Fitness Seller

Relatie of niet??? Hulp nodig van mn DBB vrienden;) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Niet landelijk, maar iedereen die de arabische/oosterse cultuur met zich meedraagt
Daaronder vallen islamitische landen, maar ook de aziatische zoals japan enzv
 
Niet landelijk, maar iedereen die de arabische/oosterse cultuur met zich meedraagt
Daaronder vallen islamitische landen, maar ook de aziatische zoals japan enzv


sorry man, maar het Oosterse gedachtengoed staat mijlenver van de Islam, die praktisch dezelfde principes hanteert als het judea-christendom.

Oosters:
Kennen geen oppergod, pan- of polytheistisch van aard
holistisch
dialectisch

Westers:
hierarchische structuur met God bovenaan
opdeling in categorieen, duidelijke distinctie tss goed en kwaad
analytisch van aard
 
sorry man, maar het Oosterse gedachtengoed staat mijlenver van de Islam, die praktisch dezelfde principes hanteert als het judea-christendom.

Oosters:
Kennen geen oppergod, pan- of polytheistisch van aard
holistisch
dialectisch

Westers:
hierarchische structuur met God bovenaan
opdeling in categorieen, duidelijke distinctie tss goed en kwaad
analytisch van aard
Sorry hoor, maar praktisch alle landen in het midden-oosten zijn islamitisch en oosterse cultuur(midden oosten dan) is op een aantal verschillen praktisch hetzelfde, de algemene normen en waarden en richtlijnen net zoals dit geldt voor West europa
En raad eens waar dit
Westers:
hierarchische structuur met God bovenaan
opdeling in categorieen, duidelijke distinctie tss goed en kwaad
analytisch van aard
vandaan komt/is ontstaan?
Ja het oosten dus


En raad eens waar
 
Jullie begrijpen het echt niet he
Dit is waar wij voor leven onder andere, je kan niet zomaar zeggen, schijt of dit of dat :rolleyes:

Spiertje, als jij later kinderen hebt wil je toch ook gewoon dat ze gelukkig zijn?!

Of zou je het geloof echt boven het geluk van je kind stellen?? Telt dat dan echt zwaarder voor je?
 
Spiertje, als jij later kinderen hebt wil je toch ook gewoon dat ze gelukkig zijn?!

Of zou je het geloof echt boven het geluk van je kind stellen?? Telt dat dan echt zwaarder voor je?

Geloof boven alles, ik wil niet dat mijn kinderen uiteindelijk in djehanama terechtkomen. Door ze als goede moslims op te voeden maak ik ze in het hiernamaals gelukkig.
Geluk op aarde is niet zo relevant als in het hiernamaals
 
Geloof boven alles, ik wil niet dat mijn kinderen uiteindelijk in djehanama terechtkomen. Door ze als goede moslims op te voeden maak ik ze in het hiernamaals gelukkig.
Geluk op aarde is niet zo relevant als in het hiernamaals

Ja maar je weet toch niet hoe het in het hiernamaals is? Als er al een hiernamaals is, dat weet je niet. Misschien is het wel k*t. Je kunt toch beter in het 'nu' leven?

En het geloof echt boven het levensgeluk van je bloedeigen kinderen? :(

Dat snap ik inderdaad niet nee. Maar dat is zo'n discussiepunt, we ('moslims' en 'niet-moslims') zullen elkaar op dit vlak waarschijnlijk nooit begrijpen.
 
Denk het ook
Jullie leven voor het nu, wij moslims leven voor het hiernamaals en voor allah
 
Kerel, nog steeds dat meisje als dat meisje waarover we had gesproken?
Als alles toch goed gegaan is, uiteindelijk, waarom niet?

Je ouders hebben niks meer over je te zeggen, dat moet jij realiseren en zij ook.

Ja man, nog steeds zij. Ik heb die tijden idd overleefd;):D
 
Geloof boven alles, ik wil niet dat mijn kinderen uiteindelijk in djehanama terechtkomen. Door ze als goede moslims op te voeden maak ik ze in het hiernamaals gelukkig.
Geluk op aarde is niet zo relevant als in het hiernamaals

Dat is pas simpel redeneren. Als je dood bent rot je tussen 6 planken, als je blijft bestaan dan is dat dan in de nagedachtenis van de mensen die je dierbaar zijn. Dat is imo een veel mooiere gedachte dan "het hiernamaals", waar ze rijstpap met gouden lepeltjes eten.

Ik heb het hier al eerder gepost en nog andere mensen. Het geloofsbeeld van de islam gaat achterhaald worden door de maatschappij en maar goed ook.

Kom op spiertje, je bent gelovig en ik respecteer het wel, maar je moet nu toch eens een sprankeltje gezond verstand en rationeel denken in jullie denkwijze toelaten.
 
Geloof boven alles
da zijn de domste woorden die ik ooit al ben tegengekomen, proficiat:)

Dankzij mensen als jij wordt er nog oorlog gevoerd, en blijft het mensenaantal ietwat nog ff binnen de perken.

Maar mss maar best weer ontopic ipv een godsdienstruzie via internet.
 
Gozer je hebt zelf ook een leven. Als ik van me ouders geen vriendin zou mogen hebben zou ik allang opgerot zijn, wat is dat voor achtelijk gedoe?
Als het klikt.. gewoon doen.
 
Gozer je hebt zelf ook een leven. Als ik van me ouders geen vriendin zou mogen hebben zou ik allang opgerot zijn, wat is dat voor achtelijk gedoe?
Als het klikt.. gewoon doen.

Daar zit ik dan ook nog een beetje over te twijfelen. Het klikt niet zo goed, maar ik ben wel gek op haar. En vind haar echt leuk.
 
Daar zit ik dan ook nog een beetje over te twijfelen. Het klikt niet zo goed, maar ik ben wel gek op haar. En vind haar echt leuk.

Een nee heb je, een ja kan je krijgen, je moet mekaar toch sowieso beter leren kennen, mss klikt het wel super!
 
Nu ik heb alleen je beginpost gelezen en voor de rest niets. 1 ding moet je ALTIJD doen en dan is zeker zijn van jezelf. Sta sterk in je schoenen, ALTIJD en OVERAL.
 
Denk het ook
Jullie leven voor het nu, wij moslims leven voor het hiernamaals en voor allah

stel na het leven is er niks.je bent gewoon verdwenen en je bent totaal weg.heb je dan niet spijt dat je niet voor het nu geleefd hebt?
 
stel na het leven is er niks.je bent gewoon verdwenen en je bent totaal weg.heb je dan niet spijt dat je niet voor het nu geleefd hebt?

Hierna is er zeker wat!
 
Back
Naar boven