MuscleMeat

Gebroken kaak: 6weken vloeibaar eten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Tony_Montana

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
3 okt 2003
Berichten
9
Waardering
0
Ik vond een topic uit 2004 over vloeibaar eten maar hoop wat meer uptodate info te krijgen dus vandaar een nieuw topic.

Zoals de titel van dit topic al doet vermoeden heb ik mijn kaak gebroken (Rugby, sporten is gezond), aan de zijkant gescheurd en bij de kin compleet doormidden, en ben ik gezegend met 6 weken vloeibaar eten. Het is 2weken geleden gebeurd en de operatie is nu een week achter de rug, mn kiezen staan met staaldraad gefixeerd op elkaar en ik kan dus echt enkel vloeibaar eten.

Ik zoek tips om niet teveel kilos te verliezen deze weken, ik ben 186cm en was 98kilo, en nu inmiddels 96kilo. De schade valt mee maar ik eet me dan ook helemaal suf, voorzover dat vloeibaar kan:

Sochtends idioot veel Brinta+honing, dan nog een fruitontbijt shake tussendoor, smiddags een fruitshake van 1-1.5Liter met melk/weightgainer/proteine/2bananen/kiwi/aardbeien, tussendoor weer ontbijt/goedemorgen drank, savonds soep met aardappelpuree(smerigg) of savonds gewoon weer een eiwit/vruchten shake.

Deze week wil ik weer gaan beginnen met trainen, niet te zwaar omdat mijn kaak dat niet aankan denk ik, zware inspanningen zorgen toch voor heel wat druk en rare bekken trekken meestal :rolleyes:

Ik ben dit vloeibare grapje na 2 weken al goed zat :sad: en moet er nog 5, dus wie heeft overheerlijke vloeibaar eten recepten om mij de komende tijd door te laten komen?
Of welke weightgainer is echt top? Normaal gebruik ik dat niet omdat ik zwaar zat ben, maar nu ontkom ik er niet aan.

Thx!
 
Ik heb in totaal 8 weken gefixeerd gezeten. Het enige wat ik weg kon krijgen waren pakjes vloeibaar voedsel. Omdat mijn tanden zo dicht op elkaar staan, kreeg ik zelfs soep niet weg (ok bouillon wel). Ik raad je aan om weightgainers aan te schaffen.
 
Wat ik zelf altijd klaar maak aan vloeibaar voedsel: 120 gr Havermout, 30 gr whey, 1 banaan, kaneel en 500 ml melk in de blender.

Misschien kan je ook complete maaltijden in de blender gooien met wat water en dit opdrinken?! I know, het Klinkt niet echt smaakvol...maar je moet toch wat.

Hopelijk ben je er over 4 weken vanaf! Sterkte!!
 
Wat ik zelf altijd klaar maak aan vloeibaar voedsel: 120 gr Havermout, 30 gr whey, 1 banaan, kaneel en 500 ml melk in de blender.

Misschien kan je ook complete maaltijden in de blender gooien met wat water en dit opdrinken?! I know, het Klinkt niet echt smaakvol...maar je moet toch wat.

Hopelijk ben je er over 4 weken vanaf! Sterkte!!

Dat betreft kan je alles in een blender gooien. Is helemaal zo slecht nog niet.
 
in de rusthuizen gooien ze ook hele maaltijden in een blender
 
Jullie begrijpen het niet. Je kaak is volledig gefixeerd. Zet je tanden eens klem op elkaar en probeer dan je geblende voedsel maar eens binnen te krijgen. Dat lukt je niet (of je hebt hele rare tanden die uit elkaar staan, of je mist een tand).
 
Shaken en shaken.. brinta erdoor kan meestal wel hoor.

Met rietje opdrinken via zijkant. Eten blenederen en aanmaken met veel water of melk zodat het vloeibaarder wordt.

Heb mij kaak ook gebroken gehad en ging prima. Ook volledig vast en mijn tanden staan netjes naast elkaar.
 
Hoe zit dat dan met het poetsen van je tandjes ???
 
dat gaat niet zo goed alleen buitenkant he...

Verder veel spoelen.
 
Shaken en shaken.. brinta erdoor kan meestal wel hoor.

Met rietje opdrinken via zijkant. Eten blenederen en aanmaken met veel water of melk zodat het vloeibaarder wordt.

Heb mij kaak ook gebroken gehad en ging prima. Ook volledig vast en mijn tanden staan netjes naast elkaar.

Ging bij mij echt niet.. ik kreeg niet eens soep binnen, dat was al te dik :(

Hoe zit dat dan met het poetsen van je tandjes ???

De voorkant en zijkant kun je doen, aan de binnenkant groeit er mos. Althans zo voelt dat.
 
Bedankt voor de tips! Blenderwerk wordt echt lastig zoals KaLe al zei, ik krijg dunne brinta pap net naar binnen gewerkt achterlangs bij de kleine opening achter de kiezenrij. Maar misschien normaal eten blenden + veel vloeibaar iets, tomatensap+pasta :)? Ik ga dat maar proberen denk ik, zou mooi zijn als ik dat binnekrijg.

Tanden poetsen is inderdaad enkel de buitenkant van je gebit, en met speciaal hardcore mondwater van de kaakchirurg naspoelen om alle bacterien te vernietigen, over 6 weken ziet de mondhygeniest de schade en gaat de boel weer oplappen. Als het goed is kan je er zonder gaatjes doorheen komen...
 
ik heb een overbeet en bij mij gaan ze mijn onderkaak doorzagen en dan plaatsen ze hem een stukje naar achteren, daarna zetten ze mijn kaak vast met 3 boutjes per kant. ik heb nu al een beugel gekregen om alles ff goed te zetten en over 2 maand gaat het gebeuren. bij mij zetten ze mijn kaak ook vast met draadjes, die draadjes zetten ze dan aan de beugel vast. alleen bij mij mogen ze draadjes er al na 2 dagen uit. zelf als mijn kaak perongeluk breekt tijdens de operatie dan kunnen ze alsnog na een weekje los. vaag? oja ik ga dan naar dat ziekenhuis in leiden. die ene waar hollader ook ligt/lag.
 
lol, ik kreeg niet eens mondwater.

Echt, toen de mondhygieniste dat ijzer werk uit mijn smoel trok, zat echt haar hele jack onder het bloed. En wat een ellende schraapte zijn achter mijn tanden vandaan zeg, damn.

Beterschap kerel, weet hoe vervelend dit is.. je kan beter je poot breken.
 
****ed up.

hebben ze geen 5000 kcal zakjes infuus? :P
 
ik heb een overbeet en bij mij gaan ze mijn onderkaak doorzagen en dan plaatsen ze hem een stukje naar achteren, daarna zetten ze mijn kaak vast met 3 boutjes per kant. ik heb nu al een beugel gekregen om alles ff goed te zetten en over 2 maand gaat het gebeuren. bij mij zetten ze mijn kaak ook vast met draadjes, die draadjes zetten ze dan aan de beugel vast. alleen bij mij mogen ze draadjes er al na 2 dagen uit. zelf als mijn kaak perongeluk breekt tijdens de operatie dan kunnen ze alsnog na een weekje los. vaag? oja ik ga dan naar dat ziekenhuis in leiden. die ene waar hollader ook ligt/lag.

Tja, ligt helemaal aan de breuk die je hebt. Ken iemand waarbij het niet eens gespalkt hoefde te worden. Mijn hele kin en de zijkant lag doormidden en moest 8 weken met de kiesjes op elkaar.
 
Tja, ligt helemaal aan de breuk die je hebt. Ken iemand waarbij het niet eens gespalkt hoefde te worden. Mijn hele kin en de zijkant lag doormidden en moest 8 weken met de kiesjes op elkaar.

aaaaah moet er niet aan denken. ik kan veel hebben op mijn lichaam maar op mijn hoofd dan vindt ik het extra erg. ik heb ook veel van die stukjes gezien op tv hoe hard het er eigenlijk aan toegaat. met een beitel en een hamer vol erop los beuken enzo. :( krijg de rillingen al over mijn rug en ik zal wel heeeel erg zenuwachtig zijn als ik voor mijn operatie moet komen.

oja als alles goed gaat kan ik binnen 2 weken alweer werken
 
Suc6 kerel! :) Valt allemaal wel mee ;) Je gaat compleet onder narcose, dus je merkt er geen drolletje van.
 
Tja, ligt helemaal aan de breuk die je hebt. Ken iemand waarbij het niet eens gespalkt hoefde te worden. Mijn hele kin en de zijkant lag doormidden en moest 8 weken met de kiesjes op elkaar.

Ik heb een soortgelijke breuk als jij hebt gehad gok ik, zijkant en kin doormidden, mn tandenrij onder kon links en rechts los van elkaar bewegen en trok bij het opendoen zo een gat van een cm :eek: Zit nu een titaniumplaatje in mn kin en tijdelijke spalken boven en onder om te fixeren.

En het ziekenhuis maakt weinig uit maar de aard van de breuk zoals KaLe zegt, ik ben ook in LUMC leiden geopereerd en die laten me neem ik aan niet voor de grap zolang vloeibaar eten.

Ik heb net een kwark/melk/weightgain/proteine/banaan/kiwi/honing shake gemaakt, erg lekker maar een normaal bordje pasta met biefstuk of kip dat lijkt me nu pas lekker :D

Komende week ga ik pasta met tomatensap eens blenden, laat wel weten hoe het gaat, misschien is dit topic ooit nog eens informatief voor andere kaakpatientjes :rolleyes:.
 
aaaaah moet er niet aan denken. ik kan veel hebben op mijn lichaam maar op mijn hoofd dan vindt ik het extra erg. ik heb ook veel van die stukjes gezien op tv hoe hard het er eigenlijk aan toegaat. met een beitel en een hamer vol erop los beuken enzo. :( krijg de rillingen al over mijn rug en ik zal wel heeeel erg zenuwachtig zijn als ik voor mijn operatie moet komen.

oja als alles goed gaat kan ik binnen 2 weken alweer werken

Volledige narcose inderdaad, je merkt er niks van gelukkig ;) en ik heb deze week 6nachten achter elkaar als portier gewerkt, goedemorgenOntbijtdrankje aan de deur en collegas met pizapunten voor je neus, en ik was de onaardigst kijkende nooit glimlachende pokerfacehebbende portier ooit gok ik :D Moet ik vaker doen volgens mij haha.
 
Volledige narcose inderdaad, je merkt er niks van gelukkig ;) en ik heb deze week 6nachten achter elkaar als portier gewerkt, goedemorgenOntbijtdrankje aan de deur en collegas met pizapunten voor je neus, en ik was de onaardigst kijkende nooit glimlachende pokerfacehebbende portier ooit gok ik :D Moet ik vaker doen volgens mij haha.

als portier ? van wat? dadelijk wordt je op je smoel geramt als er iets gebeurt ofsow, of overdrijf ik een beetje:p
 
Back
Naar boven