Fitness Seller

meer eten en toch steeds droger worden? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Smoothmold

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
6 nov 2003
Berichten
5.768
Waardering
6
Ik heb een tijd lang gecut met rond de 3000 a 4000 kcal. Nu eet ik weer meer. Zo'n 5000 kcal en wordt nog steeds droger? Het lijkt wel dat mijn stofwisseling op hol is geslagen. Heel de dag is mijn lichaam warm van binnen. Ik denk om het eten snel te verbranden. Ik eet ook nog zo'n 100 gram brinta voor het slapen gaan. Het lijkt wel hoe meer ik ga eten, hoe sneller mijn stofwisseling omhoog gaat

Ik heb trouwens al ruim een week rust en zit heel de dag op mijn luie reet thuis. :scratch:

Wie kan hier over meepraten?
 
Ik heb een tijd lang gecut met rond de 3000 a 4000 kcal. Nu eet ik weer meer. Zo'n 5000 kcal en wordt nog steeds droger? Het lijkt wel dat mijn stofwisseling op hol is geslagen. Heel de dag is mijn lichaam warm van binnen. Ik denk om het eten snel te verbranden. Ik eet ook nog zo'n 100 gram brinta voor het slapen gaan. Het lijkt wel hoe meer ik ga eten, hoe sneller mijn stofwisseling omhoog gaat

Ik heb trouwens al ruim een week rust en zit heel de dag op mijn luie reet thuis. :scratch:

Wie kan hier over meepraten?

Een alien in je lichaam??? Zeker een vreemde zaak. Je stofwisseling gaat toch maar de hoogte in qua kwantiteit maaltijden je nuttigt en minder qua hoeveelheid.
 
misschien wel iets te lang gecut:D
 
Een alien in je lichaam??? Zeker een vreemde zaak. Je stofwisseling gaat toch maar de hoogte in qua kwantiteit maaltijden je nuttigt en minder qua hoeveelheid.

mischien zo'n 50 cm lange lintworm in je darmen die lekker meesmikkelt :)

maarum, zit je aan een kuurtje ofzoiets? Want 3000-4000 cut en 5000 bulk zijn geen normale getallen voor naturels.
 
mischien zo'n 50 cm lange lintworm in je darmen die lekker meesmikkelt :)

maarum, zit je aan een kuurtje ofzoiets? Want 3000-4000 cut en 5000 bulk zijn geen normale getallen voor naturels.

:roflol: wat een uitspraken hierzo. het blijkt maar weer dat het niveau hier over het algemeen ver te zoeken is.
 
ik weet wat je bedoel Sven:D

ik werd ook eerst op 3700kcals gezet voor me cut...zo'n 500 meer dan ik nodig had boven onderhoud. TYFES!!!ik had bakken energie, werd warm van binnen, buikpijn als ik na 2 uur niks gegeten had :eek: een op hol geslagen metabolisme klinkt wel plausibel in dit geval:D

hij is in ieder geval niet langzaam meer:p
 
ik weet wat je bedoel Sven:D

ik werd ook eerst op 3700kcals gezet voor me cut...zo'n 500 meer dan ik nodig had boven onderhoud. TYFES!!!ik had bakken energie, werd warm van binnen, buikpijn als ik na 2 uur niks gegeten had :eek: een op hol geslagen metabolisme klinkt wel plausibel in dit geval:D

hij is in ieder geval niet langzaam meer:p

:eek: Je bent toch geen endo :D
 
:eek: Je bent toch geen endo :D

helaas wel :o...endo-meso wel niet te verstaan, maar ik merk wel zodra ik wat lakser wordt...me metabolisme weer vertraagt binnen 2 weken:(

...en dat terwijl ik net terug ben van vakantie uit Rhodos met me vriendin waarbij ik maar 3-4x per dag at met 2 whey shakes drbij...per dag amper 2000kcals:o

Deze week kan ik dus maar beter weer snel meer gaan vreten:D
 
eet je meer groenten? drink je meer water? minder zuivel? Kan wel veel oorzaken hebben denk ik! misschien kom je iets spier aan en blijft je vet gelijk? Misschien minder vocht? Zit je beter in je vel? En droog trainen op 4000 a 5000 kan best! Heb het zelf op ongeveer 4200 a 4500, dan gaat t snel ook!
 
Lijkt me dat als je lang cut, op de grens dat je lichaam in spaarstand zou kunnen gaan, en dan ineens meer gaat eten, je lichaam als een gek alles gaat verbranden wat er binnen komt. Ik denk wel dat het na een tijdje stopt. Zo gauw je lichaam in de gaten krijgt dat je standaard zo veel gaat eten, gaat je metabolisme wel weer terug. Maar je moet er natuurlijk ook rekening mee houden dat je meer spierweefsel hebt gekweekt (neem ik aan tenminste), dus dat scheelt ook wel iets natuurlijk.
Ik merk het bij mezelf bij vetten. Ik eet bijv. een week weinig vet en dan een dag of 2 veel vet en ik word duidelijk droger. Hetzelfde bij eiwitten. Als ik een tijdje het minimale aan eiwitten eet (halve gram per kg lich.gewicht) en dan een paar dagen 1,5-2 gram, lijkt het wel alsof ik van de ene op de andere dag er veel spiermassa bij krijg.Alleen bij kh moet ik uitkijken, want daar houd ik veel vocht door vast. Alhoewel ik denk dat daar ook wel bovenstaande voor zou moeten gelden.
Ik ben zelf endo-meso btw (meer endo dan meso).
 
Je bent gewoon een freak of nature :P
 
Lijkt me dat als je lang cut, op de grens dat je lichaam in spaarstand zou kunnen gaan, en dan ineens meer gaat eten, je lichaam als een gek alles gaat verbranden wat er binnen komt. Ik denk wel dat het na een tijdje stopt. Zo gauw je lichaam in de gaten krijgt dat je standaard zo veel gaat eten, gaat je metabolisme wel weer terug. Maar je moet er natuurlijk ook rekening mee houden dat je meer spierweefsel hebt gekweekt (neem ik aan tenminste), dus dat scheelt ook wel iets natuurlijk.
Ik merk het bij mezelf bij vetten. Ik eet bijv. een week weinig vet en dan een dag of 2 veel vet en ik word duidelijk droger. Hetzelfde bij eiwitten. Als ik een tijdje het minimale aan eiwitten eet (halve gram per kg lich.gewicht) en dan een paar dagen 1,5-2 gram, lijkt het wel alsof ik van de ene op de andere dag er veel spiermassa bij krijg.Alleen bij kh moet ik uitkijken, want daar houd ik veel vocht door vast. Alhoewel ik denk dat daar ook wel bovenstaande voor zou moeten gelden.
Ik ben zelf endo-meso btw (meer endo dan meso).

Grappig dat je dat zegt, het lijkt idd dat het lichaam heel heftig reageert op plotselinge veranderingen. Heb het ook na de vakantie waar ik bijna niks eet en meestal een kilo of 4 afval, en als je daarna weer normaal eet knal je bijna uit elkaar, groter en droger dan daarvoor. Ook met vet en alcohol merk ik het heel erg. Soms gewoon op de dag af.
 
Waar is ArniProportio?
 
Kale beschreef dat ook in zijn log, dat droogworden na het opdrijven v.d. cals
 
Man wees blij, ik word met de dag vetter!!!
Wat is je geheim met je cut? precies op onderhoud of iets erboven??

ik moet er ook maar eens aan gaan geloven denk ik...
 
Brinta voor het slapen gaan:eek:Burn baby burn!!!!

Probeer eens een casseineshake met twee eetlepels pindakaas erdoor,kijken of je dan nog zoveel gaat afvallen.:rolleyes:Zo krijg je de hele nacht door voedingsstoffen binnen en de pindakaas helpt alleen nog maar om die eiwitten nog langzamer te laten afbreken.;)
 
Kale beschreef dat ook in zijn log, dat droogworden na het opdrijven v.d. cals

heb ik ook gelezen inderdaad. Het lichaam zit raar in elkaar :scratch:

Klopt ja. Ik eet nu meer kcals. Standaard dieet op 3200kcal (trage verbranding + zittend beroep) en daarbij bijna elke dag wel iets extra's (bijv. broodje haring, ballen gehakt, etc), dus ik kom rond de 3400kcal uit denk ik. Ik word idd droger, maar ook zwaarder. Voornamelijk in de ochtend zie ik er echt droog uit, maar tegen de avond wat bloated (vocht), vanwege de carbs waarschijnlijk. Tijdens de training strepen op de schouders en aders overal, megapomp, etc. Haal PR na PR..
Ben van de normale cardio (4 keer per week 30-45min.) afgestapt en doe nu HIIT (opbouwend naar 15 min., zit nu op 6min) en fiets ook nog eens met pittige intensiteit (45min.) door de duinen 1 a 2 keer per week. Dit terwijl ik in mijn cut op een gegeven moment alleen nog maar afviel op 2600kcal.
 
Laatst bewerkt:
Klopt ja. Ik eet nu meer kcals. Standaard dieet op 3200kcal (trage verbranding + zittend beroep) en daarbij bijna elke dag wel iets extra's (bijv. broodje haring, ballen gehakt, etc), dus ik kom rond de 3400kcal uit denk ik. Ik word idd droger, maar ook zwaarder. Voornamelijk in de ochtend zie ik er echt droog uit, maar tegen de avond wat bloated (vocht), vanwege de carbs waarschijnlijk. Tijdens de training strepen op de schouders en aders overal, megapomp, etc. Haal PR na PR..
Ben van de normale cardio (4 keer per week 30-45min.) afgestapt en doe nu HIIT (opbouwend naar 15 min., zit nu op 6min) en fiets ook nog eens met pittige intensiteit (45min.) door de duinen 1 a 2 keer per week. Dit terwijl ik in mijn cut op een gegeven moment alleen nog maar afviel op 2600kcal.

Ik heb precies hetzelfde , veel zittend werk aantal cal van 4000 omhoog gegooit naar 4400. Word steeds zwaarder maar ook weer droger ???
 
ik deed ook een periode 5x in de week cardio. Momenteel helemaal niets :roflol:
Ik wil ook wel weer HIT cardio gaan doen. Ook voor conditie.
@Kale
Hoe bevalt dat? En wat doe je precies?
 
Back
Naar boven