MuscleMeat

biceps cable curl (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik ben er ook niet echt een voorstander van, ik cheat dan altijd met mij polsen, krijg het er maar niet uit, dus laat ze dan maar helemaal achterwege.
Pak dan liever de cheated db of bb curl.

Ik begrijp ook wel waarom die gozer in je gym het zei. Als je puur alleen de biceps wil pakken moet je die isoleren. Als je je arm naar voren beweegt pak je meerder spieren aan, en dan kan je het meer zien als een compound oefening. Dan pak je ook de voorste schouderkop en coracobrachialis mee. Hier is overigens niks mee.

Ja ik denk ook dat hij het zo bedoeld heeft.
Db en bb curls doe ik ook.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Je bedoelt toch deze oefening he?...ik had ook gehoord dat je je bovenarmen paralel aan de grond moest houden...

De meest gaye curl variant dei bestaat :roflol:
 
Ik ben zelf ook niet erg fan van kabel oefeningen. Als ik daarmee curls of pushdowns doe voel ik gewoon niet dat ik aan het knallen ben. Mijn spieren worden wel moe, maar echt het gevoel dat je met het ijzer krijgt heb je niet.
 
Wat is er mis me de kickback?

Bij ons loopt er een beer van een kerel rond, die zweert bij kickbacks :P Elke tricepsworkout doet ie ze. Persoonlijk vind ik het ook een k*toefening, maar ok.
 
Als je puur alleen de biceps wil pakken moet je die isoleren. Als je je arm naar voren beweegt pak je meerder spieren aan, en dan kan je het meer zien als een compound oefening. Dan pak je ook de voorste schouderkop en coracobrachialis mee. Hier is overigens niks mee.

Ja ik denk ook dat hij het zo bedoeld heeft.
Db en bb curls doe ik ook.


Als hij bang is voor de rol van andere spieren dan valt biceps eigenlijk niet te trainen, want ook bij elleboogflexie en onderarmsupinatie spelen andere spieren een (grote) rol

Belangrijk is wel dat je de bovenarm naar voren brengt aan het eind van de curl en niet al aan het begin
 
Ik ben zelf ook niet erg fan van kabel oefeningen. Als ik daarmee curls of pushdowns doe voel ik gewoon niet dat ik aan het knallen ben. Mijn spieren worden wel moe, maar echt het gevoel dat je met het ijzer krijgt heb je niet.


Meeste mensen (ik zeg niet jij :) ) doen kabeloefeningen met de gedachte dat het pomp/afmaak oefeningen zijn en doen te veel reps met te weinig gewicht en ook meestal pas aan het eind van hun training.

Ik doe zelf vrij regelmatig cable curl en als je voldoende gewicht gebruikt en je reps in je "normale" range houd is het een prima oefening en ook nog 1 waarbij je constante spanning op de spier kan houden.
 
Vind kabel oefeningen wel lekker voelt anders aan dan db's of bb's.
 
Cable oefeningen hebben ook niet zo mijn voorkeur.
Geven je net niet het rauwe ijzer gevoel.
Ik gebruik ze hooguit een keer om af te ronden en betrap mezelf er ook op dat ik ze ook wel eens gebruik als ik lui ben en niet de energie heb om echt met zwaar ijzer te buffelen.
Heb er daarna eigenlijk ook meestal weer spijt van want heb zelden voldoening van een cable training.
Ik vind de cable oefening niet volstrekt zinloos maar ze mogen nooit de basis vormen van een training. Hooguit als aanvulling.
 
Ik vind de cable oefening niet volstrekt zinloos maar ze mogen nooit de basis vormen van een training. Hooguit als aanvulling.

Jij doet ook zelden pull down en pull rows?
 
Jij doet ook zelden pull down en pull rows?

Klopt.
Ik doe chin-ups (i.p.v. pull downs) en deadrows (i.p.v.pull rows)

Daarmee niet gezegd dat de door jou genoemde oefeningen niet zinvol kunnen zijn of een waardevolle aanvulling of variatie kunnen zijn, maar ik prefereer het ijzer boven de cable.
Mijn lichaam wordt daar gewoon sterker van en reageert er beter op.
 
Als hij bang is voor de rol van andere spieren dan valt biceps eigenlijk niet te trainen, want ook bij elleboogflexie en onderarmsupinatie spelen andere spieren een (grote) rol

Welke spieren spelen dan een grote rol? Ik kan de brachialis en de brachioradialis wel een kleine rol toedichten. Maar ik dacht dat als je je arm in volledige supinatie houd je toch redelijk de biceps isoleert. Correct me if I'm wrong.
 
Kleine Rol ? ?

- De brachialis is over een hroter deel van de ROM belast
- Brachioradialis is aan het begin van de beweging de sterkste armbuiger
- Biceps kan idd alleen in gesupineerde stand van de onderarm veel kracht leveren terwijl de brachioradialis en brachialis niet van supp./pronatie afhankelijk zijn.
- bicerps oefeningen waarbij de biceps vanaf de schouder verkort is plaatsen de biceps in een zwakkere positie waardoor brachioradialis en brachialis een grotere rol spelen (denk aan preacher curl ed)


Ik denk dus niet dat je van een "kleine"rol kan spreken als je het over deze twee spieren heb

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar] [Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar] [Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
oke duidelijk. Thnx voor de opheldering. Ik vroeg het me gewoon af.
Nog wel éém laatste vraag:
- Je zegt dat de brachioradialis niet van pronatie/supinatie afhankelijk is, maar bij een neutrale stand, zoals bij hammer curl bijvoorbeeld, dan is de brachioradialis toch sterker, als je kijkt naar de werklijn van die spier?
 
Back
Naar boven