Fitness Seller

ajax weer geen champions league (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

noooooooooooooooooooooooo why, WHYYYY
 
Goed topic dit. :D
 
Brugge komt nog niet aan de hielen v RSCA! tkampioensch dit jaar gaat tss RSCA en Standaard.. en toch zal Anderlecht weer zegevieren!! :p:p


Haha, ok, kwalitatief bekeken is RSCA wel iets beter, maar het draait niet lekker, Club heeft goeie versterkingen binnengehaald en elke match moet gespeeld worden.
Volgens mijn moet Brugge nog veel groeien in het seizoen. Waarom ik zo blij ben dan RSCA geen CL speelt? Als ze dit zouden spelen krijgen ze weer zoveel geld, ze hebben het de laatste jaren een paar keer gehaald en dat is wel een belangrijke bron van inkomsten, zo konden zij steeds betere spelers en duurdere contracten geven en zo zou het veschil tussen anderlecht en de rest van de 'top' van België blijven groeien, nu zal het mss eventjes gedempt worden.
Dit weekend: Standard - Club Brugge en Moeskroen - Anderlecht. Zowel FCB als RSCA zal het moeilijk hebben.
 
Ik heb echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk geslapen bij het idee dat er weer wat ajaxieden jankend het veld af liepen. Het voelt zo goed om een bij mekaar geraapt zooitje tegen zichzelf te zien vloeken. Ik neem er nog een Red Bull op.

Champions League is toch ook alleen maar voor kampioenen.
 
Ik heb echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk geslapen bij het idee dat er weer wat ajaxieden jankend het veld af liepen. Het voelt zo goed om een bij mekaar geraapt zooitje tegen zichzelf te zien vloeken. Ik neem er nog een Red Bull op.

Champions League is toch ook alleen maar voor kampioenen.

Je kan wel blij zijn dat Ajax het niet heeft gehaald, maar voor het Nederlands voetbal is het toch zwaar klote. Het is nu een mogelijkheid dat over 2 jaar zelfs de kampioen van Nederland kwalificatiewedstrijden moet gaan spelen.

Ajax verdiende het gister inderdaad niet, wat een klote pot voetbal, ongelovelijk. Elke aankoop op Suarez na zakte gister ongelovelijk door het ijs. Colin was echt verschrikkelijk slecht, Rommedahl kan beter op atletiek gaan, die kan zelfs over 1 meter niemand in de voeten aanspelen (die corner die hij achter trapte was nog wel het hoogtepunt), Urzaiz heb ik niet gezien, heeft volgens mij maar 1 duel gewonnen, Kennedy heeft 1 of 2 goede voorzetten gehad, voor de rest 0,0 en Delorge was ook totaal onzichtbaar.

Emanuelson was ook weer zwaar bagger, evenals Vermaelen. Zo zie je maar weer hoe Nederland er internationaal voorstaat, omdat de verdediging van Ajax in de competitie redelijk goed overeind blijft, maar in de Champions League tegen een middelmatige ploeg het extreem moeilijk heeft. Ik pleit ook al sinds afgelopen seizoen voor verdedigende versterkingen, maar goed, Ajax heeft liever 6 spelers voor de linksbuitenpositie ipv 3 spelers voor 2 plekken in het centrum achterin.

Ik zeg, als ajacied, dat Ajax dit aan zichzelf te danken heeft, door middelmatige/slechte aankopen op 1 uitzondering na, en gewoon een gebrek aan klasse en inzet. Als je al ziet hoe die eerste goal tot stand komt, er worden 6 of 7 duels op rij verloren. Dat mag nooit gebeuren.
 
Je kan wel blij zijn dat Ajax het niet heeft gehaald, maar voor het Nederlands voetbal is het toch zwaar klote.

Dat zal wel meevallen The Rock. Er zijn vanuit het buitenland gigantische miljoenen geinvesteerd in het nederlands voetbal. Als je dan zo gierig bent om diezelfde miljoenen niet fatsoenlijk te besteden, dan krijg je dit soort capriolen.

Ajax heeft dit aan zichzelf te danken en elke normaal denkend persoon weet dat dit het nederlands voetbal niet benadeeld. We hebben PSV nog, AZ, en Feyenoord kruipt ook weer terug naar zijn positie.

Nogmaals, ik vind het lekker voor ze. Het liefst zie ik ze nog de eredivisie verlaten. En als ik aan het nederlands voetbal moet denken, dan nog zie ik ajax graag verliezen, simpelweg omdat ajax ech tniet het nederlands voetbal maakt of breekt.
 
Dat zal wel meevallen The Rock. Er zijn vanuit het buitenland gigantische miljoenen geinvesteerd in het nederlands voetbal. Als je dan zo gierig bent om diezelfde miljoenen niet fatsoenlijk te besteden, dan krijg je dit soort capriolen.

Ajax heeft dit aan zichzelf te danken en elke normaal denkend persoon weet dat dit het nederlands voetbal niet benadeeld. We hebben PSV nog, AZ, en Feyenoord kruipt ook weer terug naar zijn positie.

Nogmaals, ik vind het lekker voor ze. Het liefst zie ik ze nog de eredivisie verlaten. En als ik aan het nederlands voetbal moet denken, dan nog zie ik ajax graag verliezen, simpelweg omdat ajax ech tniet het nederlands voetbal maakt of breekt.

Denk nou even na. Er bestaat een internationaal puntenklassement. Als een ploeg uit Nederland zich kwalificeert voor de Champions League, krijgt Nederland punten. Hoe meer clubs dus in de Champions League spelen, hoe meer punten Nederland krijgt. Vorig jaar is Griekenland ons al voorbij gegaan op de ranglijst, en als het zo door gaat, gaan andere 3e rangs voetballanden ons straks dus ook voorbij. Heeft 0,0 met geinvesteerde miljoenen vanuit het buitenland te maken. Mijn punt is dus, dat als bijvoorbeeld een land als Ukraine het heel goed doet (dit jaar met 2 clubs de Champions League in), de situatie dus kan ontstaan dat zo'n land meer punten krijgt op de ranglijst, wat zich weer uit in hoeveel clubs zich kunnen plaatsen voor de Champions League. Daarom gaan bij de Engelse/Spaanse competities ook de eerste 3 sowieso de Champions League in, op basis van het puntenklassement. Als Nederland dus nog langer zakt door slechte Europese prestaties in de Champions League, of helemaal geen prestaties, bestaat dus de kans dat zelfs de kampioen van Nederland over 2 of 3 jaar ook kwalificatiewedstrijden moet gaan spelen. Dan kan je heel hard joepie roepen dat Ajax het niet heeft gehaald, maar je kan ook verder denken en inzien dat het voor het Nederlandse voetbal zwaar klote is.
 
The Rock, het interesseert me 0,0 hoeveel het nederlandse voetbal op de puntenlijst staat. Eenmaal down kan je alleen maar up, dus zo'n ramp zal het wel niet worden cq. zijn. En weer zie ik de eigenwijsheid dat alleen Ajax het nederlands voetbal kan redden. Kijk eens verder dan de Dam en zie dan dat er genoeg andere ploegen in NL zijn die het puntenaantal omhoog kunnen krikken.

Enige waarom er nu zo gebaald wordt is simpelweg de aandelen die ajax open heeft staan en de aandeelhouders die idd lopen te geilen op het puntensysteem. Maar laten we eens terug gaan waarom voetbal er is, en dat is voor het vermaak van het publiek. En geloof mij, ik heb me uitstekend vermaakt gisteren. En daar gaat voetbal om.
 
The Rock, het interesseert me 0,0 hoeveel het nederlandse voetbal op de puntenlijst staat. Eenmaal down kan je alleen maar up, dus zo'n ramp zal het wel niet worden cq. zijn. En weer zie ik de eigenwijsheid dat alleen Ajax het nederlands voetbal kan redden. Kijk eens verder dan de Dam en zie dan dat er genoeg andere ploegen in NL zijn die het puntenaantal omhoog kunnen krikken.

Enige waarom er nu zo gebaald wordt is simpelweg de aandelen die ajax open heeft staan en de aandeelhouders die idd lopen te geilen op het puntensysteem. Maar laten we eens terug gaan waarom voetbal er is, en dat is voor het vermaak van het publiek. En geloof mij, ik heb me uitstekend vermaakt gisteren. En daar gaat voetbal om.

Er is van mijn kant geen eigenwijsheid dat alleen Ajax het puntensysteem omhoog kan krikken, maar dit jaar was dat wel zo ja, omdat PSV al geplaatst is. Welke andere ploegen gaan dit jaar het puntental omhoog gooien dan? AZ is buiten PSV de enige ploeg die dit jaar europees wat kan aanrichten, maar dit gebeurt in de UEFA cup, de troostprijs. Daar worden niet de grote prijzen en punten verdeeld, dat gebeurt in de Champions League. Maar goed, maakt verder niet uit, ik persoonlijk zou het zonde vinden als er straks nog maar 1 startbewijs voor de Champions League zou zijn, en dan zou die ene club zich nog moeten kwalificeren ook. Maar als jij dat niet jammer vind, prima.
 
Is het niet dit jaar, dan weer jaar erop, of 5 jaar later, of 10 whatever...er zijn wel ergere dingen in de wereld waar ik me drukker om wil maken. Voetbal hoort puur vermaak te zijn imo.
 
Je hebt helemaal gelijk The Rock. Het is niet alleen beter voor het nederlands clubvoetbal maar ook voor het nederlands elftal als er meer clubs in de Champios Leage spelen. De ervaring daar is enorm goed voor hun ontwikkeling.




Verder is het Ajax hun eigen schuld. Sneijder verkopen geen vervangers daarvoor hebben. Davids zonder scheenbeschermers laten spelen. etc etc Nu moesten ze zich zien te plaatsen met Delorge in de basis...............




Verder is het sneu om te zien dat er echt mensen zijn die zover in hun haat gaan dat ze het hun eigen landgenoten niet gunnen....... Dan ben je pas een loser
 
Verder is het sneu om te zien dat er echt mensen zijn die zover in hun haat gaan dat ze het hun eigen landgenoten niet gunnen....... Dan ben je pas een loser

Je bent pas een loser als je niet inziet wat een spelletje is en wat niet. Maar goed, de echte losers liggen er in ieder geval uit. Dus jouw opmerking maakt mijn dag niet meer stuk.

Deden je opmerkingen trouwens zowieso nooit :D
 
Je bent pas een loser als je niet inziet wat een spelletje is en wat niet. Maar goed, de echte losers liggen er in ieder geval uit. Dus jouw opmerking maakt mijn dag niet meer stuk.

Deden je opmerkingen trouwens zowieso nooit :D

Voel je je aangesproken bro. Ik had het eigenlijk over de club brugge fan :D
 
Uhm ja, je geen The Rock gelijk in een discussie die The Rock en ik voerde....dus kan er niks aan doen dat ik me aangesproken voel.
 
Uhm ja, je geen The Rock gelijk in een discussie die The Rock en ik voerde....dus kan er niks aan doen dat ik me aangesproken voel.

Maar mocht jij er net zo over denken als de Brugge fan dan geldt het ook voor jou hoor Yzord :)
 
Je kan wel zeuren over het punten systeem, maar als je tegen een club van niks 2x verliest, hoef je daar niet eens over te beginnen.

En als je 50 miljoen aan spelers verdient en je geeft amper 10 uit, dan kan je beter in de eerste divisie gaan voetballen.
 
Tja, veel mensen gunnen het HtC niet, en geef ze eens ongelijk.

bouwens62 had ik het natuurlijk wel gegund. ;)
 
het verkapt-bodybuilders-denken-verstand-te-hebben-van-voetbal-topic
 
Je kan wel zeuren over het punten systeem, maar als je tegen een club van niks 2x verliest, hoef je daar niet eens over te beginnen.

Plaatsing hebben ze inderdaad in eigen hand gehad maar dat heeft niets te maken met de discussie over het puntensysteem. De discussie over het puntensysteem gaat eigenlijk over diepgewortelde haatgevoelens van sommige members. Kom op het gaat maar over voetbal. Andere mensen niets gunnen vanwege hun keuze van voetbalclub....... we zitten niet meer in de kleuterklas.



Toen PSV zo lullig uitgeschakeld werd door AC Milaan heb ik me ook enorm klote gevoeld. En toen Feyenoord de UEFA cup won heb ik ook mee staan juichen. Maar ja jullie zullen me dan wel geen echte Ajax supporter vinden want het hoort er tegenwoordig bij om elkaar de hersens in te slaan.....



Edit:hersens inslaan is niet letterlijk :D
 
Laatst bewerkt:
Lullig voor Ajax...

PSV strijkt hier weer een miljoentje of 6 extra mee op! :D
 
Back
Naar boven