MuscleMeat

Moslims en afvalligheid, de cijfers.

Bezoekers in dit topic

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
50.073
Waardering
2.589
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
[afbeelding niet meer beschikbaar]

[afbeelding niet meer beschikbaar]

[afbeelding niet meer beschikbaar]

http://www.novatv.nl/uploaded/FILES/Karin/Rapport Meningen Moslims Afvalligheid 1.1oke.pdf


Wat opvalt :

Hoe lager de opleiding des te vaker afvalligheid wordt afgekeurd. Tegelijkertijd, degenen met de hoogste opleiding zijn het minst vaak het oneens met de stelling dat er geweld tegen afvalligen mag worden gebruikt.

Over de gehele linie zijn de meesten tegen geweld en zullen ze het contact waarschijnlijk niet verbreken met afvalligen. Met DBB logica betekent dat die personen liegen en toch tot geweld zullen overgaan en alle contact met afvalligen verbreken.
 
Met DBB logica betekent dat die personen liegen en toch tot geweld zullen overgaan en alle contact met afvalligen verbreken.


Nou ja op zich lijken deze cijfers wel te kloppen imo. Alleen is het inderdaad makkelijk lullen als je toch weet dat je familieleden niet afvallig zullen zijn.....
 
Tering, deze cijfers had ik ook niet verwacht
 
70% keurt geweld af en 24% staat daar neutraal tegenover. Of het nou familie is of niet, geweld wordt meestal toch afgekeurd.

75% vind overigens afvalligheid een persoonlijke keuze.
 
Mjah waarschijnlijk replyt niemand in dit topic en gaat dit topic net zoals al die andere topics van je de vergetelheid inraken(net zoals criminaliteit is afgelopen 25 jaar niet gestegen, ja die herriner ik me nog), tot er weer eens een keertje een ex moslim wordt aangevallen en alles weer opgeblazen wordt
 
Het topics over een groepje moslims dat ouderen ging helpen liep ook niet echt. Meeste reacties waren van het kaliber dat die gasten de boel belazerden.
 
ik reply wel, want ik vind dat EricR gelijk heeft...al die lui zeggen wel dat ze geen geweld zullen gebruiken, maar vraag me af of ze dat alleen zeggen om lief over te komen, of dat ook echt menen!
 
Mjah waarschijnlijk replyt niemand in dit topic en gaat dit topic net zoals al die andere topics van je de vergetelheid inraken(net zoals criminaliteit is afgelopen 25 jaar niet gestegen, ja die herriner ik me nog), tot er weer eens een keertje een ex moslim wordt aangevallen en alles weer opgeblazen wordt

Okay dus nu is alles goed? Het is al vreselijk dat er uberhaupt mensen zijn die afvalligheid afkeuren en al helemaal dat er mensen zijn die vinden dat je geweld mag gebruiken tegen afvalligen. 6 % is niet zo heel veel percentueel gezien. Maar absoluut is 6% van ongeveer 1 miljoen moslims toch zo'n 60000. Aardig verontrustend imo.
 
Mjah, ik keur het ook gewoon af en ik zou het ook niet accepteren onder geen enkele omstandigheid.
Maar om nu geweld te gaan gebruiken, we leven nog steeds in Nederland en je hebt je hier aan de regels te houden, dat heeft de profeet ook wel vaker gezegd
 
6% is verontrustend maar er zijn net zo goed een behoorlijk aantal Nederlanders die geweld toepassen in gevallen waar dat niet toepasselijk is.

Het gaat in dit soort discussies altijd naar een omgekeerde beredenering. Een minderheid is verkeerd bezig (bijvoorbeeld maximaal 20% van de jongere Marokkanen is crimineel) en dan is gelijk de hele groep verkeerd bezig en het is dus niet een minderheid waar het om gaat maar juist de meerderheid. Kan zulke redeneringen nooit goed volgen eigenlijk, het lijkt er soms wel op dat sommigen graag willen zien dat de meerderheid zich bezig houdt met verkeerde zaken.
 
Je hebt niks te willen over een ander.
Vervelend he:D
 
6% is verontrustend maar er zijn net zo goed een behoorlijk aantal Nederlanders die geweld toepassen in gevallen waar dat niet toepasselijk is.

Het gaat in dit soort discussies altijd naar een omgekeerde beredenering. Een minderheid is verkeerd bezig (bijvoorbeeld maximaal 20% van de jongere Marokkanen is crimineel) en dan is gelijk de hele groep verkeerd bezig en het is dus niet een minderheid waar het om gaat maar juist de meerderheid. Kan zulke redeneringen nooit goed volgen eigenlijk, het lijkt er soms wel op dat sommigen graag willen zien dat de meerderheid zich bezig houdt met verkeerde zaken.

20% is denk ik wel een reeel cijfer (van de marokaanse jongens tussen de 14-30 denk ik).
Is imo 20% te veel. Tuurlijk zal dat percentage onder de NL bevolking ook 10% of zo zijn. Maar dat vind ik ook 10% teveel.
Maar het zijn vooral de laffe daden die naar buiten komen in de media en de geweldadigheden met een wapen.

Ach ja, ik kom uit een kleinere stad en heb er relatief weinig last van. Bij ons voeren de Tokkies nog altijd de boventoon:D
 
Mjah, ik keur het ook gewoon af en ik zou het ook niet accepteren onder geen enkele omstandigheid.
Maar om nu geweld te gaan gebruiken, we leven nog steeds in Nederland en je hebt je hier aan de regels te houden, dat heeft de profeet ook wel vaker gezegd

De profeet wist al dat jullie je met zijn allen hier aan onze wetten moeten houden?
Knap hoor:)
 
Ja, de wonderen van de koran en de profeet zijn zo nog niet de wereld uit ;)
 
6% is verontrustend maar er zijn net zo goed een behoorlijk aantal Nederlanders die geweld toepassen in gevallen waar dat niet toepasselijk is.

Eric we hebben het nu over afvalligheid en geweld. Er zijn inderdaad Nederlanders die geweld toepassen waar het niet gepast is maar dat geldt toch ook voor Moslims/allochtonen? Dus ik snap niet wat je met dit punt probeert te bereiken en het voegt niets toe aan de discussie.
 
Eric we hebben het nu over afvalligheid en geweld. Er zijn inderdaad Nederlanders die geweld toepassen waar het niet gepast is maar dat geldt toch ook voor Moslims/allochtonen? Dus ik snap niet wat je met dit punt probeert te bereiken en het voegt niets toe aan de discussie.

Ik geef alleen dat er in alle groepen malloten rondlopen die een rechtvaardiging zoeken voor gewelddadigheid.

6% vind ik op zich een niet zo'n hoog percentage ook al dien je zo'n groep wel goed in kaart te brengen. Het gros keurt geweld af of staat er neutraal tegenover. Dat lijkt me eerder opvallend dan die 6% die niet spoort.
 
Ja, de wonderen van de koran en de profeet zijn zo nog niet de wereld uit ;)

Jij als zover ik weet behoorlijk hoog opgeleide weet ook wel beter.
Je houd je expres nu vast aan bepaalde dingen om ons te ****en, terwijl je zelf beter weet, want je weet donders goed hoe jij dingen anders moet interpreteren als omschreven staat.
Nadeel is dat er teveel allochtone moslims zijn die dat niet kunnen en dat is juist het gevaar!
Mensen die niet voor zichzelf kunnen nadenken maar die alles letterlijk doen.
En dat is nu het probleem waar we de komende tijden mee te kampen hebben.
De mensen die hier wel een goed toekomstperspectief hebben zullen zich minder bezig houden met het uiten van hun godsdienst (wat niet zegt dat zij niet gelovig zijn).
 
Ik geef alleen dat er in alle groepen malloten rondlopen die een rechtvaardiging zoeken voor gewelddadigheid.

6% vind ik op zich een niet zo'n hoog percentage ook al dien je zo'n groep wel goed in kaart te brengen. Het gros keurt geweld af of staat er neutraal tegenover. Dat lijkt me eerder opvallend dan die 6% die niet spoort.

Nee dat is niet opvallend. Dat is normaal:D
 
Ik geef alleen dat er in alle groepen malloten rondlopen die een rechtvaardiging zoeken voor gewelddadigheid.

6% vind ik op zich een niet zo'n hoog percentage ook al dien je zo'n groep wel goed in kaart te brengen. Het gros keurt geweld af of staat er neutraal tegenover. Dat lijkt me eerder opvallend dan die 6% die niet spoort.

Dat is wel waar maar 6% van 1 miljoen blijft toch 60000 en dat is toch een aardig hoog aantal imo.


Verder moeten we de neutrale groep ook niet vergeten die kan dus nog alle kanten op. Emoties kunnen namelijk hoog oplopen.
 
Ik zal het wel weer van de te negatieve kant bekijken, maar ik vind 6% inderdaad behoorlijk veel.

Spiertje, vraag aan jou. (Again.) Zou je het contact verbreken met een afvallige? Stel, een goede vriend van je gelooft niet meer. Zou je het contact met hem dan verbreken? Gaat het geloof voor alles en dit geval ook voor de mens? (Volgens mij weet ik het antwoord al...)

Vind je dat iemand het recht heeft om ergens in te geloven waarin hij wil?
 
Back
Naar boven