XXL Nutrition

wat voor een schade doet AS eigenlijk ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Het scheelt ook in hoeverre een persoon de terugval na een cycle al van te voren heeft geaccepteerd denk ik.

Ik heb nl. nooit een psychologische dip na een cycle.

Klopt, maar jij was ingelezen. ;)

Soms wil je gewoon niet weten wat er doorgaans gebeurd in gyms. De binnenvallende nieuwe gebruikers in deze sectie zijn slechts het topje van de ijsberg van degene die zich niet een weg wanen richting info.

Soms denk ik ook weleens dat het allemaal genetisch is grotendeels. Arnold heeft ook flink wat weggewerkt hetgeen hedendaags nu als WTF zou worden gezien.

Al vraag ik me wel af wat de PRO's van vandaag te wachten staan...
 
Maar dat wist je echter niet van te voren en dat is één van mijn vele belemmeringen om ooit te gaan kuren!!!?
Je kunt nog zo veel voorschriften in acht nemen om je fysieke gezondheid te beschermen maar het psychologische effect van de neerwaartse spiraal na een kuur kun je niet inschatten (literatuuronderzoek helpt maar een zelfdiagnose lijkt me niet valide). Ik heb niets tegen de middelen en mensen die de middelen gebruiken maar ik blijf het zo ontzettend link vinden als je bij voorbaat niet weet hoe je op een (hormoon)tekort reageert.

Tuurlijk is het wel zo dat als je een beetje normaal/sterk in je schoenen staat dat dit allemaal wel meevalt en je jezelf niet meteen van de brug gooit, maar het blijft een grote onzekerheid. Een onzekerheid die mij te groot is, en waaraan ik mezelf en mijn omgeving niet wil blootstellen.

Mss dat ik het enigszins overdrijf maar dat heeft dan met mijn aardige onwetendheid te maken aangaande roids(effecten).

Edit: wat ik eigenlijk wel zou willen weten Mr J. hoe je jezelf hebt ingesteld op the aftereffect? Wat zijn jou manieren geweest, is het je mee- of tegengevallen? Overdrijf ik? Ben ik een paranoide? Draai ik door? Ben ik geestelijk beperkt? of heb ik een downsyndroom?
Hoi 2e persoonlijkheid
 
Maar in hoeverre zijn de effecten op je cholesterol van AAS icm een voedingsschema zonder transvetten en weinig verzadigde vetten 'erger' dan wat een doorsnee persoon met zijn cholesterol doet (qua eten dan).
Wat de cholesterol aangaat, die wordt idd nadeling beïnvloed door AAS (overigens is elke AAS hierin weer anders) , maar zoals je al aangeeft zal dit grotendeels door goede voeding en veel beweging worden omgekeerd. Ik beschouw dit dus niet als een (groot) probleem op lange termijn onder die voorwaarden.
 
Edit: wat ik eigenlijk wel zou willen weten Mr J. hoe je jezelf hebt ingesteld op the aftereffect? Wat zijn jou manieren geweest, is het je mee- of tegengevallen? Overdrijf ik? Ben ik een paranoide? Draai ik door? Ben ik geestelijk beperkt?

Geen idee. Gewoon weten dat je na je cycle niet meer zo vol/sterk/geil etc bent. Voor de rest lekker blijven eten en trainen en voor je het weet is die terugval gestabiliseerd. :)


Klopt, maar jij was ingelezen. ;)

True. :)


Wat de cholesterol aangaat, die wordt idd nadeling beïnvloed door AAS (overigens is elke AAS hierin weer anders) , maar zoals je al aangeeft zal dit grotendeels door goede voeding en veel beweging worden omgekeerd. Ik beschouw dit dus niet als een (groot) probleem op lange termijn onder die voorwaarden.

Wat voor andere invloeden van AAS op het hart zie jij dan naast de cholesterol levels nog meer?
 
Volgens mij heeft de schade aan het hart vooral te maken met de vernauwing van de bloedvaten, coke vernauwd bijv. ook je bloedvaten en is daarom ook erg slecht voor je hart.


Cholesterol beschouw ik ook niet als een probleem. 2maanden terug alles laten testen en LDL was minimaal (rond de 1) terwijl HDL weer aan de hoge kant was, niks om me zorgen te maken iniedergeval.
 
Door tijdens de kuur regelmatig je bloeddruk en cholesterol waardes te laten controleren, en dus op tijd te kunnen stoppen, kan je de blijvende gevolgen van cardiovasulaire desease voor zijn.
Ik vraag me af hoeveel gebruikers zich echt laten testen. De risico's voor het hart zijn aanzienlijk en toch verbaas ik mij er over dat ik zeer weinig bodybuilders hoor over bloedprikken tijdens de kuur.

Ik neem aan dat je dat door je huisarts laat doen.
Ik hoef niet bij de huisarts voor zoiets aan te kloppen die wil daar niks van weten.
 
Volgens mij heeft de schade aan het hart vooral te maken met de vernauwing van de bloedvaten, coke vernauwd bijv. ook je bloedvaten en is daarom ook erg slecht voor je hart.


Cholesterol beschouw ik ook niet als een probleem. 2maanden terug alles laten testen en LDL was minimaal (rond de 1) terwijl HDL weer aan de hoge kant was, niks om me zorgen te maken iniedergeval.

Eh... slechte cholesterol levels zorgen juist voor die vernauwing kerel.
 
Als je huisarts niet mee wilt werken moet je een sportarts vinden, soms kunnen die je er nog in begeleiden ook.
 
Eh... slechte cholesterol levels zorgen juist voor die vernauwing kerel.

Dus als je coke snuift, heb je meteen slechte cholesterol levels? Vandaar dat gebruikers nog wel is koppijn krijgen, die vernauwing is direct.
 
Geen idee waar jij het over hebt kerel, wij hebben het hier over de schadelijke gevolgen van AAS voor je lichaam en dan nu even een subdiscussie over de invloed op je hart.

Die invloed vind plaats door dichtslippen v/d bloedvaten wat grotendeels komt door slechte cholesterol levels.

Hoe jij nu aan coke komt is mij een raadsel. ???
 
Coke en AS zorgen voor dezelfde vernauwingen in de bloedvaten, daarom dat ik die link leg. En niet direct verband zoek met slechte cholesterol levels maar met directe schade. Ik weet mij te herinderen dat hier nog is een onderzoek is voorbij gekomen daarover.
 
Maar ik neem aan de coke op een andere manier bloedvaten vernauwd dan dat AAS doet.

Indien niet, ben ik zeer benieuwd op wat voor manier precies. Slippen aderen ook dicht? Vernauwen deze zich op een andere manier?
 
Ja, ben ook niet volledig geinformeerd. Volgens mij heeft het te maken met de verdikking van bloed aangezien dit direct merkbaar is, waardoor je hart weer moet compenseren wat op z`n termijn weer schade aanbrengt.
 
Hmmm interessant.

Sommige AAS of combi's zorgen wel voor verdikking van het bloed (Deca en Bold bijv.).
 
En hoe zit het dan met de hartspier? Die groeit toch ook mee, bevat dat dan geen risico?
 
De nadruk wordt hier wel gelegd op verstandig gebruik, maar ik denk niet dat er echt veel zijn die verstandig gebruiken. Beginnen bij het begin :

1.Gyno en acne zijn niet levensbedreigend. Die dingen kun je heus niet betrekken bij een discussie over veilig gebruik. Als ik bijvoorbeeld zeg dat deca geen goed product en jij zegt "maar ja, je loopt dan toch minder risico op haaruitval dan met testo ?" dan weet jij niet wat veilig gebruiken is, want ik ken veel kale mensen die in perfecte gezondheid zijn ...

2.Libido en gekrompen ballen. Als we echt spreken over mensen die verstandig gebruiken dan is dit ook geen probleem. Ik ken mensen die al JAREN kuren en telkens perfect herstellen. Akkoord hoe ouder je wordt, hoe trager het hersteld, maar dat terzijde, permanente problemen hier zijn vaak het gevolg van misbruik, niet gebruik. Langdurig en veel gebruik van producten als nandrolone, omdat je meer inzat met een pukkel dan je pik, dat is dan gewoon je eigen schuld. Ik raad beginners en amateurs enkel testo aan. Overigens is slappe lul ook niet levensbedreigend, als we het strikt nemen.

3.Hartproblemen. Die komen uit een andere hoek dan cholesterol, want tenzij je zwaar misbruik maakt van middelen als anadrol, is de cholesterol bij veilig gebruik te negeren. De daling van HDL vormt een risico, maar als je totaal cholesterol niet uit de hand loopt zorgt dat nooit voor problemen, en probeer wat je wil, maar als je veel spiermassa hebt en een actieve levensstijl (je weet wel, cardio eens op een keer, wat sport behalve gewichtjes heffen) dan mag jij kuren op een verstandige manier zonder dat je cholesterol uit de hand loopt.

Wat dan wel, wel de manipulatie van IGF's zorgt idd voor een vergroting van het hart. opnieuw, bij verstandig gebruik en een actieve levensstijl is dat wederom zelden een probleem, evenmin als vergroting van het hart bij athleten zonder gebruik. Belangrijk hierbij is dat de kracht van het hart proportioneel is met de grootte.

Ik ken mensen die al 25-30 jaar gebruiken, ik ken mensen in hun 80 die gebruiken, en die zijn perfect gezond. Ik kan natuurlijk geen garanties geven als je 19 jaar bent en gebruikt heel je leven, dat er dan geen punt komt waar het onoverkomelijk is dat vergroting van het hart de toename aan kracht overtreft, noch kan ik garanties geven omtrent het gebruik van AAS in combinatie met genetische variabelen.

Dus echte garanties dat het veilig is, zijn er nooit, tenzij je erin slaagtje gehele genoom in kaart te brengen en te analyseren. Maar er zijn evenmin aanwijzingen dat er valide risico's zijn bij verstandig gebruik.
 
En hoe zit het dan met de hartspier? Die groeit toch ook mee, bevat dat dan geen risico?


ik ben dus geen kenner maar volgens mij is het dus juist zo dat je hart een spier is en niet mee groeit terwijl de rest van je spieren wel meegroeien.

(please correct me if im wrong ;))
 
ik dacht juist van wel.. maar ook ik ben geen kenner.
 
Back
Naar boven