MuscleMeat

Slaapverlamming

Bezoekers in dit topic

Bouwens

Jehova's getuige
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
9 feb 2005
Berichten
6.436
Waardering
22
Afgelopen weekend ben ik bruut aan het feesten geweest op Decibel. Na een nachtje weinig slaap kwam ik uitgeput thuis.
Opeens werd ik 's ochtends wakker en ik hoorde iemand op de gang lopen. Ik wilde kijken wat het was maar ik kon me niet meer bewegen. Heb ongeveer een minuut zo gelegen voordat ik weer kon bewegen. Ondertussen heb ik doodsangsten uitgestaan want ik dacht dat Roxxe weer Rohypnol in m'n drinken had gedaan :verneder:

Meteen maar op internet wezen zoeken wat het zou kunnen zijn en toen kwam ik dit tegen.

Slaapverlamming - Wikipedia


20% van de mensen heeft het dus weleens gehad. Wie op het forum heeft hier ook weleens last van gehad?
 
Ontvoeringen door buitenaardse wezens

In de Verenigde Staten van Amerika worden regelmatig gevallen gemeld van zogenaamde “alien abductions”: ontvoeringen door buitenaardse wezens. Deze ontvoeringen vinden volgens getuigenissen vaak plaats in de slaapkamer, na het ontwaken. De slachtoffers zijn meestal volledig verlamd terwijl het gebeurt. Ook hier zijn gelijkenissen te zien met hypnopompische hallucinaties. De Incubi, waarover men tijdens de Middeleeuwen vaak hallucineerde vanwege de angst voor demonen en heksen, hebben tegenwoordig mogelijk plaats gemaakt voor een moderne invulling: de ontvoeringen door buitenaardse wezens.

:roflol:

Nee geen last van gehad. Wel heb ik een tijd lang geprobeerd om te lucide dromen maar is nooit gelukt.

Lucide droom - Wikipedia
 
Nee nog nooit gehad, wel vaak dat mn arm in een verkeerde houding ligt waardoor de bloeddoorstroming niet meer bijster goed is. Dan word ik wakker en dan kan ik mijn arm niet meer bewegen, moet ik met mijn andere arm hem goedleggen ... langzaam maar zeker begint ie dan terug te werken ....
 
Afgelopen weekend ben ik bruut aan het feesten geweest op Decibel. Na een nachtje weinig slaap kwam ik uitgeput thuis.
Opeens werd ik 's ochtends wakker en ik hoorde iemand op de gang lopen. Ik wilde kijken wat het was maar ik kon me niet meer bewegen. Heb ongeveer een minuut zo gelegen voordat ik weer kon bewegen. Ondertussen heb ik doodsangsten uitgestaan want ik dacht dat Roxxe weer Rohypnol in m'n drinken had gedaan :verneder:

Meteen maar op internet wezen zoeken wat het zou kunnen zijn en toen kwam ik dit tegen.

Slaapverlamming - Wikipedia

20% van de mensen heeft het dus weleens gehad. Wie op het forum heeft hier ook weleens last van gehad?


Ja ik ....ik had er last in de tijden dat ik het niet nauw nam met mijn gezondheid.
Veel feesten en weinig slaap....en in die tijd werd ik idd wel eens wakker en dan had ik precies het zelfde als wat jij nu beschrijft alles bewust mee maken maar niet kunnen bewegen, praten , knipperen met je ogen voor een korte tijd zo'n 1 a 2 minuten scary shit was dat.
En opeens was het ook weer weg...nooit geen last meer van gehad de laaste 5a6 jaar.
 
Ja ik ....ik had er last in de tijden dat ik het niet nauw nam met mijn gezondheid.
Veel feesten en weinig slaap....en in die tijd werd ik idd wel eens wakker en dan had ik precies het zelfde als wat jij nu beschrijft alles bewust mee maken maar niet kunnen bewegen, praten , knipperen met je ogen voor een korte tijd zo'n 1 a 2 minuten scary shit was dat.
En opeens was het ook weer weg...nooit geen last meer van gehad de laaste 5a6 jaar.

Het was inderdaad niet zo'n heel gezond weekend voor mij. En de week ervoor weinig geslapen ivm rugklachten. Ik denk dat het allees bij elkaar is geweest.

Maar het was inderdaad scary. Dacht even dat ik verlamd was....
 
Nog nooit gehad maar klinkt idd best eng.
 
Gewoonlijk begint de slaap met een non REM-slaap, gevolgd door een REM-slaap (waarin waarschijnlijk de dromen optreden). Bij narcolepsie is er een REM-slaap echter kort na het inslapen of zelfs direct bij het begin van de slaap: SOREMP (Sleep Onset REM Period). Deze plotselinge overgang naar een REM-slaap wordt ervaren als slaapverlamming. Men is zich bewust van de omgeving, maar is niet in staat zich te bewegen, hetgeen erg beangstigend of bedreigend kan zijn.

Zeker geestesveruimende middelen gebruikt ?
 
Gewoonlijk begint de slaap met een non REM-slaap, gevolgd door een REM-slaap (waarin waarschijnlijk de dromen optreden). Bij narcolepsie is er een REM-slaap echter kort na het inslapen of zelfs direct bij het begin van de slaap: SOREMP (Sleep Onset REM Period). Deze plotselinge overgang naar een REM-slaap wordt ervaren als slaapverlamming. Men is zich bewust van de omgeving, maar is niet in staat zich te bewegen, hetgeen erg beangstigend of bedreigend kan zijn.

Zeker geestesveruimende middelen gebruikt ?

Op moleculair gebied is er een verstoring in de neurotransmitters vs receptoren.
En het blijft vaak niet bij alleen maar een slaapverlamming, enge levendige dromen horen er bijna altijd bij.
Bovendien is dit vaak een onderdeel van narcolepsie
 
nooit gehad ook.

wel heb ik af en toe dat ik lijk te vallen bij het wakker worden.
 
heb wel eens smorgens me benen verlamd gehad dat ik uit bed stapte en zo na de grond ging.hoe het kwam weet ik nog niet.misschien heb ik nu de oorzaak gevonden.
 
Weleens dergelijke verschijnselen meegemaakt, ik probeerde toen rechtop in m'n bed te gaan zitten in een schok, lukte niet. Ging gepaard met een soort van electrische lading in m'n handen en voeten. :s En warm maar toch ook koud gevoel in de rest van m'n lichaam en hoofd. En dan leefde ik met het idee dat mensen op straat aan het ruzieen waren.
 
nooit gehad ook.

wel heb ik af en toe dat ik lijk te vallen bij het wakker worden.

Jaaa dat komt volgens mij ook regelmatig voor... Heb ik ook. Voelt best vreemd. Niet heel fijn. :(
Datzelfde gevoel heb ik ook wanneer ik in een vliegtuig zit, bij het dalen. (Zit niet tussen mijn oren, ben niet bang om neer te storten maar voel het gewoon in mijn lichaam.)
 
Ik had dit ook. Het was alleen mijn arm. Jouw verhaal komt ook bijna overeen met de mijne. Werd ook opeens wakker en ik voelde mijn arm niet meer en kon het ook niet meer bewegen. Ik dus zo met mijn andere arm de gevoelloze arm optrekken maar die viel gewoon omlaag. Damnz dat was ook best schrikken. Na een minuutje kwam het gevoel in mijn arm pas weer terug.
 
sleep paralysis heb ik 1 keer heftig voorgehad na een slechte trip, hele lichaam lag verlamd in een half slaap/waak toestand en roepen kon niet. ook nog het gevoel alsof er iemand op je lichaam zit.
 
Ik had dit ook. Het was alleen mijn arm. Jouw verhaal komt ook bijna overeen met de mijne. Werd ook opeens wakker en ik voelde mijn arm niet meer en kon het ook niet meer bewegen. Ik dus zo met mijn andere arm de gevoelloze arm optrekken maar die viel gewoon omlaag. Damnz dat was ook best schrikken. Na een minuutje kwam het gevoel in mijn arm pas weer terug.

jah heb dit ook precies zo gehad.geeft je het gevoel hoe iemand leeft die verlamd is voor zijn hele leven.erg he
 
Zeker geestesveruimende middelen gebruikt ?

1tje maar + wat G. Heb het rustig aan gedaan omdat ik de week ervoor niet zo goed geslapen had. Maar drugsgebruik hoeft niet de oorzaak te zijn.

Ik heb er in de tussentijd wat overgelezen en bij de meeste mensen komt het voor na periodes van stress. Wat drugsgebruik en slecht slapen allebei zijn dus ik denk dat het daar vandaan is gekomen. En zo te horen komt het vaker voor.

Blackadder zei:
sleep paralysis heb ik 1 keer heftig voorgehad na een slechte trip, hele lichaam lag verlamd in een half slaap/waak toestand en roepen kon niet. ook nog het gevoel alsof er iemand op je lichaam zit.

Ik had wel het idee of er iemand aanwezig was ofzo en hoorde voetstappen. Maar had niet het gevoel of er iemand op mijn lichaam zat.
 
Back
Naar boven