XXL Nutrition

front squat tussen armen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Tjibbe

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 jun 2003
Berichten
2.027
Waardering
4
Wat vinden jullie van de manier van squatten dat je de bb vast houd tussen biceps en onderarm? dus een variant op de front squat.
 
Zercher SQ?

Afgezien dat je je armen er mee belast, zie ik niet veel voordeel voor een BBer tegenover de FrontSQ. Mij lijkt het een oefening meer voor een strongman...
 
Wat is de reden daarvan dat het meer iets voor strongman is?? Kan ik me beter gaan richten op de gewone squat??
 
waarschijnlijk geven jou armen het veel eerder op dan je benen met de zercher squat. Dus echt veel toevoegen doet het niet aan je beentraining. Beter doe je de frontsq of de backsq
 
Ga eens kijken op de zoekfunctie, ik dacht dat Riggard een overzichtelijk artikel gepost heeft de 10 voordelen van frontsquat.
 
Wat vinden jullie van de manier van squatten dat je de bb vast houd tussen biceps en onderarm? dus een variant op de front squat.

met een handdoek rond de stang kun je de Zercher-squat best wel zwaar nemen.
ik vind het een goeie beenoefening.
balans is beter dan bij de gewone squat.
 
Wat vinden jullie van de manier van squatten dat je de bb vast houd tussen biceps en onderarm? dus een variant op de front squat.

ik denk dat dat heel zwaar wordt en zoals al gezegd wordt je armen eerder opgeven dan je benen. Je zal er iig een dik stuk stof tussen moeten doen
 
Ik vind de zercher squat een van de beste squat varianten.

Echt je hele lichaam is bezig met balanseren. Doe deze oefening al 2 maanden om m'n core te versterken en ik ben er erg tevreden over tot nu toe. Vooral je buikspieren worden veel aangesproken met deze oefening.
 
Alleen de vraag is als je je benen goed wilt aanspreken (ipv je core) kan je dan niet beter de frontsquat doen?
 
De naam Sercher slaat trouwens geheel op de manier waarop je de stang vasthoud. Er zijn wat dat aangaat meerdere oefeningen met Zercher erin zoals bv Zercher deadlift en Zercher goodmorning
 
Wat is de reden daarvan dat het meer iets voor strongman is?? Kan ik me beter gaan richten op de gewone squat??
Omdat je je armen er ook relatief zwaar mee belast. De hele beweging heeft veel overeenkomsten met onderdelen voor een strongman. Bv. stones conan's wheel (of zoiets:D) etc.

Als je vanuit BB oogpunt kijkt lijken mij dat er betere optie's zijn om je benen te belasten.
 
i :heart: zercher squat
 
Ik vind de Zercher squat ook super!

Ben dan ook geen BB'er.
 
Hij doet 'm helemaal anders als ik.

Hij heeft zijn benen wijd staan en buigt veel naar voren.

je benen moeten ook wijd staan zodat je ellebogen tussen je knieen komen.
als ze te dicht op elkaar staan kun je niet helemaal doorbuigen.
 
Ik vind de zercher squat een van de beste squat varianten.

Echt je hele lichaam is bezig met balanseren. Doe deze oefening al 2 maanden om m'n core te versterken en ik ben er erg tevreden over tot nu toe. Vooral je buikspieren worden veel aangesproken met deze oefening.

lol , VOORAL je buikspieren? :rolleyes: dan doe je iets fout, het is en blijft een Been oefening dus de bene moeten aangesproken worden ;)
 
Back
Naar boven