AndroidHealthClinic

bankdrukken

Bezoekers in dit topic

wwe

Colossal Veteran
10 jaar lid
Lid geworden
30 okt 2006
Berichten
13.936
Waardering
1.154
Lengte
1m71
Massa
83kg
Vetpercentage
15%
Bankdrukken doe ik altijd met een rechte rug. Heel veel mensen benchen met een holle rug, ook pro's. Maar is dit nou wel zo goed voor je?
 
Zover ik weet moet je je rug altijd recht houden, anders krijg je later een rugproblemen.
 
Rug holtrrekken kan geen kwaad.
 
holle rug?

wat moet ik me daarbij voorstellen.
banken met een bolle rug lijkt me juist slecht (al is dat haast onmogelijk lijkt me)
 
holle rug?

wat moet ik me daarbij voorstellen.
banken met een bolle rug lijkt me juist slecht (al is dat haast onmogelijk lijkt me)

het omgekeerde?
kijk gewoon naar bench press +200 kg in youtube.
Elke bench boven de 200 is meestal (niet altijd) met holle rug...
 
Je rug zal altijd wel wat hollen als je je schoudersbladen samentrekt (bij mij toch), is niet slecht.
 
Zover ik weet moet je je rug altijd recht houden, anders krijg je later een rugproblemen.

Inderdaad, zo heb ik het ook aangeleerd gekregen. Beentjes opgetrokken en benchen
 
holle rug?

wat moet ik me daarbij voorstellen.
banken met een bolle rug lijkt me juist slecht (al is dat haast onmogelijk lijkt me)

Nog nooit gezien. Bijna iedereen doet dat in mijn sportschool, inclusief mijn trainingsmaatje.
 
Bij dat filmje heeft hij een rechte rug, zo doe ik het ook. Maar ik zie heel vaak(ook mijn trainigsmaat).Rug hol en borst zo ver mogelijk omhoog.
Borst zover mogelijk omhoog moet sowiso. Of je nu elbows flared, elbows in, arched of niet arched drukt, je trekt je schouderbladen altijd samen.

edit: die kerel in dat filmpje brengt ook zijn borst omhoog trouwens.
 
beentjes op de grond, rug beetje hol, schouderbladen samen en vanuit de onderkant borst/bovenkant abs drukken maar..

(hoop dat ik het goed heb omschreven haha)
 
Inderdaad, zo heb ik het ook aangeleerd gekregen. Beentjes opgetrokken en benchen

Dan heb je vast een monsterbench, als je zwaar wil benchen moet je je benen stevig op de grond zetten
 
Borst zover mogelijk omhoog moet sowiso. Of je nu elbows flared, elbows in, arched of niet arched drukt, je trekt je schouderbladen altijd samen.

edit: die kerel in dat filmpje brengt ook zijn borst omhoog trouwens.
? Jullie snappen toch wel wat ik bedoel. Als je rug het bankje niet meer raakt dan kan je makkelijker zware gewichten benchen. Op wedstrijden zie je dit ook gebeuren.
 
precies. powerlift manier is dat. dan kun je idd meer gewicht aan.
je kan em ook heel strikt doen met je rug volledig op het bankje.
zelf trek ik em m. n bij zware sets ook wat hol hoor.
 
? Jullie snappen toch wel wat ik bedoel. Als je rug het bankje niet meer raakt dan kan je makkelijker zware gewichten benchen. Op wedstrijden zie je dit ook gebeuren.

op wedstrijden moeten je voeten plat op de grond (of tippen op de grond hangt af van bond), kont moet bankje raken en achterkant schouders moet ook op het bankje. Idd, met juiste techniek kan je zwaarder benchen, maar op wedstrijd moet je ook rekening houden dat je de bar twee seconden ongeveer op je borst moet hebben liggen... Dus plat met de rug op bankje en een tik en rug hol en twee seconden laten rusten op borst schilt zowat niets met gewichten... Ik doe zelfs minder met holle rug en laten rusten dan wat tikken..
 
Wat?
Jullie snappen toch wel wat ik bedoel. Als je rug het bankje niet meer raakt dan kan je makkelijker zware gewichten benchen. Op wedstrijden zie je dit ook gebeuren.
Ja, logisch dat ze dat doen dan hé.

Als je geen wedstrijdambities hebt hoef je niet zo veel te archen. Maar je rug zou toch wel wat hol moeten zijn
 
het omgekeerde?
kijk gewoon naar bench press +200 kg in youtube.
Elke bench boven de 200 is meestal (niet altijd) met holle rug...

dit is puur om iets te kunnen smokkelen, om de bar op je borst te 'veren' zodat het minder kracht kost!
 
Back
Naar boven