Fitness Seller

Mass Traing VS Strength Training (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het aantal reps dat je met een vast percentage kunt maken is nergens vast gelegd, maar 70-85% zal wel ongeveer neerkomen op 6-15 reps (en dit wordt ook nog door lifts op 90%> aangevuld bij wsb), dus wat zit je nou slap te lullen?

70 -85% ongeveer op 6-15 reps ?
Give me a ****ing break AlextT.
 
Kijk zie je, eigenlijk is dat al bullshit van wsb. 6-15 ideaal voor hypertrofie ? Het gaat niet om de reps, maar om de % van je rm. Maar goed, de gemiddelde mens gaat juist zeer goed op 6-15 reps, maar in enge theorie is het maar bullshit.
6-15 reps is ook erg breed. En als je mijn quote lees zie je ook ergens "Load (Intensity) 60-80%" staan. Dat is wat breder dan 70-85, akkoord, maar laten we daarover niet muggeziften.

Kijk ik geef een voorbeeld waarom met 8 reps trainen niet zwaar is.
Stel je bench = 100
Hoeveel kilo zou je dan moeten doen voor 8 keer ? 65-70%
Assistance is dus zo rond de 75% trainen (en dan pak ik nog een hoger percentage).
Als je 1RM 100kg is dan zou je 8RM makkelijk rond de 80kg kunnen liggen.

Als jij zegt dat met 70-85% van je 1RM trainen ideaal is voor hypertrofie, dan train je je assistance voor het grootste deel op 70-85%, iets wat wss wel ergens tussen de 6 en 15 reps ligt.

Dus wat is het zwaarst? Een BB schema waarbij je elke oefening op 70-85 procent doet van je max, of een WSB schema, waar je één max effort doet en assistance op 70-80%?
 
Kan je enkel persoonlijk aanvallen, verder ben je niks waard.
Wat kan ik hierop allemaal zeggen eigenlijk. Praatjes vullen geen gaatjes ?
Zeer stoer van je om zo te reageren, is natuurlijk veel simpeler om inhoudelijk in te gaan. :o

Epic self owning, laat eerst zelf maar eens zien of je uberhaupt in staat bent iets nuttigs te produceren op het gebied van training.

En jij die andere mensen dom noemt, oh please. :eyes:
 
Black rush, doe jij nou aub niet dom, het hangt natuurlijk allemaal af van je hoeveelheid type vezels in een bepaalde spiergroep. Dus ja, er kunnen mensen bestaan die 8x60-70 kilo zullen benchen met een rm van 100 kilo.

Maar goed, ik heb een vraagteken erachter gezet omdat ik niet precies wist hoeveel percentage gemiddeld 8 reps is. Als jij het weet, zeg het dan pls, is het hoger of lager ?

haha, jij zit een programma af te kraken omdat de % te laag zijn. Maar je hebt ondertussen geen idee van hoe zwaar het gewicht is.
Als jij een dicussie voert terwijl je argumenten uitgaan van wat aannames ben je niet echt goed bezig.

70 -85% ongeveer op 6-15 reps ?
Give me a ****ing break AlextT.

70-85% komt redelijk in de buurt idd. 10-12 reps met zon 70% lijkt me wel een goede richtlijn.
 
haha, jij zit een programma af te kraken omdat de % te laag zijn. Maar je hebt ondertussen geen idee van hoe zwaar het gewicht is.
Als jij een dicussie voert terwijl je argumenten uitgaan van wat aannames ben je niet echt goed bezig.

Ik zit de programma af te kraken omdat de assistance gemiddeld 8-12 reps bevat, wat veel te hoog is imo. ik train met mijn schema zwaarder dan dat. What gives ? Dus automatisch ligt mijn percentage hoger, al weet ik niet hoeveel precies, maar dat hoeft ook niet persé.

Wat gaat zwaarder zijn: failure van 4 reps of failure van 8 reps ? ? ?
Al weet je niet hoeveel percentages het bevat, je weet donders goed dat het gewicht bij 4 reps hoger is dan die van 8 reps.

*zucht*, maar ik geef niet op, kthxbye, come again.
 
Wat ik van wsb gelezen heb kwam van niemand anders dan Dave Tate. Is hij bevoegd genoeg ?

Op t-nation heb ik niks gelezen van aanvullende trainingen en ik ben nu momenteel wat artikels aan het lezen op elitefts, dus uno momento please.
Begin eens op de website van wsb zelf:p

70 -85% ongeveer op 6-15 reps ?
Give me a ****ing break AlextT.
Als dat bij jou anders is, dan pas je je trainingen daaraan aan.
 
Ik zit de programma af te kraken omdat de assistance gemiddeld 8-12 reps bevat, wat veel te hoog is imo. ik train met mijn schema zwaarder dan dat. What gives ? Dus automatisch ligt mijn percentage hoger, al weet ik niet hoeveel precies, maar dat hoeft ook niet persé.

Wat gaat zwaarder zijn: failure van 4 reps of failure van 8 reps ? ? ?
Al weet je niet hoeveel percentages het bevat, je weet donders goed dat het gewicht bij 4 reps hoger is dan die van 8 reps.

*zucht*, maar ik geef niet op, kthxbye, come again.

Bedoel je dat een schema zwaar is als je tot failure gaat?

Waarom haal je nu ineens het argument 'failure' erbij? Dat heeft hier geen bal mee te maken.
 
70 -85% ongeveer op 6-15 reps ?
Give me a ****ing break AlextT.

Oh please, je zit te zeiken dat niemand inhoudelijk op je in gaat en zelf kom je met dit soort posts:roflol:?
 
Ik zit de programma af te kraken omdat de assistance gemiddeld 8-12 reps bevat, wat veel te hoog is imo. ik train met mijn schema zwaarder dan dat.
En nu komen we bij de kern van heel mijn argument. Als 8-12 reps voor jou gewoon te licht is (wat perfect mogelijk is), dan doe je assistance bij wsb gewoon zwaarder.

Als ik zelf 12 reps wil doen op de bench, dan zit ik nog niet in de buurt van 70%
 
Bedoel je dat een schema zwaar is als je tot failure gaat?

Waarom haal je nu ineens het argument 'failure' erbij? Dat heeft hier geen bal mee te maken.


Ik gaf failure als voorbeeld om zo zeker te weten welke zwaarder zou zijn, want jah, zonder failure kan die 4 reps ook minder zwaar zijn dan 8 reps.

Ik geef een voorbeeld, niet moeilijk hoor, goed lezen.

Benchpress:(ervan uitgaande van ons vorige voorbeeld met 100 kilo = 1rm)

4x50 kilo (geen failure, verre van)
8x60(70?) kilo (geen failure, net niet)

Nu met failure:

4x85(?) kilo ? Als je tot het uiterste gaat, dan ga je uiteraard meer gewichten nemen(vandaar mijn voorbeeld als failure)
8x75(?) (persoonlijk vind ik 75% al een veels te veel percentage voor 8 reps, maar we gaan daar nu niet over zeveren)

Deit blijft dat je uiteraard met minder reps en als je tot het uiterste gaat je veel meer gewichten kan hanteren..

omg, ik geloof echt niet dat ik dit allemaal typ, begrijp je me gewoon verkeerd black rush of doe je dit express ?
 
assistance = hypertrophie, dus daarom bevat het 8-12 herhalingen mijn waarde Cyan

hypertrophie: 70-85% en niet 8-12 reps.

Het kan soms zijn dat je toevallig met je 70% 8 reps kan maken, maar het kan ook zijn dat je met 70% ook 4 reps kan maken.

Maar als je naar wsb template kijk en je ziet daar reps staan ipv percentages, dan kan het zeer goed mogelijk zijn dat je te licht traint.

Snappie snappie ? Dus daarom zou je in percetages trainen en niet louter reps.

kthxbye. Next ?

@AlexT: ik ben nog aan het zoeken, don't worry, maar ik kan het niet echt vinden. Geen excuus hoor;)
 
Ik kan ook niet geloven dat je dat typt.

Stel dat je 5x90 kan benchen, waarom doe je dan 1 set met 5 reps waarvan rep 6 failure is? Waarom niet 3x3x90, en 3 dagen later doe je 5x5x80-85 ofzo.

Waar heeft je lichaam meer van te verduren denk je?



kap btw eens met dat arrogante toontje in je posts
 
hypertrophie: 70-85% en niet 8-12 reps.

Het kan soms zijn dat je toevallig met je 70% 8 reps kan maken, maar het kan ook zijn dat je met 70% ook 4 reps kan maken.

Maar als je naar wsb template kijk en je ziet daar reps staan ipv percentages, dan kan het zeer goed mogelijk zijn dat je te licht traint.

Snappie snappie ? Dus daarom zou je in percetages trainen en niet louter reps.

kthxbye. Next ?

@AlexT: ik ben nog aan het zoeken, don't worry, maar ik kan het niet echt vinden. Geen excuus hoor;)

Hoeveel mensen maken met 70% 4 reps? Ok het gaat voor optimale spiergroei meer om het percentage dan om het aantal herhalingen, maar het aantal herhalingen is een makkelijkere maatstaaf en 70-85% of 5+ reps komt eigenlijk op hetzelfde neer.

Kijk ook maar naar m'n andere post op deze pagina.
 
En nu komen we bij de kern van heel mijn argument. Als 8-12 reps voor jou gewoon te licht is (wat perfect mogelijk is), dan doe je assistance bij wsb gewoon zwaarder.

Als ik zelf 12 reps wil doen op de bench, dan zit ik nog niet in de buurt van 70%


Waarom staan in alle wsb templates alles in reps en niet percentages ?

Eigenlijk zijn we gekomen wat ik (en jij blijkbaar ook) bedoelden.
Dus ja, als je in reps traint, is het moglijk dat je te licht traint( of te zwaar (jezus, dan moet je wel een k*tgenen hebben!))
Alle problemen konden vermeden worden als ze gewoon in percentages gezet hebben.

Ok, en nu ben ik ehct benieuwd naar die 2-4 extra trainigen van hen...
 
Waarom staan in alle wsb templates alles in reps en niet percentages ?

Eigenlijk zijn we gekomen wat ik (en jij blijkbaar ook) bedoelden.
Dus ja, als je in reps traint, is het moglijk dat je te licht traint( of te zwaar (jezus, dan moet je wel een k*tgenen hebben!))
Alle problemen konden vermeden worden als ze gewoon in percentages gezet hebben.

Ok, en nu ben ik ehct benieuwd naar die 2-4 extra trainigen van hen...

:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes: Hoe dom ben jij? Ongelooflijk zeg.

Als jij een oefening doet, en je vind hem licht. Komt het dan wel eens in je op om een zwaardere dumbbell te pakken? Of om een schijf meer op je barbell te schuiven?
 
Waarom staan in alle wsb templates alles in reps en niet percentages ?
Het zijn maar templates. Als je de basics leest weet je dat assistance vooral hypertrofie gericht is (tenzij ik mij vergis natuurlijk), en dat die reps maar een voorbeeld zijn.

Alle problemen konden vermeden worden als ze gewoon in percentages gezet hebben.
Of als je verder had gekeken dan enkele voorbeeld-templates


Ok, en nu ben ik ehct benieuwd naar die 2-4 extra trainigen van hen...
Ga naar westside-barbell.com, klik op "articles" en zoek naar "extra workouts"
 
Jongens... ga trainen!
 
Ik kan ook niet geloven dat je dat typt.

Stel dat je 5x90 kan benchen, waarom doe je dan 1 set met 5 reps waarvan rep 6 failure is? Waarom niet 3x3x90, en 3 dagen later doe je 5x5x80-85 ofzo.

Waar heeft je lichaam meer van te verduren denk je?



kap btw eens met dat arrogante toontje in je posts


Nu ben ik effe verward. Laat effe die 5x90 bench rusten en laten we ervan uitgaan dat 1rm bench 100 kilo is.

Zal het toch proberen te begrijpen.
Dus je bedoelt dat 5x90 net niet failure is.
Ok, ik snap het, en voor kracht is 2de methode beter ja.
Maar daar ging onze discussie toch niet over ?
Je lichaam krijgt wel meer te verduren, maar jijzelf traint wel op 1 training zwaarder ipv 2x iets lichter dan normaal.
Wat is dan zwaarder denk je ? 1x all out gaan of 2x in de week met submaximale loads trainen zonder failure. Nou, eerste is zwaarder hoor, als is 2de methode beter voor krachtgains, maar daar ging de discussie niet over.

en sorry voor mijn arrogant toontje, ik kap er mee.
Begrijpend van mijn kant omdat velen ook zo deden tegen mij, dus logisch dat ik me extremer verdedig. Maar goed, nu lijkt dat opgehouden, dus doe ik hetzelfde. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven