XXL Nutrition

Massa bijkomen, geen idee hoe te beginnen... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ano_1990_51

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
5 mei 2007
Berichten
4
Waardering
0
Hallo,

Eerst, als je me nog niet zo goed kent wil ik jullie doorverwijzen naar mijn ander topic: [Link niet meer beschikbaar].

Ik ben ten einde raad (lol klinkt wanhopig :().
Ik heb hier al veel gelezen over voeding maar ik kom er gwn niet meer uit hoe ik moet beginnen, Iemand die me kan helpen om me op weg te zetten? :)

ps: Mijn gewicht is nog altijd hetzelde 54 kg ongeveer voor 1m73 en ben ondertussen 17 jaar geworden. Vetpercentage zal ook nog ongeveer hetzelde zijn (5,5%). Ik doe nu al meer aan krachttraining, maar ik doe nog geen squats of DL en zo van die oefeningen eerder, Benchpress met smithmachine, ook al oefeningen met Dumbbells. Ik heb cardio al laten vallen wegens tijdgebrek.
 
meer eten en steeds meer gewicht gebruiken.
 
Begin met 2500Kcal voor week of 2-4 Koolhydr. 50% eiwit 30% vet 20%

verhoog dit elke 2 weken met 200Kcal tot 3100Kcal.

Laters;)
 
Begin met eten;)
 
Hallo,

Eerst, als je me nog niet zo goed kent wil ik jullie doorverwijzen naar mijn ander topic: [Link niet meer beschikbaar].

Ik ben ten einde raad (lol klinkt wanhopig :().
Ik heb hier al veel gelezen over voeding maar ik kom er gwn niet meer uit hoe ik moet beginnen, Iemand die me kan helpen om me op weg te zetten? :)

ps: Mijn gewicht is nog altijd hetzelde 54 kg ongeveer voor 1m73 en ben ondertussen 17 jaar geworden. Vetpercentage zal ook nog ongeveer hetzelde zijn (5,5%). Ik doe nu al meer aan krachttraining, maar ik doe nog geen squats of DL en zo van die oefeningen eerder, Benchpress met smithmachine, ook al oefeningen met Dumbbells. Ik heb cardio al laten vallen wegens tijdgebrek.

Cardio laten vallen wegens tijd gebrek ... je hebt wel tijd om op 9lives te zitten en op dit forum. Je moet leren je prioriteiten stellen. Maar goed die cardio heb je nu toch nog niet echt nodig want je doel is bijkomen.

Even om je droom uit één te laten spatten: bodybuilding is 80% voeding. Krachtraining zonder bijhorende voeding is als een huis bouwen zonder brikken.

Als je correct wil eten dan kost dat moeite en tijd. Je moet ten eerste weten hoeveel je moet eten om bij te komen, dat kan je berekenen. Lees deze post eens door: http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/voedingsplan-voor-gewichtstoename-71310/.

Dan moet je je voedingsschema opstellen, je kan dat doen aan de hand van volgende calorieentabel: Snoopy's Calorieëntabel.

Ten slotte zal je je ook nog daadwerkelijk aan dat schema moeten houden, en daar gaat het vaak fout bij de meesten.
 
bodybuilding is 80% voeding. Krachtraining zonder bijhorende voeding is als een huis bouwen zonder brikken.


QUOTE]

Hou alvast die zin in gedachte.


Hoe moet je beginnen; BMR uitrekenenen van jouw lichaam, een goed trainingsschema samenstellen (fullbody lijkt mij ideaal om te beginnen), een eetschema samenstellen. Dan ben je al een heeel eind, deze vragen kun je allemaal netjes samenstellen aan de hand van de sticky's die je in de desbetreffende categorieën terugvindt.
 
Squats en deadlifts doen en veel meer gaan eten.
 
zolang je elke dag boven je behoefte (ruim) gaat eten moet je aankomen, dit kan niet anders en veel bij trainen uiteraard, al aan suplementen gedankt? Misschien is een goeie gainer wel iets voor jouw met creatine
 
Cardio laten vallen wegens tijd gebrek ... je hebt wel tijd om op 9lives te zitten en op dit forum. Je moet leren je prioriteiten stellen. Maar goed die cardio heb je nu toch nog niet echt nodig want je doel is bijkomen.

Even om je droom uit één te laten spatten: bodybuilding is 80% voeding. Krachtraining zonder bijhorende voeding is als een huis bouwen zonder brikken.

Als je correct wil eten dan kost dat moeite en tijd. Je moet ten eerste weten hoeveel je moet eten om bij te komen, dat kan je berekenen. Lees deze post eens door: http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/voedingsplan-voor-gewichtstoename-71310/.

Dan moet je je voedingsschema opstellen, je kan dat doen aan de hand van volgende calorieentabel: Snoopy's Calorieëntabel.

Ten slotte zal je je ook nog daadwerkelijk aan dat schema moeten houden, en daar gaat het vaak fout bij de meesten.

Bedankt om mijn droom uit een te spatten, nee, nee :p

Bedankt, ik zal zeker die threads is goed doorlezen. Probleem is, hoe hebben jullie de tijd om al dat eten te maken ???. en om de 2/3u eten lijkt me nogal moeilijk en zeker als binnenkort school weer begint. (eten tijdens de lessen anders :p)

@AlexT
Ik doe nog niet zo lang aan krachttraining, maar ja 'k zal is vragen aan de gym of iemand me die oefeningen wilt aanleren.

@Harry19
Ik ga eerst proberen zonder supplementen, eerst veel beginnen eten. :)

Alvast bedankt aan iedereen die hier heeft gepost!
 
Bedankt om mijn droom uit een te spatten, nee, nee :p

Bedankt, ik zal zeker die threads is goed doorlezen. Probleem is, hoe hebben jullie de tijd om al dat eten te maken ???. en om de 2/3u eten lijkt me nogal moeilijk en zeker als binnenkort school weer begint. (eten tijdens de lessen anders :p)

's avonds
's ochtends
Of aan het begin van de week zelfs.

En je kunt ook 3 of 4 grote maaltijden per dag eten. Het gaat niet om de frequentie van eten, maar om hoeveel eten je bij die maaltijden naar binnen werkt.
 
's avonds
's ochtends
Of aan het begin van de week zelfs.

En je kunt ook 3 of 4 grote maaltijden per dag eten. Het gaat niet om de frequentie van eten, maar om hoeveel eten je bij die maaltijden naar binnen werkt.

het nadeel van 3-4 maaltijden is een dikke pens.

dezelfde voeding verdelen over 5-6 x is makkelijker te verwerken.
 
het nadeel van 3-4 maaltijden is een dikke pens.

dezelfde voeding verdelen over 5-6 x is makkelijker te verwerken.

tja, maar als vaak eten een probleem is kun je wel zeggen dat vaak eten de oplossing is .... maar dat gaat dan dus niet werken. Dan liever minder vaak eten, maar meer per maaltijd. Ik hou er zelf ook niet van, maar Layne Norton is zelfs minder vaak gaan eten.
 
Back
Naar boven