moet je lichaam wel goed kennen om te weten wanneer je een cruise moet inlassen. Plus vind ik DC beter als je wat verder gevorderd bent. Nu kan je met conventionele trainingsmethodes nog gemakkelijk winst pakken, en later, als het moeilijker wordt, kan je altijd nog DC doen.
 
tuurlijk werken de meeste trainingsprogramma's wel, maar dc is imo wel een van de betere programma's voor gevorderden om nog steeds snel massa aan te zetten.

ik weet trouwens ook niet waarom je het woord "magie" gebruikt, want doggcrapp word niet gebracht als een of ander revolutionair iets, het is gewoon een van de vele programma's gericht op het bouwen van spiermassa...

Wie is gevorderd? Welke van de echte top pro's doen DC?

Lees ipv magie maar hype, dat dekt de lading beter.

DC is wel erg intensief, omdat het gebruik maakt van progressive overload. Het maakt gebruikt van "blasts" en "cruises". Je moet je lichaam wel goed kennen om te weten wanneer je een cruise moet inlassen. Plus vind ik DC beter als je wat verder gevorderd bent. Nu kan je met conventionele trainingsmethodes nog gemakkelijk winst pakken, en later, als het moeilijker wordt, kan je altijd nog DC doen.

Wat betreft het luisteren naar je lichaam heb je een punt maar dat moet je met elke methode. Een methode is zo intensief als je 'm zelf maakt. Met je huis, tuin en keuken 'weider' split kan je jezelf ook slopen.
 
Wie is gevorderd? Welke van de echte top pro's doen DC?

Lees ipv magie maar hype, dat dekt de lading beter.



Wat betreft het luisteren naar je lichaam heb je een punt maar dat moet je met elke methode. Een methode is zo intensief als je 'm zelf maakt. Met je huis, tuin en keuken 'weider' split kan je jezelf ook slopen.


Helemaal met je eens bro :thumbs:
 
Wie is gevorderd? Welke van de echte top pro's doen DC?

Lees ipv magie maar hype, dat dekt de lading beter.



Wat betreft het luisteren naar je lichaam heb je een punt maar dat moet je met elke methode. Een methode is zo intensief als je 'm zelf maakt. Met je huis, tuin en keuken 'weider' split kan je jezelf ook slopen.

David Henry traint DC. Tuurlijk is elke methode zo intensief als je hem zelf maakt, maar voor DC geld dat je elke training, elke set till failure moet trainen. Dat hoort in het schema. Dat kan je bij andere schema's ook doen, maar daar zijn de meesten niet op gebaseert. Mijn persoonlijke mening is dat je wel wat trainingservaring moet hebben om aan DC te gaan beginnen.

Er is veel "hype" rondom DC ja, maar vele meningen zijn gebaseert op niets, want niet veel mensen hier trainen ook daadwerkelijk DC.
 
Dat was zo'n beetje m'n punt ;)

Wat is je punt dan? David Henry was imo een van de best geconditioneerde atleten op de Olympia. Dat hij 1.65m is kan hij ook niks aan doen :D
 
Wat is je punt dan? David Henry was imo een van de best geconditioneerde atleten op de Olympia. Dat hij 1.65m is kan hij ook niks aan doen :D

Dat het aantal op een hand te tellen is, op een vinger zelfs ;)

Heel veel pro's werken niet volgens een methode die door iemand anders bedacht, maar hebben gewoon door zaken uit te proberen gevonden wat voor hen 't beste werkt.

Dat lijkt mij persoonlijk 't beste en daarom zou ik nooit tegen iemand zeggen dat hij drie jaar, of wat periode dan ook, moet wachten om iets te proberen.
 
Dat het aantal op een hand te tellen is, op een vinger zelfs ;)

Heel veel pro's werken niet volgens een methode die door iemand anders bedacht, maar hebben gewoon door zaken uit te proberen gevonden wat voor hen 't beste werkt.

Dat lijkt mij persoonlijk 't beste en daarom zou ik nooit tegen iemand zeggen dat hij drie jaar, of wat periode dan ook, moet wachten om iets te proberen.

Tuurlijk moet je doen wat je zelf het beste lijkt, zeker als je je brood er mee moet verdienen. Alleen was mijn punt, dat ik vind dat je niet te snel met DC moet beginnen ivm de intensiteit etc. Maar daar mag iedereen anders over denken. Dit topic gaat ook niet over de werking van DC training en of het wel of niet goed is, dat is ook niet te bepalen, want de ene trainee gaat er harder op dan de andere.
 
Back
Naar boven