MuscleMeat

Relatie of niet??? Hulp nodig van mn DBB vrienden;)

Bezoekers in dit topic

Wel wijze woorden en het klopt zker wat je zegt. maar je zegt al dat jij die meisjes voor maar een dag kende ofzo. Bij mij is het niet zo. Ik ben echt gek op haar.

tja, op dat vlak ben ik misschien ook wel een tikje naïef maar als je echt verliefd bent zou ik er voor gaan, probeer eerst gewoon ff te praten met je ouders, zeg dat je echt gevoelens hebt voor haar en dat je denkt dat het wederzijds is.
 
Wat aanklagen, oosterlingen klagen hun ouders niet aan
Is dat iets typerends voor het westen ofzo, im gonna sue your ass ???
En nee wij schelden ook niet zomaar tegen onze ouders, of beledigen ze gemakkelijk.
Vooral als ik naar nlers in mijn omgeving kijk, wij hebben respect en eerbied voor onze ouders, dat zit in onze cultuur

Gunman: Luister man, ten eerste weet je toch wel dat de ramadan eraan komt?
Als je iets van plan bent, hou dat iig hoe in je achterhoofd man
Overigens is het haram wat je doet maar dat begrijp je vast wel, je bent niet op je achterhoofd gevallen.
Maar iig, het is gewoon heel moeilijk wat je doet man
Je weet dat je ouders het niet zullen accepteren en je waarschijnlijk nooit meer dezelfde omgang met je ouders zal hebben als je dat meisje mee naar huis neemt.

Ik heb dat vroeger toen ik nog dwalende was ook heel veel gedaan, gewoon overal meiden meenemen sommige die ik niet eens langer dan een dag kende.
Het belangrijkste is dat wat je ook doet, je je ouders niet ermee teveel kwets man.
Ik nam ze ook gewoon heel vaak mee als mn ouders niet thuis waren om ze zo min mogelijk te kwetsen. Je ouders zijn alles man, zo een vriendinnetje komt en gaat, je ouders heb je leven lang
Dus wat je ook doet, laat je ouders niet al te schrikken, laat af en toe iets doorschemeren en langzaam aan laten merken.
Je kan er van op aan het dat niet hetzelde meer zal zijn met je ouders als je het namelijk pats boem opeens doet

nou als je ouders zo bekrompen zijn dan zou ik niets meer met ze te maken willen hebben.

liefde boven geloof!
 
in de trant van : beter spijt hebben van iets wat je gedaan hebt dan spijt van iets dat je niet gedaan hebt :cool:

Niet in hun cultuur jongen !
Als hij dalijk heel veel om dit meisje gaat geven en later toch moet instemmen om uitgehuwlijk te worden dan zijn er dus 3 naar de ***

Meid ; omdat d'r vriendje weggaat/weg gehaald word
Gunman ; omdat hij moet breken terwijl hij nog veel om dr geeft
nieuwe meid ; omdat ze niet de liefde krijgt die ook zij verdiend ,... omdat hij nog om een ander geeft

???
 
liefde boven geloof!

Idd , bij mij ook ,... maar dan moet je wel kunnen breken met je familie ,... iets wat ik zou kunnen voor zoiets , maar in hun cultuur ligt dat anders en moeilijker
 
Maar weet je wat het probleem is. Laten we zeggen ik trouw op mn 25e ofzo (want eerder wil ik gewoon niet). dan heb ik nog 7 jaar te gaan. Al laat ik haar gaan, komt er misschien een ander meid. Daarnaast wil ik natuurlijk ook een beetje genieten van het leven. Dat is mijn probleem. Ben bang dat ik deze keuze gewoonweg onmogelijk kan maken.:(
 
In de stad waar ik woon zijn het vooral de allochtone kinderen die botsen met hun ouders en niet de Nederlandse (zoals spiertje ze omschrijft)

Natuurlijk is respect voor je ouders en ze niet kwetsen iets heel belangrijks, maar is het andersom niet net zo belangrijk? Elke dag een meisje mee nemen is natuurlijk de grootste onzin en daarmee zal je je ouders kwetsen, maar als je een meisje al lang leuk vind en zij jou ook dan is dat gewoon menselijk en normaal om die mee te nemen naar huis. Misschien moeten je ouders eens de goede boeken gaan lezen...
 
Maar weet je wat het probleem is. Laten we zeggen ik trouw op mn 25e ofzo (want eerder wil ik gewoon niet). dan heb ik nog 7 jaar te gaan. Al laat ik haar gaan, komt er misschien een ander meid. Daarnaast wil ik natuurlijk ook een beetje genieten van het leven. Dat is mijn probleem. Ben bang dat ik deze keuze gewoonweg onmogelijk kan maken.:(

Als je wilt genieten van het leven moet je stoppen met onzeker zijn, en met die meid een leuke tijd hebben, en scheit hebben aan cultuur en geloof.
 
Wel wijze woorden en het klopt zker wat je zegt. maar je zegt al dat jij die meisjes voor maar een dag kende ofzo. Bij mij is het niet zo. Ik ben echt gek op haar.

Onder andere, ik heb ook gewone relaties gehad die veel langer duurden
Allemaal niks soeps man, je moet je gewoon meer richten op de islam, dan trekt het vanzelf wel weg
 
Maar weet je wat het probleem is. Laten we zeggen ik trouw op mn 25e ofzo (want eerder wil ik gewoon niet). dan heb ik nog 7 jaar te gaan. Al laat ik haar gaan, komt er misschien een ander meid. Daarnaast wil ik natuurlijk ook een beetje genieten van het leven. Dat is mijn probleem. Ben bang dat ik deze keuze gewoonweg onmogelijk kan maken.:(

Respect voor je ouders is leuk maar moet wederzijds zijn IMO !!!!!

denk dat dat genoeg zegt he ;)
 
In de stad waar ik woon zijn het vooral de allochtone kinderen die botsen met hun ouders en niet de Nederlandse (zoals spiertje ze omschrijft)

Natuurlijk is respect voor je ouders en ze niet kwetsen iets heel belangrijks, maar is het andersom niet net zo belangrijk? Elke dag een meisje mee nemen is natuurlijk de grootste onzin en daarmee zal je je ouders kwetsen, maar als je een meisje al lang leuk vind en zij jou ook dan is dat gewoon menselijk en normaal om die mee te nemen naar huis. Misschien moeten je ouders eens de goede boeken gaan lezen...

amen

Als je wilt genieten van het leven moet je stoppen met onzeker zijn, en met die meid een leuke tijd hebben, en scheit hebben aan cultuur en geloof.

amen

het is jouw leven en die moet je niet laten verpesten door mensen die er denkbeelden op na houden die jou in de weg staan een leuk leven te leiden. zelfs niet als het je ouders zijn.
 
Idd , bij mij ook ,... maar dan moet je wel kunnen breken met je familie ,... iets wat ik zou kunnen voor zoiets , maar in hun cultuur ligt dat anders en moeilijker

Idd, daarmoet je gewoon rekening mee houden
Dat je gewoon je familie kan verliezen
 
ach wat heb je aan familie die er bekrompen gedachten op na houden
 
ach wat heb je aan familie die er bekrompen gedachten op na houden
Ja lekker makkelijk he, even je familie dumpen
Zijn ouders willen alleen het beste voor hem, en proberen hem op het goede pad te leiden van islam
Het is alleen dat ik dezelfde fouten heb gemaakt als gunman of die hij gaat maken dat ik hem zulk advies geef.
Want dat soort advies mag ik helemaal eigenlijk niet geven, ik help hem als het ware aan een zonde
Maarjah menselijke zwakte astagfirullah
 
Spiertje : Dat hij een jongen is is wel duideiljk. Je hoeft hem niet steeds "man" te noemen hoor :o

Gunmen : Cultuur.. dus kwestie van met je ouders praten. Je zult ergens toch de waarden en normen van je ouders moeten accepteren, zeker als je a) onder hun dak woont B) contact met je familie wil blijven houden (hoe krom dat voor ons westerlingen ook klinkt)
 
zoals ik al zei is mn familie echt alles voor me. En ik ben alles voor hun. Je bent gewoon een schande voor de familie als je een vriendin neemt, punt. en mn ouders geven zoveel om me en andersom. Terwijl ik ook van die meid hou. Ik heb hierover heel erg veel nagedacht. Maar ik kwam niet uit dus.....
 
Nee dat hoeft gelukkig ook niet. Maar het moet wel iemand zijn van mn eigen cultuur.

Je woont in Nederland, hadden jouw ouders geen vermoeden dan dat je mogelijk een Nederlands meisje ging ontmoeten..
Als ik een forel moet vangen ga ik niet op een karpervijver vissen:)
Och ja mss luister je best naar Spiertje, die zal jou nog de beste raad gegeven hebben wss.
 
Dat je gewoon je familie kan verliezen
Dat maakt het idd moeilijk, anderzijds je ouders zouden jouw keuzes ook moeten kunnen accepteren, alleen wanneer er geloof in het spel is maakt het dit er niet makkelijker op, zo tussen twee vuren.

Je zal toch een afweging moeten maken, je hart of je familie/geloof.

Sterkte met je keuze!
 
nou als je ouders zo bekrompen zijn dan zou ik niets meer met ze te maken willen hebben.

liefde boven geloof!



Idd , bij mij ook ,... maar dan moet je wel kunnen breken met je familie ,... iets wat ik zou kunnen voor zoiets , maar in hun cultuur ligt dat anders en moeilijker


Als je jong bent moet je dat soort beslissingen nog niet maken. Beide partners hebben dan in mijn ogen te weinig ervaringen/inzicht om de relatie 100% te laten slagen waardoor je straks en geen vriendin meer hebt en geen familie.
 
Kijk naar de natuur, overal verlaten jongen hun ouders.

Niet om een of ander geloof je leven te laten verpesten man. Wat schiet je er mee op? Je bent nu nog 18... stap eruit zou ik zeggen, een vrij leven is much better.. trust me... geloof is niet alles
 
Back
Naar boven