AndroidHealthClinic

kleine spiergroepen groeien trager dan grote spiergroepen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

el smurfo

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
14 sep 2006
Berichten
7.728
Waardering
481
Lengte
1m78
Massa
71kg
Vetpercentage
11%
kleine spiergroepen groeien trager dan grote spiergroepen ...

en dat zeg ik ... omdat het zo is :D
geen bewijs, geen radijs :p

de logica: kleine spiergroepen bevatten minder spiervezels --> minder spiervezels die zich na een training kunnen herstellen en dus minder snel dat die kleine spiergroep huge wordt. Zo komt het dus dat mijn benen voorlopen op mijn bovenlichaam en van mijn bovenlichaam lopen mijn armen dan ook weer achter.
Maar dat kan natuurlijk ook liggen aan genetische aanleg en je manier van trainen :D
 
kleine spiergroepen groeien trager dan grote spiergroepen ...

en dat zeg ik ... omdat het zo is :D
geen bewijs, geen radijs :p

de logica: kleine spiergroepen bevatten minder spiervezels --> minder spiervezels die zich na een training kunnen herstellen en dus minder snel dat die kleine spiergroep huge wordt. Zo komt het dus dat mijn benen voorlopen op mijn bovenlichaam en van mijn bovenlichaam lopen mijn armen dan ook weer achter.
Maar dat kan natuurlijk ook liggen aan genetische aanleg en je manier van trainen :D

Ik denk ook wel dat de grotere spiergroepen meer groeipotentieel hebben dan kleinere spiergroepen.
 
Waarom?
Volgens mij groeien ze in verhouding even snel
 
Mooi, ik denk dat de wetenschap hier veel aan gaat hebben.
 
Ik ga mee met maiskorrel...ze groeien in verhouding net zo snel:)
 
Stel je voor dat je biceps net zo snel in massa toeneemt groeit als je BORST.:D
 
ik zeg neen, kijk om je heen en geloof mijn hersenbrain !!! :p

Als je ervan uitgaat dat iemand een traditioneel splitschema volgt waarbij borst/triceps en rug/biceps samen worden genomen zal dus elke spiergroep min of meer 1 keer per week aangepakt worden en gaan je armen in verhoudig met de rest na verloop van tijd achterlopen volgens mijn theorie dat kleine spiergroepen "theoretisch" gezien trager groeien dan grote spiergroepen!! Dit is wrm fullbody en een split met borst/biceps beter is zodat je praktisch gezien 2 keer je armen per week traint. 1 keer rechtstreeks en 1 keer onrechtstreeks omdat je nu eenmaal bij borsttraining ook je triceps wel belast. Kleine spieren herstellen normaalgezien ook sneller en that's the way i are en weer een reden waarom fullbody beter is dan een split tenzij je een split doet volgens het principe waarbij je borst/triceps en rug/biceps niet samen pakt maar daar gaan we het nu niet over hebben!! kleine spiergroepen groeien dus in theorie trager dan grote spiergroepen en ik wou jullie er even bij laten stilstaan. Dankje :p ( ik overtref mezelf opnieuw :D)
 
ik denk dat ze in verhouding even snel groeien. Je zegt trouwens eerst dat ze trager groeien, maar ze herstellen wel sneller????
 
ik denk dat ze in verhouding even snel groeien. Je zegt trouwens eerst dat ze trager groeien, maar ze herstellen wel sneller????

... en omdat ze sneller herstellen groeien ze harder dan grote spiergroepen ? ? ? Helaas pindakaas :)
 
dat zeg ik niet. Jij zegt zelf kleine spiergroepen groeien minder hard maar ze herstellen wel sneller.


wat kunnen wij trouwens met deze informatie.
 
De spiergroepen hebben niet allemaal dezelfde samenstelling van Fast Twitch en Slow Twitch vezels. Daarom zal de ene spiergroep niet dezelfde ontwikkeling doormaken bij een in verhouding gelijke mate van belasting.

Daarnaast is een split zeker niet de oorzaak dat een kleine spiergroep een beduidende mindere vooruitgang doormaakt dan een grote maar zal dit eerder te wijten zijn aan de uitvoering van de oefening en de mate waarin je wel overload genereert.
 
De spiergroepen hebben niet allemaal dezelfde samenstelling van Fast Twitch en Slow Twitch vezels. Daarom zal de ene spiergroep niet dezelfde ontwikkeling doormaken bij een in verhouding gelijke mate van belasting.

Daarnaast is een split zeker niet de oorzaak dat een kleine spiergroep een beduidende mindere vooruitgang doormaakt dan een grote maar zal dit eerder te wijten zijn aan de uitvoering van de oefening en de mate waarin je wel overload genereert.

ik doe momenteel ook een split en ga er wel redelijk mee vooruit :p niet beter als met fullbody maar ook niet slechter eigenlijk :D Had ik maar meer fast twitch fibers :p
 
dat klinkt al beter dan " en dat zeg ik ... omdat het zo is";)
 
dat zeg ik niet. Jij zegt zelf kleine spiergroepen groeien minder hard maar ze herstellen wel sneller.


wat kunnen wij trouwens met deze informatie.

dat van het herstel merk ik eigenlijk niet echt maar had het hier eens ergens gelezen. Behalve dan dat ik niet snel tricepsspierpijn krijg tenzij ik veeel setjes doe en mijn triceps goed uitstrek en aanknijp maar dat doet er trouwens niet toe in dit topic !! :p
ontopic: ja ik zeg dat en ...? ik snap je punt niet :D

je bent er helemaal nix mee maar dan ook absoluut NIIIIXXX !!! zo nix dat het een leegte vormt en een gat achterlaat dat verdwijnt in een overwerkte hersencel. FOETSIE, verdwenen, vermist, weggevlogen, verpretterd in de gelukzaligheid van de nietsdoende leegheid die een lach zich laat ontdoen in vreugdetranen die spetterlachjes laten ontsluieren in een oneindige lach der hemelsgevoelendlatende emoties ter beglinstering van een weerkaatsende zonneflits in de natte ogen die je even verblinden en tenietdoen van de verwarring die is betrokken ter gevolg van de nietswetendheid waarom je nu net zat te lachen en dus maar voortlacht in de leegte en zo in het NIETS zal dit topic verdwijnen en de pijn wegkwijnen in de gordijnen van het konijnenhok zonder konijnen waardoor ... dit dus ook helemaal op NIIIXXX slaat !!!
 
dat klinkt al beter dan " en dat zeg ik ... omdat het zo is";)

:roflol:
ok ik geef het toe, het is maar een zevertopic maar het kwam in me op en misschien zit er toch iets van waarheid in.. heel misschien?
Geef gewoon toe dat mijn denkwijze toch wel logisch is. Meer spiervezels = meer spiervezels die zich kunnen herstellen en groter kunnen worden ... maar zoals shutterspeed zegt verschillen de soort spiervezels wel wat van spiergroep alhoewel over dat over het algemeen niet zoveel zal afwijken maar heb ooit eens een artikel gelezen op bb.com dat armen beter reageren op zware sets met weinig herhalingen. Alhoewel ik dat nog niet echt getest heb :p
 
:roflol:
ok ik geef het toe, het is maar een zevertopic maar het kwam in me op en misschien zit er toch iets van waarheid in.. heel misschien?

whahaha

Tja je kan ni blijven posten in het welvarende
'het bestel-in-Amerika ervaringen topic' :D
 
whahaha

Tja je kan ni blijven posten in het welvarende
'het bestel-in-Amerika ervaringen topic' :D

:roflol: :D
ik moest vandaag aan mijn 1111 posts geraken en aangezien ik geen intressante nieuwsartikels vond op het laatste nieuws moest ik toch met iets komen hé :D
 
ook niet echt mooi als mn Traps net zo groot zouden zijn als mn Quads, maar goed ook haha
 
Back
Naar boven