MuscleMeat

Justitie pakt haatsites aan (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

EricR

Superior Athlete
15 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
50.073
Waardering
2.589
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
ROTTERDAM - Justitie boekt successen in de strijd tegen discriminatie op internet. Dit jaar zijn elf beheerders en deelnemers van extreemrechtse sites aangehouden of veroordeeld wegens discriminatie van allochtonen en haat zaaien.

Drie extreemrechtse sites zijn van internet verdwenen. Verder voorkwam pim-fortuyn.nl vervolging door discriminerende uitlatingen van de site te halen. Dit blijkt uit een onderzoek door NRC Handelsblad.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Strafrechtelijke onderzoeken
De krant meldt in de editie van zaterdag dat nog strafrechtelijke onderzoeken lopen tegen de twee grootste extreemrechtse forumsites: Holland Hardcore (10.000 deelnemers) en Stormfront Nederland-Vlaanderen. Van de laatste site zijn twee moderators aangehouden.

Prioriteit
Het Openbaar Ministerie (OM) geeft sinds vorig jaar prioriteit aan opsporing en vervolging van internetdiscriminatie. Zowel de Tweede Kamer als het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) vond dat justitie te weinig met aangiften deed.

Inmiddels zijn veel zaken aangepakt. Uit het onderzoek blijkt dat in mei de site rechtser.com van internet is gehaald, nadat de moderator van deze extreemrechtse site was aangehouden.
Een maand eerder is een Amsterdammer opgepakt voor het plaatsen van antisemitische teksten op polinco.net. Ook dat forum is toen gesloten

nu.nl/internet | Justitie boekt succes met aanpak 'haatsites'

En nu maar wachten tot de eerste reactie dat ze dan ook fora van Marokko.nl, maroc.nl etc moeten aanpakken :roflol:

Goede zaak dat ze die kaalkopjes sites aanpakken, zeker omdat blijkt dat geweld van die kant toeneemt :

Meer racistisch geweld extreemrechts

Ook een goede reden om deze sectie strikt te modereren, als justitie kwaad wil sluiten ze net zo goed DBB als hier haatdragende uitingen worden gedaan.
 
Haatdragend en haatzaaiend is iets anders.
Op het internet kan toch bijna alles omdat er totaal geen controle is ( behalve door de beheerders ) en veelal zijn er ook geen regels op het internet.
 
Haatdragend en haatzaaiend zit maar een dunne lijn tussen. Dat er geen regels zijn betekent niet dat justitie het niet kan aanpakken. In de maatschappij gelden wel gewoon regels en die zijn ook op internet toepasbaar.

Bedreigen via Internet wordt vervolgd, discriminatie via Internet wordt vervolgd, haatzaaien wordt vervolgd. Oppakken van mods geeft wel aan dat justitie het menens is.
 
dus als wij lekker los gaan dan wordt jij opgepakt? hmmmz:sukkeltje:
 
dus als wij lekker los gaan dan wordt jij opgepakt? hmmmz:sukkeltje:

:D Als jullie los gaan en de crew grijpt niet in dan is dat ook de crew aan te rekenen dat er niet is ingegrepen. Een incidentele uiting is natuurlijk ook wel iets anders dan hetgene wat voorbij komt op sites als Polinco, Stormfront etc. Allemaal Internetridders die maar wat graag personen doodwensen en erger.
 
En nu maar wachten tot de eerste reactie dat ze dan ook fora van Marokko.nl, maroc.nl etc moeten aanpakken :roflol:
Ik vind inderdaad dat het forum Marokko.nl aangepakt moet worden. Niet alleen omdat het haatzaaiend zou zijn, maar vooral omdat het de integratie belemmerd.

Ik heb net even op Marokko.nl gekeken en de onderdelen over de islam zijn soms behoorlijk radicaal. Ze sporen elkaar zelfs aan om mensen die een andere mening hebben te negeren. :mad: (Ze werken ook met negeerlijsten) De islamhaters op en rijtje. - Marokko Community
Marokko.nl moet naar mijn mening daarom ook zo snel mogelijk door justitie aangepakt worden. Het gevolg van die site is dat mensen alleen maar fanatieker worden in hun geloof. Terwijl we graag willen dat ze integreren en niet dat ze elkaar stimuleren om steeds radicaler te worden.
 
Ik vind inderdaad dat het forum Marokko.nl aangepakt moet worden. Niet alleen omdat het haatzaaiend zou zijn, maar vooral omdat het de integratie belemmerd.

Ik heb net even op Marokko.nl gekeken en de onderdelen over de islam zijn soms behoorlijk radicaal. Ze sporen elkaar zelfs aan om mensen die een andere mening hebben te negeren. :mad: (Ze werken ook met negeerlijsten) De islamhaters op en rijtje. - Marokko Community
Marokko.nl moet naar mijn mening daarom ook zo snel mogelijk door justitie aangepakt worden. Het gevolg van die site is dat mensen alleen maar fanatieker worden in hun geloof. Terwijl we graag willen dat ze integreren en niet dat ze elkaar stimuleren om steeds radicaler te worden.

Ik ben ook heel vaak op Marokko.nl te vinden,vooral de islamsecties! Staat echt nuttige info op van verschillende bronnen.Overigens modereren ze al op Marokko.nl al heel strict, bedreigingen richting Wilders worden bijvoorbeeld heel serieus genomen en door justitie gelijk in actie gekomen aangezien de Aivd daar standaard elke dag meekijkt bij alle politiek-gevoelige topics.

En al die mensen zijn inderdaad allemaal Islam haters, ik heb ze ook op mijn negeer lijst staan. Ze proberen er alles aan te doen om moslims in een slecht daglicht te zetten en proberen ons de hele tijd van ons geloof af te stoten met allemaal zogenaamd bewijs (ha laat me niet lachen). Je kan ook gewoon integreren zonder je geloof je verloochenen sportfreak
Uiteraard zonder enkele succes:D
 
Af en toe eens een grappige racistische steek richting ieder soort 'ras' moet kunnen vind ik, maar mag uiteraard niet de basis/doel vormen van een forum/website.
 
Ik ben ook heel vaak op Marokko.nl te vinden,vooral de islamsecties! Staat echt nuttige info op van verschillende bronnen.Overigens modereren ze al op Marokko.nl al heel strict, bedreigingen richting Wilders worden bijvoorbeeld heel serieus genomen en door justitie gelijk in actie gekomen aangezien de Aivd daar standaard elke dag meekijkt bij alle politiek-gevoelige topics.

En al die mensen zijn inderdaad allemaal Islam haters, ik heb ze ook op mijn negeer lijst staan. Ze proberen er alles aan te doen om moslims in een slecht daglicht te zetten en proberen ons de hele tijd van ons geloof af te stoten met allemaal zogenaamd bewijs (ha laat me niet lachen). Je kan ook gewoon integreren zonder je geloof je verloochenen sportfreak
Uiteraard zonder enkele succes:D

gewoon een team hackers verzamelen en die hele site platleggen :D. ik heb er ff op gereld eerster dan toevallig en op dat moment waren er 2000 leden online:eek:
 
zoals sanca altijd zegt:

Niet hateuhhh
 
Tja, het is toch weer vooral gericht op extreem-rechts. Ik vraag me toch echt af wat er zo goed is aan extreem-links of andere sites die een haatzaaiend kenmerken hebben, dat ze blijkbaar wel mogen blijven bestaan. Bewijst maar weer eens de selectieve (linkse) houding van de politiek aangaande deze kwestie.
 
Tja, het is toch weer vooral gericht op extreem-rechts. Ik vraag me toch echt af wat er zo goed is aan extreem-links of andere sites die een haatzaaiend kenmerken hebben, dat ze blijkbaar wel mogen blijven bestaan. Bewijst maar weer eens de selectieve (linkse) houding van de politiek aangaande deze kwestie.

sinds wanneer is links haatzaaiend ten opzichte van andere bevolkingsgroepen? mag jij mij eens zeggen wat er zo haatvol is aan een linkse attitude.
 
dat er veel domme praat vanaf die kant wordt verkocht kan ik inkomen, maar dat is dan eerder het gevolg van een overemotionele kijk op de politieke wereld en geen oog voor rationalisatie, links staat zowieso voor een humanere samenleving, of hun aanpak werkt is een andere zaak.
 
Ik heb het over extreem links. Net zoals we het hier over extreem rechts hebben... Extreem is NOOIT goed.
 
neen maar welke extreem linkse groepering roepte aan tot volkerengenocide (topics die je regelmatig wel op stormfront.org tegenkomt).
 
neen maar welke extreem linkse groepering roepte aan tot volkerengenocide (topics die je regelmatig wel op stormfront.org tegenkomt).

als je extreem links laat regeren dan gaat het land naar de klote. met alle regels en belasting enz. enz. kijk maar na al die jaren PVDA.
 
neen maar welke extreem linkse groepering roepte aan tot volkerengenocide (topics die je regelmatig wel op stormfront.org tegenkomt).
Ken er genoeg van die zijde die heel blij waren met de moord op Fortuyn en van Gogh en die dat zelfs op de radio met zoveel woorden hebben gezegd, geen genocide, maar dat soort is soms net zo erg. Ander voobeeld: dansende jongeren op 9/11. Of bijv. haat tegenover autochtonen en Joden van radicaliserende Moslims... ook dat valt onder de noemer extreem links want ze stemmen allen voor links en denken extreem.

En ja Stormfront is net zo erg als een site die terrorisme of anarchie goedkeurd.
 
Back
Naar boven