AndroidHealthClinic

Deadlift, met of zonder deadstop

Bezoekers in dit topic

Ik heb hem eigenlijk maar 1 keer met deadstop gedaan en merkte dat dat veel zwaarder is.

Wat zjin de voordelen van MET en ZONDER ?


Voordelen MET lijkt me dat je je op elke lift weer volledig kan concentreren, en je grip kan controlleren. Zo doe je bij elke lift net zo goed je best op grip en techniek als bij de 1e lift. Als je er een paar achterelkaar doet dan zul je zien dat de 1e altijd het beste aanvoelt. En uiteraard wordt het weer een dood gewicht dat je optilt, zie de naam van de oefening.

Voordelen Zonder: snel klaar ? :p
 
Doe het nog niet zo lang en voerde hem altijd zonder uit. Maar verlies je niet spanning als je hem effe neerlegt?
 
Voordelen MET lijkt me dat je je op elke lift weer volledig kan concentreren, en je grip kan controlleren. Zo doe je bij elke lift net zo goed je best op grip en techniek als bij de 1e lift. Als je er een paar achterelkaar doet dan zul je zien dat de 1e altijd het beste aanvoelt. En uiteraard wordt het weer een dood gewicht dat je optilt, zie de naam van de oefening.

Voordelen Zonder: snel klaar ? :p

Als ik een paar reps achter elkaar doe is de laatste de k*tste en de eerste de beste... lijkt me logisch als je zwaar gaat.
 
Zonder deadstop is de vorm zeker minder, met deadstop kan je je beter concenteren op het heffen met de benen. Sommigen vergeten dat in het begin je benen veel werk leveren. Met deadstop kan je de tijd nemen om weer goed door te knieën te buigen
 
Beiden. Vroeger deed ik altijd met stop, maar door een powerlifter werd me aangeraden om ook zonder stop te trainen.
Als ik het me goed herinner zou dit goed zijn voor snelheid.
Soms doen ze hem zelfs ook zonder de grond te raken, dus net ervoor stoppen en weer omhoog, is nog zwaarder dan...
 
Zonder deadstop is de vorm zeker minder, met deadstop kan je je beter concenteren op het heffen met de benen. Sommigen vergeten dat in het begin je benen veel werk leveren. Met deadstop kan je de tijd nemen om weer goed door te knieën te buigen

Dit is niet altijd waar. Ik bijvoorbeeld heb altijd last bij de eerst rep om goed door mijn benen te gaan. Door reps te maken zonder stop was te merken dat ik bij mijn volgende reps meer mijn benen gebruik.
 
Mss is dit dan meer persoonsgebonden, ik let er juist meer op door die deadstop :p
 
Ik doe ze stiff legged, zonder de beruchte stop. Ik hou liever de spanning erop, voel ik beter in mijn erector.
 
met, kan ik even rusten :D
 
Ik doe alleen singles met de deadlift. (20 doorgaans, tenzij ik voor max ga)
 
Is het niet de bedoeling dat je hem puur op je onderrug trekt, zo met je gat achteruit. Of moet je de benen ook gebruiken? Met gestrekte benen lijkt me ook logisch dat je minder gewicht neemt maar het wel zwaarder voelt, of ben ik verkeerd?
 
Is het niet de bedoeling dat je hem puur op je onderrug trekt, zo met je gat achteruit. Of moet je de benen ook gebruiken? Met gestrekte benen lijkt me ook logisch dat je minder gewicht neemt maar het wel zwaarder voelt, of ben ik verkeerd?
Nee, bij deadlift gebruik je puur en enkel en alleen je volledige achterkant.

Ja, je moet je benen gebruiken, en vooral niet met je onderrug trekken.
 
Dan zal ik hem best eens uitvoeren terwijl de gymeigenaar mij int oog houdt. Is het niet vooral het laatste stuk, waarbij je recht komt, dat je enorm hard voelt in de onderrug?
 
Dan zal ik hem best eens uitvoeren terwijl de gymeigenaar mij int oog houdt. Is het niet vooral het laatste stuk, waarbij je recht komt, dat je enorm hard voelt in de onderrug?

Juist niet, je onderrug is dan bijna loodrecht met de vloer. Je buigt in principe nooit je onderrug in een deadlift, dit blijft gewoon recht gedurende heel de oefening.
 
Deadlift, betekend niets anders dan dood gewicht optillen. Wanneer je de barbell niet op de grond laat rusten, is het geen dood gewicht meer.

Voordelen van deadstop:
- Je houd de techniek beter, wat dus minder blessure gevoeliger is, dan wanneer je "bounced", of spanning op de rug houd.
- Je word sterker
- Je word explosiever
- Het is gewoon veel stoerder :D

Voordeel zonder deadstop zou kunnen zijn; betere spierstimulatie door de constantere spanning op de erector.
 
Ja, je moet je benen gebruiken, en vooral niet met je onderrug trekken.


??? Bij stiff legged deadlifts bedoel je vast

Eens ik bij gewone deadlifts het gewicht voorbij mijn knieën heb gebruik ik toch de rug voor het gewicht verder omhoog te krijgen.
Hoe ga je anders je rug spieren trainen als je ze niet gaat belasten ?
 
??? Bij stiff legged deadlifts bedoel je vast

Eens ik bij gewone deadlifts het gewicht voorbij mijn knieën heb gebruik ik toch de rug voor het gewicht verder omhoog te krijgen.
Hoe ga je anders je rug spieren trainen als je ze niet gaat belasten ?

Je belast heel de achterkant, maar de synergisten zijn quads, glutes, adductor magnus en soleus. De rugspieren treden enkel op als stabilisatoren.
 
Bij gewone deadlift altijd met deadstop. SLDL hou ik de spanning erop.
 
Is met een deadstop niet gevaarlijker voor verschuivingen in je onderrug? Ik kijk altijd wat het beste is voor mijn rug, ik heb er al 3 blessures aan gehad door voetbal en bij vermoeidheid en stress doet ie gewoon pijn. Geloof me het is echt kak als je overal waar je gaat je stoel omgekeerd moet zetten, of als je niet lang kan staan of je bovenlichaam niet naar links/rechts kan draaien. Ik train dan liever zonder deadstop om zo mijn rug te verstevigen.

Maar dat neemt niet weg dat met deadstop inderdaad is zoals KaLe zegt:
Deadlift, betekend niets anders dan dood gewicht optillen. Wanneer je de barbell niet op de grond laat rusten, is het geen dood gewicht meer.

Voordelen van deadstop:
- Je houd de techniek beter, wat dus minder blessure gevoeliger is, dan wanneer je "bounced", of spanning op de rug houd.
- Je word sterker
- Je word explosiever
- Het is gewoon veel stoerder

Voordeel zonder deadstop zou kunnen zijn; betere spierstimulatie door de constantere spanning op de erector.

off topic: KaLe, het is "je houdt" en "je wordt", het is slechts bij inversie dat de "t" wegvalt;).

Sorry:p
 
Back
Naar boven