XXL Nutrition

wat voor een schade doet AS eigenlijk ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

3.Hartproblemen. Die komen uit een andere hoek dan cholesterol, want tenzij je zwaar misbruik maakt van middelen als anadrol, is de cholesterol bij veilig gebruik te negeren. De daling van HDL vormt een risico, maar als je totaal cholesterol niet uit de hand loopt zorgt dat nooit voor problemen, en probeer wat je wil, maar als je veel spiermassa hebt en een actieve levensstijl (je weet wel, cardio eens op een keer, wat sport behalve gewichtjes heffen) dan mag jij kuren op een verstandige manier zonder dat je cholesterol uit de hand loopt.

Wat dan wel, wel de manipulatie van IGF's zorgt idd voor een vergroting van het hart. opnieuw, bij verstandig gebruik en een actieve levensstijl is dat wederom zelden een probleem, evenmin als vergroting van het hart bij athleten zonder gebruik. Belangrijk hierbij is dat de kracht van het hart proportioneel is met de grootte.

Dus hieruit kan je redelijk veilig concluderen dat de schade van AAS op een verstandige sporter op zich te overzien is, mede door een zeer gezonde levensstijl.

Echter als het grootste probleem de groei van het hart is, hoe zit het dan met de opkomst van groeifactoren zoals GH en IGF's? Het lijkt mij dat daar nu op dat punt een groter risico aan vast zit?
 
Conclusie die ik maak is dat men AAS ergens illegaal zou moeten legaliseren:) gewoon et feit dat wie perse wil gebruiken het eigenlijk best via een deskundig persoon doet(dokter) blijkbaar zijn vele gevallen met ernstige gevolgen een gebrek aan kennis en begeleiding..
 
ik ben dus geen kenner maar volgens mij is het dus juist zo dat je hart een spier is en niet mee groeit terwijl de rest van je spieren wel meegroeien.

(please correct me if im wrong ;))

Ik heb laatst te horen gekregen v/d dokter dat ik een ventraculaire systomen heb, bij ongeveer elke 10de hartslag moet er een hardere slag komen om m'n omvang van 100 kg te voorzien van een goede bloedsomloop. 6 compenserende slagen per minuut dus.

Nu was m'n bloeddruk 120 om 80, goed dus. Vet rond de 10%. Het hart moet dus lichtelijk harder werken om m'n systeem draaiende te houden, zit dus meer druk op m'n hart 6 slagen per minuut. Ben gewoon naturel, maar wel een 'onnatuurlijke' omvang die veel groter is dan waar ik mee geschapen ben.

Systomen is druk, volgens de dokter is het niet uit te sluiten dat dat over 50 jaar geen nadelen gaat opleveren als ik dit gewicht vasthou. Met AS belast je je hart ook harder sommige periodes. Gedurende een complete levensloop, zal de slijtage dus wat sneller gaan. Net als een auto die hardere toeren draait.

Marathon lopers leven ook zeker niet langer dan inactieve mensen. Zeker niet als ze opeens stoppen. Ookal is inspanning gezond, je zet je hart onder druk. In the long-term telt die arbeid allemaal mee. Zeker i.c.m met bepaalde hormonen, cortisol, aderaline bijv.
 
Iemand dit filmpje gezien??

7000 mg testosterone per week ?!?! :eek:
En dat year-round zoals bodybuilder doen...vind je het gek dat ie dood is :P

Tevens is dit een filmpje ter promotie van een suplement en dan kan ik hem gelijk al niet meer te serieus nemen.
 
Indd ik ben van mening dat gebrek aan kennis en een te hoge dosis al fataal kan zijn uiteindelijk.

Verstandig gebruik en kennis van je as zal niet zo snel problemen geven denk ik.
Maar je hebt er zat bij die een steeds zwaardere kuur nemen en uiteindelijk niet meer zonder een as kunnen, die tussen de kuren door altijd wel wat innemen of spuiten.

Ik blijf voorlopig naturel om eerst maar is tekijken wat er uit te halen valt op de clean way:wl:
 
Ik heb laatst te horen gekregen v/d dokter dat ik een ventraculaire systomen heb, bij ongeveer elke 10de hartslag moet er een hardere slag komen om m'n omvang van 100 kg te voorzien van een goede bloedsomloop. 6 compenserende slagen per minuut dus.

Is dit niet terug te brengen wanneer je meer cardio gaat doen voor conditie ?
 
7000 mg testosteron per week ?!?! :eek:
En dat year-round zoals bodybuilder doen...vind je het gek dat ie dood is :P

Tevens is dit een filmpje ter promotie van een supplement en dan kan ik hem gelijk al niet meer te serieus nemen.


Ja klopt daar kreeg ook een rare nasmaak van maargoed:D
 
Ik heb laatst te horen gekregen v/d dokter dat ik een ventraculaire systomen heb, bij ongeveer elke 10de hartslag moet er een hardere slag komen om m'n omvang van 100 kg te voorzien van een goede bloedsomloop. 6 compenserende slagen per minuut dus.

Nu was m'n bloeddruk 120 om 80, goed dus. Vet rond de 10%. Het hart moet dus lichtelijk harder werken om m'n systeem draaiende te houden, zit dus meer druk op m'n hart 6 slagen per minuut. Ben gewoon naturel, maar wel een 'onnatuurlijke' omvang die veel groter is dan waar ik mee geschapen ben.

Systomen is druk, volgens de dokter is het niet uit te sluiten dat dat over 50 jaar geen nadelen gaat opleveren als ik dit gewicht vasthou. Met AS belast je je hart ook harder sommige periodes. Gedurende een complete levensloop, zal de slijtage dus wat sneller gaan. Net als een auto die hardere toeren draait.

Marathon lopers leven ook zeker niet langer dan inactieve mensen. Zeker niet als ze opeens stoppen. Ookal is inspanning gezond, je zet je hart onder druk. In the long-term telt die arbeid allemaal mee. Zeker i.c.m met bepaalde hormonen, cortisol, aderaline bijv.

dan ben je geen 16 als je 100kg met 10% bent? (anders heb ik een hekel aan je) wat is je lengte?

ik denk dat je geen problemen zal krijgen en als je die wel krijgt dat die zo klein zijn dat het niet eens opvalt. er zijn genoeg mannen die 100+ wegen zonder te trainen en of rond de 90 maar dan met een bf van 20+. ik wil niet je post teniet doen hoor maar ik denk dat die 'problemen' wel te verwaarlozen zijn.

Is dit niet terug te brengen wanneer je meer cardio gaat doen voor conditie ?

is idd een goeie
 
dan ben je geen 16 als je 100kg met 10% bent? (anders heb ik een hekel aan je) wat is je lengte?

ik denk dat je geen problemen zal krijgen en als je die wel krijgt dat die zo klein zijn dat het niet eens opvalt. er zijn genoeg mannen die 100+ wegen zonder te trainen en of rond de 90 maar dan met een bf van 20+. ik wil niet je post teniet doen hoor maar ik denk dat die 'problemen' wel te verwaarlozen zijn.



is idd een goeie
100kg met 10% is zwaarder voor je hart dan 100kg met 30%bf omdat spieren constant vragen om zuurstof enzovoort, vetcellen doen dat niet ;)
 
Is dit niet terug te brengen wanneer je meer cardio gaat doen voor conditie ?

Die is overigens sterk aangesterkt dit jaar. Het is echter geen dynamische belemmering. Ik moet er echt op concentreren wil ik het voelen, het heeft verder geen nadelige gevolgen voor m'n longfunctie, conditie en ademhalingscapaciteit. Het is alleen enkel dat m'n hart een lichte bijslag moet maken.

Ben overigens 23.
 
@ BigCat

Mijn totale cholesterol was te laag, dit is dus erg positief?
 
Misschien even belangrijk ik vochtretentie en daaruitvoortvloeiende hogebloeddruk. Hoge bloeddruk kan onstaan door een hormonale ballans die verstoord is.
 
vet eten is ook niet goed voor je cholesterol en je hart...zal een AAS dan veel slechter zijn dan 3 keer per week in de mac of patatzaak zoals vele doen??? ik heb een alvleesklieronsteking gehad in mn verleden en de doktoren zeiden juist dan de AAS het alleen maar tegen gehouden hebben...had ik nu maar doorgegaan...
 
Heyhey,

Alles wat ik vermeld is mijn mening en ik kan mij vergissen aangezien ik maar een simpel mens ben dus neem deze informatie niet op als feitelijk.

Over het lul vergroten ding met een DHT afgeleide meen ik mij te herinneren dat er bij kinderen met abnormaal kleine geslachtsdelen er een creme op de markt werd ge bracht op basis van DHT die zou helpen met de groei van die delen. Ik meen mij ook te herinneren dat dit bij volwassenen niet helpt(sorry guys). Maar sommige stoffen verhogen de hoeveelheid bloed die je hebt, met als gevolg meer bloed om naar je spul te gaan==> tijdens de kuur een grotere lul. Hgh zou voor sommigen ook al geholpen hebben om de "lul" te vergroten.

Ik dacht dat de grootste risico's zijn;

Verhoogde bloeddruk(door vochtretentie en toename bloeddikte),
Verhoogde cholesterol niveaus en vooral verkeerde verhouding(LDL>HDL),
Homocysteine niveaus die stijgen(verhoogt kans op hartaandoeningen),
Leverschade(bij massaal overderven en langdurig doseren van zware orals),
Zoals bigcat had toegelicht is er ook het risico dat de peptides meebrengen zoals groei van het hart(vele anabolen verhogen op natuurlike wijze IGF1 dus kunnen we ook de lijn een beetje doortrekken naar anabolen).

Het komt erop neer dat het levensstijl van een bodybuilder die kurt omwille van tal van redenen buiten het gebruik van aas een extra stress geeft op het hart enkele voorbeelden zijn;

snelle fluctuaties in lichaamsmassa en het feit dat zij dikwijls een hogere lichaamsmassa hebben dan het gemiddelde,

De aard van de sport die we beoefenen kan ook verhoogde druk geven op het hart(Powertrainers hebben soms tijdens training bloeddrukken van 30 over 15!! veel te hoog dus),

Gebruik van andere middellen zoals clenbuterol, T3-T4,

Algemeen kunnen we stellen dat vele factoren onze gezondheid beinvloeden en afhankelijk van genetische predispositie en gezond verstand bij het gebruik negatieve effecten kunnen varieren van persoon tot persoon.

Er zijn massaal veel gebruikers van anabolen op de aarde en niet iedereen van hen heeft hartklachten of een "verott" lever, of sichtgeslibte aders.

Kortom zoals zovele andere dingen in het leven hangt het risico meer af van de gebruiker dan van de stof.

Asclepios
 
ik vind het bijzonder dat ik (correct me if i'm wrong) alleen Asclepios heb horen spreken over een verhoging van de bloeddruk.

dit is een vrij waarschijnlijke bijwerking en een langdurige verhoging kan op termijn een echte killer zijn voor het cardiovasculair stelsel
 
ik vind het bijzonder dat ik (correct me if i'm wrong) alleen Asclepios heb horen spreken over een verhoging van de bloeddruk.

dit is een vrij waarschijnlijke bijwerking en een langdurige verhoging kan op termijn een echte killer zijn voor het cardiovasculair stelsel

Goed punt. :)

Benieuwd of bijv. Big Cat daar nog wat op te zeggen heeft.
 
Back
Naar boven