MuscleMeat

2 uur duursport per dag, hoe te eten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dareal

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
1 mei 2006
Berichten
4.136
Waardering
25
Ik ga de komende 8 weken elke dag 2 uur hardlopen/fietsen met een hartslag van om en nabij de 160, ben 22 jaar 84 kg, wat zou de juiste manier van voeding wezen, ik heb namelijk vrijwel alleen ervaring met krachttraining. doel is wel stuk droger te worden maar dit is niet het hoofd doel, iemand suggesties?
 
Bereken hoeveel caliorieen je extra zult verbruiken.

Free Calorie Counter - Calories Burned, BMI, BMR & RMR Calculator

ga 20% onder je verbruik per dag zitten en eet de rest gedeeltelijk tijdens of in ieder geval rondom je duursport. (wellicht minder vet, maar wel eiwit en KH) Zolang je genoeg en gezond eet komt het niet zo heel erg precies (tenzij je ervaring hebt met bepaalde voedingsmiddelen die je niet verdraagt tijdens inspanning... melk bijvoorbeeld... werkt slijmwerking in de hand en dat is niet prettig).
 
Bereken hoeveel caliorieen je extra zult verbruiken.

Free Calorie Counter - Calories Burned, BMI, BMR & RMR Calculator

ga 20% onder je verbruik per dag zitten en eet de rest gedeeltelijk tijdens of in ieder geval rondom je duursport. (wellicht minder vet, maar wel eiwit en KH) Zolang je genoeg en gezond eet komt het niet zo heel erg precies (tenzij je ervaring hebt met bepaalde voedingsmiddelen die je niet verdraagt tijdens inspanning... melk bijvoorbeeld... werkt slijmwerking in de hand en dat is niet prettig).
20 procent onder je verbruik terwijl je dus ook 2 uur per dag aan cardio doet? Kun je dan niet beter op onderhoud eten?
 
20 procent onder je verbruik terwijl je dus ook 2 uur per dag aan cardio doet? Kun je dan niet beter op onderhoud eten?

je moet die cardio natuurlijk wel bij je dagelijkse verbruik optellen... je niveau van onderhoud zal dus hoger liggen. Of anders gezegd, de calorieen die je aan cardio extra verbrand moet je uiteraard ook extra innemen anders klopt het totaalsommetje niet meer.

onderhoud + cardio - 500 = dagelijks inname.
 
succes.en ben het eens met wazzup.

Anders val je te veel af.


Ik zou veel koolhydraten nemen.

2 uur per dag is wel erg veel maar goed je voelt het wel hioe je lichaam gaat reageren.
 
rond die hr ga je ongeveer een 2000kcal verbruiken per 2uur. je lichaam kan een glycogeengehalte opslagen in spieren en lever van 1600kcal en indien conditie goed is een 2000kcal. dus zorg er gewoon voor dat je genoeg koolhydraten binnen heb de dag ervoor, net voor je vertrekt -een half uurtje-neem je (in vocht : water) 60gram koolhydraten binnen en onderweg ga je nood hebben aan tanken, dus zorg ervoor dat je drinken bij je hebt met een hoog koolhydraatgehalte.

navenant je zelf voelt ga je mss wat moeten aanpassen, wat meer van dit wat minder van dat, voel je lichaam maar dit werkt uitstekend voor mij.

persoonlijk zou ik zelf nooit beginnen met duurtrainingen van 2uur aan hr van 160, je krijgt daarmee geen basisconditie en je beperkt je opbouw door zo te beginnen.

kan zelf zijn dat je totaal de zin verliest om verder te doen.
 
Back
Naar boven