MuscleMeat

Niewe laptop

Bezoekers in dit topic

willem9

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
27 aug 2004
Berichten
20.780
Waardering
760
Ik zou graag een nieuwe laptop kopen.
Zoals ik in een ander topic al aangaf, gebruik ik mijn computer enkel voor het bekijken van films, het beluisteren van muziek en wat surfen op internet.
Gamen doe ik sowieso niet.
Aangezien ik weinig verstand heb van computers, vraag ik jullie dus om hulp.
Er moet wel minstens 1 Gig geheugen op zitten, liefst met de mogelijkheid uit te breiden tot 4. Tenzij die mogelijkheid een hoop meer geld kost.
15,4 of 17 inch scherm maakt mij weinig uit.
Uiteraard wil ik ook dat ie zo snel mogelijk is voor de beste prijs:).
Hebben jullie voorstellen?
Met een beetje opzoekwerk heb ik onder andere deze modellen gevonden:

ICEcat.biz Aspire 5633 WLMi_1G80

ICEcat.biz F3M-AP043A, NL

ICEcat.biz TravelMate 5520-5A1G16Mi

Het budget is tussen 500 en 700 euro.

Iedereen die mij kan helpen, ben ik heel erg dankbaar!:)
 
de eerste heeft een betere processor maar en kleine harde schijf, is dat ni belangrijk voor je zou ik die nemen anders de laatste. De 2de niet.
Kijk anders nog eens terug naar vorige topics over laptops. Daar zijn er laptops voorgesteld die 100 euro duurder zijn, maar die zijn wel een stuk beter.
 
Waarom zijn deze dan minder goed? Hou er ook rekening meer waarvoor ik ze moet gebruiken he.
 
Waarom zijn deze dan minder goed? Hou er ook rekening meer waarvoor ik ze moet gebruiken he.

als men de eerste met die van dit topic vergelijkt:http://forum.dutchbodybuilding.com/f108/dbb-opzoek-naar-laptop-126818/

zie je dat ze een 50% grotere harde schijf hebt en 2 keer zoveel ram. Met de komst van vista is dat misschien nog net niet nodig maar als je met een paar applicaties zal bezig zijn zal je dat wel nodig hebben.
Of wat ik in je plaats zou doen is toch mintens 1*1gb geheugen er bij kopen (kost 50 euro) en dan 1 latje van 512 die in je computer zit proberen te verkopen.
 
Bij de laptop die ik heb voorgesteld zit toch ook overal de mogelijkheid uit te breiden tot minstens 2 Gig. Harde schijf maakt weinig uit, omdat ik toch een externe HD ga kopen.
 
waarvoor wil je de laptop gebruiken
dezelfde doelen als je met je pc doet ?
 
@ Hardcorebuilder: zelfde doelen, ja.

@ den dimi: Ik zeg niet dat ik er onmiddellijk 4 Gig in ga steken. 1 Gig is voorlopig voldoende. Maar als ik merk dat ie traag aant worden is, wil ik wel de mogelijkheid hebben er wat extra geheugen bij te steken. En het moet ook niet per se 4 Gig zijn. Als de mogelijkheid om uit te breiden tot 4 Gig mij 80 euro kost, hoeft het niet.
Ik zal jouw laptop eens checken.
 
@ den dimi: Ik heb net je laptops gecheckt. Ze lijken mij allemaal in dezelfde categorie te liggen als degene die ik heb voorgesteld. Welke zijn de verschillen qua performance?
 
Bij de laptop die ik heb voorgesteld zit toch ook overal de mogelijkheid uit te breiden tot minstens 2 Gig. Harde schijf maakt weinig uit, omdat ik toch een externe HD ga kopen.

juist maar het probleem is dat er in laptops maar 2 slots inzitten en in de laptops die jij hebt voorgesteld zijn de 2 slots al bezet doordat er 2keer 512mb in zit.
 
Wat vinden jullie van deze laptops:

1. WELKOM OP MYWEBSTORE !!!

2. Notebook Ahtec Signal L51 Duo Series ref9992099
Intel® Celeron M 440 (1.8Ghz/533/1MB) ref9993030
2048MB (2GB) DDR2 667Mhz (2x1024MB) [+ 40] ref9991686
15.4" WXGA (1280x800) Extrabrite
ATI Mobility 256MB SMA PCI Express
80GB (5400rpm) SATA ref9991160
DVD*R/RW Dual Layer ref9990599
Intel® Pro 3945ABG WirelessMaleta/Laptoptas Ahtec Basic ref9988528
 
Laatst bewerkt:
kijk, als je zoiets koopt is dat al verouderd voor dat je er ook maar mee begint te werken.
Voor gewone toepassingen geen probleem maar dan moet je echt niet verwachten van iets anders te draaien.
Celerons en semprons zijn echt te vermijden processoren, ze zijn trager geklokt, kleinere cache,...
 
Vooral de processoren die hier niet fatsoenlijk zijn dus?
 
Electrocorner.nl

Moest er een voor me zusje vinden voor school.
Is een hele leuke notebook voor een HELE leuke prijs.:D
Vergelijk de prijs maar eens met andere sites.;)
 
Allebei bedankt! Ga zo eens checken.
 
@ NFLmadman: Die had ik ook al op het oog. Enigste nadeel is qwerty toetsenbord, terwijl ik azerty gewoon ben. Maar die instelling is zeker snel aangepast?
 
@ NFLmadman: Die had ik ook al op het oog. Enigste nadeel is qwerty toetsenbord, terwijl ik azerty gewoon ben. Maar die instelling is zeker snel aangepast?

computer van NFLmadman is indd wel goed.
Je kunt die instelling snel veranderen maar dat zal niet heel leuk werken zijn.
Denk dat je beter qwerty kunt leren, zoveel verschil is er ook weer niet.
 
Kan het zijn dat op die laptop van NFLmadman geen HQ Audio zit? Of maakt dat weinig verschil?
 
Back
Naar boven