XXL Nutrition

mijn 1e DL, jullie begin gewicht?

Bezoekers in dit topic

StevenG

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
27 jun 2006
Berichten
3.034
Waardering
123
Raar maar waar, hoewel ik al meer als 2jaar fitness heb ik gisteren toch voor het eerste zitten DL
ik heb zown "family"fitness dus ben ik nu eigenlijk ook de enige van heel de fitness die het doet.. maar het voelde wel lekker aan :D

ik heb 5setjes van 5reps gedaan en gewicht was 70kg
is dit een goei begin gewicht? het is wel niet echt veel.. maar ja heb ik meestal wel dat ik effe moet wennen aan nieuwe oef

ik ben vandaag wel superstijf in mn onderrug en achterkant van bovenbenen :D
 
mooi begin gewicht hoor. Ik begon met 40:P
 
Gewicht zegt in het begin geen donder. Net als lengte zegt geen donder, het gaat erom wat je ermee doet. Eerst maar eens beginnen met de bewegingsbaan.

Vindt zelfs als je 5 x 5 70 kilo doet niet slim, want dan zit je al best redelijk aan een max, richting een max.

Zou meer iets van 20-40 kilo doen en dan iets van +10 reps.

Dat is ook wat ik het begin deed, denk dat ik begon met een kilo of 30.

Dus zorg eerst voor kwaliteit en daarna voor kwantiteit, wanneer de kwaliteit voldoende tot goed is.
 
Gewicht zegt in het begin geen donder. Net als lengte zegt geen donder, het gaat erom wat je ermee doet. Eerst maar eens beginnen met de bewegingsbaan.

Vindt zelfs als je 5 x 5 70 kilo doet niet slim, want dan zit je al best redelijk aan een max, richting een max.

Zou meer iets van 20-40 kilo doen en dan iets van +10 reps.

Dat is ook wat ik het begin deed, denk dat ik begon met een kilo of 30.

Dus zorg eerst voor kwaliteit en daarna voor kwantiteit, wanneer de kwaliteit voldoende tot goed is.

ja als je op techniek traint moet je idd 10+ reps doen:rolleyes:. Hoe weet jij trouwens dat het bij z'n max is, hij traint al 2jaar (en squat ook veronderstel ik) dus is hij sterker dan een beginner;)
 
70 kg is inderdaad niet verkeerd, het hangt natuurlijk wel een beetje van je lichaams gewicht af.
 
:)Ben begonnen met schijven van 10 kg aan beide kanten incl. Olympische halter met sluitstukken dus 45kg ,

heb zeker 6 weken tussen de 45 en 60 kg me reps gedaan voor dat ik zwaarder ben gegaan.
 
Gewicht zegt in het begin geen donder. Net als lengte zegt geen donder, het gaat erom wat je ermee doet. Eerst maar eens beginnen met de bewegingsbaan.

Vindt zelfs als je 5 x 5 70 kilo doet niet slim, want dan zit je al best redelijk aan een max, richting een max.

Zou meer iets van 20-40 kilo doen en dan iets van +10 reps.

Dat is ook wat ik het begin deed, denk dat ik begon met een kilo of 30.

Dus zorg eerst voor kwaliteit en daarna voor kwantiteit, wanneer de kwaliteit voldoende tot goed is.


Wie zegt dat het failure was ?
5x5x70 hoeft niet persé een bijna max gewicht zijn.
Zolang dat je techniek goed is, kan je zo zwaar gaan als je wilt.
 
Ik denk dat ik met 30 kg ben begonnen, dit had ik de eerste tijd aangehouden om goed de techniek onder de knie te krijgen.
 
Wie zegt dat het failure was ?
5x5x70 hoeft niet persé een bijna max gewicht zijn.
Zolang dat je techniek goed is, kan je zo zwaar gaan als je wilt.

was idd geen failure hoor..
mijn max was het ook niet en ik squat idd al ff ;)

en ja die 5x5 is van het volgende schema:

Bodybuilding.com - Mike Mahler - Combination Training For The Best Of Both Worlds - Adding Variety!

Het is een combo van een 5X5 en 3X3 en een HIT
Ik wou het wel eens uitproberen..
De training van gisteren was al heel goed ;)
ik was op ongeveer 35min wel al klaar met kracht en heb dan nog eventjes 10min cardio gedaan.. mss wel wat naar de korte kant maar ik ga wsl nog een buikspieroef toevoegen :D
 
ik begon met techniek 40a50kg toen techniek onder controle was zat ik op de 85 kg

ondertussen rond de 130kg
 
en de stiff leg deadlift? straight leg deadlift? wat vinden jullie daarvan?
 
Gewicht zegt in het begin geen donder. Net als lengte zegt geen donder, het gaat erom wat je ermee doet. Eerst maar eens beginnen met de bewegingsbaan.

Vindt zelfs als je 5 x 5 70 kilo doet niet slim, want dan zit je al best redelijk aan een max, richting een max.

Zou meer iets van 20-40 kilo doen en dan iets van +10 reps.

Dat is ook wat ik het begin deed, denk dat ik begon met een kilo of 30.

Dus zorg eerst voor kwaliteit en daarna voor kwantiteit, wanneer de kwaliteit voldoende tot goed is.
Idd, pas na 2 jaar deadliften boven de 100 kg gaan. Anders gaat het zeker niet goed. Kwaliteit voor kwantiteit!

Waar je mee begint boeit niet zo. Waar je mee eindigt na jaren trainen is belangrijker ;)
 
Allereerste keer ooit deadlift was 80kg, 5 reps mee gedaan ofzo, direct 110kg opgestoken, 8 x gedaan. Was toen nog stifflegged deadlift wel haha. Was in maart dit jaar denkek. Schijven kleiner dan normale bumpers etc dus extra grote ROM :thumb: :)
 
eerst op teckniek letten, allemaal leuk en aardig die kilo's maar let eerst maar op je techniek ;)
 
mijn begin gewicht was 30kg. Niet dat dat boeit. deed er moeiteloos 12 herhalingen mee dus het was alleen maar voor de uitvoering. dan ga je niet gelijk op je max. nu half jaartje later zit ik op 110kg :D ojeah:P
 
Idd, pas na 2 jaar deadliften boven de 100 kg gaan. Anders gaat het zeker niet goed. Kwaliteit voor kwantiteit!

Waar je mee begint boeit niet zo. Waar je mee eindigt na jaren trainen is belangrijker

O ja joh?

Deadlift deed ik pas toen ik al 10 jaar trainde en ben toch echt binnen een jaar zo naar de 180 gegaan. Sommigen hebben een goed motorisch geheugen en spiergevoel en hebben een oef zo onder de knie. Sommigen hebben nog steeds een belabberde benchtechniek na jaren trainen. Je gaat toch geen lijst opstellen van hoe lang het duurt voor je over een bepaalde grens mag, zie het al voor me.

Barbell curl - minimaal 1 jaar training voor je meer dan 30 kg mag gebruiken
Squat - minimaal 3 jaar training voor je meer dan 100 mag gebruiken
Military press - minimaal 2 jaar voor je meer dan 80 mag.
Etc

Haha ridiculous;)
 
ik DL'de zoveel mogelijk gelijk de eerste keer. Was 90/95 kg ofzo als ik het me goed herinnerde (@BW van 70). Had gelijk een hele week pijn in mn onderrug :roflol:


Idd, pas na 2 jaar deadliften boven de 100 kg gaan. Anders gaat het zeker niet goed. Kwaliteit voor kwantiteit!

Waar je mee begint boeit niet zo. Waar je mee eindigt na jaren trainen is belangrijker ;)
:roflol:
Wie gaat er nou 2 jaar wachten met liften van >100 kg als hij het na 1 maand al makkelijk goed kan doen :rolleyes:
 
g-men zei:
O ja joh?

Deadlift deed ik pas toen ik al 10 jaar trainde en ben toch echt binnen een jaar zo naar de 180 gegaan. Sommigen hebben een goed motorisch geheugen en spiergevoel en hebben een oefening zo onder de knie. Sommigen hebben nog steeds een belabberde benchtechniek na jaren trainen. Je gaat toch geen lijst opstellen van hoe lang het duurt voor je over een bepaalde grens mag, zie het al voor me.

Barbell curl - minimaal 1 jaar training voor je meer dan 30 kg mag gebruiken
Squat - minimaal 3 jaar training voor je meer dan 100 mag gebruiken
Military press - minimaal 2 jaar voor je meer dan 80 mag.
Etc

Haha ridiculous

Mss dat je met AS idd zo snel kan verhogen, maar voor de naturel trainees onder ons die niet echt brute massa maar gewoon mooie gezonde verhoudingen voor de chicks willen is het beter om de eerste 2 jaar onder de 100kg te blijven en op techniek en maximale contractie te focussen.
 
Alex was up jongen, je weet dat ik naturel ben, daarbij had ik dit antwoord van jou niet verwacht. Dus jij beweert dat als je techniek in orde is dat je toch 2 jaar moet wachten voor je hoger dan 100 gaat.

Hoe heb jij dan in godsnaam op deze leeftijd je stats bereikt? Toch door progressive overload?
 
Back
Naar boven