Fitness Seller

Mijn weg naar 800kg totaal

Bezoekers in dit topic

The Locust

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
12 mei 2005
Berichten
3.838
Waardering
44
De quad is genezen dus tijd voor weer een serieus log...
Ja ik ben ook al ingeschreven voor de strongmanwedstrijden volgend jaar, maar first things first : bigger lifts en een bigger me !

Zondag 2 september

1) Bench Press
3 x 5 x 60
5 x 100
3 x 120
*loose shirt*
1 x 140
1 x 150
1 x 160
1 x 170
1 x 170
easy shirt practice, lang geleden

2) Light Push Press
5 x 40
3 x 70
3 x 80
3 x 90
3 x 100

3) Narrow-grip met onzichtbaar board
5 x 60
5 x 80
5 x 100
3 x 120
een experimentje, een stomme oefening om niet meer te herhalen

4) Incline Bench
(rep-work met zeer weinig rust, back to back tot fatigue)
8 x 60
8 x 80
8 x 100
8 x 100
8 x 90
8 x 90
8 x 80
8 x 60
8 x 60

Gisteren rustig het nieuwe (school)jaar begonnen, triceps waren nog pudding van de week ervoor... but tonite is heavy box squat
Flinke spierpijn vandaag van die inclines, en ze waren nochtans heel licht !

Hoe mijn schema in elkaar zal zitten zal je wel zien, maar ik kan al verklappen dat ik mini-bands en monster-mini's heb besteld en dat er in mijn garage een paar goeie farmer walks en een apollon's axle liggen

let the games begin
 
Laatst bewerkt:
Veel succes der mee :thumbs:
Wat voor "schema" ga je volgen

Onzichtbaar board :roflol:, beste excuus ooit om partial reps te doen
 
Veel succes der mee :thumbs:
Wat voor "schema" ga je volgen

Onzichtbaar board :roflol:, beste excuus ooit om partial reps te doen

Ik ga een paar nieuwe elementen (bands, chains, speed) en nieuwe oefeningen variaties (thanx to Jani & Ano) toevoegen aan mijn normale high-volume sT, maw ik vind de trainingen van Wade Hooper en Brian Siders wel inspirerend, maar ik ga niet zo extreem als deze laatste natuurlijk

Tja ik wou 3-board bench doen, maar was mn boards vergeten dus maar even zo proberen, maar da's dus dikke shit
 
Ga je Log volgen , even een vraagje kan 8 x 170 kg deadliften en dan verlies ik me grip wat kan ik daar beste aan doen.

Grippers kopen.?

daar dacht ik aan 150-200-250 LBS
 
:banana: dit wordt een leuke log! goodluck mate!
 
Ga je Log volgen , even een vraagje kan 8 x 170 kg deadliften en dan verlies ik me grip wat kan ik daar beste aan doen.

Grippers kopen.?

daar dacht ik aan 150-200-250 LBS

ik weet niet of grippers (crushing grip) je deadlift veel gaan helpen (supporting grip)...

Doe dus oefeningen waarbij je een zwaar gewicht moet vasthouden : natuurlijk veel deadliften op zich, timed holds, allerlei oefeningen met fat bar, en vooral farmer walks
 
800 kg, bruut man :) Wat zijn je stats nu, hoeveel moet je dus nog?

****ing held, ga dit zeker volgen :)
 
ik weet niet of grippers (crushing grip) je deadlift veel gaan helpen (supporting grip)...

Doe dus oefeningen waarbij je een zwaar gewicht moet vasthouden : natuurlijk veel deadliften op zich, timed holds, allerlei oefeningen met fat bar, en vooral farmer walks

heb het al jaren , soms doe ik 4 x 180 met een hand andersom , vind het niet zo fijn.

maar wil wel is 1x 200kg liften. het is me linker hand.

bedankt voor je advies. :thumb:
 
Succes. Op hoeveel totaal zit je nu? Wat voor gear gebruik je en wat haal je eruit?
 
Welke wedstrijden ga je doen? Vlaanderen & Belgie of nog meer?

En succes wensen natuurlijk.
 
Veel succes !
 
Ben eigenlijk ook wel benieuwd wat je stats nu zijn??

En veel succes;)
 
Veel succes, ben je nog van plan om in Merelbeke te trainen nu je in W-Vl werkt en woont?
 
Origineel gepost door The Locust
ik weet niet of grippers (crushing grip) je deadlift veel gaan helpen (supporting grip)...

Doe dus oefeningen waarbij je een zwaar gewicht moet vasthouden : natuurlijk veel deadliften op zich, timed holds, allerlei oefeningen met fat bar, en vooral farmer walks

Mee eens. Grippers zeggen op zich niet veel voor supporting grip. Idd holds doen, straps overal weg laten bv bij shrugs, rows. Ipv chins towel chins. Dan gaat je grip razendsnel vooruit.

Veel succes Locust, gave foto's uit Finland trouwens.
 
Mee eens. Grippers zeggen op zich niet veel voor supporting grip. Idd holds doen, straps overal weg laten bv bij shrugs, rows. Ipv chins towel chins. Dan gaat je grip razendsnel vooruit.

Veel succes Locust, gave foto's uit Finland trouwens.

Eén van de gemakkelijkere en snellere oefeningen voor supportive grip zijn two hand / one hand hans aan chin up baar. Kan je ideaal op het einde snel even drie setjes van doen. Je moet er immers ook geen barbell voor laden.
 
Succes met je weg naar de 800!!
 
Ben eigenlijk ook wel benieuwd wat je stats nu zijn??

En veel succes;)

Weet niet zeker, de laatste maanden stonden immers in het teken van mijn blessure-herstel. Voor mn blessure was ik 180kg bench en 270kg squat waard. De trainingen zullen het wel uitwijzen. Zoals deze bv :

Maandag 3 september

1) Box Squat (iets boven parallel, en met suit/straps down)
3 x 5 x 60
5 x 100
5 x 100
3 x 140
3 x 140
3 x 180
3 x 220
3 x 250
3 x 275kg PR

2) Safety bar squats
5 sets van 5 reps 'ass to the grass'
weet gewicht niet precies van zo'n baar

3) Easy Deadlift (speed)
5 x 120
5 x 160
5 x 160
5 x 160

4) T-bar Rows

8 sets x 6-8 reps

Zeer lekkere training, eerste keer dat ik weer zwaar ging met een baar in mn nek (de vorige maanden was altijd front squat)

@ Calibre : goede vraag, want ik kom nu vrijdag naar Merelbeke, tegen 19h30. Ik zal proberen om ongeveer om de 2 weken te komen.
 
Goeie boxsquats ! Wanneer traint ge strongman events ?
 
Back
Naar boven