XXL Nutrition

eens vanuit een andere hoek bekeken, anabolen. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

sjapendoedel

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
24 apr 2007
Berichten
2.155
Waardering
71
Lengte
1m88
Massa
94kg
Vetpercentage
12%
hallo mede bb'ers.

na veel dagen in de anabolen sectie te zitten, en heel wat informatie verder vond ik het tijd om mijn gedachte over anabolen met jullie te delen.

ik was eerst vrij fel tegen anabolen, mijn idee was toen nog; zonder anabolen lukt het ook wel om net als arnold te worden, als je maar knalt. nou mooi niet dus, het is eigenlijk een grote kinderspeelplaats, bodybuilding zonder anabolen.

nou zijn mijn gedachte iets bijgeschaafd en zelfs een stukje precies de andere kant op gegaan. het zit serieus in mijn hoofd, nog een keer te gaan kuren. wel pas als ik (mijn naturel streven: 100 kilo 12% bij 1,90 ben) dan pas mag ik het van mijzelf.

nou staan de anabolen(de meeste) mij nog wel een beetje tegen, die invloed hebben op mijn libido of haar(kaalheid door anabolen) en de snelle veroudering door testosteron). hier heb ik echt schrik voor, de kans is niet groot maar wel aanwezig.

winstrol e.d. vind ik wel zeer interresant, de nadelige gevolgen zijn vaak van korte duur en grote risico's zitten er niet aan(voor mij persoonlijk).


hier wat dingen waarom anabolen helemaal niet zo slecht zijn:

stel je leven zou er iets door verkorten, geef mij maar een paar jaar korten en wel veel zelfvertrouwen of contentie over mij fysiek dan die paar jaar langer. dit kun je door anabolen berijken.

jezelf helemaal volstoppen jaar in jaar uit met supp's of 1 kuurtje per jaar. ik denk persoonlijk dat dan de anabolen beter zijn.

squatten, deathliften en schouderpresses. eigenlijk gaat alles kapot, zelfs als je het goed doet slijt je lichaam enorm snel. met anabolen moet je nog keihard trainen maar de tijd waarin je iets berijkt(je droomfysiek) is wel korter. minder schade.

dit zijn gewoon dingen die ik denk, mischien kan iemand anders nog aanvullingen geven, en hoe denken jullie hier over?
 
Veroudering door test, die is nieuw voor mij. De meeste oudere mannen gaan exogene test toedienen om te verjongen...
 
stel je leven zou er iets door verkorten, geef mij maar een paar jaar korten en wel veel zelfvertrouwen of contentie over mij fysiek dan die paar jaar langer. dit kun je door anabolen berijken.
om een mooi lichaam te krijgen en wat zelfvertrouwen heb je geen AS nodig. dat krijg je al door gewoon goed te trainen. een paar jaar korter, zijn zaken die je nu zegt. dat is iets waar je binnen 20 jaar helemaal anders overdenkt.
jezelf helemaal volstoppen jaar in jaar uit met supp's of 1 kuurtje per jaar. ik denk persoonlijk dat dan de anabolen beter zijn.
ik weet niet waar je dat gehaald hebt. gewone supplementen die je nodig hebt zoals eiwitten, aminozuren, creatine, vitaminen zijn zeker niet schadelijker dan AS. ze zijn zelfs niet schadelijk. als je prohormonen bedoeld, ga ik akkoord, maar dat zijn geen supplementen.
squatten, deathliften en schouderpresses. eigenlijk gaat alles kapot, zelfs als je het goed doet slijt je lichaam enorm snel. met anabolen moet je nog keihard trainen maar de tijd waarin je iets berijkt(je droomfysiek) is wel korter. minder schade.
deze stelling versta ik helemaal niet. ik zie er niets logisch in.
 
Veroudering door test, die is nieuw voor mij. De meeste oudere mannen gaan exogene test toedienen om te verjongen...
er is wel degelijk een groot verschil tussen testosteronsuppletie om je hormoonspiegel hoog te houden en 10 keer teveel testosteron toedienen om spieren te kweken. iets wat Dr Hertoghe mij goed uitgelegd heeft. met hoge dosissen zie je er misschien goed uit aan de buitenkant maar aan de binnenkant zal het wel een andere zaak zijn. ik zever daar niet over: AS gebruiken als doping (veel te hoge dosissen) is wel degelijk ongezond.
 
Eh en wat heeft ongezond te maken met veroudering? Veroudering = vrije radicalen die cellen beschadigen. Voor zover ik weet is test nog altijd geen vrije radicaal of precursor daarvan.
 
kerel denk voortaan eerst ff na voor je onzin uitkraamd!;)
 
kerel denk voortaan eerst ff na voor je onzin uitkraamd!;)

Dat is het hem juist.Hij is 1 van de weinige die wel nadenkt.Test op een normaal nivea houden heeft veel voordelen tegenover een lage test niveau.Een overdosing is slecht voor je lichaam,voordeel je groeit.Is dat zo moeilijk te begrijpen.
 
hij heeft het wel over de rare conclusies die de topicstarter geeft lorenzo...
 
Eh en wat heeft ongezond te maken met veroudering? Veroudering = vrije radicalen die cellen beschadigen. Voor zover ik weet is test nog altijd geen vrije radicaal of precursor daarvan.
je hebt wel gelijk dat het woordje veroudering hier niet echt op zijn plaats is. ik bedoel ongezond maw aanslag op cardiovasculair systeem, lever, prostaat, enz...
 
Je put bepaalde delen van je lichaam eerder uit dan normaal gebeurt bij natuurlijke veroudering.. Dus ik denk dat je je lichaam wel degelijk verouderd.
 
'' stel je leven zou er iets door verkorten, geef mij maar een paar jaar korten en wel veel zelfvertrouwen of contentie over mij fysiek dan die paar jaar langer. dit kun je door anabolen berijken. ''

Precies toch beter nog wat langer verdiept in as jongen.
Jij wilt as gaan gebruiken voor meer zelfvertrouwen of contentie over je fysiek ??? Wtf ga je hiervoor anabolen nemen ..
En ik denk juist dat je niet tevreden gaat zijn, want je ziet jezelf zoo groeien in een korte tijd en dan stopt dat op een bepaald moment en zwak je terug wat af, en dan ben je weer niet tevreden en ga je na een tijdje weer kuren ..
 
squatten, deathliften en schouderpresses. eigenlijk gaat alles kapot, zelfs als je het goed doet slijt je lichaam enorm snel. met anabolen moet je nog keihard trainen maar de tijd waarin je iets berijkt(je droomfysiek) is wel korter. minder schade.

Hieruit concludeer ik dat je wilt ophouden met trainen als je je droomfysiek hebt bereikt? Dan zul je het ook niet lang houden.
 
hallo mede bb'ers.

na veel dagen in de anabolen sectie te zitten, en heel wat informatie verder vond ik het tijd om mijn gedachte over anabolen met jullie te delen.

ik was eerst vrij fel tegen anabolen, mijn idee was toen nog; zonder anabolen lukt het ook wel om net als arnold te worden, als je maar knalt. nou mooi niet dus, het is eigenlijk een grote kinderspeelplaats, bodybuilding zonder anabolen.

nou zijn mijn gedachte iets bijgeschaafd en zelfs een stukje precies de andere kant op gegaan. het zit serieus in mijn hoofd, nog een keer te gaan kuren. wel pas als ik (mijn naturel streven: 100 kilo 12% bij 1,90 ben) dan pas mag ik het van mijzelf.

nou staan de anabolen(de meeste) mij nog wel een beetje tegen, die invloed hebben op mijn libido of haar(kaalheid door anabolen) en de snelle veroudering door testosteron). hier heb ik echt schrik voor, de kans is niet groot maar wel aanwezig.

winstrol e.d. vind ik wel zeer interresant, de nadelige gevolgen zijn vaak van korte duur en grote risico's zitten er niet aan(voor mij persoonlijk).


hier wat dingen waarom anabolen helemaal niet zo slecht zijn:

stel je leven zou er iets door verkorten, geef mij maar een paar jaar korten en wel veel zelfvertrouwen of contentie over mij fysiek dan die paar jaar langer. dit kun je door anabolen berijken.

jezelf helemaal volstoppen jaar in jaar uit met supp's of 1 kuurtje per jaar. ik denk persoonlijk dat dan de anabolen beter zijn.

squatten, deathliften en schouderpresses. eigenlijk gaat alles kapot, zelfs als je het goed doet slijt je lichaam enorm snel. met anabolen moet je nog keihard trainen maar de tijd waarin je iets berijkt(je droomfysiek) is wel korter. minder schade.

dit zijn gewoon dingen die ik denk, mischien kan iemand anders nog aanvullingen geven, en hoe denken jullie hier over?


Je trekt mijn inziens vrij onlogische conclusies.

Maargoed ieder zijn mening.

Ik zal je op 1 punt even uit de droom helpen.

Zet de verbeelding maar uit je hoofd dat wanneer je na een paar kuurtjes een kilo of 10 zwaarder bent, ineens veel meer zelfvertrouwen hebt.
Zelfvertrouwen bereik je niet door je fysiek te veranderen. Als je nu al onzeker over jezelf bent, dan ben je dit 10kg zwaarder ook. Ik ken verscheidene bodybuilders die een bijna angstaanjagend uiterlijk hebben, en diep van binnen zichzelf nog steeds klein vinden en onzeker zijn.
Ik denk dat menig anabolengebruiker van dit board vroeger riep "als ik 85kg weeg ben ik echt tevreden", en nu zijn ze 90kg en roepen ze "als ik 95 kg weeg ben ik echt tevreden". Forget about it, zelfvertrouwen verkrijg je door soul-searching en niet door een ander uiterlijk.

En;

Jij hebt op je 19e makkelijk praten "nou ik wil NU breed zijn want dan is mijn kwaliteit van leven een stuk beter, en als ik daarvoor een paar jaar moet inleveren dan maakt me dat niks uit".

Van die gedachtengang ga jij zeker terugkomen, als je op je 70ste loopt te worstelen met prostaatkanker. Want dan zou je nog graag een paar jaar zonder pijn en ellende willen leven omdat je zo graag het afstuderen van je oudste kleinzoon en de eerste paardrijwedstrijd van je jongste kleindochter wil meemaken.

Het is goed dat je nadenkt over a.s en de gevolgen, maar trek niet te snel conclusies.
 
squatten, deathliften en schouderpresses. eigenlijk gaat alles kapot, zelfs als je het goed doet slijt je lichaam enorm snel. met anabolen moet je nog keihard trainen maar de tijd waarin je iets berijkt(je droomfysiek) is wel korter. minder schade.

dit zijn gewoon dingen die ik denk, mischien kan iemand anders nog aanvullingen geven, en hoe denken jullie hier over?

'Droomfysiek' is een illusie. Stel je zou nu tevreden zijn met een fysiek die 5 kilo droge massa meer telt dan je huidige fysiek. Wanneer je die fysiek eenmaal bereikt hebt, denk je er waarschijnlijk weer anders over. Je went aan je nieuwe omvang en wilt toch weer meer. Heel simpel omdat er ook nog wat te bereiken moet zijn, als je al hebt wat je wilt is er immers geen doel meer. Daarom hoor je ook veel gasten zeggen 'ik doe maar 1 kuurtje en dan vind ik mezelf groot genoeg'. In 99% van de gevallen blijft het natuurlijk niet bij dat ene kuurtje.

Anabolen kunnen je fysiek naar een hoger niveau tillen, maar er zitten ook een hoop nadelen aan. Qua progressie zul je alles van je kuur moeten hebben, na je kuur komt het vaak op puur discipline aan omdat de lust om te trainen over het algemeen eens stuk minder is. Om het dan nog maar niet te hebben over mogelijke libidioproblemen, stemmingswisselingen, enz.
 
Back
Naar boven