Fitness Seller

bier en wijn worden duurder (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MMN

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
4.017
Waardering
14
Lengte
1m89
Massa
97kg
Vetpercentage
15%
Bier en wijn worden duurder. Het kabinet verhoogt binnenkort de accijnzen op bier en wijn, meldt RTL Nieuws op basis van nog geheime belastingplannen.
De accijns op een flesje bier gaat met twee cent omhoog naar elf cent; voor een fles wijn geldt een verhoging van vijf cent naar 49 cent. Minister van Volksgezondheid Klink bevestigde de verhoging voor de camera van RTL Nieuws.

Alcoholmisbruik door jongeren

De accijnsverhoging was al aangekondigd in het regeerakkoord. De regering hoopt zo alcoholmisbruik door jongeren terug te dringen. Met de maatregel verwacht het kabinet tweehonderd miljoen euro binnen te halen.

De Stichting Alcoholpreventie - STAP - noemt de verhoging in RTL Nieuws teleurstellend. De organisatie vindt de accijnzen nog steeds te laag. Bovendien worden de accijnzen op sterke drank en de bij jongeren populaire breezers niet verhoogd. STAP pleit voor een verhoging van de prijs van een krat bier met drie tot vier euro. Kleinere verhogingen van de accijnzen zouden geen invloed hebben.
bron : nieuwnieuws.nl

2 cent op een biertje alsof de jeugd dat wat uitmaakt en wijn duurder maken terwijl veel meer ouderen wijn drinken:mad:

wat vinden jullie ervan dit kan toch niet daar moeten we toch eigenlijk in opstand tegen komen
 
In opstand komen voor een verhoging tussen de € 0,02 en 0,05 :scratch:
 
maar het is wel de zoveelste verhoging het houd natuurlijk een keer op
 
Ja, ik kom in opstand en drink gewoon geen wijn en bier meer ... dat zal ze leren daar in Den Haag.
 
De regering hoopt zo alcoholmisbruik door jongeren terug te dringen. Met de maatregel verwacht het kabinet tweehonderd miljoen euro binnen te halen.

waar zouden hun prioriteiten liggen? :rolleyes:
 
weer een reden om geen alcohol te drinken :D
is trouwens toch niet goed voor de spiergroei
:yarly:
 
waar zouden hun prioriteiten liggen? :rolleyes:

ja had je anders verwacht zo werkt het met alle accijns ze houden de accijns zo laag dat er niet minder wordt verkocht en hun gewoon genoeg geld binnen krijgen:(
 
Echte mannen drinken geen alcohol
 
ik drink lekker Evian Water, Evian is super lekker.:cool:
 
:orly:

Boeie.....van mij mogen ze het door de goot spoelen.
 
In opstand komen voor een verhoging tussen de € 0,02 en 0,05 :scratch:


2 cent is wel een accijns vehoging van ruim 20%. En voor een arme student die veel bier drink is dat toch een aanslag op het budget!
 
2 liter melk is ook 0,20 ct duurder geworden.
 
Voor mij maakt het ook geen verschil op die paar biertjes in het jaar:rolleyes:
 
2 cent is wel een accijns vehoging van ruim 20%. En voor een arme student die veel bier drink is dat toch een aanslag op het budget!

30 biertjes en je bent 60 cent meer kwijt, ja dat ga je echt merken. :D Nu zal de horeca er nog wel het driedubbele boven op leggen, maar een echte student drinkt natuurlijk geen biertje van € 2,- of meer.
 
30 biertjes en je bent 60 cent meer kwijt, ja dat ga je echt merken. :D Nu zal de horeca er nog wel het driedubbele boven op leggen, maar een echte student drinkt natuurlijk geen biertje van € 2,- of meer.
lol inderdaad, dat zal welweer resulteren in een verhoging van de bierprijs met meer dan 20ct per stuk.
 
In veel steden waar ik ga stappen betaal je al rond de E2 voor een glas slechtgetapt bier. Ik betaal meestal E1.90 voor een amsterdammer. In sommige bars zitten ze al op E2.20. Vaak kom ik op de uurtjes waarop het bier een euro kost. De meeste kroegen hebben hun goedkope avondje in de week. Je wil niet weten hoe het er dan aan toe gaat in de tent.

En Nederland is nog niet eens heel duur vergeleken met sommige buurlanden.
 
Back
Naar boven