XXL Nutrition

Moslima's eisen verbod op paaseieren op kantoor (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dus kerstbomen en paaseieren vind je ook niet in het openbaar kunnen?

De kerstboom en het paasei stammen allebei af van een periode voordat het christendom hier zijn intrede deed. Onze heidense voorouders deden namelijk al iets soortgelijks. De gewoontes zijn overgenomen door de christenen en ze hebben er een eigen betekenis aangegeven maar van oorsprong zijn ze niet christelijk. Bovendien staan beide gewoontes voor het grootste deel van de bevolking los van welk geloof dan ook.
 
Ja, in de Koran staat duidelijk dat vrouwen gesluierd moeten zijn, enfin, zo wordt
het geïnterpreteerd, staat idd niets in de Bijbel van de paaseitjes en nog minder
van de paashaas.

Dit zijn tegenwoordig volksverhalen en hebben niets meer te maken met godsdienst.

Trouwens, in landen zoals Turkije etc is het al langer verboden om gesluierd in openbare
gebouwen te zitten (zoals een bank, gemeentehuis etc)

Kapsone-volk gewoon.

En dan durven ze nog klagen dat ze moeilijk werk vinden. Dringen hun manier
op en spreken de taal amper. Niet verwonderlijk dat werkgevers niet scheutig zijn op die mensen.
 
En wat wil dat zeggen? Aan welke gewoonten moeten zij zich aanpassen?

Als zij zich niet als moslim mogen gedragen in het openbaar, mag ik dat dan ook niet als ik me bekeer naar de islam? Ik ben nochtans zo vlaams als het maar zijn kan en ik heb het recht te doen wat ik wil binnen de grenzen van de wet.

het gaat er gewoon om dat zij zich moeten aanpassen aan onze cultuur.
wij hoeven ons niet aan te passen aan hen, daar draait het om.
als wij naar een ander land gaan zijn we toch ook beleefd en respecteren hun levenswijze ?
 
het gaat er gewoon om dat zij zich moeten aanpassen aan onze cultuur.
wij hoeven ons niet aan te passen aan hen, daar draait het om.
als wij naar een ander land gaan zijn we toch ook beleefd en respecteren hun levenswijze ?
En hoe moeten ze zich dan aanpassen aan onze cultuur? Makkelijk om dat altijd te roepen, maar een beetje concreter mag wel.

En ze vragen hier ook niet dat wij ons aanpassen aan hen. Ze zeggen gewoon, dat als hoofddoeken niet mogen omwillen van de neutraliteit, dan mogen kerstbomen en paaseieren ook niet.
Vind ik nu dat kerstbomen en paaseieren geband moeten worden? Nee, maar hoofddoeken evenmin.
 
Ten eerste zal een paasei niet net zoveel mensen doen weglopen/schrikken als een hoofddoek , en moet er dus imo ook gekeken worden naar de " impact " van zo'n geloofsuiting bij omstanders !!!!!!!!!!!!!

Maar puur zwart-wit gezien
Is het een uiting van geloof , je viert pasen ( een christelijk feest ) met paaseieren ,..... dus kan niet anders dan gelijk geven aan de dames . Hoe belachelijk ook.

Maar ook geen vrije dag meer voor het suikerfeest dan ,.... hard om hard :mad:
 
in·te·gra·tie (de ~ (v.), ~s)
1 het maken tot een harmonisch geheel of opnemen in een geheel

hieronder versta ik:
- de taal spreken
- de gebruiken leren

Domme mensen houden nog steeds vast aan de waardes die hun voorouders hanteerden
toen ze hier in België aankwamen. Zelfs in hun land van herkomst staan ze al verder dan
degene wat hier wonen
 
In de Koran staat niet letterlijk dat ze zich moeten bedekken met een sluier.
En over die 3 koningen. Blijkbaar zijn dan 3 heidense koningen, hypocriet dus. Pasen is heidens en Kerstmis ook.
Het versieren van een boom is heidens, staat nergens in de bijbel. Voordat het christendom kwam geloofden we in de natuurgoden en blijkbaar heeft dat veel invloed gehad tot op de dag van vandaag. Neem bijvoorbeeld de dagen van de week die vernoemd zijn naar de Heidense goden.
 
Ten eerste zal een paasei niet net zoveel mensen doen weglopen/schrikken als een hoofddoek

Mensen die schrikken van een hoofddoek? :roflol: Hoe ver ben je dan heen...
 
In de Koran staat niet letterlijk dat ze zich moeten bedekken met een sluier.
En over die 3 koningen. Blijkbaar zijn dan 3 heidense koningen, hypocriet dus. Pasen is heidens en Kerstmis ook.
Het versieren van een boom is heidens, staat nergens in de bijbel. Voordat het christendom kwam geloofden we in de natuurgoden en blijkbaar heeft dat veel invloed gehad tot op de dag van vandaag. Neem bijvoorbeeld de dagen van de week die vernoemd zijn naar de Heidense goden.

ZONDAG
Genoemd naar zonnegod, de onoverwonne en is de eerste dag van de week. De zonnegod is door keizer Aurelianus in 273 n.Chr. tot Rijksgod in het Romeinse Rijk verklaard en vanaf 321, toen keizer Constantijn de Grote het christendom erkende, als officiële rustdag ingevoerd voor stedelingen.
Middeleeuwse namen: dominica, dies dominicus, dies Solis, sonnentag, lux domini (dei)

MAANDAG
Als tweede weekdag is maandag genoemd naar maan. In het volksgeloof een ongeluksdag. Voorwerpen met een defect worden tegenwoordig nog steeds een maandag ochtend product genoemd.
Middeleeuwse namen: feria secunda, dies Lune, guter tag, mentag.

DINSDAG
Deze naam (dingestag, dinstedach, dinstig en dingstag) verwijst naar de Germaanse God van de gerechtigheid en Oorlogsgod Ziu. Rechtspraak werd in die dagen het ding genoemd, in ons taalgebruik het geding. De oorsprong van dinsdag als naamgever ligt in Nederland en is later in het Duitse taalgebied overgenomen waar het de onderstaande Middeleeuwse namen verdrongen heeft.
In het oude Romeinse Rijk is deze dag genoemd de God van de oorlog "Martis".
Middeleeuwse namen: feria tertia, dies Martis, Eritag, Irchtag, Irrtag, Zinstag, Zistag, Cistag, aftermontag.

WOENSDAG
De vierde weekdag is naar de Germaanse Oppergod Wodan genoemd. Deze God is door de Romeinen gelijkgesteld met hun God Mercurius. Wodan had de heerschappij over de storm, de jacht en het dodenrijk; in het bijzonder voor de gevallen krijgers tijdens oorlogen.
Middeleeuwse namen: feria quarta, dies Mercurii, Wodentag, Gudentag, media septimama, mittichen, michten.

DONDERDAG
Als vijfde weekdag is Donderdag genoemd naar de God Donar. Donar is de West Germaanse naam voor de Scandinavische God Thor. In de Romeinse tijd werd Donar vereerd als onweersgod en beschermer van de mensen en als Germaanse God gelijkgesteld met de Romeinse tegenhanger Jupitter.
Middeleeuwse namen: feria quinta, dies Jovis, phincztag, durnstag.

VRIJDAG
Vrijdag staat voor Freia, de Scandinavische Godin voor de liefde en vruchtbaarheid. Zij staat daarmee op gelijke voet als de Romeinse Godin Venus. In de mythologie rijdt Freia in een door evers of katten getrokken wagen. De Germanen stelden Freia gelijk met de Heilige Getrudis van Nijvel.
Middeleeuwse namen: feria coïtusta, dies Veneris, fridach.

ZATERDAG
De 7e weekdag is genoemd naar de planeet Saturnus. Traditioneel de rustdag voor de Joodse gemeenschap: de Sabbat.
Middeleeuwse namen: feria septima, dies Saturni, dies sabbatinus, sabbatum, sambestag, Satertag, snavend, sneud, unsen abend.



5 van de 7 heidens..

goeie score.
 
Damn paaseitjes, de wereld vergaat.

Nee wat een gezeik om niks. Waar een mens zich niet druk om kan maken godkolere.
 
Das makkelijk praten om hun dom te noemen. Iedereen wil zijn eigen waarden en normen hanteren.
Neem nu gastarbeiders die hier kwamen in jaren 60 70. Voor hun was het westen erg modern, dit kwam omdat de meeste gastarbeiders laag geschoold waren en uit dorpen kwamen. In die tijd waren de grotere steden veel moderner dan die dorpen. Ze zagen het westen als iets slechts. Daarom wilden ze eerst gewoon geld verdienen en terugkeren. Maar Nederland, Duits, belgie enz wilde hun toch graag houden. Dus bleven ze. Deze eerste generatie heeft de taal niet geleerd, toen had je ook geen cursussen. Nu hoeven ze het niet te leren vind ik omdat ze prima kunnen communiceren, al gaat dat hortend en stotend. Ik zou me niet druk maken om de eerste generatie. Wel om de generaties daarna, want deze blijven waarschijnlijk voorgoed in Nederland. De eerste generatie is er over 100 jaar niet meer.
Wat mij is opgevallen de laatste jaren, is dat streng gelovige islamieten zijn toegenomen de laatste tijd. In 1985 had je veel minder vrouwen met hoofddoeken in Nederland rondlopen, nu veel meer.

in·te·gra·tie (de ~ (v.), ~s)
1 het maken tot een harmonisch geheel of opnemen in een geheel

hieronder versta ik:
- de taal spreken
- de gebruiken leren

Domme mensen houden nog steeds vast aan de waardes die hun voorouders hanteerden
toen ze hier in België aankwamen. Zelfs in hun land van herkomst staan ze al verder dan
degene wat hier wonen
 
Ten eerste zal een paasei niet net zoveel mensen doen weglopen/schrikken als een hoofddoek , en moet er dus imo ook gekeken worden naar de " impact " van zo'n geloofsuiting bij omstanders !!!!!!!!!!!!!

Maar puur zwart-wit gezien
Is het een uiting van geloof , je viert pasen ( een christelijk feest ) met paaseieren ,..... dus kan niet anders dan gelijk geven aan de dames . Hoe belachelijk ook.

Maar ook geen vrije dag meer voor het suikerfeest dan ,.... hard om hard :mad:

Pas nou op met wat je zegt... dalijk ben ik mijn kerstdagen ook nog eens kwijt! :eek::rolleyes:
 
Das makkelijk praten om hun dom te noemen. Iedereen wil zijn eigen waarden en normen hanteren.

Iemand die niet mee wilt evolueren en zich vasthoudt aan waardes die al lang passé zijn,
noem ik idd dom. Maakt niet uit welke nationaliteit ze hebben.

Net zo zeer al zouden we een legers ridders gaan trainen om te gaan vechten in Irak bij wijze van spreken.
 
Mensen die schrikken van een hoofddoek? :roflol: Hoe ver ben je dan heen...

Ik neem aan dat ook jij wel kunt zien dat daar AFschrikken bedoeld word ,... en ja mensen schrikken nog steeds af bij een hoofddoek ,... vooral de oudere mensen (bejaarde) ,... bvb 2 loketten een met en een zonder ,.. sommige gaan dan puur door die " muts" in de andere rij staan ookal is die drukken ,... zoiets lijkt mij toch een afschrikkende werking van iets , niet ?

En voordat je zegt " ik niet " idd ik ook niet , maar ik weet wel zeker at er meer dan voldoende mensen zijn die dat wel hebben
 
En hoe moeten ze zich dan aanpassen aan onze cultuur? Makkelijk om dat altijd te roepen, maar een beetje concreter mag wel.

En ze vragen hier ook niet dat wij ons aanpassen aan hen. Ze zeggen gewoon, dat als hoofddoeken niet mogen omwillen van de neutraliteit, dan mogen kerstbomen en paaseieren ook niet.
Vind ik nu dat kerstbomen en paaseieren geband moeten worden? Nee, maar hoofddoeken evenmin.

nog concreter ?

zie de daaropvolgende post van Robke over integreren.
daar kan ik me wel bij aansluiten ;)
 
Bekrompen mensen ja. Nogmaals, hoe ver ben je dan heen.

En ow ja die oudere vrouwen die er van zouden schrikken liepen vroeger ook allemaal met (hoofd)doekjes om...
 
Pas nou op met wat je zegt... dalijk ben ik mijn kerstdagen ook nog eens kwijt! :eek::rolleyes:



Maar overigens , waarop is het burka/hoofddoek verbod gefundeerd ? ? ? is dat niet op basis van dat je herkenbaar dient te zijn als je op straat loopt ,....
Het is toch niet verboden omdat het een geloofsuiting is ???
 
Maar overigens , waarop is het burka/hoofddoek verbod gefundeerd ? ? ? is dat niet op basis van dat je herkenbaar dient te zijn als je op straat loopt ,....
Het is toch niet verboden omdat het een geloofsuiting is ???

Er is wel een verschil tussen een hoeefddoek en een burka eh. Ga die twee nou niet met elkaar vergelijken. Of voor jij juist wel.:p
 
Bekrompen mensen ja. Nogmaals, hoe ver ben je dan heen.

En ow ja die oudere vrouwen die er van zouden schrikken liepen vroeger ook allemaal met (hoofd)doekjes om...

true , toen was dit ok een compleet christelijk land , net als dat ze in moslim landen ook allemaal met hoofddoekjes liepen ,....

Tijden veranderen en mensen gan vooruit ,.... althans sommige ;)
 
omg, dat is appelen met peren vgl'en... hoofddoek heeft NIETS met godsdienst te maken, er staat nergens in de koran dat vrouwen een hoofddoek om moeten, paaseieren daarentegen heeft te maken met een (christelijk) godsdienstige dag en aangezien België als katholiek land wordt beschouwd is dat geen probleem (zelfde voor chocola met Sinterklaas)
 
Back
Naar boven