MuscleMeat

Lege maag cardio (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sammy302

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
19 sep 2006
Berichten
220
Waardering
0
Als jullie s'morgens cardio doen voor het ontbijt, hoelang is dit dan en op welke intensiteit?

Ik zou het 20-30min op low intensity doen zo'n 120 slagen, dit 3* per week om vetwinst in bulk te beperken?

Of beter 3 keer na krachttraining doen?
 
Ik neem altijd een lichte maaltijd voor de cardio. Ik neem dan eiwit en gezonde vetten om op spierafbraak te verkomen tijdens de cardio. En genoeg water natuurlijk.


Exercise after eating' diet tip
Exercise
Exercise after meals can promote weight loss, the study suggests
Exercising after meals can help promote weight loss by boosting hormones that suppress appetite, say UK scientists.

Thanks to these hormones, active people feel less hungry immediately after exercise, and this carries through to their next meal, experiments suggest.

Even when their meals were bigger, sporty people gained fewer calories overall because they burned off more.

The Surrey University and Imperial College London work is published in the Journal of Endocrinology.


Exercise may alter people's appetite to help them lose weight
Researcher Dr Denise Robertson

Twelve volunteers were fed the same breakfast.

An hour later, half of them worked out for an hour on an exercise bike while the other half sat quietly.

Both groups were left for another hour and then allowed to eat as much as they liked.

Exercise guidelines

Unsurprisingly, people who exercised burned more calories than those who sat quietly, 492 kcal compared to 197 kcal.

And when given the chance to eat afterwards, people who had exercised tended to eat more, 913 kcal versus to 762 kcal.

However, when the amount of energy burned during exercise was taken into account, the sporty people took in fewer calories overall - 421 kcal compared to 565 kcal for the inactive group.

And levels of hormones called PYY, GLP-1 and PP, which tell the brain when the stomach is full, increased during and immediately after exercise.

Volunteers also said they felt less hungry during this time.

Researcher Dr Denise Robertson said: "In the past we have been concerned that, although exercise burns energy, people subsequently ate more after working out. This would cancel out any possible weight reduction effects of exercise.

"But our research shows that exercise may alter people's appetite to help them lose weight and prevent further weight gain as part of a healthy, balanced lifestyle."

Experts recommend people do at least 30 minutes of physical activity on five or more days a week.

'Significant contribution'

Dr Ian Campbell, medical director of the charity Weight Concern, said: "This is an interesting study. Patients often report that they feel increased hunger and eat more after exercise.

"What this study shows is that, although total calorific intake is greater, the net result, because of the exercise taken, is a reduction in the net energy balance.

"Dieting is never easy. Increased physical activity is an essential part of any weight management programme, not just to expend more calories but also, as we see here, to help control our appetite too."

Dr John McAvoy, a GP with a special interest in obesity, said the study was a "significant contribution to understanding the complex mechanisms of energy balance".

"It will be of much more interest to the pharmaceutical industry than the general public at this stage, for the simple reason that most people view exercising so soon after eating as akin to putting your fingers down your throat," he added.

"For exercise to contribute to weight control it should be sustainable over the long term and enjoyment remains a critical factor to this end."
 
Als jullie s'morgens cardio doen voor het ontbijt, hoelang is dit dan en op welke intensiteit?

Ik zou het 20-30min op low intensity doen zo'n 120 slagen, dit 3* per week om vetwinst in bulk te beperken?

Of beter 3 keer na krachttraining doen?

dat is dan hooguit 700 kcals in 1 week, dus 100 kcals gemiddeld per dag. Als je inname ongewijzigd blijft scheelt dat een gram of 13 vet per dag. Of dat minder vetopslag is of echt vetvermindering dat hangt af van het totale plaatje energieverbruik vs energieinname. Als je de training vóór het ontbijt doet en je totale energieinname is laag, dan is verbrand je ook een deel eiwit.

Persoonlijk zou ik zeggen: niet de moeite. Je kan in 1 sessie gevoede training meer verbruiken dan met deze miniloopjes. Daarbij gaat je conditie dan ook nog vooruit én je metabolisme gaat harder draaien.
 
Ok, heb ook al gedaan 3 keer 30min na krachttraining
dan verbrand ik zo'n 300-450kcal volgens polar

Op weekbasis dus 1200-1500kcal
 
Ok, heb ook al gedaan 3 keer 30min na krachttraining
dan verbrand ik zo'n 300-450kcal volgens polar

Op weekbasis dus 1200-1500kcal

Nee, 900-1350.
Na KT ben je katabool, je wil dan eigenlijk zo snel mogelijk anabool worden om je spiergroeiprikkel niet te smoren. Ga je dan doortrainen dan gaat dat ten eerste niet optimaal ten tweede word je alleen maar meer anabool, je gaat dan absoluut eiwit verbranden.

Je kan dan toch veel beter de KT apart doen, misschien iets zwaarder maken want je hoeft daarna toch niet meer door te gaan, en op een andere dag een aparte afvaltraining van een uur doen waarin je 1000 kcals verbrandt, je metabolisme 10% opzweept en je uithoudingsvermogen traint? En dan twee keer per week) KT (da's optimaal voor hersteltijd) en 2-3x afvaltraining.
Da's dan 4-5 dagen flink verbruik én metabolisme versnelling én optimaal spierherstel.
 
zo weinig kcal verbanden is echt de tel niet. ga gewoon hard door met de gewichten dan verbrand je al meer op een uur dan jij op een week.
 
gewoon een half uur tot 3 kwartier buiten gaan hardlopen. Zo hard dat je nog net gewoon zinnen kan zeggen zonder helemaal buiten adem te zijn. Zelf doe ik altijd 3 kwartier hardlopen.
 
gewoon een half uur tot 3 kwartier buiten gaan hardlopen. Zo hard dat je nog net gewoon zinnen kan zeggen zonder helemaal buiten adem te zijn. Zelf doe ik altijd 3 kwartier hardlopen.

Afstand maal gewicht, dan heb je de kcals die je daarmee verbruikt. Ongeacht tijd en snelheid!
 
Afstand maal gewicht, dan heb je de kcals die je daarmee verbruikt. Ongeacht tijd en snelheid!

Onzin natuurlijk. Lees eens goed wat je zelf zegt. Je beweert nu dat 500 meter sprinten even kcal kost als 500m rustig lopen..
 
zo weinig kcal verbanden is echt de tel niet. ga gewoon hard door met de gewichten dan verbrand je al meer op een uur dan jij op een week.


verbrand jij 1200kcal met uurtje gewichttraining??

Ik ga nu het volgende eens proberen gedurende 2weken:

Ma: kracht
Di:kracht
Woe:cardio 45min 600kcal
Do:kracht
Vrij:cardio 500kcal
Zat: kracht
Zo:Rust
Misschien op zondag ook nog cardio sessie in de morgend ofzo
 
Onzin natuurlijk. Lees eens goed wat je zelf zegt. Je beweert nu dat 500 meter sprinten even kcal kost als 500m rustig lopen..

Zo'n onzin is het niet hoor. Het gaat om afstandlopen voor afvallen. Als je 10 Km loopt en je bent 80 Kg verbruik je ca 800 Kcals. Het maakt nauwelijks uit of je die 10 Km met 8 Kmpu loopt of 14 Kmpu. Met 14 Kmpu verbruik je wel meer per minuut, dus het is inspannender, maar je bent sneller klaar.

Sprinten is misschien een ander verhaal, daar heb ik geen gegevens over. Een paar Km sprinten, dat zie je niet zo vaak....

Weet jij misschien hoeveel Kcals 500 m sprinten kost? Voor 500 m gewoon lopen is 40 Kcals geen gek getal.
 
Op de lege maag werkt zeker kwa verbranding er goed voor mij:yes:, op hartslagen etc. let ik niet, gewoon knallen en verbranden:loopband:...20-30 min. is dan zeker voldoende. Zelf pak ik ook dan vaak nog een sessie na de reguliere training;).

Gewoon lage carbdagen inbouwen, slopen en renoveren die hap:D.
 
Zo'n onzin is het niet hoor. Het gaat om afstandlopen voor afvallen. Als je 10 Km loopt en je bent 80 Kg verbruik je ca 800 Kcals. Het maakt nauwelijks uit of je die 10 Km met 8 Kmpu loopt of 14 Kmpu. Met 14 Kmpu verbruik je wel meer per minuut, dus het is inspannender, maar je bent sneller klaar.

Sprinten is misschien een ander verhaal, daar heb ik geen gegevens over. Een paar Km sprinten, dat zie je niet zo vaak....

Weet jij misschien hoeveel Kcals 500 m sprinten kost? Voor 500 m gewoon lopen is 40 Kcals geen gek getal.

Nogmaals, het is gewoon onzin. 80kg lichaamsgewicht zegt sowieso niets. Als het VVM zou zijn was het al een stuk logischer. Maar dan nog is het onzin.

Beetje vergelijkbaar met een auto. Als je hard optrekt ben je er ook eerder. Toch verbruik je in verhouding veel meer brandstof.
 
Nogmaals, het is gewoon onzin. 80kg lichaamsgewicht zegt sowieso niets. Als het VVM zou zijn was het al een stuk logischer. Maar dan nog is het onzin.

Beetje vergelijkbaar met een auto. Als je hard optrekt ben je er ook eerder. Toch verbruik je in verhouding veel meer brandstof.

Nogmaals, het is geen onzin. Probeer het gerust zelf eens uit op een loopband. Heb ik ook gedaan.
 
Back
Naar boven