XXL Nutrition

Slaapverlamming (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Het ergste is toch wel dat je droomt in de realiteit en die dromen zijn nog erger dan nachtmerries. Hoe meer daar zo ligt hoe heftiger het wordt.

Vanacht gedroomd dat admiral Adama (van de serie Battlestar Galactica) met een kettingzaag mijn voeten eraf wou zagen. Dat is pas eng :D
 
Het ergste is toch wel dat je droomt in de realiteit en die dromen zijn nog erger dan nachtmerries. Hoe meer daar zo ligt hoe heftiger het wordt.

hier heb ik een jaar lang last van gehad. elke nacht soms meedere keren per nacht. dan werd ik wakker van een geluid, ik werd wakker maar was nog niet wakker genoeg om het te weten wat het was. ik kon me ook met geen spier bewegen, zelfs mijn ogen niet, hoeveel kracht ik ook probeerde te zetten. daarna leek het net alsof iemand me 10 seconde lang steeds op en neer in mijn bed duwde (of me probeerde te nemen ofsow:D) daarna ging het weg en kon ik weer bewegen. Dacht eerst dat het een geest was ofsow, maar daar geloof ik niet zo in dus denk ik dat het iets is wat hierboven staat.
 
Ik heb dit ook af en toe bij het wakker worden...

Je kunt alleen maar je ogen bewegen verder niks. En bijna altijd voel/hoor ik aanwezigheden in mn kamer tijdens zo'n verlamming. Het schijnt dat je in deze staat van bewustzijn ontvankelijk bent voor invloeden van een hogere dimensie(s), heb ik me laten vertellen.
Sinds ik me ben gaan verdiepen in Reiki, en cursus Reiki I en Reiki II heb gedaan , heb ik wel eens lichaamsuittredingen meegemaakt tijdens mn slaap.
1 keer meegemaakt dat ik werd gestoord in mn slaap , en op slag wakker was. Mn hele lichaam trilde in een zeer hoge frequentie, soort van gonzen van een stemvork zegmaar. Echt te bizar gewoon, duurde wel een minuut lang en was gewoon klaar wakker. Heb me laten vertellen dat dit soort verschijnselen optreden wanneer een lichaamsuittreding wordt verstoord, en je als het ware terug wordt geworpen in je lichaam.
 
Laatst bewerkt:
nog nooit voor gehad, damn, dat lijkt me echt irri man
 
Ook nog nooit meegemaakt op de beschreven manier:eek: Als ik 's morgens lam in me bed lig en me niet kan bewegen heeft dat eerder met mijn luiheid te maken:P

edit: ik herinner mij dat ik dit wel enkele keren heb meegemaakt. Was het eigenlijk allang vergeten. Heb er eigenlijk nooit echt iets achter gezocht, maar vond het geen plesante ervaring.
 
Ook nog nooit meegemaakt op de beschreven manier:eek: Als ik 's morgens lam in me bed lig en me niet kan bewegen heeft dat eerder met mijn luiheid te maken:P

edit: ik herinner mij dat ik dit wel enkele keren heb meegemaakt. Was het eigenlijk allang vergeten. Heb er eigenlijk nooit echt iets achter gezocht, maar vond het geen plesante ervaring.

dat heb ik dan weer wél soms :D
 
Ik heb dit ook weleens gehad na een van de zwaarste weekendjes Centerparcs, waarin het "even helemaal weg" altijd erg letterlijk werd genomen. Ik heb vervolgens ook wat onderzoek gedaan en kwam er toen al snel achter dat het niks was om me zorgen om te maken.

Moet wel zeggen dat ik het doodeng vond. Voorafgaand de meest bizarre hallucinaties en toen ik bewust wakker was, de verlamming. Bij mij duurde het maar een aantal seconden, maar het leek een eeuwigheid.
 
ik word de laatste tijd regelmatig wakker met een verlamde linkerarm. Precies zoals Davy1010 het beschrijft.

Best vreemd, totaal gevoelloos. Moet er eigenlijk niet aan denken dat je wakker word en totaal verlamd bent :eek:
 
Nooit last van gehad, het fenomeen was me ook totaal niet bekend.
 
heb het een keer voorgehad en toen dacht ik wel ff dat ik er aan was voor de moeite.
Het toeval wilde dat ik net m'n rechterarm over m'n keel heen had liggen waardoor ik problemen had met ademhalen, uit ademnood ben ik toen wakkergeschrokken maar ik kon geen mm bewegen. M'n vriendin lag naast me te slapen maar meer dan wat gedempte keelgeluiden kwamen er niet uit dus heb ik zo'n minuutje gelegen vooraleer ik terug m'n arm kon bewegen. Vage shit was dat zeg maar kom een extra ervaring weer :D
 
Nog nooit van gehoord.

Wat ik wel erg vaak heb is dat ik gewoon te lui ben om m'n nest uit te komen en gewoon 5 minuten naar het plafond lig te staren.:D
 
heb het een keer voorgehad en toen dacht ik wel ff dat ik er aan was voor de moeite.
Het toeval wilde dat ik net m'n rechterarm over m'n keel heen had liggen waardoor ik problemen had met ademhalen, uit ademnood ben ik toen wakkergeschrokken maar ik kon geen mm bewegen. M'n vriendin lag naast me te slapen maar meer dan wat gedempte keelgeluiden kwamen er niet uit dus heb ik zo'n minuutje gelegen vooraleer ik terug m'n arm kon bewegen. Vage shit was dat zeg maar kom een extra ervaring weer :D

Wat slaap jij raar?
 
Ik heb dit toevalig 2 maanden geleden voor het eerst (en het laatst gehad). Ik had die dag hard gewerkt, dus geen middelen gebruikt en totaal clean, en wou voor het stappen even een uurtje uitrusten op bed. Ineens komt mijn vader de kamer binnen, maar ik kan niet bewegen maar wel gewoon alles zien. Ik kreeg het benauwd, alsof ik niet kon ademen en ik probeerde kracht te zetten maar niks bewoog. Na een minuut of twee kon ik bewegen, bleek dat mijn vader helemaal niet op mijn kamer was geweest. Blijkbaar droom je, maar ziet alles er heel realistisch uit? Heel scarry igg.
 
Ik heb het al wel eens gehad. Wilde me bewegen en kijken wat ik hoorde kon ik me dus niet bewegen. Zeker heel vreemd en best wel een eng idee want voor je gevoel is er iemand maar je kunt niet kijken wie en waar.
Mij is verteld dat het te maken heeft met het feit dat de zenuwbanen die de bewegings prikkels door sturen nog niet volledig actief is. Anders om is dat je als je inslaap vast je van die schok bewegingen kunt maken.
 
Nee nog nooit gehad, wel vaak dat mn arm in een verkeerde houding ligt waardoor de bloeddoorstroming niet meer bijster goed is. Dan word ik wakker en dan kan ik mijn arm niet meer bewegen, moet ik met mijn andere arm hem goedleggen ... langzaam maar zeker begint ie dan terug te werken ....

Dit heb ik ook regelmatig, ook wel scary, het lijkt of je eigen arm van iemand anders voelt:s Gelukkig dat je lichaam je tijdig wekt want na x aantal tijd kan er blijvende schade oplopen dacht ik.

Btw het komt omdat je je arm achter je legt en in een bepaalde positie vernauw je de bloedtoevoer, en op enkele uurtjes in je slaap slaapt je arm compleet, gelukkig wordt je er wakker van..
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend ben ik bruut aan het feesten geweest op Decibel. Na een nachtje weinig slaap kwam ik uitgeput thuis.
Opeens werd ik 's ochtends wakker en ik hoorde iemand op de gang lopen. Ik wilde kijken wat het was maar ik kon me niet meer bewegen. Heb ongeveer een minuut zo gelegen voordat ik weer kon bewegen. Ondertussen heb ik doodsangsten uitgestaan want ik dacht dat Roxxe weer Rohypnol in m'n drinken had gedaan :verneder:

Meteen maar op internet wezen zoeken wat het zou kunnen zijn en toen kwam ik dit tegen.

Slaapverlamming - Wikipedia


20% van de mensen heeft het dus weleens gehad. Wie op het forum heeft hier ook weleens last van gehad?

ik heb hier een paar keer last van gehad,

dat ik wakker word en dat ik voelde dat er iets op me lag en in me kussen drukte hoe meer weerstand ik bood hoe harder ik in me kussen werd gedrukt ik kon me totaal niet bewegen en werd helemaal gek ,,was ook humor toen me pa binnekwam en mij zag liggen ijlen in me kussen ,

tegenwoordig geen last meer van ja soms ,,last dat ik wakker werd maar echt op het punt dat ik wakker werd alsof ik ook in me bed werd gegooit :S
 
Nooit last van gehad, wel andersom: spastische bewegingen bij het inslapen of wakker worden???
 
Nooit last van gehad, wel andersom: spastische bewegingen bij het inslapen of wakker worden???

Heb ik ook soms!!! 's Avonds in mijn bed niet, maar als ik 's middags een dutje doe op de zetel,heb ik het en kort daarna val ik in slaap ???
 
Nooit gehad, wel lucide dromen. Echt bizar is dat, ik besefte gewoon ineens, he ik droom.
 
Heb ik vrij vaak eigenlijk. Dat is net de overgang naar de diepe slaap en als je op dat moment gewekt word, kun je idd die verlammingsverschijnselen krijgen. Doodnormaal.
 
Back
Naar boven