XXL Nutrition

Houston mode : Wereldoorlog 3 komt er aan!! Ze smelten de kazen!!

Bezoekers in dit topic

Waar geef ik dat toe ???

bwaah zowat in je hele interpretatie van de Islam. Net zoals de hele kliek van Imams en "ware" gelovigen momenteel, veel van de openheid die er vroeger was merk ik toch niet al te veel meer op.
 
bwaah zowat in je hele interpretatie van de Islam. Net zoals de hele kliek van Imams en "ware" gelovigen momenteel, veel van de openheid die er vroeger was merk ik toch niet al te veel meer op.

Openheid? Wat voor openheid
Er is niks mis met openheid, zolang hij maar strookt met de koran
De leren van plato en andere filosofen hebben veelal een richting ingeslagen die je toch wel kan bestempelen als ''heretic''
Daarom is het ook ongewenst in je dat soort disciplines te bekwamen/verdiepen
 
BTW is humor en muziek een uitvinding van Allah of van een of andere Sheitan, want daar lopen de meningen toch ook ver uiteen, als ik sommige Taliban leden zich hier over uitspreken.

Maarja het is allemaal een kwestie van interpretatie zeker ;)
Weet je wat ik denk, een God die zichzelf uitdrukt in mensentaal (de Koran), brengt zowieso al genoeg dubbelzinnigheid met zich mee, zelfs het simpelste zinnetje kan anders geinterpreteerd worden naargelang de context.
een echte, waarlijke God zou zich onmiddelijk manifesteren in onze geesten om ons zo het ware pad te wijzen !!! de ware Allah gij zijt geprezen !!!! (en niet via een boek)
 
BTW is humor en muziek een uitvinding van Allah of van een of andere Sheitan, want daar lopen de meningen toch ook ver uiteen, als ik sommige Taliban leden zich hier over uitspreken.

Maarja het is allemaal een kwestie van interpretatie zeker ;)
Weet je wat ik denk, een God die zichzelf uitdrukt in mensentaal (de Koran), brengt zowieso al genoeg dubbelzinnigheid met zich mee, zelfs het simpelste zinnetje kan anders geinterpreteerd worden naargelang de context.
een echte, waarlijke God zou zich onmiddelijk manifesteren in onze geesten om ons zo het ware pad te wijzen !!! de ware Allah gij zijt geprezen !!!! (en niet via een boek)

Allah swt heeft alles geschapen, humor en muziek vallen daar dus ook onder en geen Taliban die daar wat aan kan veranderen of hij is een ketter.
Ik twijfel niet aan de wijze waarop Allah ons de mens de boodschap heeft doorgegeven, voor alle mensen om zichzelf mee bekwamen in de leer van Islam en de boodschap die de koran geeft te volgen om Allah swt te prijzen en te aanbidden.

Dit leven is een test. We worden getoetst tijdens dit korte leven. Het resultaat van de test bepaalt welk soort beloning of straf iemand zal ontvangen op de Dag der Opstanding.
 
ZEVEN!!!

jahaaa daar hebben we 'em weer....
Gegoochel met cijfers.... Heel herkenbaar voor de abrahamisten. Het is ook allemaal
één pot nat...
bepaalde aantallen mensen bestemd per poort. (toch niet zo'n 144.000? dat zou namelijk erg mooi passen bij de rest van de zeven's enzo.)

Maar goed, je ziet dus niet in dat in een vrije maatschappij, waar we de integriteit van het individu hoog proberen te houden, de bangmakerij van een kind 'wellicht' wat 'onwenselijk' is?

Als het kind nu, als het eenmaal volwassen is, besluit een eigen keuze te maken (gezien de contradicties die de Islam oplevert met de huidige wetenschappelijke kennis niet heel gek) en daarbij SERIEUS gehinderd wordt door in de kindertijd aangepreekte ideeën, heb jij niet zoiets van: goh, zou de Islam misschien eens wat met z'n tijd mee moeten gaan?

Zou de ultieme waarheid van de Islam zich niet ook aan een volwassene openbaren? Of moet je er kind voor zijn om deze te gaan geloven?

Laat kinderen lekker kind zijn man. Die horen zich bezig te houden met zandbakken, boomklimmen en zwemmen in de beek. Niet met metafysische zaken waarover zelfs volwassenen niks zinnigs kunnen zeggen. En al HELEMAAL niet in een seculiere staat.

Heeft de Islam écht de hel nodig, om te zijn wat het is? Een geloof van vrede? Met een soms krijgshaftige inslag die er uit te halen is als het nodig is? Beetje jammer om die dan op je eigen kinderen te moeten botvieren.

Mag een christen op die grond zijn kinderen ook kastijden met een stok? Of zijn slaven?

De hel :roflol: :roflol: :roflol: Hoe, spiertje, voelt je 'geest' pijn? Is het dezelfde pijn als die je hier op aarde voelt? Of is het gemis van een zenuwstelsel en hormonen wat problematisch? Geeft de Koran (of de Bijbel of wat dan ook) hier ook wat duidelijkheid over, hoe pijn meegaat als alles wat het registreert en ervaart ligt te vergaan?
Kan het me nauwelijks voorstellen van een boek dat komt uit een tijd waarin met nog geloofde in de 4 lichaamssappen.

Nogthans wel respect dat alle moslims de hele rimbam uit hun kop weten te leren. 'Vertellers' toch? Deden ze het maar eens met een boek over anatomie en fysiologie, astronomie of biologie. Kom je tenminste nog eens ergens mee.
 
Wat betreft 'the god delusion', m'n extreem gelovige broertje en vrouw zijn het nu aan het lezen. Als tegenprestatie vraag ik iedere dag god om 'in mijn leven' te komen :D (nevermind, maar anders ging ie het boek niet lezen, maar ik doe het zo oprecht mogelijk, tot nog toe heeft ie weinig zin iig)

Wat een onwijs coole actie. :cool:

Dit zou vaker moeten gebeuren. Ik ben benieuwd hoe het afloopt. :D
 
Wat een onwijs coole actie. :cool:

Dit zou vaker moeten gebeuren. Ik ben benieuwd hoe het afloopt. :D

Ik heb een vermoeden.... En het gaat niet in het voordeel van de ratio uitslaan... De apologetische bochten waar ik 'em al in heb zien wurmen zijn op z'n minst 'frappant' te noemen... Jammer dat zo'n sociale jongen (hoe snel hij nieuwe vrienden maakt op onbekende plekken is nauwelijks leuk meer, echt ongelooflijk) zich zo in de luren laat leggen. Daarnaast is zijn omgeving ondertussen zo doorspekt van religie dat alleen dat al een ONWIJZE belemmering voor een vrije gedachtenwereld zou zijn. Wat dat betreft zou ik me zowat schuldig voelen...
Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit :D
 
Allah swt heeft alles geschapen, humor en muziek vallen daar dus ook onder

Goed te weten dat mijn gay musical gang bang films dus helemaal halal zijn!
 
Rueben is een jood? :eek:
 
Allah swt heeft alles geschapen, humor en muziek vallen daar dus ook onder en geen Taliban die daar wat aan kan veranderen of hij is een ketter.
Ik twijfel niet aan de wijze waarop Allah ons de mens de boodschap heeft doorgegeven, voor alle mensen om zichzelf mee bekwamen in de leer van Islam en de boodschap die de koran geeft te volgen om Allah swt te prijzen en te aanbidden.

Dit leven is een test. We worden getoetst tijdens dit korte leven. Het resultaat van de test bepaalt welk soort beloning of straf iemand zal ontvangen op de Dag der Opstanding.

wie ben jij om dat te beweren ? heeft god je dat verteld ? heb je bewijs ? nee dus kun je het niet zeggen.
 
De koran is genoeg bewijs voor mij, en ja daar staat het in
 
De koran is genoeg bewijs voor mij, en ja daar staat het in

haha , wie zegt dat dat niet door iemand verzonnen is jaren geleden.een mens hoort zo slim te zijn niet in sprookjes te geloven maar het zit er bij jou gewoon ingeprint vanaf jongs af aan.niet meer te helpen dus.maar wat ga je doen als je erachter komt dat er geen god en geen paradijs is ?
 
Rueben is een jood? :eek:

Leipe yarmulka flava! Ik heb zoveel joods bloed, dat mijn neus afgekeurd is als springschans -- wegens te groot. Ik eet geen zoogdieren, want die hebben allemaal ooit melk en vlees gecombineerd. Niet 2 lullige aanrechten, maar 1 voor elk ingredient. SlettieBettie draagt een pruik -- op haar pruik. Bij mijn geboorte schopte ik de rabbi toen hij de navelstreng wilde doorsnijden: ik dacht dat hij mijn baard wilde scheren. Mijn grootste droom als klein kind was bouwvakker worden, en ooit een gigantische muur metselen.
 
Back
Naar boven