MuscleMeat

Binnen 2 maanden 46x30kg. bankdrukken. hoe? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Firefighter4833

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
5 sep 2007
Berichten
4
Waardering
0
Hallo,

Ik heb een mischien wat rare vraag....
Ik ben eigenlijk nooit echt bezig geweest met fitness.
Nu ga ik bij de brandweer solliciteren en nu moet ik als test o.a. 46 x 30kg kunnen bankdrukken.
Ik heb een fitnesstoestel aangeschaft (ik MOET dus bij die brandweer:mad:)
Nu haal ik 25 X 30 kg.
Maar nu komt mijn vraag: kan ik beter eerst bijvoorbeeld 3 sets van 45 x 20 kilo doen (dat haal ik net) en zo steeds meer gewicht tot ik het kan.
Of kan ik beter gelijk met 30 kilo of nog zwaarder gaan trainen en dan gewoon zoveel mogelijk?
Ik hoop dat mijn verhaal een klein beetje begrijpelijk is, en hoop op serieuze reacties. Dit is namelijk echt erg belangrijk voor mij...
Groet,
Ben
 
wtf is dat nou weer voor onzin... 46x30 kilo benchen????
 
ma ik zou toch gaan voor die 20 kilo 45 keer en dan steeds iets meer gewicht pakken~!
 
In ieder geval je oefenen is een vereiste, als je het een aantal weken doet zal het wel lukken denk ik. Aangezien je 46 herhalingen moet doen zou ik op 30 kilo blijven en je herhalingen proberen vermeerderen.
 
Hallo,

Ik heb een mischien wat rare vraag....
Ik ben eigenlijk nooit echt bezig geweest met fitness.
Nu ga ik bij de brandweer solliciteren en nu moet ik als test o.a. 46 x 30kg kunnen bankdrukken.
Ik heb een fitnesstoestel aangeschaft (ik MOET dus bij die brandweer:mad:)
Nu haal ik 25 X 30 kg.
Maar nu komt mijn vraag: kan ik beter eerst bijvoorbeeld 3 sets van 45 x 20 kilo doen (dat haal ik net) en zo steeds meer gewicht tot ik het kan.
Of kan ik beter gelijk met 30 kilo of nog zwaarder gaan trainen en dan gewoon zoveel mogelijk?
Ik hoop dat mijn verhaal een klein beetje begrijpelijk is, en hoop op serieuze reacties. Dit is namelijk echt erg belangrijk voor mij...
Groet,
Ben

30 kilo in totaal? of 60 kg?
 
:roflol: 46*30kg.

30kg is toch de stang + 2 keer 5 kg? Tja waarvoor je in godsnaam 46*30kg moet doen weet ik niet, is nergens goed voor. Probeer gewoon de 50 te halen met 20kg, red je dat dan doe je 50 met 21 en steeds een kgtje erbij totdat je het haalt.
 
Misschien is greasing the groove een goeie methode?
Grease the Groove for Strength: A Strength Training and Powerlifting article from Dragon Door Publications

Met andere woorden, zeer regelmatig bankdrukken.
Een andere mogelijkheid als je minder tijd hebt is Pavel's ladder doen:
Here’s how Pavel describes the technique used by special forces personnel to work pull-ups into their busy classroom and training schedule: "We would file out to the pull-up bars and perform what we called ladders. I do a pull-up, you do one. I do two, you match me, etc. until one of us cannot keep up. Then, if we still had time, we started over. One rep, 2 reps, 3,4,5,6,7,8,9,10... 1,2,3,4,5,6,7,... 1,2,3,4,5. We totaled hundreds of pull-ups almost daily without burning out, and the extreme PT tests of our service were a breeze."

If you train alone, you can simply time your breaks by estimating how long it would take a partner to match your reps. That’s what I do, and it works fine. In fact, Pavel says it’s better that way, because "your odds of burning out are lower." To maximize volume without overtraining, you should stop each ladder one or two reps short of your limit. In other words, if you can work up to 10 reps at the top of the ladder, it’s best to stop at about 8, and then begin at 1 again. The non-competitive approach allows you to stop at a preset number that suits your capacity, not that of your partner.

The beauty of the technique is that you get a break each time you return to the bottom rung, which allows you to do more total reps. If you tried to do repeated limit sets or used the pyramid approach (1,2,3,4,5, 6,7,8,9,10, 9,8,7,6,5...), for example, fatigue would build much faster and volume would be compromised. As Pavel says, "The ladder, on the other hand, enables the strong man to grease the groove of his chosen feat with extraordinary volume."
 
Ik zou persoonlijk gelijk die 30 pakken en er 45 herhalingen mee maken. Verdeeld in setjes uiteraard. Dus gewoon zoveel herhalingen maken tot je bijna faalt, gewicht neerhangen, kracht herpakken en dan het volgende setje. Tot je in totaal 45 herhalingen hebt gemaakt. Eerst twee dagen tussen trainingen en als je voelt dat je goed herstelt (je boekt vordering), dan om de dag en vervolgens elke dag.

Aantal setjes dat je er voor nodig hebt verkleint als het goed is tot je het in 1 keer kan.
 
WTF, als ze nu nog zeiden, we willen sterke brandweermannen en ze moeten 1x100kg kunnen duwen..
 
WTF, als ze nu nog zeiden, we willen sterke brandweermannen en ze moeten 1x100kg kunnen duwen..

1RM heb je helemaal niets aan als je uren moet kunnen sleuren aan zware slangen, mensen lange afstanden moet dragen, etc.
 
1RM heb je helemaal niets aan als je uren moet kunnen sleuren aan zware slangen, mensen lange afstanden moet dragen, etc.
maar 46 x 30 lijkt mij wel wat té makkelijk als brandweerman
 
maar 46 x 30 lijkt mij wel wat té makkelijk als brandweerman

idd, brandweerlui sleuren wel met dingen die makkelijk meer dan dubbel zo veel wegen
 
Hoax. Dit gaat nergens over. Een eis als bijvoorbeeld 30x moeten opdrukken zou wel redelijk zijn.
 
46 x 30 :rolleyes:

Als het serieus een eis is, gewoon direct 30kg nemen iedere dag wat meer reps trainen. Appel - Ei toch?
 
Bedankt!

Hé,

Hardstikke bedankt voor jullie reactie's!!!
Voor het voledige plaatje zal ik ff zeggen wat je moet doen om door de selectie heen te komen.

* Drukbank 46 X 30 kg. (stang + 2x5kg.)
* 36 X sit-up
* 41 X scottgurl 18 kg.
* 26 X legextensension 13,5 kg.
* 7 X optrekken
* 46 X backextensension

...en dan nog duurloop (2700mtr./12 min.) + zwemtest waarvan ik jullie de details zal onthouden.

Gr. Ben
 
Dat snap ik toch niet goed.
Vooral dat optrekken. Lijkt me toch vrij nuttig voor een brandweerman?
 
Een zwemtest voor een brandweerman ???
 
ik zou korte sets van 6 hh doen met zwaardere gewichten wel eerst even licht opwarmen
 
Simpel, spuit erin...aangezien dat toch je toekomstdroom is.

En 46x30kg benchen kan ik me goed voorstellen hoor...moet jij eens een spuitende slang (en dan niet je lul) urenlang vasthouden...heeft met verzuring te maken.
 
Back
Naar boven