AndroidHealthClinic

sprint training

Bezoekers in dit topic

jop

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
3 mrt 2007
Berichten
442
Waardering
0
Halo ik zou graag wat meer sprintsnelheid krijgen,ik ben 16 en ik voetbal
Iemand tips?
 
100 meter op je snelst springen en dit op laten nemen of zelf opnemen in seconden.en proberen te verbreken door het elke week een paar keer te doen.dus je kunt beter korte afstanden lopen dan lange.
 
sprinters trekken niet alleen op op hun beenspieren, maar bovenlijf werkt ook ferm mee, die mannen zittn veel int krachthonk..check die 100meter-lopers,machtige fysieken..oa Thyson Gay,huidig wereldkampioen..(wtf..Gay :D)
 
"Gay" kan ook "grappig" betekenen i.p.v. "homo" ;)

OT: Als het echt om je startsnelheid gaat, wat vaak het geval is in voetbal, raad ik je aan eens een tijdje spurtjes van 10 tot 20 meter bergop te doen.

Explosief trainen in de krachtzaal is ook een optie, heel snel je leg presses/leg extensions/squats doen, toch zeker de beweging waar je kracht geeft, zo explosief mogelijk, dus je gewicht verlagen. Ook niet gaan "liggen" terwijl je sprint.
 
'Gay' betekent niet 'grappig', maar 'blij, vrolijk'
 
zorg voor massa op de benen, dus in de gym : alle sets van 8-12 na een tijdje (als je wat massa verkregen hebt) ga je je sets verhogen tot je aan 20-25 herhalingen zit, werkt perfect bij mij. je explosieve kracht neemt toe en je uithoudingskracht ook (je kan dan langer sprinten).

bv vroeger deed ik schuine leg presses 4 x 12 bij 120kg na tijdje overgeschakeld op 4 x 25 bij 75kg. (ahja bijkomend voordeel : je wordt er bijzonder droog van)
 
zorg voor massa op de benen, dus in de gym : alle sets van 8-12 na een tijdje (als je wat massa verkregen hebt) ga je je sets verhogen tot je aan 20-25 herhalingen zit, werkt perfect bij mij. je explosieve kracht neemt toe en je uithoudingskracht ook (je kan dan langer sprinten).

bv vroeger deed ik schuine leg presses 4 x 12 bij 120kg na tijdje overgeschakeld op 4 x 25 bij 75kg. (ahja bijkomend voordeel : je wordt er bijzonder droog van)

Negeer deze post.. alsof massa functioneel is voor explosiviteit. Zoek op plyometrics.
 
Negeer deze post.. alsof massa functioneel is voor explosiviteit. Zoek op plyometrics.

Bedankt
Kga alles nog wat lezen en dan proberen een schema te maken

Maandag en woensdag ist voetbaltraining en zaterdga match dus als iemand nog tips i.v.m training of traininschema
shoot e
 
je hebt wel een basis nodig om op te bouwen dus je bijdrage is totaal nutteloos.
 
Back
Naar boven