MuscleMeat

Voedingsschema; Graag commentaar over wat beter kan (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

b4d33nd

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
5 mrt 2007
Berichten
38
Waardering
0
Hallo iedereen, dit is mijn eerste post en ik wou daarmee eigenlijk wel meteen goed beginnen. Vorig jaar zomer toen ging ik voor de grap eens een keer op de weegschaal staan .. en die gaf aan 124 kg:eek: Tuurlijk, ik vond mezelf niet de dunste maar zo erg kon het toch niet zijn? Dus ik dacht; tijd om weer te sporten op naar de sportschool. Daar gemeten .. 38,6% bf:angstig: Oke rap tijd om er wat aan te doen! Ben toen ook begonnen met sporten daar, eerste halfjaar niet zo serieus maar het laatste halfjaar wel. Ben nu bijna 30kg kwijt en mijn bf is 22% maar ik wil graag mijn bf rond de 13% krijgen.

Heb daarom een voedingsschema gekregen van m'n trainer bij de sportschool en dat ziet er als volgt uit:


7:00
4 volkoren boterhammen met becel dieet boter
Beleg: rookvlees/kip – kalkoenfilet/ ander rood vlees
30 gram whey gemixed met water

10:00
1 stuks fruit

12.30
4 volkoren boterhammen met becel dieet boter
Beleg: rookvlees/kip – kalkoenfilet/ ander rood vlees
glas melk

14.30
1 stuks fruit

17.00
Avondeten (meestal wat moeders maakt, ligt rond de 650 kcal denk ik?)
Eet bij het avondeten wel veel groente 200-300 gram

20.30
Meestal ook fruit; en op trainingsdagen eet ik dan geen fruit rond die tijd omdat ik dan sport maar dan neem ik 30 min voor het sporten 30gram whey


Dit is totaal ongeveer 2000 kcal

Nu volg ik dit al bijna een maand; maar ik zie dan ook totaal geen verschil qua gewicht en qua bf. Daarom graag commentaar hoe ik dit kan verbeteren; zodat ook ik zomerproof ben volgend jaar:p

Alvast bedankt!
 
ik vind t er wel aardig uitzien, k neem aan dat je nu ongeveer 100 kilo bent?
ik zou alleen bij elke maaltijd proteinen doen ! voor spierbehoud en groei.
Om 10 uur en half 3 eet je alleen maar een stuk fruit, echt sonja style:P hehe..
Je kan naar mijn mening het beste 40% protein, 40% koolhydraten en 20% vetten eten.
En dan 1 dag per week iets hoger in koolhydraten zitten bv op zondag ofzo, eet je
50% Koolhydraten, 30% prot, en 20% vet.
Ik heb een schema voor je gemaakt voor wat ik zo ongeveer in gedachten heb.
Probeer in het begin van de dag het meest te eten, en dan naar de avond toe af te bouwen naar beneden. Ik zou daarnaast 3x per week ochtendcardio doen HIT 20 minuten of 30 minuten normaal cardio, voor het eten, met een koppie koffie. en 3 keer per week kracht training, dit doe je om de dag dus ma:cardio, di: KT, wo:cardio etc.. zondag neem je vrij.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Je workout in de gym moet niet langer dan een uur duren.
Voor vragen PM maar, en oja, deze is 2200 kcal, moet je gewoon 200 kcal lager doen iets verminderne
Groetn
 
Bij je fruit een yoghurt of stukje brood eten zodat het niet omgezet wordt in suiker
 
Je workout in de gym moet niet langer dan een uur duren.
Voor vragen PM maar, en oja, deze is 2200 kcal, moet je gewoon 200 kcal lager doen iets verminderne
Groetn


Bedankt voor 't schema. Als ik hier 'n beetje mee speel dan lukt 't wel. (zal um posten als ik em heb bijgewerkt) Alleen waarom zou 'n workout niet langer dan 'n uur moeten duren?

En ik kan niet eens een uur dat doen (aangezien ik stage loop van 8.30 - 17.00 elke dag en dan ma-woe-vrij een bijbaantje heb. Dus train ik di-do en zaterdagmorgen, en vaak ga ik zondagochtend mountainbiken.) Als ik zo train dan moet dat toch ook lukken?
 
Als je te weinig tijd hebt om te trainen, moet je tijd vrij maken, zo werkt het ;)
Wat is belangrijker je gezondheid of een louzy baan, je kan in overleg met je manager vast wel regelen dat je een uurtje later kan beginnen toch :)
Maar in principe is dinsdag donderdag en zaterdag morgen trainen goed hoor!
Ik zou wel afwisselen : Dus dinsdag bovenlichaam, donderdag onderlichaam, zaterdag bovenlichaam enzovoort, dinsdag weer met onderlichaam beginnen. Ik adviseer je toch echt om minimaal 3 keer per week cardio te doen, je kracht training en 6x per dag eten helpt je je metabolisme hoog te houden. Cardio kan je goed helpen om onder je onderhoud te komen, als je onder je onderhoud zit ( niet al te veel) zal je vet verliezen. Daarom adviseer ik je, 3 keer per week op de lege maag (koffie) in de ochtend HIT te doen 20 minuten lang. De bedoeling is dat je niet meer dan 1 kilo per week moet verliezen omdat je dan spieren gaat verliezen, en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
45 a 60 minuten bij je fitnesscentrum is genoeg, meer is niet nodig voor de workout. Het is niet nuttig om 2 uur daar rond te hangen. Ik zeg ook, doe thuis je cardio(bijvoorbeeld hardlopen of op de fiets, verzin t maar..., en krachttraining in het centrum , tenzij je thuis een mooi trainingsarsenaal hebt.!
Succes
 
50gr avondeten? ^^ en 390kcal voor avondeten lijkt me beetje weinig, tenminste minder dan gemiddeld wat je moeder zou maken
verder ziet het er goed uit denk ik
 
50gr avondeten? ^^ en 390kcal voor avondeten lijkt me beetje weinig, tenminste minder dan gemiddeld wat je moeder zou maken
verder ziet het er goed uit denk ik

oja foutje haha ;) denk ook dat avondeten rond de 500 zal zitten ongeveer.
 
@ YYYounes, Wat voor programma heb jij voor het berekenen van je voeding schema ? Of doe je dat gewoon in excel ofzo ?
 
Back
Naar boven