MuscleMeat

biceps curl

Bezoekers in dit topic

jantjuh112

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
13 mei 2007
Berichten
4
Waardering
0
Wat is nou de beste manier om de curl uit te voeren. Van 180 graden naar 90 graden, van 90 graden naar 10 graden, of van 180 naar 10. Hebben deze 3 manieren ook andere effecten? Graag wat meer info hierover.
 
Hoe groter de ROM, des te beter de training ... dus van 180 naar 10 ;)

Andere 2 kunnen je over een dood punt heen helpen maar echt andere effecten
denk ik niet dat ze hebben.
 
Hoe groter de ROM, des te beter de training ... dus van 180 naar 10 ;)

Andere 2 kunnen je over een dood punt heen helpen maar echt andere effecten
denk ik niet dat ze hebben.
Een betere manier om door dode punten te raken is box curls doen. Of pin curls.








sorry, ik kon het niet laten:o
 
box curls,pin curls? wat is dat?
 
nee joh, lekker tussen de 50-60 met zoveel gewicht dat je net je arm kan buigen en dan flink heen en weer halen met je heupen en je schouders als de breezahboy :sd:


:D
 
haha ik had effe nie door da het een grapje was,slaap nog half:P
 
:roflol: topic van het jaar, waar maak je je druk om? voer de oefening zo uit dat het voor jou goed voelt, blijf bij deze uitvoering en ga constant zwaarder, klaar.
 
Je ellebogen niet in je zij houden, maar de stang richting je kin/neus brengen. Als je je ellebogen in de zij houd, verkort je de ROM.
 
Rechtop staan, je lichaam stevig houden, een grote ROM uitvoeren, gaat dit niet dan neem je teveel gewicht en ga je smokkelen en wiebelen:). Je bereikt meer met minder gewicht dan, laat je niet verleiden om te showen met zware halters.
 
zorg dat je zulke grote biceps krijgt dat je niet verder dan 90 graden kunt :P

ontopic: je moet dat niet op 10 graden bekijken. zo lang je niet met je hele lichaam meedrukt mag je best btje cheaten en maak je gewoon een zo groot mogelijke rom
 
Hebben deze 3 manieren ook andere effecten? Graag wat meer info hierover.

Ja, 180-90 legt het accent op de lange kop, 90-0 op de korte

Uit "building Those Big Guns" (NBAF)

The biceps brachii (bi'seps bra'ki-i)
Even though the two heads of the biceps are one muscle they both seem to have specific functions in flexion. Brown et al. (1993) using surface electromyograms (EMG) recorded from the long and short heads of biceps brachii, found that the long head produced more EMG activity at the beginning phase of the lift when the muscle was at it's longest.

Furthermore, it was found that the short head seemed to produce the most EMG activity at the top phase of the lift when the muscle was at it's shortest. While both heads are used to complete a full range of flexion, partial movements may be used either at the top or bottom of the lift to further stress the two heads of the biceps.
 
:roflol: @dat filmpje :sd:
 
Back
Naar boven