MuscleMeat

Virus verzamelt leger van zombiecomputers

Bezoekers in dit topic

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
12 mei 2003
Berichten
8.593
Waardering
13
Virus verzamelt leger van zombiecomputers

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Storm Worm, een hardnekkig virus dat al acht maanden rondwaart, heeft al meer dan 20 miljoen pc-gebruikers besmet en is nog verre van uitgeroeid. De geïnfecteerde toestellen zijn zombies geworden en kunnen gebruikt kunnen worden voor het versturen van spam of andere virussen zonder dat de gebruiker zich hiervan bewust is. Experts vrezen nu dat de maker van het virus, die het beheer over de zombies heeft, van plan is om zijn leger uit te huren aan de hoogste bieder.

Varianten
Het beveiligingsbedrijf SecureWorks merkte dat het aantal besmette computers de laatste vier maanden gestegen is van 71.342 naar meer dan 20 miljoen. Het virus is sinds januari meerdere malen van gedaante veranderd en verbergt zich voornamelijk in spam. Bijna zeven procent van alle spam die vorige weken verstuurd werd, bevatte een variant van het Storm Worm-virus.

Het leger van zombiecomputers is inmiddels zo groot dat het naar schatting elke online organisatie kan omverwerpen. “We weten niet waarom de auteur het virus de wereld instuurde,” zegt Joe Stewart van SecureWorks. “Maar het zou kunnen dat hij het botnet wil verhuren aan andere hackers, die met het enorme zombieleger aanvallen kan uitvoeren op organisaties of zelfs landen.”



:cool:
 
Het klinkt wel super stoer. Als je zo'n virus hebt gemaakt en het werkt goed dan moet dat toch een fantastisch gevoel geven :D
 
In 7% van alle spam? Das aardig wat dan.
 
zoekt vast een job bij microsoft :D
 
die gaat het wel redden idd.
 
heyyyy, dat virus had ik nog niet, ff wat spam openen! wil wel een complete collectie natuurlijk :cool:
 
pokkemongolen - u gotta catch 'm all :thumbup:
 
Zielig gewoon.. Ik zie het nut niet in van een virus de wereld in helpen die veel mensen weer flink wat geld kan gaan kosten.
 
wat is spam??? hahahaha verdomme ben ik blij dat ik een apart spamadres heb.
 
Ha ha net goed weer......dat krijg je met die ms systeemen die allemaal exact het zelfde zijn.
Zal nog harder lachen als ze dat ook lukt bij niet ms systeemen....spanning en sensatie. :cool:
 
ik snap het ook niet , je maakt miljoenen computers naar de klote en dit allemaal door een mongool.hij verdient gewoon 10 jaar celstraf kijken of hij dan nog zo grappig denkt te zijn.
 
Zielig gewoon.. Ik zie het nut niet in van een virus de wereld in helpen die veel mensen weer flink wat geld kan gaan kosten.
hacken = business
Dit soort programma's bestaan overigens al jaren, er zijn zelfs skiddies van 15 jaar, die een compleet priveleger aan zombie computers hebben.
Meestal gebruiken ze die om een DoS aanval te openen op sites aan wie ze een hekel hebben, een site die ik vaak bezoek, is laatst ook aangevallen op die manier:
HellBound Hackers, en wat te denken van WillemAlexander en Maxima die met het volk wilde chatten, had je zo'n domme KPN die zei dat er niks mis kon gaan, sukkels:D:D:D
 
ghehe, kheb nu zo een 2000 bots :roflol:
Je kan er toch een aardig zakcentje mee verdienen, $750.000 p/m voor spam :eek!:
 
Je kan het ook anders zien...eerder dom om geen anti virus te installen, en al helmaal dom als je spam e-mails opent of bijlagen gaat openen die verdacht lijken. Neemt niet weg dat die spammers/virus makers natuurlijk allemaal dood moeten.
 
Je kan het ook anders zien...eerder dom om geen anti virus te installen, en al helmaal dom als je spam e-mails opent of bijlagen gaat openen die verdacht lijken. Neemt niet weg dat die spammers/virus makers natuurlijk allemaal dood moeten.
spammers moeten ze idd ophangen
 
Back
Naar boven