XXL Nutrition

Speler zakt in elkaar tijdens Carling Cup-duel

Bezoekers in dit topic

The Rock

Monstrous Giant
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
26 mei 2004
Berichten
13.291
Waardering
234
Lengte
1m94
Massa
118kg
De schrik zit er goed in vandaag. Na het overlijden van Antonio Puerta kent Engeland bijna een soortgelijk geval. Het duel tussen Nottingham Forest en Leicester City is dinsdagavond gestaakt nadat Leicester-verdediger Clive Clarke in de kleedkamer in elkaar zakte.
Volgens een woordvoerder van The Foxes is Clarke inmiddels weer bij bewustzijn. Het snelle handelen van het aanwezige medische personeel heeft mogelijk het leven gered van de 27-jarige verdediger.

Na een vertraging van 25 minuten besloten Nottingham-voorman Colin Calderwood en Leicester-coach Martin Allen om het Carling Cup-duel te staken. De thuisploeg had na een half uur spelen via een treffer van Junior Agogo de leiding genomen.

Gaat goed, eerst Puerta en nu weer een speler die in elkaar stort tijdens een potje voetbal.
 
Die voetballers toch.
 
Die voetballers toch.

Ja, vreemdgenoeg zien we 'hartaanvallen' vaker bij jonge voetballers dan de
'chemically enhanced monsters' bij ons. Maar veel voetballers zitten ook weer aan de Nandrolon enz.
 
Ik begrijp niet dat voetballers stimulerende middelen gebruiken, als je een beetje traint heb je die helemaal niet nodig. Voetbal is geen duursport.
 
Ik begrijp niet dat voetballers stimulerende middelen gebruiken, als je een beetje traint heb je die helemaal niet nodig. Voetbal is geen duursport.

:rolleyes:

Ik vind voetbal maar een k*tsport, vind er niets aan en er is veel komedie op het veld gespeeld door een bende jeanetten. Maar om te zeggen dat het niet lastig is dat zou ik niet weten ...
 
Ja, het kan wel lastig zijn afhankelijk van je positie, op sommige plaatsen kom je onbezweet het veld af.

Maar het is zeker niet wielrennen - lastig!
 
Voetbal is een intervalsport, kan best lastig zijn, wielrennen is een heel andere sport, appels en peren imo. Vaak denken mensen dat het niet lastig is, tot ze het eens spelen en geduwd, getrokken, getrapt of gewoon uitgespeeld worden.

Er is geen enkele plaats waar je onbezweet het veld afkomt. Dat van de komedie is true, maar als je het goed kan, levert het je wel een aantal vrije trappen/strafschoppen op, als je suckt maak je jezelf alleen maar belachelijk.

Je verliest ook veel energie door de constante duels, niet enkel het lopen alleen.

Smerige sport overigens, moeilijk uit te leggen aan iemand die niet voetbalt:), truitje trekken, op voeten gaan staan, steeds vervelende, uitdagende fouten maken. Op hoog niveau zou je verschieten van de tactiek die erachter zit, looplijnen, vaste stramienen en zo... Geniale sport gewoon.

OT: Naar het schijnt heeft iedereen soms wel eens van hartritmestoornissen, het gebruik van verboden middelen is volgens mij ook alomtegenwoordig in het voetbal, maar dan meer in het tussenseizoen, voorbereiding op het nieuwe seizoen dus en tijdens het seizoen allerlei wel toegelaten recuperatiemiddelen. Kans op hartaanvallen wordt uiteraard hoger.
 
Ik begrijp niet dat voetballers stimulerende middelen gebruiken, als je een beetje traint heb je die helemaal niet nodig. Voetbal is geen duursport.

BB is ook geen duursport
 
Er is geen enkele plaats waar je onbezweet het veld afkomt.

Ooit al centraal achterin gestaan of centrumspits? Dat is iets heel anders dan bv rechtsmidden.

BB is ook geen duursport

Nee, maar de stimulerende middelen worden niet gebruikt voor uithouding :p, bij voetbal wel.
 
Stimulerende middelen in duursport is ook bedoelt voor kracht. Met de juiste training creeer je dus de juiste uithoudingsvermogen.
 
I'm with Yzord.

Ach man, centraal achterin, rechtsmidden, centrumspits, het hangt allemaal af wat voor systeem je speelt, goed middenvelders moeten over het algemeen meer lopen. Maar als je zegt dat je op sommige plaatsen onbezweet het veld afkomt, doe je net alsof je daar gewoon niks moet doen, gewoon balletje controleren en inspelen...
 
hmmm ik denk dat jullie de traininge ook niet mogen onderschatten hoor. Is elke dag zwaar doorpompen want je moet je plaats in de ploeg verdedigen of je moet je plaats in de ploeg afdwingen. Het is constant tegen elkaar opboxen. en na een week hard trainen moet je nog 90 minuten voor 30 000 man gaan presteren. Ik denk dat dit echt wel de nodige stress met zich meebrengt hoor.
 
Stimulerende middelen in duursport is ook bedoelt voor kracht. Met de juiste training creeer je dus de juiste uithoudingsvermogen.

Voor herstel
 
nu is voetbal ook niet direct mijn ding, maar heb vorig jaar eens een volledige wedstrijd gespeeld op een door mijn werk afgehuurd 1ste klasseplein.

ik moet met blozende kaken toegeven dat ik mijn fysiek toch een beetje fout had ingeschat :o
het zweet gutste mij zowaar van het lijf, constant lopen en abnormale maneuvers maken, het was even zwaar slikken...
had zelf achteraf 2 dagen nodig vooraleer ik weer deftig gerecupereerd was.

sindsdien dikke respect voor voetballers :bow:
 
Voetbal op zeker niveau is zeker zwaar. Als je ziet dat sommige middenvelders 10km lopen op een wedstrijd. Als je dan nog niet zweet, ben je een superatleet.
 
Voetbal op elk niveau is zwaar. Pas wanneer je de dik onder je eigen niveau gaat voetballen wordt het minder zwaar.
 
Ik krijg hier weer de kriebels van pfffff
 
Back
Naar boven