Fitness Seller

Wat gaat er met België gebeuren? (1 bezoeker)

Wat gaat er met België gebeuren?

  • De Vlamingen gaan water bij de wijn moeten doen

    Stemmen: 8 11,3%
  • De Walen gaan water bij de wijn moeten doen

    Stemmen: 3 4,2%
  • Zowel Walen als Vlamingen gaan water bij de wijn moeten doen

    Stemmen: 19 26,8%
  • Er komt een crisis en men vind geen oplossing, wat er daarna gebeurd weet ik niet

    Stemmen: 9 12,7%
  • De Vlamingen worden het beu en gaan voor een eigen Vlaamse staat

    Stemmen: 26 36,6%
  • Anders, namelijk:

    Stemmen: 6 8,5%

  • Totaal stemmers
    71

Bezoekers in dit topic

vlaanderen moet onafhankelijk gaan, als servie (montenegro) het kon en cattalonie (spanje) het kon. waarom zou het hier niet kunenn? ???

Voor zover ik weet is Catalonië nog altijd een deel van Spanje.
 
Iedereen wil wel beginnen praten, milquet zegt dat zelf ook, waarom het niet lukt is dus door het verkeerd aan de man brengen enja ik geef ook toe dat milquet beetje te veel en te luid praat terwijl haar partij 5% van de stemmen haalde...
Denk dat ecolo dan een betere keuze gaan zijn omdat ze progressiever zijn.
Nog meer links dan CDH dus miss daarom toch nog minder geschikt maar met CDH schiet het toch niet op.
Eh iedereen beginnen praten? Ze zeggen al maanden 'NON'??? Beetje makkelijk om Leterme de schuld te geven, zo eenvoudig ligt het dus niet.


Wat je zegt klopt ook niet want deze avond zei ze in het journaal van RTL (RTL Info - Toute l'actualité) dat ze losstaat van elke partij. Ze heeft ook gezegd dat de ze de standpunten van de gemeenschappelijke standpunten van de franstaligen verkondigt, maar in de praktijk is dat niet het enige waarvoor ze dwarszit maar zit ze ook dwars bij socio-economische staatshervormingen en niet alleen bij structurele staatshervormingen. Zelfs maingain, de voorzitter van van de tegenhanger van NVA, zegt dat er een hervorming mogelijk is dus moet het toch echt kunnen.
Ze zegt zoveel, wie neemt dat mens uberhaupt nog serieus?


Het is veel moeilijker dan dat hoor, een 'goed' plan is voor elke partij wel anders. Het is wel een goede vraag wat nodig zou zijn om Milquet mee te krijgen
Met een goed plan bedoel ik ook iets waar beide partijen mee eens zijn!

Wie? Maingain? Niet echt een vlamingenhater als hij zegt dat een hervorming mogelijk is en dus bereid is te praten.
Ja natuurlijk zegt hij dat. Hij wil namelijk wel in de regering en weet donders goed dat hij dan met de Vlamingen moet meewerken. Maar diep vanbinnen blijft het een Waal, die vooral aan zichzelf denken.

Spijtig eigenlijk, vandelanotte zie ik nog zitten als formateur.
En ook hij stond open voor hervormingen.
Tja, dat is democratie...


Dat heb ik niet gezegd, ik heb gezegd dat ik liever vlaanderen bij de walen zie dan vlaanderen bij de nederlanders. Als individu voel ik me noch nederlander noch waal....beetje rare vraag, kun jij miss zeggen of je meer chinees of russich bent? :s
De vraag van 3XL was toch duidelijk met wie wil je samen gaan. :)

Maar goed, zelfs dan nog zou ik liever in een situatie als in België zitten met Nederlanders dan met eeuwig koppige Walen die liever lui zijn dan moe.
 
Als de Walen blijven dwarsliggen gaat de bom barsten. Indien andere partijen willen dat het Vlaams Belang er niet meer serieus op vooruitgaat zullen ze genoodzaakt zijn om de knoop door te hakken zonder al te veel toegevingen. Er is immers al harde taal gesproken door enkele Vlamingen die ook in het regeerakkoord zitten dus er moet wat gebeuren om het gezicht nog te redden.
 
Voor zover ik weet is Catalonië nog altijd een deel van Spanje.

dan weet je het verkeerd ... ze hebben eenzijdig onafhankelijk uitgeroepen ...

toch? ;)

EDIT : ik kan inderdaad verkeerde bronnen hebben geraadpleegd merk ik ..
 
Van vinden jullie trouwens van de gedachte samen te gaan met Nederland? ?

Mja liefst onafhankelijk maar toch liever Nederland dan Wallonie.

Wat betreft de enquete: Ik denk dat de vlamingen gewoon gaan toegeven, hoewel ik liever wat anders had.
 
di rupo : president for life
 
Wat de uitkomst ook is de walen hebben zichzelf duchtig in de vingers gesneden. Komen er toegevingingen vanuit vlaamse kant zal rechts en extreem rechts dat gebruiken om volgende verkiezing meer stemmen te halen (en neem ze het eens kwalijk). Houden de vlamingen voet bij stuk zullen de walen toegevingen moeten doen en komt er meer onafhankelijkheid op communautair vlak.
 
Eh iedereen beginnen praten? Ze zeggen al maanden 'NON'??? Beetje makkelijk om Leterme de schuld te geven, zo eenvoudig ligt het dus niet.

ze zeggen niet allemaal 'non', zoals ik al zei staat rijnders open voor een aantal hervormingen op socio-economisch vlak.



Ze zegt zoveel, wie neemt dat mens uberhaupt nog serieus?

mja, ze zit er toch in dus moet ze wel serieus genomen worden :(



Met een goed plan bedoel ik ook iets waar beide partijen mee eens zijn!


Ja natuurlijk zegt hij dat. Hij wil namelijk wel in de regering en weet donders goed dat hij dan met de Vlamingen moet meewerken. Maar diep vanbinnen blijft het een Waal, die vooral aan zichzelf denken.

Volgens die redenering zou milquet ook moeten meewerken wat ze dus niet doet. 'diep vanbinnen blijft het een waal, die vooral aan zichzelf denken': eerst absurde zin die jij ooit hebt gezegd imo. Het mag dan wel zo zijn (al denk ik van niet) dan mis je de nodige zakelijkheid als je zo onderhandeld en dan komt er niets van in huis. Het heeft geen zin van zo gesprekken te voeren want dan geef je het eigenlijk op voordat er ook maar is onderhandeld over het gemakkelijkst onderwerp.


Tja, dat is democratie...



De vraag van 3XL was toch duidelijk met wie wil je samen gaan. :)

Maar goed, zelfs dan nog zou ik liever in een situatie als in België zitten met Nederlanders dan met eeuwig koppige Walen die liever lui zijn dan moe.

..
 
leterme blijft imo de beste man voor het premierschap, zijn pro-vlaamse houding en zijn koppigheid bevallen bij wel, hij brengt het alleen niet altijd goed aan. Maar de schuld van het mislukken van de onderhandelingen ligt imo zeker niet bij hem. De walen hadden van bij het begin geen enkele intentie om met leterme in zee te gaan, en dan spreek ik niet enkel van milquet, di rupo is geen haar beter. Ze blinken uit in arrogantie en absentiisme en stellen absurde eisen op waar geen weldenkende vlaming ooit zou op ingaan, ze kunnen me gestolen worden die kl*te walen
 
leterme blijft imo de beste man voor het premierschap, zijn pro-vlaamse houding en zijn koppigheid bevallen bij wel, hij brengt het alleen niet altijd goed aan. Maar de schuld van het mislukken van de onderhandelingen ligt imo zeker niet bij hem. De walen hadden van bij het begin geen enkele intentie om met leterme in zee te gaan, en dan spreek ik niet enkel van milquet, di rupo is geen haar beter. Ze blinken uit in arrogantie en absentiisme en stellen absurde eisen op waar geen weldenkende vlaming ooit zou op ingaan, ze kunnen me gestolen worden die kl*te walen

:clap:
 
gewoon apart gaan laat die walen maar......bij
nederland is ook een mogelijkheid maar dan geen bpm gaan betalen he.
 
leterme blijft imo de beste man voor het premierschap, zijn pro-vlaamse houding en zijn koppigheid bevallen bij wel, hij brengt het alleen niet altijd goed aan. Maar de schuld van het mislukken van de onderhandelingen ligt imo zeker niet bij hem. De walen hadden van bij het begin geen enkele intentie om met leterme in zee te gaan, en dan spreek ik niet enkel van milquet, di rupo is geen haar beter. Ze blinken uit in arrogantie en absentiisme en stellen absurde eisen op waar geen weldenkende vlaming ooit zou op ingaan, ze kunnen me gestolen worden die kl*te walen

Ach man, ken jij ook maar 1 waal?
ter zijde, leterme is ook half waal, is hij dan ook half klootzak?
Jij bent hier wss de meest arrogante van allemaal omdat je zegt dat het allemaal klootzakken zijn terwijl je er niet eens 1 kent.
EDIT: trouwens, je bent niet consequent, zie het vetgedrukte.
 
Laatst bewerkt:
Ach man, ken jij ook maar 1 waal?
ter zijde, leterme is ook half waal, is hij dan ook half klootzak?
Jij bent hier wss de meest arrogante van allemaal omdat je zegt dat het allemaal klootzakken zijn terwijl je er niet eens 1 kent.
en hoe weet jij nu eigenlijk of ik er ken of niet? . (op mijn werk zitten er 5) . of je het nu leuk vind of niet, maar er heerst hier een algemene afkeer tegenover wallonie, en deze recente gebeurtenissen werken dit alleen maar in de hand.
Feit is dat de verschillen tuss. wij en walen er zijn en de walen geen enkele zin hebben om van hun kant uit er iets aan te doen. mij kunnen ze dan idd gestolen worden.
edit:Trouwens is het dan correct dat de walen de schuld voor het falen van de onderhandelingen bijna uitsluitend leggen bij leterme?
je kunt me misschien uitmaken voor een walenhater, maar hoe denk je dat zij over ons denken dan?
 
Laatst bewerkt:
en hoe weet jij nu eigenlijk of ik er ken of niet? ik woon vlakbij wallonie. (op mijn werk zitten er 5) . of je het nu leuk vind of niet, maar er heerst hier een algemene afkeer tegenover wallonie, en deze recente gebeurtenissen werken dit alleen maar in de hand.
Feit is dat de verschillen tuss. wij en walen er zijn en de walen geen enkele zin hebben om van hun kant uit er iets aan te doen. mij kunnen ze dan idd gestolen worden. En als het je niet aanstaat ga dan daar gaan wonen hé


Ze hebben een andere mentaliteit so what? Dat maakt toch niet uit zolang je er mee kan werken? Daarvoor moeten we het doen!
"een algemene afkeer" is niet correct want er rechts haalt maar 55% en geen 100%.
Je hoeft me niet te vertellen waar ik moet wonen, hou je maar bezig met die walen van je werk te leren kennen.
antwoord op je edit: het is voor een deel de fout van leterme, je hebt dat zelf gezegd. Mr wou onderhandelen, milquet minder. Voor mij ligt de fout bij het extremistisch gedrag van milquet en bij leterme die het laken niet naar zich heeft kunnen trekken. Trouwens, de vlaamse krantenkoppen zijn ook voor de meeste ananiem:"leterme faalt". Het is wel leterme die heeft gefaald.
Zichzelf als walenhater profileren omdat de walen vlamingen zouden (want ik heb nog nooit 1 vlamingenhater ontmoet en ik heb er meer dan 5 ontmoet) haten is absurd. Je haar toch niet iemand omdat hij je haat? Je gaat dan toch eerst achterhalen waarom hij je zou haten? Walen zijn geen vlamingenhaters.
 
Laatst bewerkt:
Ze hebben een andere mentaliteit so what? Dat maakt toch niet uit zolang je er mee kan werken? Daarvoor moeten we het doen!
"een algemene afkeer" is niet correct want er rechts haalt maar 55% en geen 100%.
Je hoeft me niet te vertellen waar ik moet wonen, hou je maar bezig met die walen van je werk te leren kennen.

ik ken ze al;) misschien is het fout van me dat ik mijn beeld van de waal stel op basis van mijn werkcollega's, maar als je dag in dag uit met ze samenwerkt, dan kom je tot het besef, dat het meer is dan politieke en soci-culturele verschillen, het is voornamenlijk een mentaltiteitsverschil. ik probeer het woord 'profiteurs' niet in mijn mond te nemen, maar het woord komt bij mij toch op. Ze trekken zich op aan de welvaartstaat vlaanderen, ondermeer door een (waarschijnlijk riante) geldstroom naar wallonie, maar zeg jij nu eens zelf wat geven ze ons terug, en welke initatieven nemen ze om op gelijke hoogte te komen, ik gun ze gerust gelijke rechten (sociale zekerheid enz.) maar laat ze dan ook eens dezelfde plichten doen (aanpakking werkloosheid, verkeersbelastingen,...)
 
ik ken ze al;) misschien is het fout van me dat ik mijn beeld van de waal stel op basis van mijn werkcollega's, maar als je dag in dag uit met ze samenwerkt, dan kom je tot het besef, dat het meer is dan politieke en soci-culturele verschillen, het is voornamenlijk een mentaltiteitsverschil. ik probeer het woord 'profiteurs' niet in mijn mond te nemen, maar het woord komt bij mij toch op. Ze trekken zich op aan de welvaartstaat vlaanderen, ondermeer door een (waarschijnlijk riante) geldstroom naar wallonie, maar zeg jij nu eens zelf wat geven ze ons terug, en welke initatieven nemen ze om op gelijke hoogte te komen, ik gun ze gerust gelijke rechten (sociale zekerheid enz.) maar laat ze dan ook eens dezelfde plichten doen (aanpakking werkloosheid, verkeersbelastingen,...)

het is waar dat ze zich optrekken aan vlaanderen, maar ooit is dat ook anders geweest dus mag dit geen argument zijn. Wat ze zelf terug geven is zeer simpel:
kijk naar je werk, als die walen er niet waren, zou het ofwel minder capabele mensen zijn die het werk van die walen zouden doen of je zou geen werk hebben of je zou meer werk hebben. Ze nemen initiatieven om op gelijke hoogte te komen, denk maar aan hun marshal plan.
Ik geef je ook gelijk dat ze op vlak van verkeersveiligheid ze achter staan. Recent is wel gebleken dat er een groot overschot was aan geld bij de politie, waarom dat geld niet gebruiken voor meer flitspalen in wallonie? ALs iedereen echter aan zijn kant blijft en niet praat komt er niets van in huis maar het is wel mogelijk om een win-win situatie te creeren. Bv met die flitspalen zou het geld veel beter besteed kunnen worden dan motoren te kopen waar er geen motorrijders voor zijn.
 
het is waar dat ze zich optrekken aan vlaanderen, maar ooit is dat ook anders geweest dus mag dit geen argument zijn. Wat ze zelf terug geven is zeer simpel:
kijk naar je werk, als die walen er niet waren, zou het ofwel minder capabele mensen zijn die het werk van die walen zouden doen of je zou geen werk hebben of je zou meer werk hebben. Ze nemen initiatieven om op gelijke hoogte te komen, denk maar aan hun marshal plan.
Ik geef je ook gelijk dat ze op vlak van verkeersveiligheid ze achter staan. Recent is wel gebleken dat er een groot overschot was aan geld bij de politie, waarom dat geld niet gebruiken voor meer flitspalen in wallonie? ALs iedereen echter aan zijn kant blijft en niet praat komt er niets van in huis maar het is wel mogelijk om een win-win situatie te creeren. Bv met die flitspalen zou het geld veel beter besteed kunnen worden dan motoren te kopen waar er geen motorrijders voor zijn.
het is niet dat ze de middelen niet hebben om flitspalen te plaatsen, maar ze een andere kijk hebben op verkeersveiligheid, net als op zoveel andere gebieden we een andere kijk op zaken nahouden.
Mijn punt is alleen dat wallonië zich heus niet in een positie bevind waarin ze het recht hebben om absurde eisen te stellen aan ons, vanaf het maar begint te ruiken naar een vorm van staatshervorming, dan hoor je categoriek NON.
Is dat dan een manier om serieus te kunnen onderhandelen?
 
Er wordt nu geoogst wat er gezaaid werd. Beiden hebben ongelijk. Lange tijd terug was er meer industrie in Wallonië, vele vlamingen zijn toen naar Wallonië verhuist. Nu gaat het beter in Vlaanderen, kan ook nog ooit misschien keren. België is België en Belgen moeten elkaar helpen en steunen i.p.v. elkaar zo tegen te werken.
Hetgeen ooit vlaams was moet vlaams blijven en waals waals. Ik heb eigenlijk nooit verstaan waarom hier in België alles in 2 talen hoeft te zijn.
Antwerpen is Antwerpen en niet Anvers zoals Mons Mons blijft en niet Bergen is.
Als ik naar Engeland ga verlang ik ook niet dat ze mij daar in het nederlands of frans aanspreken.
Maar da's dan weer een andere zaak. Ik bedoel alleen maar dat de mens zich moet aanpassen waar hij naartoe gaat.
Dit is het probleem waar het allemaal mee begonnen is, de Brusselse gemeenten die nederlandstalig waren hadden ze alles in het nederlands moeten behouden en omgekeerd hetzelfde, schaf die faciliteiten gewoon af.
 
Haha, je bent iets te belgicistisch vriend, met jou zal ik nooit overeenkomen. Laten we dus maar ophouden ;)

Wat mij betrefd mag trouwens elke poging gewoon mislukken, ze zijn toch hopeloos die Walen. Ze houden onze economische groei tegen en zijn een blok aan ons been. Ik snap niet dat er één Vlaming is die dat goed vindt....
 
Back
Naar boven