XXL Nutrition

Wat gaat er met België gebeuren?

Wat gaat er met België gebeuren?

  • De Vlamingen gaan water bij de wijn moeten doen

    Stemmen: 8 11,3%
  • De Walen gaan water bij de wijn moeten doen

    Stemmen: 3 4,2%
  • Zowel Walen als Vlamingen gaan water bij de wijn moeten doen

    Stemmen: 19 26,8%
  • Er komt een crisis en men vind geen oplossing, wat er daarna gebeurd weet ik niet

    Stemmen: 9 12,7%
  • De Vlamingen worden het beu en gaan voor een eigen Vlaamse staat

    Stemmen: 26 36,6%
  • Anders, namelijk:

    Stemmen: 6 8,5%

  • Totaal stemmers
    71

Bezoekers in dit topic

aan al de mensen die zeggen dat het k*twalen zijn: k*tmensen.

Bart de wever heeft ook wel een grote mond gehad over de Croo dit weekend. Dit zeggen zal zeker de relaties verbeteren.
Ik citeer:"De Croo lijkt op een Vlaming en praat iets wat op Nederlands lijkt"
Hij zegt dit van een persoon met véél meer ervaring, met een beter imago en bovendien met meer stemmen. Percies een klein kind in de puberteit die denkt dat hij alles gezien heeft.
Je moet ook de reden weten daarvan, De Croo heeft ooit De Wever en zijn partij uitgescholden voor een stel mentaal gehandicapten, logisch dat Bart nu niet staat te springen om De Croo zomaar te aanvaarden, en De Wever heeft zich wél verontschuldigd voor zijn uitspraak, maar De Croo heeft dat enkel bij de échte mentaal gehandicapten gedaan. Dus wie is er nu slecht bezig? Wie is er nu de puber?

Trouwens is De Croo ook gewoon een Walenvriend, anti Vlaams, en zou niet echt helpen om Vlaamse eisen waar te maken. Laat die oude krokodillen maar lekker in hun stinkend Belgisch moeras verzuipen zeg ik.
 
aan al de mensen die zeggen dat het k*twalen zijn: k*tmensen.

Ben jij soms een waal die op een of andere manier in staat is geweest om Nederlands te leren ofzo?

En niet beginnen wenen dat ik geen walen ken want ik ken er genoeg.
 
:rolleyes: de vergrijzing word makkelijker betaalt zonder wallonie dan met wallonie hoor. er gaat massas geld vrijkomen dat eventueel in de pensioenkas kan komen

De walen brengen meer op dan die 11miljard die wel jaarlijks 'geven' en de vergrijzing is groter in vlaanderen dus zal een groter gedeelte van de actieve bevolking zich in wallonie bevinden en dan zullen we nog is zien wie da wie 11miljard gaat mogen geven of als dit niet zo is, of het de Walen of de Vlamingen zijn die de economie gaan doen draaien.
 
De walen brengen meer op dan die 11miljard die wel jaarlijks 'geven' en de vergrijzing is groter in vlaanderen dus zal een groter gedeelte van de actieve bevolking zich in wallonie bevinden en dan zullen we nog is zien wie da wie 11miljard gaat mogen geven of als dit niet zo is, of het de Walen of de Vlamingen zijn die de economie gaan doen draaien.
De Walen consumeren meer dan ze produceren (respectievelijk 30% en 20% van BBP). NOOIT zullen ze dus ons betalen, wel andersom.
 
Je moet ook de reden weten daarvan, De Croo heeft ooit De Wever en zijn partij uitgescholden voor een stel mentaal gehandicapten, logisch dat Bart nu niet staat te springen om De Croo zomaar te aanvaarden, en De Wever heeft zich wél verontschuldigd voor zijn uitspraak, maar De Croo heeft dat enkel bij de échte mentaal gehandicapten gedaan. Dus wie is er nu slecht bezig? Wie is er nu de puber?

Trouwens is De Croo ook gewoon een Walenvriend, anti Vlaams, en zou niet echt helpen om Vlaamse eisen waar te maken. Laat die oude krokodillen maar lekker in hun stinkend Belgisch moeras verzuipen zeg ik.

Hoe kinderachtig is het:ik doe dit omdat jij dat hebt gedaan? Sry ik vind dat kinderachter en zeker op dit politieke niveau en nog meer op dit punt, tijdens de communautaire crisis.

weet je als je alleen maar vlaamse nationalisten gaat kiezen komt er nooit een akkoord eh. Ik weet dat je dit niet wilt maar je vergeet dat 7/10 vlamingen wallonie nog ziet zitten.
Over oude ratten gesproken werd ook die oude CVP premier waarvan de naam mij nu ontsnapt bij de koninggeroepen.
Het zijn de ouderen die de ervaring hebben en dus zij die de meeste kans hebben om het op te lossen op de manier die 7/10 vlamingen willen.
 
Ben jij soms een waal die op een of andere manier in staat is geweest om Nederlands te leren ofzo?

En niet beginnen wenen dat ik geen walen ken want ik ken er genoeg.


Ben jij een idioot die op een of andere manier in staat is geweest om te begrijpen waar de aan knop stond van de computer, het toetsenbord te gebruiken en in staat was een zin te construeren?
 
Kinderachtig? Nee hij moet het zomaar normaal vinden wat de Croo doet zeker. De Croo oogst wat hij gezaaid heeft, klaar. Trouwens de Wever heeft zich al geëxcuseerd, wat volwassener is dan De Croo die kinderachtig begon met schelden. En al die onzin over meer ervaring, laat me niet lachen. De standpunten zijn heel duidelijk, het enige wat er moet gebeuren is een akkoord van Waalse kant. Het maakt geen donder uit of je daar ouderen bijhaalt, tenzij je je beloften naar de kiezer gaat verloochenen, maar dat kan iedereen.
 
De Walen consumeren meer dan ze produceren (respectievelijk 30% en 20% van BBP). NOOIT zullen ze dus ons betalen, wel andersom.

wat denk je dat ze consumeren?
 
Kinderachtig? Nee hij moet het zomaar normaal vinden wat de Croo doet zeker. De Croo oogst wat hij gezaaid heeft, klaar. En al die onzin over meer ervaring, laat me niet lachen. De standpunten zijn heel duidelijk, het enige wat er moet gebeuren is een akkoord van Waalse kant. Het maakt geen donder uit of je daar ouderen bijhaalt, tenzij je je beloften naar de kiezer gaat verloochenen, maar dat kan iedereen.

een oudere die een vergelijkbare situatie heeft meegemaakt kan toch helpen???
Je gaat toch niet leren trainen van een gast die nog maar 1 week traint? :s
 
We zullen zien, maar het zal altijd slecht zijn voor de Vlamingen als je oude Belgicisten het laat regelen.

wat denk je dat ze consumeren?
Meer dan ze produceren, zeg ik toch.
 
We zullen zien, maar het zal altijd slecht zijn voor de Vlamingen als je oude Belgicisten het laat regelen.


Meer dan ze produceren, zeg ik toch.

jema neen ik bedoelde dat wallonie toch een goede/belangrijke afzetmarkt is. Dus dat ze veel consumeren is toch goed voor ons, Vlamingen?
 
Ze consumeren ons geld. Elk Vlaams gezin betaalt elk jaar 2100 euro aan elk Waals gezin. Anders gezegd elk Vlaams gezin koopt elke twee jaar een nieuwe wagen voor elk Waals gezin. Zo kan ik ook consumeren. Beter dan sparen, dat wel, maar niet echt een situatie die kan blijven duren. De productiviteit van Wallonië moet dringend omhoog, en dat doe je door een naar Waalse behoeften aangepast beleid in te voeren, maw regionalisering van de arbeidsmarkt. Dat laatste wilde zelfs de SPA invoeren!
 
vanwaar komt dat cijfer?
 
Als ik me niet vergis komt dat cijfer van het Nationaal Instituut voor de Statistiek. Overigens een rechtzetting: het gaat om een nieuwe wagen om de 5 jaar. Wel ff correct zijn natuurlijk.

Hier is nog een artikel dat laat zien dat de vergrijzing de transfers niet zal doen verdwijnen: Vlaamse Volksbeweging vzw - Vergrijzing doet transfers niet verdwijnen.
 
Vlaamse Kwesties:Geldstromen uit Vlaanderen binnen België

Bij een bevolking van 6 miljoen Vlamingen en 4 miljoen Walen, betekent dit dat iedere Vlaming, ouderlingen en zuigelingen ook, elk jaar ongeveer 1220 euro ontnomen wordt, terwijl iedere Waal ongeveer 1820 euro ontvangt.


Omgekeerde Geldstromen?

Geldstromen van Wallonië naar Vlaanderen lijken echter een mythe te zijn. Professor dr. Juul Hannes die doceert aan de universiteiten in Brussel en Gent deed in dat verband een studie naar mogelijke geldstromen tussen 1832 en 1912. Uit die studie blijkt dat de vier Vlaamse provincies in die periode ongeveer 44% van de bevolking uitmaakten en ook 44% van de belastingen betaalden. De vier Waalse provincies met hun bevolkingsaandeel van ongeveer 38% betaalden echter slechts 30% van de belastingen, en eventuele geldstromen kunnen er op dat ogenblik dus alleen geweest zijn van Brabant naar Wallonië. Verder is het zo dat het meer industriële Wallonië minder bedrijfslasten betaalde dan het agrarische Vlaanderen en dat Vlaanderen toch slechts 35 tot 37% van de investeringen van de overheid kreeg. Het argument dat er vroeger geldstromen van Wallonië naar Vlaanderen zouden zijn geweest die nu geldstromen in de omgekeerde richting zouden vergoelijken lijken dus ongegrond te zijn. Ook in de toekomst ziet het er niet naar uit dat een omkering van de geldstromen zich zal voordoen.

Maar dat zullen wel weer foute cijfers zijn... :rolleyes:
 
Ben jij een idioot die op een of andere manier in staat is geweest om te begrijpen waar de aan knop stond van de computer, het toetsenbord te gebruiken en in staat was een zin te construeren?

:rolleyes:

Sebiet ga ik nog denken dat ik een gevoelige snaar heb geraakt...:p
 
:rolleyes:

Sebiet ga ik nog denken dat ik een gevoelige snaar heb geraakt...:p

als je niet kunt discussieren zonder argumenten of iets anders degelijks/constructief aan te halen gelieve dan niet te posten.
 
Ach ja en de Walen worden er ook niet beter van. Hetzelfde gaat op voor geld sturen naar ontwikkelingslanden, haalt niets uit. Je moet structureel aanpassingen doen en waar nodig financiële hulp bieden, dat is heel wat anders dan zomaar 11 miljard te sturen en niet te kijken wat er precies mee gebeurd. We zien ook dat het totaal geen positieve invloed heeft, integendeel zelfs, hoe meer geld je stuurt, hoe minder resultaat. Een economie opbouwen gaat natuurlijk ook niet van de ene op de andere dag, maar politiekers in Wallonië moeten de eerste stap zetten: het moet interessant zijn voor bedrijven om zich in Wallonië te gaan vestigen, wat nu niet het geval is. En mensen moeten daar veel meer gestimuleerd worden om te werken, en ontmoedigd om uitkering te verkrijgen. Met een Di Rupo lukt dat overigens nooit. Een partij als MR zie ik als enige uitkomst daar.
 
De Walen, de Walen? Where is the love? Hoe moeilijk is het om als 1 Belgie te opereren? Of denken jullie dat de grenzen dicht gaan als er eenmaal twee separate staten zijn opgericht? Dit is geen etnisch conflict wat er speelt maar meer een economisch conflict, Walen zullen heus de weg wel weten te vinden om alsnog financieel gewin te trekken uit een afscheiding. Desnoods door migratie.
 
De Walen, de Walen? Where is the love?
Die is al heel lang ver te zoeken, en dat ligt heus niet aan de Vlamingen alleen.

Hoe moeilijk is het om als 1 Belgie te opereren?
Héél erg moeilijk, en elk jaar moeilijker, blijkbaar.

Of denken jullie dat de grenzen dicht gaan als er eenmaal twee separate staten zijn opgericht?
Hoeft ook niet, migratie tussen landen kan best, net als werken in buitenland. Vlamingen haten Walen niet (ok sommigen dan) maar het gaat vooral over het feit dat België op dit ogenblik zeer inefficiënt bestuurd wordt, en als Vlaanderen dit wil verbeteren krijgen ze altijd een 'NON' van Wallonië.


Dit is geen etnisch conflict wat er speelt maar meer een economisch conflict, Walen zullen heus de weg wel weten te vinden om alsnog financieel gewin te trekken uit een afscheiding. Desnoods door migratie.
Ze mogen hier komen werken, sterker nog, wij zouden dit graag hebben. Er zijn genoeg knelpuntberoepen die niet ingevuld geraken door Vlamingen. Ik denk dat je er een verkeerd beeld over hebt, wij haten Walen niet, wij willen alleen beter bestuur voor het land. Als Wallonië dat blijft weigeren, dan zit er niets anders op dan op termijn elk onze eigen boontjes te doppen.
 
Back
Naar boven