Fitness Seller

vragen over bepaald eten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Piffalaya

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
3 sep 2007
Berichten
24
Waardering
0
waarom zie ik bij de voedingsschemas nooit/bijna nooit staan

gebakken eieren
tosti
chocolademelk/yoghidrink
kippenpoten
pasta

waarom alleen het eiwit opeten en niet het hele ei

eten jullie weleens buiten huis
dus bij een restaurant of eethuis

ik verteer snel eten en kom moeilijk aan is het dan ook voor mij aangeraden vet vrij voedingsschema nemen
 
waarom zie ik bij de voedingsschemas nooit/bijna nooit staan

gebakken eieren
tosti
chocolademelk/yoghidrink
kippenpoten
pasta

waarom alleen het eiwit opeten en niet het hele ei

eten jullie weleens buiten huis
dus bij een restaurant of eethuis

ik verteer snel eten en kom moeilijk aan is het dan ook voor mij aangeraden vet vrij voedingsschema nemen

kippenpoten vind ik troep,het is meer bot en vel dan het goede spul.
chocomelk en yoghidrink heb je niet veel aan.drink dan gewoon melk
tosti ???
pasta is ook vette troep vind ik.soms word het wel gegeten
 
vet vrij is nooit goed.
vet = goed , vooral onverzadigd vet

En als je moeilijk gewicht aankomt kan je makkelijk datgene eten wat je net opnoemt.
En over dat ei, je moet het hele ei opeten, in het eigeel zitten veel meer eiwitten dan in het eiwit zelf, snap je? ;)
 
ja maar ik vroeg het eigelijk omdat ik bij voedingsschemas vaak zie staan eieren zonder het eigeel
en ik zie bij andere voedingsschemas(bulkschemas) deze dingen bijna nooit staan en ik vroeg me eigelijk af waarom dat zo is
 
ja maar ik vroeg het eigelijk omdat ik bij voedingsschemas vaak zie staan eieren zonder het eigeel
en ik zie bij andere voedingsschemas(bulkschemas) deze dingen bijna nooit staan en ik vroeg me eigelijk af waarom dat zo is


In het eigeel zitten verzadigde dierlijke vetten. De meeste bodybuilders, waaronder ikzelf mijden deze vetten.
 
In het eigeel zitten verzadigde dierlijke vetten. De meeste bodybuilders, waaronder ikzelf mijden deze vetten.
gelieve op niks gebaseerde meningen voor je te houden :rolleyes:

An egg has very little total fat (5 grams/large egg) with most of it (about 3.5 grams) being the healthier unsaturated form and none of it as trans fat. Most of us can enjoy eggs without guilt, but think twice about what accompanies them on your plate . . . and how they are made/served.
There are a lot of good reasons why you should enjoy eggs - guilt free!

Egg Nutrition
 
waarom zie ik bij de voedingsschemas nooit/bijna nooit staan

gebakken eieren
hmmm lekker 8 eiwitjes en 2 eigelen met championnetjes , gebakken in goede OLIE

tosti
heerlijk met volkorenbrood en een plakje magere gouda ertussen

chocolademelk/yoghidrink
ik maak me eigen yoghdrinks met magere yoghort en fruit

kippenpoten
is toch lekker ? beetje veel huid alleen

pasta
heerlijk, lekker bordje volkoren pasta met tomatensauce is fantasties

veel suc6 en genot bij het eten ;)
 
Er wordt vaak genoeg pasta in schema's gezet. En er zijn veel DBB'ers die regelmatig een paar hele eieren binnen werken.
 
kippenpoten vind ik troep,het is meer bot en vel dan het goede spul.
chocomelk en yoghidrink heb je niet veel aan.drink dan gewoon melk
tosti ???
pasta is ook vette troep vind ik.soms word het wel gegeten

Pasta is helemaal niet vet.
 
tosti, kippenpoten en yogidrink zijn volgens mij de middelen die niet echt bevorderlijk zijn voor je gezondheid.

Gebakken ei is goed hoor, ik dacht trouwens dat het eigeel toch nog veel enkelvoudig onverzadigd vetzuur bevat en nog wat ijzer, vitamines, mineralen ... kortom het beste van het ei eigenlijk. Wel proberen de dooier heel te houden. Komt de cholesterol van de dooier in contact met zuurstof krijg je geoxideerde cholesterol en dat zijn dan vrije radicalen die je dan zo opeet, niet aan te raden. Je hoeft het enkel te mijden indien je van nature een hoge cholesterol hebt of je aan het cutten bent en je vetinname wat wilt verminderen.
De vetten in het ei zijn afhankelijk van wat de kip eet tijdens zijn leven. Zo zijn er ook eieren met omega-3 vetzuren omdat de kip die ook bij haar voer kreeg. Het is niet omdat het een landdier is, dat de vetten ervan zowiezo verzadigd zijn.

Magere chocomelk is na onderzoek zelfs een goede post-workout drank gebleken, dus op het juiste tijdstip kan het je herstel zelfs bevorderen. Nu ook niet 2 liter na een training binnenkappen en dan verbaasd zijn dat je vetter bent geworden he ;)

Pasta is ook een goede koolhydraatbron, vooral de volkorenpasta want hier zitten nog wat vitamines en mineralen in. Natuurlijk met mate eten natuurlijk, ik eet het niet veel omdat ik mij er heel makkelijk in 'overeet'. Ik eet dan liever aardappelen of rijst omdat dit beter vult en ik er minder snel terug honger van heb.
 
Pasta. wat versta jij daaronder? pastasaus of gewoon de pasta zelf(macaroni/spaghetti)?
De Pastasaus en het vette gehakt is meestal de dikmaker, alhoewel je zelf ook prima gehaktsausen kan maken als je een beetje creatief bent of wat op internet rondzoekt.


Tosti kan overigens ook prima. Denk maar aan volkorenbroob met een plakje kaas en wat ham. (ham is geen vette vleessoort) Wit brood eet ik niet.

Chocomelk en Yoghurtdrink zit bomvol met suikers. Vandaar dat dat meestal niet wordt gedronken. (alhoewel ik warme chocomelk met slagroom zo nu en dan eens heerlijk vind!)
 
Pasta. wat versta jij daaronder? pastasaus of gewoon de pasta zelf(macaroni/spaghetti)?
De Pastasaus en het vette gehakt is meestal de dikmaker, alhoewel je zelf ook prima gehaktsausen kan maken als je een beetje creatief bent of wat op internet rondzoekt.
Tosti kan overigens ook prima. Denk maar aan volkorenbroob met een plakje kaas en wat ham. (ham is geen vette vleessoort) Wit brood eet ik niet.

Chocomelk en Yoghurtdrink zit bomvol met suikers. Vandaar dat dat meestal niet wordt gedronken. (alhoewel ik warme chocomelk met slagroom zo nu en dan eens heerlijk vind!)

jup!als je de gehakt door mager rundertartaar vervangt is dat maar 4gram vet perr 100gram tartaar...itt 20 gram voor gehakt, gooi dr een meuk tomatensaus en groenten bij en gebruik PAM bakspray om je tartaar te braden.:)
 
Pasta. wat versta jij daaronder? pastasaus of gewoon de pasta zelf(macaroni/spaghetti)?
De Pastasaus en het vette gehakt is meestal de dikmaker, alhoewel je zelf ook prima gehaktsausen kan maken als je een beetje creatief bent of wat op internet rondzoekt.


Tosti kan overigens ook prima. Denk maar aan volkorenbroob met een plakje kaas en wat ham. (ham is geen vette vleessoort) Wit brood eet ik niet.

Chocomelk en Yoghurtdrink zit bomvol met suikers. Vandaar dat dat meestal niet wordt gedronken. (alhoewel ik warme chocomelk met slagroom zo nu en dan eens heerlijk vind!)

pasta(liefst volkoren) en gehakt(rundsvlees of varkensvlees)zijn geen "dikmakers" maar "spieropbouwende middelen"
 
Mmm, een mislukt spiegelei (met doorgelopen dooier) is dus slecht. En bij mij mislukt het meestal (d.w.z. elke keer als ik mijn jaarlijks eitje bak).
 
ipv gehakt kan je ook gewoon kipfilet bij je pasta doen.
 
Mmm, een mislukt spiegelei (met doorgelopen dooier) is dus slecht. En bij mij mislukt het meestal (d.w.z. elke keer als ik mijn jaarlijks eitje bak).

Daarom eet ik al jaren geen omelet meer, oke behalve die stukjes bij de rijst van de Chinees.

Het is relatief natuurlijk he, een hele dooier is doodgewoon gezonder door minder oxidatie. Ik weet nu niet hoe dit zich vertaald in een mensenleven maar alle beetjes helpen, zeker als je elke dag een spiegeleitje eet zoals mij. Ik bak mijn eitje op een gemiddeld vuurtje, niet helemaal opendraaien die handel, met 5 minuutjes meer geduld heb je ook een lekker eitje en ook nog eens minder aangebrand.

Volgens mij krijg je dan wel een verschil bij 20 jaar lang totaal geoxideerde cholesterol of 20 jaar minder geoxideerde cholesterol eten(100% ongeoxideerd?, je moet het nog altijd opeten, een straffe die dat kan volgens mij en daar ga ik mijn eitje niet voor laten) .

groet
Kim
 
Vet vrij? Vet is te belangrijk om eruit te laten. Slechte vetten laat je er natuurlijk wel zoveel mogelijk uit. Daarom ook geen ham (tosti), gebakken eieren.
Volkoren pasta is gewoon goed hoor...
 
Back
Naar boven