MuscleMeat

Omelet bakken: gezond?

Bezoekers in dit topic

Mortyr

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
3 dec 2004
Berichten
254
Waardering
0
Om een Omelet te maken moet de eieren bakken maar ik heb gehoord dat je eiren beter kunt koken dan bakken want bij bakken blijven er nog slecht stoffen in. Heb zelf namelijk een hekel aan eiren koken omdat ze altijd mislukken en de schil maar soms moeilijk los komen.
Hoever klopt dit? En is eieren bakken wel aan te raden als je voor de eiwitten?
 
Het is niet ongezond maar koken is beter. De eiwitstructuur blijft beter behouden bij het koken. Scheelt niet heel veel though,

Ik bak sowieso geen eieren dat vult teveel. Ik haat het als eten vult, zeker in de bulk.
 
elke zondagmorgen ga ik om 6 uur hardlopen op nuchtere maag... en daarna 2 gebakken eitjes... maar ff over je vraag.. gekookte eieren lijken me ook beter.. maar eerder door het vet bij het bakken...
 
elke zondagmorgen ga ik om 6 uur hardlopen op nuchtere maag... en daarna 2 gebakken eitjes... maar ff over je vraag.. gekookte eieren lijken me ook beter.. maar eerder door het vet bij het bakken...

mwa vetten heb je ook nodig en als je olijfolie gebruikt krijg je alleen maar goede vetten binnen.
 
Ligt eraan hoe je het bakt.
Meest gezonde manier is:
Pam's spray, alleen eiwit gebruiken en eigeel wegmieteren, verse groentes zonder zout erbij, volkorenbrood, geen kaas (bevat veel verzadigde vetten) en geen ham (zelfde vetverhaal).
Ongezond wordt het vooral als je dierlijke vetten gebruikt, transvetten of plantaardige olie gebruikt dat al eerder is gebruikt, dit heeft als gevolg dat je acrylaten (letterlijk: plastics) krijgt door de oververhitting van dat vaak gebruikte vet.
 
Gewoon een omelet maken als je dat lekker vindt.
 
Hoe kan eieren koken nou mislukken?
Op de volgende manier is succes verzekerd:
Je kookt het wat.
Voordat je de eieren in eht water gooit, prik je met een speld een gaatje in de schil, zodat de schilt niet openbarst tijdens het koken.
Eieren een aantal minuten koken, weet niet precies hoeveel, maar zal zo rond de 5-6 minuten zijn.
Na het koken de eieren gelijk afspoelen met koud water. Dit zorgt ervoor dat de schil makkelijk eraf te pellen is.

Verder bak ik wel altijd mijn eieren, omdat ik dat gewoon lekkerder vind. Ook het eigeel er lekker bijdoen, daat zitten alle vitamine en eiwitten in.
 
elke zondagmorgen ga ik om 6 uur hardlopen op nuchtere maag... en daarna 2 gebakken eitjes... maar ff over je vraag.. gekookte eieren lijken me ook beter.. maar eerder door het vet bij het bakken...



De oplossing...
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ik gebruik nog altijd olijfolie of sesamolie, wat ik natuurlijk niet te heet laten worden ivm oxideren.
Zal ik voordeel kunnen halen uit de imo dure spamspray in mijn bulk? :dunno:
 
gekookt krijg ik ze al lang niet meer weg lekker bakke als je je eiwit maar binnen krijgt
 
gekookt krijg ik ze al lang niet meer weg lekker bakke als je je eiwit maar binnen krijgt

Gekookt kan lekker zijn met een goede, zuivere mosterd of massala kerrie en beetje sambal eropgesmeerd :D Niet miepen, gewoon vreten:p
 
Eet gewoon die omelet, niet obsessief over eten zijn.
 
Eieren koken kan idd weinig aan mislukken.
Je kunt het ook gewoon koken in water met wat zout (vuur niet te hoog zetten). 5 min. nadat het water begint te koken zijn de eieren zacht gekookt en 7 min. nadat het water begint te koken zijn ze hard gekookt. Ik kook ze 6 minuten (is het eigeel bijna gestold).
Daarna het water uit de pan gieten en er koud water in gooien. Nog zo'n 2 a 3 keer herhalen totdat het water niet meer warm wordt. Eieren even laten liggen en daarna de schil rondom tegen het aanrecht (of iig een harde ondergrond) tikken. Het ei ronddraaien in je handpalmen (alsof je een balletje rolt van klei) en de schil valt er praktisch vanaf! Succes gegarandeerd.

Ik denk dat een gebakken ei niet veel verschilt van een gekookt ei (muv de olie, maar een paar druppels olie in een anti-aanbakpan zullen je echt geen kilo's doen aankomen), mits je het ei niet langer doorbakt dan nodig is natuurlijk. Gaar is gaar. Het moet geen chips worden ;)
 
Damn, wat is er nou moeilijker dan een eitje koken zeg:p

En met een deksel op je pannetje gaat alles vaak nog wat sneller. Eitjes met heet kraanwater aan de kook brengen op een niet te klein pitje en vervolgens 10min laten borrelen. Op deze manier is het bij mij iig nog nooit mis gegaan:rolleyes:
 
Ik gebruik nog altijd olijfolie of sesamolie, wat ik natuurlijk niet te heet laten worden ivm oxideren.
Zal ik voordeel kunnen halen uit de imo dure spamspray in mijn bulk? :dunno:

Ik vindt het niet duur....je doet er best lang mee althans ik wel.
Ik gooi dan ook me vlees onder grill dus daar gebruik ik het nooit voor.. dat scheelt wel natuurlijk.
 
Ik vindt het niet duur....je doet er best lang mee althans ik wel.
Ik gooi dan ook me vlees onder grill dus daar gebruik ik het nooit voor.. dat scheelt wel natuurlijk.

thanks! Grill rules idd! :hedbang:

Misschien moet ik het maar gewoon eens gaan proberen bij wijze van experiment. Eerlijk gezegd weet ik ook niet precies hoeveel olijf of sesamolie ik normaal in de pan gooi bij het bereiden van mijn maaltijd, nu ik er zo over nadenk. :o

Zou het gebruik van PAM ipv sesam of olijfolie zich terugbetalen in een lager vet% tijdens de bulk van deze endo? Of zal ik overgaan tot pammen in de cut als de winter voorbij is? :)
 
Na het koken de eieren gelijk afspoelen met koud water. Dit zorgt ervoor dat de schil makkelijk eraf te pellen is.

en daarnaast hebben verse eieren ook vaker problemen. Eieren die al een poosje oud zijn pellen makkelijker.
 
Zou het gebruik van PAM ipv sesam of olijfolie zich terugbetalen in een lager vet% tijdens de bulk van deze endo?

Dat is gewoon je reinste BULLSHIT ! (voor het geval je het serieus meende).

Of zal ik overgaan tot pammen in de cut als de winter voorbij is? :)

en low-fat cutten is ook niet gezond.
 
thanks! Grill rules idd! :hedbang:

Misschien moet ik het maar gewoon eens gaan proberen bij wijze van experiment. Eerlijk gezegd weet ik ook niet precies hoeveel olijf of sesamolie ik normaal in de pan gooi bij het bereiden van mijn maaltijd, nu ik er zo over nadenk. :o

Zou het gebruik van PAM ipv sesam of olijfolie zich terugbetalen in een lager vet% tijdens de bulk van deze endo? Of zal ik overgaan tot pammen in de cut als de winter voorbij is? :)

Ik had het voor het eerst bij XXL aangeschaft om uit te testen...het bakt gewoon zwaar relaxt beter als olijfolie imo en dat is eigenlijk de enige reden waarom ik het nog steeds gebruik.

Ongeveer 512 doseringen per fles

Pam spray (1sec spray) <1g vet 7 kcal

Boter & margarine (1 theelepel) 11.5g vet 104 kcal

Olie (1 theelepel) 13,6g vet 122 kcal
 
Back
Naar boven