XXL Nutrition

Benchen met benen opgetrokken? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

HP Baxter

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
25 aug 2007
Berichten
26
Waardering
0
U kent ze wel, van die mensen die benchen met hun benen opgetrokken/gekruisd.

1- Waarom doen ze dit?
2- Hebben ze niet door dat ze voor lul lopen? Het ziet er echt fout uit.
 
U kent ze wel, van die mensen die benchen met hun benen opgetrokken/gekruisd.

1- Waarom doen ze dit?
2- Hebben ze niet door dat ze voor lul lopen? Het ziet er echt fout uit.

1 - Beter voor de rug en isoleert borst meer en natuurlijker.
2 - Er zijn wel meer dingen die er fout uitzien.
 
U kent ze wel, van die mensen die benchen met hun benen opgetrokken/gekruisd.

1- Waarom doen ze dit?
2- Hebben ze niet door dat ze voor lul lopen? Het ziet er echt fout uit.

1: Dan denken ze dat ze binnekant borst trainen
2: Tuurlijk niet, benchen is cool...
:D
 
1 - Beter voor de rug en isoleert borst meer en natuurlijker.
2 - Er zijn wel meer dingen die er fout uitzien.

Hoezo gebruik je dan meer borst?
En waarom is het beter voor je rug en natuurlijker? Benchen is sowieso helemaal niet natuurlijk.
 
Bench altijd zo ,

fly's dumbbellpres alles ,alleen Decline niet glij ik weg :hahaha:
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk omdat een instructeur dit tegen ze heeft gezegd ;) Zelf bench ik altijd met m'n benen op de grond.
 
Ik denk dat het voor 'schouderdrukkers' zoals ik wel degelijk helpt om minder rug/schouders te gebruiken (smokkelen) en meer puur vanuit de borst te drukken.

Maar het kan ook perfect met je voeten op de grond, maar met je benen opgetrokken helpt beginners wel de borstbeweging onder de knie te krijgen.
 
Ik denk dat het voor 'schouderdrukkers' zoals ik wel degelijk helpt om minder rug/schouders te gebruiken (smokkelen) en meer puur vanuit de borst te drukken.

Dit zal wel loslopen. Sowieso is het met zwaardere gewichten niet echt super om met opgetrokken benen te benchen, omdat je basis onstabiel is, en je een verkeerde druk op je rug krijgt. Als je je benen omhoog trekt, trekt je rug zich bol, en dat wil je juist niet.
 
Dit zal wel loslopen. Sowieso is het met zwaardere gewichten niet echt super om met opgetrokken benen te benchen, omdat je basis onstabiel is, en je een verkeerde druk op je rug krijgt. Als je je benen omhoog trekt, trekt je rug zich bol, en dat wil je juist niet.

Toch heb ik men bench beter onder controle gekregen door benen op te trekken, is puur eigen ervaring.
Ik doe het nu trouwens ook wel weer met voeten op de grond, vanwege het evenwicht idd.
 
goei topic, vroeg me het ook altijd af :D
 
overlaatst toen ik benchpress heb gedaan met benen opgetrokken voelde ik de dag erna dat ik men buikspieren heb getrained , volgens mij kwam dit door deze oefening, aangezien ik geen andere buikspieroefening heb gedaan... kan dit?
 
overlaatst toen ik benchpress heb gedaan met benen opgetrokken voelde ik de dag erna dat ik men buikspieren heb getrained , volgens mij kwam dit door deze oefening, aangezien ik geen andere buikspieroefening heb gedaan... kan dit?

Cool, heb je verder nog tips om mijn buik meer te isoleren tijdens benchen? Mijn borst is al dik genoeg namelijk.
 
Cool, heb je verder nog tips om mijn buik meer te isoleren tijdens benchen? Mijn borst is al dik genoeg namelijk.

en dan sowieso dat je binnenkant borst en bovenkant tricep pakt:D...en als het even meezit, dan wil ik ook nog wel een variant voor de 8erkant van me anterior delt, die loopt 8er:D!
 
Met benen op de grond trek je automatisch je rug hol.
Dit zou slechter zijn voor je rug, door de extra krachten die worden uitgeoefend op de wervelkolom.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven