AndroidHealthClinic

BenchPress heeft andere impact op borst dan DumbellPress..

Bezoekers in dit topic

KoekieMonster

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
17 apr 2007
Berichten
7.756
Waardering
536
Lengte
1m84
Ik merk dat als ik de Bench press doe, ik veel meer druk op mijn borst voel dan wanneer ik het met Dumbbells doe.
Nu is het wel zo als ik Dumbbell press doe ik het gevoel heb dat het zorgt voor een betere definitie.
Hoe ervaren jullie dit?
 
Andere oefening/ andere belasting..
 
Min of meer dezelfde ervaringen als de jouwe.
 
Een bepaalde oefening kan niet zorgen voor meer definitie.
Dat doet de trainingsmethode of het vet% wel.
 
Ik denk dat de impact met name te voelen is als je niet sterk genoeg bent voor het gewicht dat je probeert te verplaatsen...

Dan is het idd zo dat een BP een andere impact heeft:
verbrijzeld sternum vs afgescheurde schouderpezen.

Verder moet je je er niet zo druk over maken...
 
Ik merk dat als ik de Bench press doe, ik veel meer druk op mijn borst voel dan wanneer ik het met dumbbells doe.
Nu is het wel zo als ik dumbbell press doe ik het gevoel heb dat het zorgt voor een betere definitie.
Hoe ervaren jullie dit?
1) ja ze hebben een andere impact, daarom zijn het 2 verschillende oefeningen
2) zoals gezegd, krijg je definitie als je vetpercentage naar beneden gaat. Hoe kan je trouwens voelen aan een oefening dat het je meer definitie geeft?

Ik denk dat de impact met name te voelen is als je niet sterk genoeg bent voor het gewicht dat je probeert te verplaatsen...

Dan is het idd zo dat een BP een andere impact heeft:
verbrijzeld sternum vs afgescheurde schouderpezen.

Verder moet je je er niet zo druk over maken...
:D
 
ik vind het allebij wel belangrijke oefeningen en massabouwers
 
Bij een juiste uitvoering is de dumbbell uitvoering toch echt wel het beste om te doen
 
Bij een juiste uitvoering is de dumbbell uitvoering toch echt wel het beste om te doen

Mee eens, maximale rek en maximale contractie is mogelijk. Met een stang lukt dit niet.
 
Bij een juiste uitvoering is de dumbbell uitvoering toch echt wel het beste om te doen

Inderdaad. Maar de meeste mensen maken de rom bij DP nog kleiner dan de rom bij BP waardoor ze BP beter voelen.
 
Een bepaalde oefening kan niet zorgen voor meer definitie.
Dat doet de trainingsmethode of het vet% wel.

en hoe zit dat dan met lunges voor benen:

Voor veel mannelijke sporters zijn lunges - in het Nederlands: uitstappen - een oefening die alleen maar door vrouwen wordt uitgevoerd, of anders door de typische fitness ‘metro’ man. Dat is echter heel kortzichtig; alle top bodybuilders gebruiken een vorm van lunges in hun training. Top bodybuilder Jay Cutler geeft lunges zelfs de eer voor de diepe cuts in zijn quadriceps waar hij bekend om staat; hij doet lunges het hele jaar door.

(Bron: Doe Lunges Voor Gespierdere Benen )
 
Dumbbell press voor definitie, brutal mensonterend niveau hier.
 
Posts: 4.612
Karma Power: 59

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Inderdaad. Maar de meeste mensen maken de rom bij DP nog kleiner dan de rom bij BP waardoor ze BP beter voelen.

Daar heb je een goed punt, waar ik ook over na zat te denken.. ik wist alleen niet hoe ik dit onder de juiste woorden kon brengen ;)
Bij de vaste stang houdt je je armen en schouders constant gedurende de gehele set op dezelfde positie waardoor je dus de druk op je borst voelt.
Bij losse dumbbells heb je al snel de neiging (onopgemerkt) te gaan smokkelen (oftewel verkeerd uitvoeren als het zwaar begint te worden.)


Toch ;)??
 
en hoe zit dat dan met lunges voor benen:

Voor veel mannelijke sporters zijn lunges - in het Nederlands: uitstappen - een oefening die alleen maar door vrouwen wordt uitgevoerd, of anders door de typische fitness ‘metro’ man. Dat is echter heel kortzichtig; alle top bodybuilders gebruiken een vorm van lunges in hun training. Top bodybuilder Jay Cutler geeft lunges zelfs de eer voor de diepe cuts in zijn quadriceps waar hij bekend om staat; hij doet lunges het hele jaar door.

(Bron: Doe Lunges Voor Gespierdere Benen )

Dat Jay denkt dat zijn quads geripter worden door lunges wil niet zeggen dat het ook zo is, en al helemaal niet dat het voor de gemiddelde DBBer gaat werken.
 
en hoe zit dat dan met lunges voor benen:

Voor veel mannelijke sporters zijn lunges - in het Nederlands: uitstappen - een oefening die alleen maar door vrouwen wordt uitgevoerd, of anders door de typische fitness ‘metro’ man. Dat is echter heel kortzichtig; alle top bodybuilders gebruiken een vorm van lunges in hun training. Top bodybuilder Jay Cutler geeft lunges zelfs de eer voor de diepe cuts in zijn quadriceps waar hij bekend om staat; hij doet lunges het hele jaar door.

(Bron: Doe Lunges Voor Gespierdere Benen )

Laten we allemaal maar gaan lunge dan, krijgen we allemaal zulke benen als Cutler....
 
Back
Naar boven