MuscleMeat

Moslimschool open in St-Jans-Molenbeek (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
12 mei 2003
Berichten
8.593
Waardering
13
Moslimschool open in St-Jans-Molenbeek

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Op 12 september start in Sint-Jans-Molenbeek een moslimschool voor jongens en meisjes. Het verschil met andere scholen zal weliswaar beperkt zijn, zegt Ahlam Maskoub, woordvoerdster van de islamschool.
De middelbare school diende geen erkenningsaanvraag in en heeft dan ook geen recht op subsidies. Daarom betalen de ouders en de moslimgemeenschap samen een inschrijvingsgeld van 1.800 euro per kind. De school start met 2 klassen en maximaal 40 leerlingen in het eerste jaar middelbaar onderwijs.

Volgens de woordvoerster van de islamschool, Ahlam Maskoub, is er weinig onderscheid tussen de nieuwe school in Sint-Jans-Molenbeek en andere scholen.

"Het voornaamste verschil is dat de leerlingen 2 uur islamitische cultuur krijgen. De bedoeling daarvan is dat ze de geschiedenis van hun eigen cultuur kennen", verklaarde de woordvoerster.

De middelbare moslimschool moet ook een alternatief zijn voor meisjes die in andere scholen hun hoofddoek niet mogen dragen.

Naar verluidt mogen ook niet-moslims in de school inschrijven, maar er heeft zich nog geen enkele leerling van een andere overtuiging aangemeld.



1800 euro voor 2 uur islamitische geschiedenis ???

dringend tijd om enkele uitkeringen te herbekijken...
 
1800 euro voor 2 uur islamitische geschiedenis

en Godsdienstles, en gezamelijk bidden om het half uur (of hoe vaak als dat moet), geen open kantine tijdens de ramadan, hoofddoekjes toegestaan, jongens en meisjes gescheiden, en vrij met suikerfeest en andere Mohammedaanse feestdagen.

Oh en geen last van die ongelovige / christen- honden

En rekenen, schrijven (misschien ook wel Arabisch), biologie, aardrijkskunde, etc etc.

dringend tijd om enkele uitkeringen te herbekijken...

monsterlijke conlusie :rolleyes:
 
ok, ze gaan daar naar school en leren dus alles wat niets met deze maatschappij heeft te maken.
Opleiding is dan wel in orde maar werk vindt niemand die daar afstudeerd denk ik.

Hopelijk is de Vlaming wat slimmer en houden ze ook alle subsidies tegen de ook maar de neiging
hebben om naar daar te vloeien.
 
monsterlijke conlusie :rolleyes:

1800 euro enkel en alleen om je kind in een "eliteschool" te krijgen lijkt me een duidelijk teken aan de wand dat het iemand financieel wel voor de wind gaat...
 
1800 euro enkel en alleen om je kind in een "eliteschool" te krijgen lijkt me een duidelijk teken aan de wand dat het iemand financieel wel voor de wind gaat...

+1

dat zijn 3 uitkeringen die je zomaar even moet neerleggen om je kind in te schrijven ...
welke werkloze stempelgerechtige kan dat zomaar ...
 
Ah iedere ingeschrevene is een kind van 2 uitkeringstrekkers? Een koe is een beest een beest is een koe?
 
Ah iedere ingeschrevene is een kind van 2 uitkeringstrekkers? Een koe is een beest een beest is een koe?

in die buurt wel ja ...
St Jans Molenbeek en de randgemeenten hebben één van de hoogste werkloosheidspercentages van België
 
in die buurt wel ja ...
St Jans Molenbeek en de randgemeenten hebben één van de hoogste werkloosheidspercentages van België

De werkloosheid in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest bedraagt 21,2 procent. Dat is extreem hoog, en in een aantal gemeenten ligt de werkloosheid nog een stuk boven dat gewestelijk gemiddelde, met name in Anderlecht, Brussel-stad, Koekelberg, Sint-Jans-Molenbeek, Sint-Gillis, Sint-Joost-ten-Node en Schaarbeek. In Sint-Joost-ten-Node zit zelfs 35 procent van de beroepsbevolking zonder werk.

..::www.gatz.be::.. Brusselse werkloosheid: "Sociale getto's zijn niet veraf"

In het uiterste geval werkt 35% niet, blijft nog steeds 65% die wel werkt en dus op een normale kan meebetalen aan het volgen van dit soort onderwijs.

Verder lijkt me zo'n school niet wenselijk, maar het staat ze natuurlijk vrij om zo'n school te beginnen.
 
ok, ze gaan daar naar school en leren dus alles wat niets met deze maatschappij heeft te maken.
Opleiding is dan wel in orde maar werk vindt niemand die daar afstudeerd denk ik.

Hopelijk is de Vlaming wat slimmer en houden ze ook alle subsidies tegen de ook maar de neiging
hebben om naar daar te vloeien.

Er staat toch dat ze ongeveer hetzelfde als op normale scholen zouden zien buiten dat ze ipv onze godsdienst hun godsdienst hebben? Dusja leren ze niet veel van wat met deze maatschappy te maken heeft maar dat leer je toch ook niet op een school maar leer je toch thuis? Ouders moeten kinderen opvoeden, niet de school.

Ik vind het een goede zaak dat ze naar school gaan. Nuja ik vraag mij toch ook af wat voor volk daar gaat rondlopen.
Zoals EricR zegt zijn niet alle ouders uitkeringstrekkers maar zo een hoog inschrijvingsgeld (dit alleen + nog andere kosten) dat zie ik jan modaal toch ook niet direct betalen.
 
en waar komt het geld vd gemeenschap vandaan ???

FF tussendoor , als de school geen erkenning heeft aangevraagd ,..... zijn de diploma's dan wel geldig ?

dat zijn 3 uitkeringen die je zomaar even moet neerleggen om je kind in te schrijven ...
welke werkloze stempelgerechtige kan dat zomaar ...


Denk dat contant ook wel geaccepteerd word , niet ?
 
en waar komt het geld vd gemeenschap vandaan ???

FF tussendoor , als de school geen erkenning heeft aangevraagd ,..... zijn de diploma's dan wel geldig ?

dat zijn 3 uitkeringen die je zomaar even moet neerleggen om je kind in te schrijven ...
welke werkloze stempelgerechtige kan dat zomaar ...


Denk dat contant ook wel geaccepteerd word , niet ?

bedoelde het equivalent van 3 uitkeringen natuurlijk ;)
 
en waar komt het geld vd gemeenschap vandaan ???

FF tussendoor , als de school geen erkenning heeft aangevraagd ,..... zijn de diploma's dan wel geldig ?

dat zijn 3 uitkeringen die je zomaar even moet neerleggen om je kind in te schrijven ...
welke werkloze stempelgerechtige kan dat zomaar ...


Denk dat contant ook wel geaccepteerd word , niet ?

Volgens mij zijn die diplomas dan niet geldig maar dat boeit denk ik ook niet echt tenzij die persoon later naar unief/hogeschool wilt.
 
Volgens mij zijn die diplomas dan niet geldig maar dat boeit denk ik ook niet echt tenzij die persoon later naar unief/hogeschool wilt.

Boeit niet ???

als een diploma niet geldig is , betekend dat eigenlijk dat de gegeven lesstof niet aan de eissen voldoet wat voor werkgevers weer aanstoot is om iemand niet aan te nemen omdat hij ondanks dat papiertje dus niet voldoende is gequalificeerd :eek:

Geen erkenning van diploma ;

- geen vervolg opleiding
- geen werk
 
Boeit niet ???

als een diploma niet geldig is , betekend dat eigenlijk dat de gegeven lesstof niet aan de eissen voldoet wat voor werkgevers weer aanstoot is om iemand niet aan te nemen omdat hij ondanks dat papiertje dus niet voldoende is gequalificeerd :eek:

Geen erkenning van diploma ;

- geen vervolg opleiding
- geen werk

heb indd al gezegd dat het een probleem is voor vervolg opleiding.
Voor het werk vinden is dat toch geen probleem? Uiteindelijk beslist de werkgever toch wie hij aanneemt. Als hij iemand vraagt die een diploma heeft van middelbaar onderwijs en die moslim soliciteert en die beantwoord aan de nodige eissen is het toch ok?
 
heb indd al gezegd dat het een probleem is voor vervolg opleiding.
Voor het werk vinden is dat toch geen probleem? Uiteindelijk beslist de werkgever toch wie hij aanneemt. Als hij iemand vraagt die een diploma heeft van middelbaar onderwijs en die moslim soliciteert en die beantwoord aan de nodige eissen is het toch ok?

Moslims klagen nu al steen en been dat ze geen werk vinden, uitgesloten worden op de arbeidsmarkt.
En nu gaan ze ook nog eens afkomen met een diploma dat noch wal noch kant raakt en niet eens geldig is...
-sarcasme- Ja, dan gaan ze zeker beter scoren op de arbeidsmarkt -sarcasme-
 
heb indd al gezegd dat het een probleem is voor vervolg opleiding.
Voor het werk vinden is dat toch geen probleem? Uiteindelijk beslist de werkgever toch wie hij aanneemt. Als hij iemand vraagt die een diploma heeft van middelbaar onderwijs en die moslim soliciteert en die beantwoord aan de nodige eissen is het toch ok?

jep , maar heel zwart/wit heeft hij dat diploma dus niet :eek: als het niet erkend is ;)

zoals ik al zei is geen erkenning eigenlijk gelijk aan een niet naar behoren niveau vd lesstof,...
Stel je voor de werkgever steld een bepaald diploma als eis omdat hij vind dat het wiskunde pakket wat daarin zit precies goed is ,.. als er dan iemand komt met een niet erkend diploma zou dat betekenen dat deze dus een wiskunde pakket heeft gehad van mindere kwaliteit ,..... en zal dus niet voldoende gequalificeerd zijn voor de baan

Héél zwart/wit he ;)
 
Moslims klagen nu al steen en been dat ze geen werk vinden, uitgesloten worden op de arbeidsmarkt.
En nu gaan ze ook nog eens afkomen met een diploma dat noch wal noch kant raakt en niet eens geldig is...
-sarcasme- Ja, dan gaan ze zeker beter scoren op de arbeidsmarkt -sarcasme-

wie maakt het meeste kans: een moslim met al dan niet erkend diploma of
een moslim tout court?
 
jep , maar heel zwart/wit heeft hij dat diploma dus niet :eek: als het niet erkend is ;)

zoals ik al zei is geen erkenning eigenlijk gelijk aan een niet naar behoren niveau vd lesstof,...
Stel je voor de werkgever steld een bepaald diploma als eis omdat hij vind dat het wiskunde pakket wat daarin zit precies goed is ,.. als er dan iemand komt met een niet erkend diploma zou dat betekenen dat deze dus een wiskunde pakket heeft gehad van mindere kwaliteit ,..... en zal dus niet voldoende gequalificeerd zijn voor de baan

Héél zwart/wit he ;)

indd :)
mja is een beetje speculeren want het niveau van die school zal zijn natuurlijk.
 
wie maakt het meeste kans: een moslim met al dan niet erkend diploma of
een moslim tout court?

Een moslim met een erkend diploma !

Ik zou als werkgever liever iemand moslim hebben die van een gewone school afkomt , die heeft nl heel zijn opleiding al tussen alle vormen van geloof en nationaliteiten gezeten en de juiste les-stof genoten !,...

Iemand die van moslim basisonderwijs naar moslim voortgezetonderwijs gaat , (diploma wss niet erkend is) en wss ook daardoor alleen moslim vrienden heeft ,.... zal naar alle wss weinig hebben meegekregen van de normen en waarden ( gaan we weer ) van het land waar hij / zij in woont ;)
 
Back
Naar boven