MuscleMeat

Wat gaat er met België gebeuren? (1 bezoeker)

Wat gaat er met België gebeuren?

  • De Vlamingen gaan water bij de wijn moeten doen

    Stemmen: 8 11,3%
  • De Walen gaan water bij de wijn moeten doen

    Stemmen: 3 4,2%
  • Zowel Walen als Vlamingen gaan water bij de wijn moeten doen

    Stemmen: 19 26,8%
  • Er komt een crisis en men vind geen oplossing, wat er daarna gebeurd weet ik niet

    Stemmen: 9 12,7%
  • De Vlamingen worden het beu en gaan voor een eigen Vlaamse staat

    Stemmen: 26 36,6%
  • Anders, namelijk:

    Stemmen: 6 8,5%

  • Totaal stemmers
    71

Bezoekers in dit topic

vlaanderen kan zeker zonder brussel maar dan hebben ze véél geld minder.
Maar dat is niet erg want vlaanderen is het van het, geen problemen, geen werkloosheid, ongeloofelijk hoe rijk ze zouden zijn als ze op zich zouden bestaan!
hup vlaanderen!

Kijk ... jij snapt het tenminste ;)
 
Tuurlijk is het niet zo simpel, en zeker niet goedkoop.
Maar we moeten het ook niet moeilijker maken dan dat het moet zijn.

Volgens mij als alle rekeningen gemaakt worden, komt Vlaanderen in eender
welke verhouding als winnaar eruit. Met of zonder BXL.
 
vlaanderen kan zeker zonder brussel maar dan hebben ze véél geld minder.
Maar dat is niet erg want vlaanderen is het van het, geen problemen, geen werkloosheid, ongeloofelijk hoe rijk ze zouden zijn als ze op zich zouden bestaan!
hup vlaanderen!

Als de walen zich niet zo defensief zouden opstellen moest deze hele heisa niet plaatsvinden. Vlaanderen vraagt in principe enkel meer bevoegdheden voor de gewesten zonder dat wallonie daar nadeel van moet ondervinden. Ik kan niet vatten dat wallonie niet inziet dat meer zelfstandigheid hen op lange termijn enkel kan baten, daarbij komt nog dat deze instelling maakt dat vlaanderen wallonie steeds meer gaat aanzien als een blok aan het been. Dus als wallonie niet snel inspanningen doet om zelfstandiger te worden kan vlaanderen dat blok wel eens met been en al gaan afsnijden.
 
Ik bid god dat we scheiden :D
ik liever niet,

viva la belgique

O dierbaar België
O heilig land der vaad'ren
Onze ziel en ons hart zijn u gewijd.
Aanvaard ons hart en het bloed van onze adren,
Wees ons doel in arbeid en in strijd.
Bloei, o land, in eendracht niet te breken;
Wees immer u zelf en ongeknecht,
Het woord getrouw, dat ge onbevreesd moogt spreken:
Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht.
Het woord getrouw, dat ge onbevreesd moogt spreken:
Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht.
Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht.
Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht.

:p
 
@ Roxxe, alle Brusselaars, Walen die dat kunnen lezen, uitspreken of zingen mogen ook in Vlaanderen blijven :p

geef mij maar:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Als de walen zich niet zo defensief zouden opstellen moest deze hele heisa niet plaatsvinden. Vlaanderen vraagt in principe enkel meer bevoegdheden voor de gewesten zonder dat wallonie daar nadeel van moet ondervinden. Ik kan niet vatten dat wallonie niet inziet dat meer zelfstandigheid hen op lange termijn enkel kan baten, daarbij komt nog dat deze instelling maakt dat vlaanderen wallonie steeds meer gaat aanzien als een blok aan het been. Dus als wallonie niet snel inspanningen doet om zelfstandiger te worden kan vlaanderen dat blok wel eens met been en al gaan afsnijden.

dat snap ik dus ook niet, ik snap niet wat ze en dan vooral milquet bezielt.
 
@ Roxxe, alle Brusselaars, Walen die dat kunnen lezen, uitspreken of zingen mogen ook in Vlaanderen blijven :p

geef mij maar:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

daar zit een een fout, in vlaanderen moet men stoppen met de taal met een mensen te vergelijken. Niet alleen diegene die nederlands kunnen moet blijven maar ook diegene die hard werken. Veel te vaak wordt er eerst gekeken naar de taal ipv naar de werkcapaciteiten van iemand.
Als brusselaar bedankt dat ik mag blijven trouwens :p
 
dat snap ik dus ook niet, ik snap niet wat ze en dan vooral milquet bezielt.

ik denk dat de waalse partijvoorzitters vooral denken aan het gezichtsverlies bij achterban en kiezers bij toegevingen aan vlaamse voorstellen. De aard van die eisen doet er op zich niet toe gezien het feit dat de waalse politiekers al decennia ieder voorstel van vlaanderen publiek afdoen als seperatistisch.
Ze hebben zichzelf eigenhandig met de rug tegen de muur geplaats en daarom vind ik wallonie meer aandeel hebben in het feit dat belgie nu op barsten staat dan het vlaams eisenpakket. Wat je natuurlijk nooit uit een waalse mond zal horen... :rolleyes:
 
o/t: kunnen jullie Belgen als legaal whey kopen?
 
ik denk dat de waalse partijvoorzitters vooral denken aan het gezichtsverlies bij achterban en kiezers bij toegevingen aan vlaamse voorstellen. De aard van die eisen doet er op zich niet toe gezien het feit dat de waalse politiekers al decennia ieder voorstel van vlaanderen publiek afdoen als seperatistisch.
Ze hebben zichzelf eigenhandig met de rug tegen de muur geplaats en daarom vind ik wallonie meer aandeel hebben in het feit dat belgie nu op barsten staat dan het vlaams eisenpakket. Wat je natuurlijk nooit uit een waalse mond zal horen... :rolleyes:

mja....MR staat wel open voor een aantal maatregelen. Milquet misbruikt "de stem van de walen" om haar ideeen te pushen.
 
Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht.
Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht.
Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht.
Maar die vorst hebben we niet nodig en hij heeft al helemaal geen recht op mijn centen ;)

Denk dat in dit geval Vlaanderen meer te winnen dan te verliezen heeft bij een scheiding. Wallonië kan dat in begin niet zeggen, maar zodra zij zelf een economie opbouwen (net zoals bijv. China ook heeft gedaan/doet) dan zullen zij juist voordeel halen uit die scheiding.

mja....MR staat wel open voor een aantal maatregelen. Milquet misbruikt "de stem van de walen" om haar ideeen te pushen.
Vlaanderen staat nu sterk, dit is nooit eerder gebeurd. Zolang Vlaanderen nu blijft volhouden is het goed. Uiteindelijk zal Wallonië moeten buigen of barsten (letterlijk en figuurlijk).
 
Maar die vorst hebben we niet nodig en hij heeft al helemaal geen recht op mijn centen ;)

zonder de vorst zou er miss geen oplossing komen. Dus bewijst hij hier wel zijn nut.

Denk dat in dit geval Vlaanderen meer te winnen dan te verliezen heeft bij een scheiding. Wallonië kan dat in begin niet zeggen, maar zodra zij zelf een economie opbouwen (net zoals bijv. China ook heeft gedaan/doet) dan zullen zij juist voordeel halen uit die scheiding.

dat zal de toekomst ons al dan niet tonen.
Over Chine heb ik onlangs wel iets gelezen dat zegde dat de cijfers van China mooi opgeblazen worden door de overheid om investeerders aan te trekken maar dat het maar een bel is. We zullen zien...
 
zonder de vorst zou er miss geen oplossing komen. Dus bewijst hij hier wel zijn nut.
Zeiden ze tegen de Wever in een interview ook, volgens mij antwoorde hij met iets als 'zonder de vorst hadden we gewoon een andere procedure gevolgd, de man is niets meer dan een tussenpersoon en maakt niet de oplossing, het zijn de formateurs die oplossingen moeten zoeken.'

dat zal de toekomst ons al dan niet tonen.
Over Chine heb ik onlangs wel iets gelezen dat zegde dat de cijfers van China mooi opgeblazen worden door de overheid om investeerders aan te trekken maar dat het maar een bel is. We zullen zien...
Hoe dan ook groeien ze heel hard, ze gebruiken momenteel 1/3 van alle staal dat geproduceert wordt, en 1/2 van alle beton dat in de wereld gemaakt wordt (bron NGC). Kan je nagaan hoeveel ze dagelijks bouwen/groeien.
 
Back
Naar boven