AndroidHealthClinic

Dopingcontrole in gym voor recreatieve sporter

Bezoekers in dit topic

Builderke

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
12 jul 2005
Berichten
1.062
Waardering
0
Stel; je traint in de gym en plots stopt het gevreesde dopingbusje.

Je doet geen wedstrijden mee maar je gebruikt wel AS (recreatief, omdat je je daar goed bij voelt)

Dopingjagers komen binnen en laten iedereen die wedstrijden doet een plasje maken.

Jij ziet er ook het type bodybuilder uit dus word je ook vriendelijk gevraagd een plasje te maken.

1. Kan je weigeren ? Omdat je geen wedstrijden doet.
2. Als je weigert, wat kan de straf zijn?

Thx
 
Je doet toch geen wedstrijden?

What's the prob dan?
Gewoon weigeren of zeggen dat je alleen maar op commando kunt pissen als er een wijd opengesperde mond onder zit.

Niemand kan je zomaar dergelijke zaken vragen.
 
volgens mee is er een tijd geleden ook zoiets genoemd en schijnt 't in belgie weldegelijk de revue gepasseerd te zijn ,... althans in sommige gym's
 
Niemand die mij dwingt te pissen...klaar.
 
Heb zelf het volgende even opgezocht (voor België):

Dopingtest:
Voor wie?
Het decreet medisch verantwoord sporten geldt in de eerste plaats voor sportbeoefenaars die in Vlaanderen aan een sportmanifestatie deelnemen of zich daarop voorbereiden. Het geldt dus ook voor buitenlandse sportbeoefenaars die in Vlaanderen deelnemen aan een sportmanifestatie. Elke sportbeoefenaar kan voor, tijdens, of na een sportmanifestatie of georganiseerde voorbereiding onderworpen worden aan dopingcontrole. Sportbeoefenaars kunnen sedert de actualisering van het decreet medisch verantwoord sporten nu ook op elk ogenblik (los van enige wedstrijd of voorbereiding) gecontroleerd worden. Vanzelfsprekend zullen deze laatste controles voornamelijk bij elitesporters gebeuren.

Een sportmanifestatie is elk initiatief tot sportbeoefening met recreatieve, competitieve of demonstratieve doeleinden in georganiseerd verband.

Resultaat?


Binnen de 4 weken na de controle wordt het resultaat van de controle schriftelijk meegedeeld aan de gecontroleerde sporter.

Niet instemmen met, misleiden van of zich verzetten tegen een dopingcontrole wordt automatisch door het decreet medisch verantwoorde sportbeoefening gelijkgesteld met dopingpraktijken.

Gr
Builderke
 
Als zo een busje komt, word praktisch iedereen gecontroleerd, je hoeft daarvoor niet de grootste te zijn! Niemand mag buiten de gym gaan en je auto word ook gecontroleerd!

Vanaf ze iets vinden, kunnen ze een huiszoeking doen en krijg je een boete van 150€ (die tot heel hoog kan oplopen!)

en JA je bent verplicht te plassen
 
Als zo een busje komt, word praktisch iedereen gecontroleerd, je hoeft daarvoor niet de grootste te zijn! Niemand mag buiten de gym gaan en je auto word ook gecontroleerd!

Vanaf ze iets vinden, kunnen ze een huiszoeking doen en krijg je een boete van 150€ (die tot heel hoog kan oplopen!)

en JA je bent verplicht te plassen

Dus NEE, ik pis niet.
 
Als zo een busje komt, word praktisch iedereen gecontroleerd, je hoeft daarvoor niet de grootste te zijn! Niemand mag buiten de gym gaan en je auto word ook gecontroleerd!

Vanaf ze iets vinden, kunnen ze een huiszoeking doen en krijg je een boete van 150€ (die tot heel hoog kan oplopen!)

en JA je bent verplicht te plassen

Zoals mijn vorige post vermeld kan je enkel verplicht worden als je meedoet aan al dan niet recreatieve wedstrijden.

Niet plassen dus als je geen wedstrijden doet.
 
Als zo een busje komt, word praktisch iedereen gecontroleerd, je hoeft daarvoor niet de grootste te zijn! Niemand mag buiten de gym gaan en je auto word ook gecontroleerd!

Vanaf ze iets vinden, kunnen ze een huiszoeking doen en krijg je een boete van 150€ (die tot heel hoog kan oplopen!)

en JA je bent verplicht te plassen

Trouwens, no ****ing way dat ze je auto mogen controleren ! Inbreuk op de privacy. In België kan je maar in een beperkt aantal gevallen je auto laten doorzoeken en dit is er geen van.

Dus zelfs als ik wedstrijden zou doen, mijn auto raken ze niet aan.
 
Als zo een busje komt, word praktisch iedereen gecontroleerd, je hoeft daarvoor niet de grootste te zijn! Niemand mag buiten de gym gaan en je auto word ook gecontroleerd!

Vanaf ze iets vinden, kunnen ze een huiszoeking doen en krijg je een boete van 150€ (die tot heel hoog kan oplopen!)

en JA je bent verplicht te plassen

En als je weet dat je positief plast, dan is het eerste wat je doet als je terug thuis bent ALLES verwijderen. Die test wordt niet onmiddellijk geanalyseerd. Dus als je weet dat je gebruikt en je test positief en ze doen een huiszoeking en er liggen nog producten bij je thuis... dan ben je een domme kloot.
 
En als je weet dat je positief plast, dan is het eerste wat je doet als je terug thuis bent ALLES verwijderen. Die test wordt niet onmiddellijk geanalyseerd. Dus als je weet dat je gebruikt en je test positief en ze doen een huiszoeking en er liggen nog producten bij je thuis... dan ben je een domme kloot.

hahaha idd, zo dom zou ik niet zijn. Heb zelf nog nooit controle gehad, ik zeg alleen wat ik gehoord heb. Mijn maatje heeft ook proberen weigeren maar het lukte niet (en hij deed geen wedstrijden). Hij is trouwens niet de enige van mijn kennissen die al heeft moeten plassen.

Goed om te weten, als het mij overkomt blijf ik weigeren!
 
Je doet toch geen wedstrijden?

What's the prob dan?
Gewoon weigeren of zeggen dat je alleen maar op commando kunt pissen als er een wijd opengesperde mond onder zit.

Niemand kan je zomaar dergelijke zaken vragen.

Hahahaha!!

Gewoon weigeren natuurlijk. Ze kunnen je helemaal niet verplichten. Als je nee zegt mag je misschien niet met een natural wedstrijd meedoen. Verder kunnen er in een gyp huisregels opgesteld worden dat je hieraan moet meewerken, maar dat gaat erg ver hoor.
 
ik weet niet hoe het in nederland is maar goed...bij ij op de sportschool hangt wel een of andere brief dat ze in samenwerking met een paar instanties dopinggebruik tegen willen gaan...maar goed..interesseert mij niet veel....als ze mij vragen weiger ik toch...ik zeg mn naam niet eens...
 
Wat zijn dat nou weer voor nazi praktijken? Nog nooit van gehoord die doping razzia's, zijn ze nou helemaal mal. Daar zou ik dus echt niet aan mee werken.

Sterke verhalen?:dunno:
 
Gewoon zeggen dat je niet moet pissen.
 
Zoals mijn vorige post vermeld kan je enkel verplicht worden als je meedoet aan al dan niet recreatieve wedstrijden.

Niet plassen dus als je geen wedstrijden doet.

Heb zelf het volgende even opgezocht (voor België):

Dopingtest:
Voor wie?
Het decreet medisch verantwoord sporten geldt in de eerste plaats voor sportbeoefenaars die in Vlaanderen aan een sportmanifestatie deelnemen of zich daarop voorbereiden. Het geldt dus ook voor buitenlandse sportbeoefenaars die in Vlaanderen deelnemen aan een sportmanifestatie. Elke sportbeoefenaar kan voor, tijdens, of na een sportmanifestatie of georganiseerde voorbereiding onderworpen worden aan dopingcontrole. Sportbeoefenaars kunnen sedert de actualisering van het decreet medisch verantwoord sporten nu ook op elk ogenblik (los van enige wedstrijd of voorbereiding) gecontroleerd worden. Vanzelfsprekend zullen deze laatste controles voornamelijk bij elitesporters gebeuren.


Volgens mij heb je een klein stukje over het hoofd gezien :rolleyes:


Buiten dat vind ik het idd ook heel krom , en denk dat ze met zulke dingen in NL toch heel veel moeite , zoniet verweer gaan krijgen :mad:
 
hahaha idd, zo dom zou ik niet zijn. Heb zelf nog nooit controle gehad, ik zeg alleen wat ik gehoord heb. Mijn maatje heeft ook proberen weigeren maar het lukte niet (en hij deed geen wedstrijden). Hij is trouwens niet de enige van mijn kennissen die al heeft moeten plassen.

Goed om te weten, als het mij overkomt blijf ik weigeren!

Net omwille van zulke grapjassen van de dopingcontrole ligt vanaf nu in mijn wagen een kopie van de wet/KB/omzendbrief rond doping.

Ik heb trouwens ook die wet/KB rond tuning in mijn auto liggen... Laat de flikken dan maar komen :)

En dat geldt dus ook voor de dopingjagers :)
 
Volgens mij heb je een klein stukje over het hoofd gezien :rolleyes:


Buiten dat vind ik het idd ook heel krom , en denk dat ze met zulke dingen in NL toch heel veel moeite , zoniet verweer gaan krijgen :mad:

Damn, heb ik daar over gelezen ? Dat is pas selectief lezen zeg :) Ik lees blijkbaar alleen wat ik zelf wens te lezen :)

Ik kijk het even na en pas evt aan.

EDIT; ik stel me de vraag of je "sportbeoefenaar" hier niet moet interpreteren in de zin van iemand die deelneemt of zich voorbereid op een wedstrijd. Sedert de actualisering zou dan de sportbeoefenaar ook gecontroleerd kunnen worden indien hij niet in wedstrijdvoorbereiding zit. Maar volgens die interpretatie zou de recreatieve gebruiker die niet aan wedstrijden deelneemt niet onderworpen kunnen worden aan een test. Ik zou het Decreet er eens moeten bijnemen straks om het te checken.
 
Laatst bewerkt:
De pis is je eigendom en kunnen ze niet zomaar vragen of je daar afstand van doet.
 
In NL gaat dat er nooit doorheen komen, weet ik zeker! haha, wat een grapjassen :D
 
Back
Naar boven