MuscleMeat

Benchen met benen opgetrokken? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er zijn ook een pak elite powerlifters die hun borst ook inscheuren. Ga je tegen die mannen ook zeggen dat het aan hun techniek ligt? De sportdokter zei tegen mn vriend dat de meerderheid van blessures bij powerlifting en bodybuilding door de bench komen, kapotte schouder, ingescheurde pecs. Komt mede ook dat er meer mensen bench doen, maar het is gewoon niet zoon gezonde oefening. Ik ben toen ik dat gehoord had meer gaan opzoeken hierover, en op het doggcrapp forum veel info erover gevonden.

Trouwens train ik persoonlijk niet in spiergroepen maar in bewegingen.

dat zal ik zeer zeker zeggen, moet je eens opletten hoe belabberd de vorm van die gasten vaak is, smijten smijten en nog eens smijten en ja daar krijg je blessures van ongeacht of ze wel of niet prof of elite zijn. en er is niks ongezonds aan de benchpress no matter wat een ander zegt dat het niet direct een natuurlijke oefening is is een 2e.

maar zoals je zelf al zegt je traint in bewegingen en niet in spiergroepen en dan spreken we al niet eens meer over een benchpress eigenlijk:D
als je dat eerder gezegt hebt ben ik dat even misgeslagen daarvoor excuus.

flying fox gaf trouwens een goede alternatief, er zijn er op die site ook meer te vinden.
 
Ja, dat is ook geen argument. Slechte techniek gebruiken is in orde als je toch maar laag gewicht gebruikt?
En wat als je sterker wordt en meer gewicht gebruikt? Waarom niet meteen met goede techniek trainen?

Ik noem het geen slechte techniek. Ik noem het techniek sportgerichter maken.

Zwaarder kan ik niet meer gaan, max is 40kg. Dan in reps voorruit gaan, ultieme doel is 40kg alterneren voor rondes van 2 minuten. Dan heb ik de basis in limietkracht aangevuld met krachtuithouding. Gaat nog een jaartje of 2 duren.

Meer triceps en schouder limietkracht bouw ik wel op met mp... Een MP van 100-120kg lijkt me wel lekker.

Voila, je doet ze al, mooi. Geen reden om de bench nog wat te verprutsen (no offence).
En waarm zijn serratus crunches rommel?

Kom op zeg, die push-ups gaan mijn kracht in mn serratus niet verbeteren. Goed als opwarming, maar niks meer.

IMO kan het gewicht nooit genoeg zijn om ze te trainen met crunches. Ik kan geen 80kg boven me houden en crunchen...

Volgens mij bezie jij bench als de uberoefening. Ik niet.
 
Laatst bewerkt:
dat zal ik zeer zeker zeggen, moet je eens opletten hoe belabberd de vorm van die gasten vaak is, smijten smijten en nog eens smijten en ja daar krijg je blessures van ongeacht of ze wel of niet prof of elite zijn. en er is niks ongezonds aan de benchpress no matter wat een ander zegt dat het niet direct een natuurlijke oefening is is een 2e.

maar zoals je zelf al zegt je traint in bewegingen en niet in spiergroepen en dan spreken we al niet eens meer over een benchpress eigenlijk:D
als je dat eerder gezegt hebt ben ik dat even misgeslagen daarvoor excuus.

flying fox gaf trouwens een goede alternatief, er zijn er op die site ook meer te vinden.

Je hoeft je zeker niet excuseren, dit is en blijft een forum, iedereen heeft zijn mening gevormd na een aantal jaar, ik respecteer die van iedereen :D Dat sommige mensen mij nu als volslagen idioot en kwakzalver zien zal me worst wezen.

Ik heb nu denk ik een jaar bench met een degelijke pl-sT techniek gedaan, heeft me goed geholpen, maar ik was teveel gefocused op die nummers van mn bench omhoog te krijgen dan om me te focussen op waar het echt om gaat voor mij. Het maakt geen kloten uit of ik 100kg of 150kg bench, als ik niet harder slaag is dat puur verloren tijd.
 
OT

Ik bench ook altijd met opgetrokken benen. Vind het fijner voor mijn rug en leer in balans te benchen. Dumbble presses doe ik ook met opgetrokken benen. Behalve incline. Hier ondersteun ik mezelf met een bankie. En nee ik ben geen pussie. Bench toch redelijk met 120 kilo met opgetrokken benen :D
 
Ik noem het geen slechte techniek. Ik noem het techniek sportgerichter maken.
Ok, jouw "sportgerichte techniek" is blessuregevoelig.

Meer triceps en schouder limietkracht bouw ik wel op met mp... Een MP van 100-120kg lijkt me wel lekker.
Military press kan ook blessures veroorzaken indien slecht uitgevoerd.



Kom op zeg, die push-ups gaan mijn kracht in mn serratus niet verbeteren. Goed als opwarming, maar niks meer.
Misschien niet, maar sowiso wordt de serratus anterior bij andere oefeningen veel gebruikt, zoals OH presses.


IMO kan het gewicht nooit genoeg zijn om ze te trainen met crunches. Ik kan geen 80kg boven me houden en crunchen...
Mogelijk. Dan blijven er nog OH presses en die incline shoulder dingens die ik eerder postte over, daar ook problemen mee?


Volgens mij bezie jij bench als de uberoefeningen. Ik niet.
Voor iemand die niet kan deftig kan squatten, deadliften, powercleanen, bent over rowen, rack pullen, OH pressen,.... zijn er niet veel mogelijkheden meer. Dus ja, bench is best wel mijn uberoefening.

Maar sowiso blijft bench voor iedereen een uitstekende oefening voor het bovenlichaam, hoe je het ook draait of keert.
 
Ok, jouw "sportgerichte techniek" is blessuregevoelig.

Misschien. Maar als ik ver weg blijf van faling en niet als een bezetene tegen mijn maximum ga zitten denk ik dat ik de blessuregevoeligheid binnen de perken kan houden.

Military press kan ook blessures veroorzaken indien slecht uitgevoerd.




Misschien niet, maar sowiso wordt de serratus anterior bij andere oefeningen veel gebruikt, zoals OH presses.


Mogelijk. Dan blijven er nog OH presses en die incline shoulder dingens die ik eerder postte over, daar ook problemen mee?

MP = OH press in mijn boekje, ik weet eerlijk gezegd de verschillen niet.

Ik zie eigenlijk niet in waarom die incline schoulder beweging minder schadelijk is dan wat ik doe. Buiten dat ik het flat doe en hij incline zijn ze identiek, alleen begin ik ze te doen middenin de bench ipv enkel die beweging. Flat is dan sportgerichter aangezien ik nooit schuinomhoog moet boksen.

Voor iemand die niet kan deftig kan squatten, deadliften, powercleanen, bent over rowen, rack pullen, OH pressen,.... zijn er niet veel mogelijkheden meer. Dus ja, bench is best wel mijn uberoefening.

Maar sowiso blijft bench voor iedereen een uitstekende oefening voor het bovenlichaam, hoe je het ook draait of keert.

Ik vind powercleans, oH/mp/push pressen en deadliften dan weer de koning.
 
Misschien. Maar als ik ver weg blijf van faling en niet als een bezetene tegen mijn maximum ga zitten denk ik dat ik de blessuregevoeligheid binnen de perken kan houden.
Dat kan, maar ik blijf het vreemd vinden.

MP = OH press in mijn boekje, ik weet eerlijk gezegd de verschillen niet.
In principe is een military press een zeer stricte OH press zonder beweging in de heup of knieën en waarbij de hielen tegen elkaar staan, vandaar de benaming military dus.
Maar iedereen stelt OH presses en MP gelijk aan elkaar.

Iig, wat het ook zij, met overhead presses train je je serratus.

Ik zie eigenlijk niet in waarom die incline schoulder beweging minder schadelijk is dan wat ik doe. Buiten dat ik het flat doe en hij incline zijn ze identiek, alleen begin ik ze te doen middenin de bench ipv enkel die beweging.
Als jij heel de bench press lang je schouders naar voor houdt dan is er wel degelijk een verschil.

Ik vind powercleans, oH/mp/push pressen en deadliften dan weer de koning.
Ik ook, als dat niet duidelijk was uit men post.
 
Dat kan, maar ik blijf het vreemd vinden.

In principe is een military press een zeer stricte OH press zonder beweging in de heup of knieën en waarbij de hielen tegen elkaar staan, vandaar de benaming military dus.
Maar iedereen stelt OH presses en MP gelijk aan elkaar.

Iig, wat het ook zij, met overhead presses train je je serratus.

Als de heup en knieen gebruikt worden is het toch PP?

Meh details, maakt niet uit :D

Als jij heel de bench press lang je schouders naar voor houdt dan is er wel degelijk een verschil.

Ik ook, als dat niet duidelijk was uit men post.

Ik probeer een "vloeiende" beweging na te streven, echt een imitatie van een stoot, maar dan liggend met een dumbbell in mn hand. Ik zou eens een filmpje moeten maken hoe het er juist uitziet, het is wat moeilijk om uit te leggen... Ik heb het overlaatst nog gezien op een workout van een worstelaar, ik zal het even proberen opzoeken.
 
Als de heup en knieen gebruikt worden is het toch PP?

Meh details, maakt niet uit :D
Klopt, maar als de knieën niet gebruikt worden en de heupen wel, dan is het gewoon een overhead press, zoals vroeger bij olympisch gewichtheffen.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Hoewel een te overdreven arch ook niet mocht, in principe. In praktijk is die regel wat vaag, zodat je ook dit soort dingen kreeg:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]


Nu ben ik toch wel een beetje heel hard offtopic aan het gaan.
 
Hahaha , wel lache zeg .

Was gisteravond in de Gym en zag al 2 sporters met opgetrokken benen Benchen.


wat een invloed heeft dit topic gehad zeg ;)
 
Benchen met opgetrokken benen is niet goed. Je voeten moeten op de grond staan voor stabiliteit. Echte krachtsporters zullen dit nooit doen. Zij weten instictief wat de juiste uitvoering is van de bench press.
 
Als ik Mrj zie trainen, valt mij altijd op dat hij zijn benen gewoon recht voor uit heeft.
Niks geen opgetrokken bennen of benen op de grond, maar gewoon recht, net alsof je staat.
Het idee er achter is dat je je rug meest ideaal houd en je schouders netjes op de bank blijven.
 
met 'tis geen amateur' bedoel ik niet dat hij prof is, maar tis wel iemand die er serieus mee bezig is en die al meerdere malen Belgisch kampioen was, weet wel niet bij welke bond juist..
zijn naam is Peter Holvoet

idd, bij wedstrijden moeten je voeten op de grond..
bij wedstrijden zijn de banken toch ook horizontaal en staan ze ook niet aan 40graden, dan kun je zo zeggen waarom trainen ze aan schuin bankdukken als je op wedstrijd zuiver horizontaal ligt..iedere specifieke oefening heeft zijn specifieke resultaten, en dus zal benchen met opgetrokken benen wel ook zijn nut hebben..


Klopt dit wel?
Bron google:
Peter Holvoet-Hanssen, dichter Peter Holvoet-Hanssen, woont in het Antwerpense voorstadje Deurne, niet ver van Merksem, waar hij op 12 april 1960 ter wereld kwam. ...
Peter Holvoet-Hanssen, dichter -


Een foto van onze breedgeschouderde 75 kilo spiermassa...
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ipv retracted inderdaad protracted om het in het Engels te zeggen. Om de zogenaamde "boxersspier" ook te trainen

Gaat enkel degelijk met dumbbells. Te zwaar gewicht is toch moordend voor je schouder.



Er zijn ook een pak elite powerlifters die hun borst ook inscheuren. Ga je tegen die mannen ook zeggen dat het aan hun techniek ligt? De sportdokter zei tegen mn vriend dat de meerderheid van blessures bij powerlifting en bodybuilding door de bench komen, kapotte schouder, ingescheurde pecs. Komt mede ook dat er meer mensen bench doen, maar het is gewoon niet zoon gezonde oefening. Ik ben toen ik dat gehoord had meer gaan opzoeken hierover, en op het doggcrapp forum veel info erover gevonden.

Trouwens train ik persoonlijk niet in spiergroepen maar in bewegingen.

Rare jongens die belgen,...Doei daaag..
 
Laatst bewerkt:
Hoe kan je nu je borst deftig vooruit steken met je voeten plat op de bench ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven