XXL Nutrition

Teeuwen POWNED Halal-tuthola's (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Precies, die krijgshaftige inslag is DUS het probleem.

Zegt wie?
Die krijgshaftige inslag heeft de islam talloze malen van ondergang gered van mensen die de islam liever zien verdwijnen, het is het laaste toevluchtmiddel van een moslim, om zijn voortbestaan en die van zijn geloof soepel te laten verlopen

Natuurlijk hoef je dat filmpje niet te zien. Cognitieve dissonantie moet ten zeerste voorkomen worden. Het zou wel eens kunnen wrikken aan de stoelpoten van je geloof. Logica is immers de nagel aan de doodskist van het geloof. Als je moslim wil blijven, kan je beter de logica vaarwel zeggen. Maar dat geldt natuurlijk voor joden en christenen ook. Je reactie over de inhoud van het filmpje geeft wel mooi weer welke paranoïde zaden een religie kan planten. Als mensen zichzelf al censuur gaan opleggen...

Cognitieve dissonantie, ha wat een slap excuus zeg
Beetje smijten met psychologische termen en denken dat het invloed heeft. Ik heb vaak genoeg filmpjes zoals dat gezien, die mensen zien niks liever dan dat een prachtig geloof als de islam verdwijnt en geen toekomst meer heeft. Zelfde willen ze waarschijnlijk met het jodendom en christendom. Tegen dit soort dreigingen vind ik dat de moslim wel een op samen met de andere religies op een front moeten gaan zitten om een blok te vormen voor dit soort mensen die niks liever doen dan religie aanvallen.
Je hoeft logica helemaal niet gedag te zeggen met geloof:rolleyes:
En zo kan het ook weer de andere kant opgaan, als je kijkt naar wat voor zaden van ongelovigheid door die mensen worden geplant, ze doen liever niks anders.
De shaytaan zn macht reikt ver, maar hij moet constant bestreden word, vanuit het innerlijk, en verbaal


Is het ook de plicht van een moslim om een niet-moslim op zijn zonden te wijzen? Zo nee, waarom staat de moslim gemeenschap dan niet als een blok op om het geweld als 'niet van hen' te beoordelen en er tegen te demonstreren?

Is demonstreren tegenwoordig verplicht, maar kan het me wel voorstellen dat ze natuurlijk geweld dat niet van hen is af te keuren

lekker makkelijk.
Maar waarom denken zoveel moslims dan dat het wel een zonde is? Wat is korantekst waarop dat wordt gebaseerd? En wordt het dan niet ook eens tijd om met andere ogen naar het 'krijgshaftige' te kijken? Of staat meten met één maat wel als zonde te boek?
En ja het staat wel in de koran, en het is deze korantekst waarop het gebaseerd wordt


In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige

Het bedekken van de hoofd...etc dient alleen tijdens het gebed te geschieden en bij aanwezigheid van mensen die de vrouw niet zonder hoofddoek mogen zien. Allah de verhevene zegt in Soerat Annoure aya 31

En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten, of hun vader, of de vaders van hun echtgenoten, of hun zonen of de zonen van hun echtgenoten, of hun broeders, of de zonen van hun broeders, of de zonen van hun zusters, of hun vrouwen, of slavinnen waarover zij beschikken, of mannelijk helpers die geen begeerte meer hebben, of de kinderen die nog niet op de ‘Aura van vrouwen letten. En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden die zij verbergen te laten kennen, en keert jullie allen berouwvol tot Allah, O gelovigen. Hopelijk zullen jullie welslagen”

En vergeet niet Allah (stw) weet het beste.

'een zware straf' whoeoeoeoeoe. lekker mensen bang maken, want anders is er zo weinig reden om te geloven...
Maar zouden ze dan echt 'so you wanna be a popstar' in het hiernamaals laten zien?

Bang zijn voor het hiernamaals is onder andere een deel van het geloof, als je niet bang bent heb je geen dinn


Ziehier BuilderB

Het is ons overgeleverd dat de dragers van de Troon [engelen] zijn wiens tranen stromen als rivieren. Als een van hen zijn hoofd opheft zegt hij: "Alle Glorie is aan U, U word niet gevreesd zoals U gevreesd zou moeten worden." Allah Zegt dan: "Maar degenen die zweren bij Mijn Naam, zijn leugenaars en weten het niet."

Allah heeft Engelen rondom de Troon, hun ogen huilen [tranen] als rivieren tot de Dag der Opstanding. Zij slingeren alsof de wind hen schudt, uit angst voor Allah Ta'ala. Dus zegt Allah ,de Machtige en Verhevene, tegen hen: 'O Mijn engelen, wat maakt jullie bang als jullie met Mij zijn?' Zij zullen zeggen: 'O Heer, als de mensen van aarde wisten van U Eer en Glorie zoals wij dat weten, dan zouden zij geen eten of drinken kunnen doorslikken, noch zullen zij in hun bedden kunnen liggen.

En zeker als je weet wat voor gruwelijke afstraffingen er staan te wachten voor hun die niet geloven

Voedsel van de Hel

Allah (swt) zegt hierover in de Qor’aan: ”Voorwaar, de Zaqqoem-boom. Voedsel van de zondenaar. Als kokende olie dat in de buiken kookt. Als kokend heet water
En hij zal worden begoten met ettervocht. Hij drinkt het slokje voor slokje, en hij kan het bijna niet doorslikken. En de dood komt tot hem van alle kanten, maar hij sterft niet, en voor hem ligt een zware bestraffing.” (Soerah Ibrâhîm 14 ayât 15t/m17)
in wie kokend water wordt ingegoten, dat hun ingewanden dan aan stukken snijdt? (Soerah Moehammad 47 aya 15)

”…van boven hun hoofden zal kokend water worden uitgegoten. Wat zich in de buiken bevindt zal erdoor smelten en (ook) de huiden.” (Soerah Al-Haddj 22 ayât 19 & 20)


Hoe je plezier ook uitlegt, ieder mens zoekt er naar. Als je goed gelooft, heb je een goed gevoel over jezelf en dat is plezierig.

je hoeft slechts een kort mensenleven Allah te aanbidden om voor eeuwig in het paradijs te verblijven.

En: 'hopelijk'? Dus die lui die zichzelf voor de verhevene in een toren boren moeten ook nog maar afwachten wat hen te wachten staat? :roflol:

Geen idee, ik ga niet voor allah swt praten

is dat een koranvers?
Als je 'het leven hierna' ziet als de generaties na je eigen leven vind ik het wel een mooie zin.



Wat bedoel je met 'uw hart'? Mijn hart heeft zich voorgenomen zo lang mogelijk te blijven kloppen. Daartoe is het uitgerust met een apart setje 'hersenen', alleen heel simpele. Ik mag nl. hopen dat er van uit kan worden gegaan dat we ondertussen weten dat onze emoties en gedachten niet in ons hart of in onze lever zitten, maar in onze hersenen.
Aangezien Allah/God/JHWH alles heeft gemaakt en de heilige geschriften heeft geschreven, zal ie toch echt wel weten waar de gedachten zetelen en dat achtergelaten in de heilige schrift? Of is het toevallig dat deze foutieve informatie wordt opgetekend in een tijd dat het een gangbare overtuiging was?

Zondes die je begaat vanuit je hart, die worden het zwaarst bestraft
En wordt in de koran wel aangegeven dat je denken en doen vanuit je hersenen gebeurt[
/U]

Lijkt me dat ieder levend wezen dan een klein probleempje heeft.

Overigens snap ik nog steeds niet wat er nu zo genadig is aan een auto ontwerpen en de weg opsturen waarvan je weet dat ie een fataal ongeluk gaat veroorzaken vanwege een constructiefout en dan tegen de chauffeur zeggen: nou ja, zand erover jongen, ik zal er niet kwaad om worden dat je hebt gedaan met de auto waarvan ik allang wist dat ie het ging doen. Je had geen keus, maar toch, zand erover. Als je je best doet.
Lief van mij he?

Het is een test van Allah om hem te aanbidden,wat denk je dat elke moslim doet als hij aan het bidden is. Hij aanbidt Allah swt
Moeilijkheden en rampen bv zijn een test en een teken van de liefde van Allah voor iemand, want ze zijn als een medicijn; ondanks de bitterheid geef je het toch aan degenen waar je van houdt – en omwille van Allah is het hoogste recept. In een sah'ieh' h'adieth staat: “De grootste beloning komt met de grootste beproeving. Als Allah van een volk houdt dan test Hij hen. Degene die dat aanvaardt verdient Zijn Welbehagen, maar degene die ontevreden is, verdient Zijn Toorn.” (Overgeleverd door al-Tirmidzie en Ibn Maadjah, deze h'adieth is h'asan.)
Dat en we hebben de koran ook om ons van die constructiefout te behoeden

Ik vraag me af of ze ook een naam hebben voor een dergelijke pathologische gedachtengang. Narcisme is hetgeen in mij opkomt iig.



mission accomplished.


Narcisme :rolleyes:
 
Eigenlijk word geloof altijd opgedrongen. Sterk gelovige ouders dringen dit namelijk meestal al op aan hun kinderen vanuit de wieg. Hoeveel van jullie werden als kind niet verplicht om naar de kerk te gaan, of te bidden aan tafel? Maar ik zie een atheïst nog niet tegen zijn/haar kinderen zeggen 'God bestaat niet hoor, je mag er niet in geloven' die geven hun kinderen dus meestal wel die vrijheid om te kiezen.

Ik ben ook niet streng religieus opgevoed, bijna niet zelfs
Maar gelukkig heb ik de ommekeer gemaakt naar de waarheid, toen ik nog taste in het duister
Dus wat je zegt gaat niet op
 
Dus jij bent er voor dat jij op straat door een jood aangesproken wordt, telkens als je iets doet wat niet kosher is?

Ben ik een jood dan?
Nee volgens mij niet, net zoals ik een jood niet zou aanspreken op wat hij fout doet op straat
Nogmaals, ik spreek ook niet zomaar mensen aan op straat
Als iemand iets fout wil doen die ik niet ken gaat ie zn gang maar
 
Sommige allochtonen beginnen al te gapen als ze het woord werk uitspreken...

Dat je een die-hard islam aanhanger bent, geen probleem mee. Maar je hebt zoveel stellingen waar het merendeel van de Marokkaanse afkomst in Nederland lak aan heeft. Als we jou een knuppel in de hand zouden duwen, zou je handen tekort komen ;) .

:D
Ik aanvaard hulp hoor
 
Ik vraag me af waarom sommige personen zoveel problemen hebben met de vrijheden die in Nederland verkregen zijn. In het programma 'Bimbo's en Boerka's' gaf Sandy Wenderhold al aan dat de coïtusuele moraal sinds de jaren 70 al een stuk strenger is geworden. Moet Nederland dan weer terug naar de puriteinse tijden voor de coïtusuele revolutie? Lijkt me toch niet, als iemand aanstoot neemt aan bepaalde zaken die in Nederland gemeengoed zijn geworden heeft die persoon hier weinig te zoeken. Nederlanders houden van hun vrijheden, probeer dat niet op welke grond dan ook af te nemen. Ook de gematigde Nederlanders hebben maar een beperkt geduld wat dat betreft en bij een eventuele clash tussen culturen staat de winnaar nu al vast.
 
Tegenstrijdug , nee hoor ! wat ze IMO wilt zeggen is dat als je wilt geloven je dat vooral moet doen , maar wel zonder andere mensen daar mee lastig te vallen cq zich op te dringen .
simpel toch :rolleyes:
Dat jij het als iets simpels ziet, betekent niet dat het ook daadwerkelijk simpel is. Anders had deze hele discussie ook niet bestaan, denk ik.

Oftewel zoals flower ook al aangeeft "leven en laten leven" dwz wij dringen hun geen "ongeloof" op en hun dringen ons geen "geloof" op ;)
Om maar een voorbeeld van "opdringen" te geven he. In Nederland zijn voorstanders om de Koran te verbieden. Is dit niet een manier om "ongeloof" op te dringen?

Trouwens, je moet een geloof in een moderne samenleving altijd aan banden leggen. De vraag is echter hoever je, als overheid, daarin gaat.
 
Pfff wat een discussie weer.
Er zijn goede en slechte moslims,
goede en slechte christenen
goede en slechte joden
en ga zomaar door.
Elk volk of religie heeft zowat zen rotte appels. Als 1 van die rotte appels iets verkeerd doet wees dan kwaad op hem/haar maar ga toch niet veralgemenen. Zo los je niets op.
 
Jezus Spier ik had wel een betere respons verwacht:
Beetje moeilijk quoten als je je post op die manier gaat weergeven.

- Ik zeg dat. En ik heb een argument geleverd. En waarom zouden moslims dat probleem op moeten lossen? Allah zou zich nogal druk maken dat er geen moslims meer zijn.... Scheelt em bult beoordelingswerk, aangezien ie dan iedereen direct naar de hel kan sturen. Aangezien we zo weinig van 'em zien lijkt het me dat ie daar nogal druk mee is. Iedere paar seconden een dooie op de wereld werkt dat natuurlijk wel wat in de hand.

ik noem cognitieve dissonantie niet zomaar bro. Het is het verschil tussen je waarneming en je overtuiging. (wat kort door de bocht)
Als je overtuiging is dat de aarde in 6000 jaar geschapen is en je hoort iemand beweren dat het niet zo is, maar dat evolutie in de loop van miljoenen jaren heeft plaatsgevonden en dit onderbouwt met betere argumenten dan jij kunt leveren, levert dat cognitieve dissonantie op. gebeurt bij gelovigen nogal snel, daarom zijn ze zo snel op hun tenen getrap als je er over begint. Het is een dominospel dat niet houdbaar is als er eenmaal iets begint te vallen. Je raakt ze dan op punten die ze zijn gaan beschouwen als volledige waarheid. Niemand vind het leuk overtuigingen overboord te moeten gooien waar ze veel tijd en energie in hebben gestoken.

Allah zal je de kracht geven om door het filmpje heen te komen bro. Vertrouw op hem. Als de dood geen angst oplevert voor je, waarom dan een filmpje dat een fractie van de eeuwigheid duurt wel?
Verder geef je echt nul komma nul inhoudelijke kritiek en draai je om de brei heen. Als er iets in het filmpje is waar je argumenten tegen in kunt brengen: graag.
Maar ik verwacht niet dat je dat kunt bij iemand die geloven praktisch net zo lang heeft bestudeerd als jij leeft.

Als je wilt uitleggen waarom ik het woord cognitieve dissonantie niet had mogen gebruiken: ook prima.

Je draait om de 'pleziervraag' heen. Je antwoord slaat niet terug op mijn opmerking en gaat verder in een andere richting. Dat schiet niet op natuurlijk.

maar is het nu je hart of je hersenen? Want zo wordt het er niet duidelijker op. Waar in de Koran staat dat denken met je hersenen gebeurt? Kan het me gezien de oorsprong van het boek maar moeilijk voorstellen. Alhoewel Plato het idee ook al had geloof ik.
En wanneer doe je iets moedwillig? (want dat zal er wss wel mee bedoeld worden).
Gaan kinderen overigens naar de hel als ze niet als moslim sterven?

Is de 'werken en sterven-zin' nu een koranvers of niet? Of is het een bekend gezegde onder moslims? Dan zou het in deze discussie natuurlijk niet echt een waardevolle opmerking zijn. Want het is dan immers niet gods woord. Maar goed, het kan dus prima uit de koran komen.

over je reactie op de auto-metafoor:
Gaan we nu weer wel de hadieth er bij halen? Staan daar niet mohammeds escapades met minderjarigen in?

En ja, narcisme ja. Ik vind Allah of zijn dubbelgangers narcistisch tot op het bot.
Zou je willen uitleggen waarom je het als afsluiter gebruikt. (natuurlijk slaat het op mn post, maar ik ben benieuwd hoe je het onderbouwt.)
 
Nederlanders houden van hun vrijheden
Ik kan me herinneren dat die priester niet zo blij was met al die vrijheden. Die is toch ook Nederlands? Goed gesproken in naam van de Nederlandse bevolking...

probeer dat niet op welke grond dan ook af te nemen.
Wat een doemscenario :roflol: Volgens mij is op dit moment de overheid één van de weinigen die een deel van onze vrijheid kan afnemen. En dan nog moeten ook zij zich aan regels houden. Wie gaan volgens jou onze vrijheden afnemen? Een paar moslims?

Die Salam heeft trouwens helemaal gelijk over die mini-rok. Als hij dat niet wilt zien, dan is dat toch prima. Vrijheid om een mini-rok te dragen, maar ook de vrijheid om niet te kijken. Maar ineens hebben mensen het dan over respect en dat je hier niet thuis hoort. Stom boe-geroep door het publiek ook.
 
Dat jij het als iets simpels ziet, betekent niet dat het ook daadwerkelijk simpel is. Anders had deze hele discussie ook niet bestaan, denk ik.

Het is voor mij vrij simpel om me niet te bemoeien met mensen waar ik geen last van heb :rolleyes:

Om maar een voorbeeld van "opdringen" te geven he. In Nederland zijn voorstanders om de Koran te verbieden. Is dit niet een manier om "ongeloof" op te dringen?

Hoe komt dat ? is dat niet een reactie op mensen die hun geloof proberen op te dringen aan die mensen die het nu willen verbieden ,.... Als dat niet was gebeurd waren deze mensen wss nog niet eens op het idee gekomen omdat ze er simpelweg geen last van hadden gehad :rolleyes:

Trouwens, je moet een geloof in een moderne samenleving altijd aan banden leggen. De vraag is echter hoever je, als overheid, daarin gaat.

Ligt eraan hoe ver , ik vind dat mensen best mogen geloven , zolang ik er maar geen negative gevolgen van zie/ondervind

;)
 
Ik kan me herinneren dat die priester niet zo blij was met al die vrijheden. Die is toch ook Nederlands? Goed gesproken in naam van de Nederlandse bevolking...

die priester? Priesters zijn in Nederland sowieso niet zo knetter representatief.

Wat een doemscenario :roflol: Volgens mij is op dit moment de overheid één van de weinigen die een deel van onze vrijheid kan afnemen. En dan nog moeten ook zij zich aan regels houden. Wie gaan volgens jou onze vrijheden afnemen? Een paar moslims?

Laat doemscenario's idd maar over aan de islam.
maar religies hebben bewezen vrijheden te ontnemen aan een seculiere samenleving. Geen homo-huwelijken willen voltrekken, aanslagen, Salman Rushdie die zonder gemor van de moslim-gemeenschap de doodstraf krijgt toebedeeld omdat ie een boek schrijft, Theo van Goghs dood, cartoons die na maanden van sudderen en stoken tot een explosie leiden etc etc.

Die Salam heeft trouwens helemaal gelijk over die mini-rok. Als hij dat niet wilt zien, dan is dat toch prima. Vrijheid om een mini-rok te dragen, maar ook de vrijheid om niet te kijken. Maar ineens hebben mensen het dan over respect en dat je hier niet thuis hoort. Stom boe-geroep door het publiek ook.

Toen die meid van halal zei dat het de enige pijp is die ze kennen ging er wel een lichtje branden. Kan me idd voorstellen dat de moslimman wat gefrustreerd is. Denk dat de beste man zijn erectie wilde verbergen. Overigens had hij alleen maar zijn hoofd hoeven af te wenden. Of kon hij z'n ogen er niet vanaf houden?
Bekrompenheid m.b.t. coïtusualiteit is een grote bron van problemen onder mannen en vrouwen en hun samengang. Maar goed een heilig boek van een aantal eeuwen oud weet het natuurlijk beter dan de hedendaagse kennis...
Het levert zaken op als mannen die vlak na de bevalling hun vrouw opeisen als neukdier, terwijl dit voor de vrouw verschrikkelijk is. Of mannelijke verpleegkundigen en verzorgenden die moeten rennen om niet gelyncht te worden door de familie van een vrouw die ze in alle eerbied hebben willen helpen.
 
Ben ik een jood dan?
Nee volgens mij niet, net zoals ik een jood niet zou aanspreken op wat hij fout doet op straat
Nogmaals, ik spreek ook niet zomaar mensen aan op straat
Als iemand iets fout wil doen die ik niet ken gaat ie zn gang maar

Dus iedereen moet een vlag gaan dragen met zijn geloof, net als alle orthodoxe gelovigen? Of kan jij aan de buitenkant zien welk geloof iemand heeft?
 
Eigenlijk de zin: "Religieuzen denken een monopoly positie op de waarheid te hebben" sums it up. Maar ik vind de houding van beide kanten nou ook niet echt een inlegging voor een fusie van gezamelijke rust.
 
Geloof je ook in sprookjes.


Denk goed na over die zin en over de woorden los spier.
 
Dat jij het als iets simpels ziet, betekent niet dat het ook daadwerkelijk simpel is. Anders had deze hele discussie ook niet bestaan, denk ik.

Om maar een voorbeeld van "opdringen" te geven he. In Nederland zijn voorstanders om de Koran te verbieden. Is dit niet een manier om "ongeloof" op te dringen?

Trouwens, je moet een geloof in een moderne samenleving altijd aan banden leggen. De vraag is echter hoever je, als overheid, daarin gaat.

De Koran verbieden is natuurlijk van de zotte. Mensen die dergelijke zaken spreken moeten zich ff laten chkn imo. Er zou geen enkel boek taboe moeten zijn. Goed onderwijs is de mogelijkheid om mensen kritisch te laten denken. Dat onderwijs moet dus ook vrij zijn van religieuze overtuigingen. (Ik zal maar niet over Hafid Bouazza beginnen in deze en zijn opvatting over islamitische scholen.)

De vraag hoe ver je moet gaan lijkt me niet heel moeilijk. In de samenleving moeten gewoon geen beslissingen worden genomen die hun verklaring vinden in een dogmatisch geheel van eeuwenoude denkbeelden. Ik bedoel daar natuurlijk om het eender welk geloof mee. Daar is niet mee te discussieren omdat het DE overtuiging is, geen twijfel mogelijk. En als je afwijkt van gods plan in deze kun je net zo goed de hele rimbam in de plomp flikkeren.

Geloven doe je thuis, zonder je kinderen er mee lastig te vallen overigens. Kerken zijn overbodig, het woord is duidelijk genoeg, kan de vredelievendheid van een geloof mooi blijken uit de donatie van gelden die voor moskeeën en kerken bedoeld zijn aan zaken als bejaardentehuizen, dak- en thuislozen en de arme kindertjes in Palestina, Libanon en Rwanda.

Maar goed, als het geloof zo in elkaar had gezeten, was het al zo dood als een pier geweest. Ik zie in de drie grote religies een prachtig voorbeeld van de kracht van evolutie.
 
Voor zover ik weet is het niet een zonde om geen hoofddoek te dragen, er is hierover veel discussie, dus ik doe geen uitspraken hierover.
Het is voor zover mij bekend ook geen grote zonde als een meisje met een jongen praat, dat ligt aan de intentie waarmee dit gebeurt
Roken is sowieso slecht voor je, en dat geldt voor beide geslachten, man en vrouw dus niet alleen voor de man
Waarom het slecht is dat een meisje uitgaat? Hahaha jij weet niks van de islam volgens mij.

Hahaha gelukkig niet nee.

Uitgaan leidt tot allemaal haram activiteiten en grote zondes en Allah, de Verhevene, heeft degenen die deze zonden begaan gewaarschuwd dat hen een zware straf te wachten staat.
De taak van iedere moslim is, zich onthouden van de verboden en zich houden aan de geboden van Allah (swt). We moeten ook niet vergeten dat we zowel met het goede als met het slechte op de proef worden gesteld.
Door zonden te begaan houden wij ons niet aan de regels van Allah en komen we als het ware in opstand tegen Allah.
Plezier in het leven btw?
Moslims leven niet naar plezier in dit leven, in ieder geval niet op de manier die jij bedoelt.
Voor degene die de waarheid volgen staat hopelijk het oneindige hiernamaals te wachten

''Werk voor dit leven alsof je eeuwig zal leven, en werk voor het leven hierna alsof je morgen zal doodgaan''

Er is geen zonde voor u in datgene waarin gij u onvrijwillig vergist, maar wel in hetgeen uw hart zich heeft voorgenomen. God is Vergevensgezind, Genadevol." (Koran 33:5)

Zo hoop dat ik weer wat licht heb laten schijnen omtrent dit onderwerp :D
Wel onder voorbehoud natuurlijk;)

Heeft Allah dat allemaal gezegd? Heb je hem weleens gezien dan? Weet je zeker dat er een hiernamaals is? En wat voor grote zonden bega je als je uitgaat? Komen we allemaal in de hel dan, als we dood zijn? :(

Ik ken best wel wat Marokkanen die ontzettend gecontroleerd worden en dat echt ontzettend vervelend vinden. Vrouw ziet meisje naar huis lopen, met een jongen die bij haar in de buurt woont, rent naar moeder van betreffende meisje om snel door te vertellen dat dochter naar huis liep met jongen (!!!).
Jongen ziet meisje door de stad lopen, 's avonds, met een sigaret. Jongen belt snel broer van meisje op om het te vertellen.
Tering, om gek van te worden toch?!

Tegenstrijdug , nee hoor ! wat ze IMO wilt zeggen is dat als je wilt geloven je dat vooral moet doen , maar wel zonder andere mensen daar mee lastig te vallen cq zich op te dringen .
simpel toch :rolleyes:

Oftewel zoals flower ook al aangeeft "leven en laten leven" dwz wij dringen hun geen "ongeloof" op en hun dringen ons geen "geloof" op ;)

Alsof je m'n gedachten kunt lezen XXLtje. ;)

Eigenlijk word geloof altijd opgedrongen. Sterk gelovige ouders dringen dit namelijk meestal al op aan hun kinderen vanuit de wieg. Hoeveel van jullie werden als kind niet verplicht om naar de kerk te gaan, of te bidden aan tafel? Maar ik zie een atheïst nog niet tegen zijn/haar kinderen zeggen 'God bestaat niet hoor, je mag er niet in geloven' die geven hun kinderen dus meestal wel die vrijheid om te kiezen.

Vrijheid ja, prima, maar als er iemand er vervolgens voor kiest om niet naar dat geloof te gaan leven, wordt-ie 'verstoten' -> kijk maar naar die jongen, ik weet niet hoe hij heet, die een comité voor ex-moslims heeft opgericht en nu van alle kanten met de dood wordt bedreigd etc. Echt niet normaal hoor. Hoezo vrijheid?

Maar wat een discussie weer, we komen er toch nooit uit!
 
Wat is eigenlijk superieur zijn of willen zijn?
 
Niemand lult niemand vast, eerder tegenovergestelde
Ze stellen vragen en hij probeert zich als een idioot op een grappige manier eruit te werken
Punten hebben ze zeker gemaakt

Dude, ze hebben geen enkel punt gemaakt. Ze zijn vierkant uitgelult door Hansie. Het enige wat ik de dames hoor zeggen is "maar u beledigd mensen". Meer kwam er niet uit.
 
Het leuke van deze show is, dat beide partijen eigenlijk hetzelfde willen, maar allebei beweren dat ze haaks op elkaar staan in hun streven.
 
Back
Naar boven