MuscleMeat

Hoe krijg ik spieraftekening armen?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Tamaartje

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
6 sep 2007
Berichten
20
Waardering
0
Ik sport nu jaartje of 8. Afhankelijk van hoeveel tijd ik heb, train ik tussen de 10 en 15 uur per week. Vroeger alleen steps, aerobic, s'dance etc. Wel goed voor de conditie, Maar (tja heb er lang over gedaan) tot de ontdekking gekomen wil ik echt wat meer spieren en dus ook minder vet, dan toch ook meer spiertraining doen. Daarom sinds een paar maanden nu ook bodypump, zo'n 3-4 keer per week. Gewicht heb ik behoorlijk snel opgebouwd, trek met gemak de meesten mannen eruit ;)
Maar ik zie nog steeds zero spieraftekening op mijn armen, mijn schouders zijn al wel veel beter gevormd. Dus nu sinds een paar weken ook wat meer krachttraining, m.n. triceps/biceps.
Maar heeft iemand goede trainingsschema's hoe ik het beste mijn armen kan trainen naast de bodypump?
 
Definitie krijg je wanneer je vetpercentage op een bepaald laag punt komt. Ik denk eens onder de 8 9 %? Ander initiatief kan zijn om zuivelproducten te schrappen voor een 10 tal dagen en kijken wat dat oplevert. Dit kan namelijk ook zorgen voor een dikke huid
 
best foto's plaatsen (pm me ze maar)
 
Definitie krijg je wanneer je vetpercentage op een bepaald laag punt komt. Ik denk eens onder de 8 9 %? Ander initiatief kan zijn om zuivelproducten te schrappen voor een 10 tal dagen en kijken wat dat oplevert. Dit kan namelijk ook zorgen voor een dikke huid

Voor wat meer definitie hoef je echt niet helemaal naar de 8% vet :rolleyes: Lekker doortrainen, schoon eten en cardio erbij. Voor zuivel -> dikke huid heb ik vooralsnog nooit enig onderbouwing gelezen.
 
Voor wat meer definitie hoef je echt niet helemaal naar de 8% vet :rolleyes: Lekker doortrainen, schoon eten en cardio erbij. Voor zuivel -> dikke huid heb ik vooralsnog nooit enig onderbouwing gelezen.

Valt te zien wat je begrijpt onder definitie. Ok 12% zou voor mij persoonlijk al voldoende zijn. En ja wat betreft de 'zuivelhuid' is inderdaad nog niet gegrond bewezen maar wel een flink vermoeden vandaar ik zeg het initiatief is de moeite waard om te proberen.
 
(vrouwen hebben andere vetpercentagewaarden dan mannen )


het is goed dat je ook krachttraining gaat doen dat zal je helpen betere separatie te krijgen tussen de verschillende spiergroepen.

Ik weet niet precies hoe bodybump in elkaar steekt bij jullie. vaak is het toch vooral ook veel setjes met relatief lage gewichten nog.

Het beste ga je dus een krachttrainings schema volgen. afhankelijk van hoe vaak je per week wilt gaan trainen een fullbody of (uitgebreid) splitschema.
Je traint dan in setjes met een gewicht waar je net 8-12 herhalingen mee kunt maken.
 
Back
Naar boven