Fitness Seller

Moslima's eisen verbod op paaseieren op kantoor (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
12 mei 2003
Berichten
8.593
Waardering
13
Moslima's eisen verbod op paaseieren op kantoor

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

"Als wij om de neutraliteit van de dienstverlening te garanderen geen hoofddoek mogen dragen aan het loket, dan eisen we dat er geen kerstbomen staan in de stadsgebouwen en er geen paaseieren meer worden uitgedeeld." Dat stelt Antwerps vakbondsvertegenwoordiger Badia Miri.

Neutraliteit
Miri is een van de zeven moslima's die hun hoofddoeken moesten afzetten als ze aan het loket wensten te blijven werken. Van de zeven personeelsleden van de stad Antwerpen die een hoofddoek droegen aan het loket, legden drie die af. Voor de anderen werd een andere functie gezocht. Niemand werd ontslagen. Toch is het verzet tegen de kledingvoorschriften, die in maart werden ingevoerd, nog steeds aanwezig. De zeven moslima's dringen nu aan op de "daadwerkelijke handhaving van de neutraliteit van de dienstverlening".

"Het Antwerpse stadsbestuur stelt dat de neutraliteit in het gedrang komt als personeelsleden een kruis of een hoofddoek dragen", zegt Miri. "Alleen ervaren wij dat enkel is opgetreden tegen de moslima's. Als het stadsbestuur echt begaan is met de neutraliteit, dan mogen er geen kerstbomen of paaseieren meer komen op de werkvloer. Wij vragen een meldpunt voor alle overtredingen op de kledingvoorschriften." (belga/hln)



Aaaaaarghhhh niet mijn kerstboom en paaseieren!!! :fire:
 
Ik begin hoe langer hoe meer minachting voor dat volkje te krijgen.
 
Haha, ze snappen niet dat dat onze gewoontes zijn en zij hier erbij zijn gekomen. Dus accepteren!!
 
Moslima's eisen verbod op paaseieren op kantoor

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

"Als wij om de neutraliteit van de dienstverlening te garanderen geen hoofddoek mogen dragen aan het loket, dan eisen we dat er geen kerstbomen staan in de stadsgebouwen en er geen paaseieren meer worden uitgedeeld." Dat stelt Antwerps vakbondsvertegenwoordiger Badia Miri.

Neutraliteit
Miri is een van de zeven moslima's die hun hoofddoeken moesten afzetten als ze aan het loket wensten te blijven werken. Van de zeven personeelsleden van de stad Antwerpen die een hoofddoek droegen aan het loket, legden drie die af. Voor de anderen werd een andere functie gezocht. Niemand werd ontslagen. Toch is het verzet tegen de kledingvoorschriften, die in maart werden ingevoerd, nog steeds aanwezig. De zeven moslima's dringen nu aan op de "daadwerkelijke handhaving van de neutraliteit van de dienstverlening".

"Het Antwerpse stadsbestuur stelt dat de neutraliteit in het gedrang komt als personeelsleden een kruis of een hoofddoek dragen", zegt Miri. "Alleen ervaren wij dat enkel is opgetreden tegen de moslima's. Als het stadsbestuur echt begaan is met de neutraliteit, dan mogen er geen kerstbomen of paaseieren meer komen op de werkvloer. Wij vragen een meldpunt voor alle overtredingen op de kledingvoorschriften." (belga/hln)



Aaaaaarghhhh niet mijn kerstboom en paaseieren!!! :fire:

Godsdienst beleef je maar thuis vind ik of in je eigen tijd. Zelfde met burka´s. Ik loop ook niet met een bivakmuts over de koopgoot in rotjeknor.
 
Is dit serieus? Dit zijn Wilders-achtige uitspraken.
@bart82: kom op zeg, meer dan de helft van de Nederlanders weet wat pasen en kerstmis DAADWERKELIJK inhoudt. Een echte traditie kan je het niet meer noemen.
Natuurlijk is het belachelijk van die moslima om dat te eisen. Maar we vergeten iets: er zijn meer allochtonen met dit soort problemen:
Joden met keppeltje, Sikhs met hun beroemde tulband. Waarom horen we daar niets over?
 
Ik eis een verbod op Moslima's op kantoor :D
 
antwerpen => prullenbak => rechtklikken prullenbak ledigen
 
Gewoon ontslaan, probleem opgelost.
 
Sure... ze moeten zich aanpassen aan de cultuur van het land waar ze verblijven. Kunnen ze dat niet? wegwezen dan! Word met de dag gekker.

Joden met keppeltje, Sikhs met hun beroemde tulband. Waarom horen we daar niets over?

Ik heb nog nooit een keppel of een tulband achter een balie/receptie of kassa zien zitten. Zie er eigenlijk zelden een in het openbaar lopen..
 
zij moeten zich aanpassen aan ons, wij niet aan hen!
 
Ze heeft een punt. Kerstbomen en paaseieren zijn godsdienstige symbolen, en dus niet "neutraal".

Ik lees hier veel "kerstbomen en paaseieren zijn onze gewoonten, zij moeten zich aanpassen, wij niet". Maar kerstbomen zijn "onze" gewoonten niet, maar een christelijke traditie. En voor zover ik weet is kerk en staat gescheiden.

Als hoofddoeken en kruisjes op de kleding verboden zijn, waarom kerstbomen en paaseieren dan niet?
 
Ze heeft een punt. Kerstbomen en paaseieren zijn godsdienstige symbolen, en dus niet "neutraal".

Ik lees hier veel "kerstbomen en paaseieren zijn onze gewoonten, zij moeten zich aanpassen, wij niet". Maar kerstbomen zijn "onze" gewoonten niet, maar een christelijke traditie. En voor zover ik weet is kerk en staat gescheiden.

Als hoofddoeken en kruisjes op de kleding verboden zijn, waarom kerstbomen en paaseieren dan niet?

True, iedereen loopt hier constant te bitchen over en tegen het geloof, dan krijgen ze de kans om consequent te zijn en dan....
 
joden dringen tenminste hun geloof niet op en laten, in Antwerpen althans, iedereen met rust.
moslims daarentegen voelen zich hier precies overal tekort gedaan en komen altijd met belachelijke eisen op de proppen.
nog maar eens een voorbeeld dat de islam een veroveringsgodsdienst is.
zij moeten zich idd aanpassen en niet wij.
en bevalt het hen hier niet, dan moeten ze maar opkrassen.

paaseieren... haha, hoe komen ze er eigenlijk bij...
waarschijnlijk ook niks beter te doen... eikels :)
 
Godsdienst beleef je maar thuis vind ik of in je eigen tijd. Zelfde met burka´s. Ik loop ook niet met een bivakmuts over de koopgoot in rotjeknor.
Dus kerstbomen en paaseieren vind je ook niet in het openbaar kunnen?
 
zij moeten zich idd aanpassen en niet wij.
En wat wil dat zeggen? Aan welke gewoonten moeten zij zich aanpassen?

Als zij zich niet als moslim mogen gedragen in het openbaar, mag ik dat dan ook niet als ik me bekeer naar de islam? Ik ben nochtans zo vlaams als het maar zijn kan en ik heb het recht te doen wat ik wil binnen de grenzen van de wet.
 
Back
Naar boven