XXL Nutrition

Ramadan

Bezoekers in dit topic

Sport2000

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
24 nov 2004
Berichten
6.796
Waardering
29
Iedereen een goede ramadan toegewenst:) dat er maar weinig gegeten en gedronken mag worden:)
 
*eet terwijl die dit leest zijn bak brinta weg*
 
Ik snap het nut van vasten zo niet als je 's morgens en 's avonds jezelf volpropt met hoogcalorierijk voedsel om de dag door te komen. Lijkt me meer het toppunt van gulzigheid dan gematigdheid maar kom er zijn wel meer dingen die die geen steek houden in een godsdienst.

Veel succes iig met je honger :D
 
Ik snap het nut van vasten zo niet als je 's morgens en 's avonds jezelf volpropt met hoogcalorierijk voedsel om de dag door te komen. Lijkt me meer het toppunt van gulzigheid dan gematigdheid maar kom er zijn wel meer dingen die die geen steek houden in een godsdienst.

Veel succes iig met je honger :D

Juist, je zegt het al om de dag door te komen zodat je niet flauwvalt
En los van dat hoog calorierijk voedsel, zul je zowieso echte honger meemaken, iets wat jij wat waarschijnlijk niet kent, en ik ook in mindere mate dan

Ot:Ramadan Mubarak Sport :D
Hey sport, raad eens wie er met sjeik Fawaz op de foto is gegaan haha
Ik zal m een van dezer dagen posten ;)
 
Juist, je zegt het al om de dag door te komen zodat je niet flauwvalt
En los van dat hoog calorierijk voedsel, zul je zowieso echte honger meemaken, iets wat jij wat waarschijnlijk niet kent, en ik ook in mindere mate dan

loller, wat een aanstellers , honger in 1 dag? euhmmm..nee 12 uur zonder eten zitten en de honger die je kan krijgt kan ik moeilijk "echte honger"noemen waarbij ik denk aan kleine negertjes in afrika. flauwvallen? lol, goed excuus om te schransen
 
loller, wat een aanstellers , honger in 1 dag? euhmmm..nee 12 uur zonder eten zitten en de honger die je kan krijgt kan ik moeilijk "echte honger"noemen waarbij ik denk aan kleine negertjes in afrika. flauwvallen? lol, goed excuus om te schransen

Nope, maar het is ook de bedoeling om er maar een fractie mee te voelen van wat de arme mensen voelen.
Mischien moet je eens beter lezen he, waarom denk je dat ik zeg
zul je zowieso echte honger meemaken,
iets wat jij wat waarschijnlijk niet kent, en ik ook in mindere mate dan

Einstein
Overigens probeer je gewoon te zeiken op Ramadan en moslim, wat jij nu zegt heb ik al zo vaak gehoord, en altijd gaan die mensen erna weer kritiek leveren tot op het punt dat het helemaal niet meer over dat onderwerp gaat
 
MacB, onderschat het niet. Als je de hele dag buiten staat te werken, krijg je echt wel trek hoor! Veel mensen op m'n werk zitten ook continu af te geven op onze moslim gedetineerden, maar ik heb er alleen maar respect voor.
Er zitten verstokte rokers tussen die het nu met 1 sigaretje per dag moeten doen en het eten in de bajes is al niet te vreten, maar nu mogen ze dat niet eens.
Ik zou te zwak zijn om het vol te houden!
 
nee ik snap het wel, en ik heb ook wel "respect/begrip" voor die mensen die het met de goede reden volhouden.

ik kan me alleen nog een paar jaar terug herinneren waarbij een shitload aan van die 16 jarige meisjes CONTINU liepen te zeuren en te huilen op school omdat ze het zo zwaar hadden, ze konden niks doen, geen huiswerk, want ze konden niet concenteren. ze konden niet gymmen ze kondeng ewoon niks :P en tja...dat gedeelte zie ik als dikke aanstellers
 
Idd dat kan ik me dan ook weer voorstellen Macb
Alhoewel gymmen me ook niet erg verstandig lijkt eerlijk gezegd
 
Ik zou mezelf nooit zover krijgen om te onthouden met eten. Met name omdat de kleine hoek v/d maan en de stand v/d zon er een rol bij spelen. Daarvoor heb ik teveel kennis genomen van de werking en opdeling van een zonnenstelsel. Maar respect voor degene die het doen.

Empathie met armen zou IMO beter kunnen worden bedreven door op grote schaal ons kapitaal wat af te vlakken en hen te voorzien van basisbehoeften.
 
MacB, onderschat het niet. Als je de hele dag buiten staat te werken, krijg je echt wel trek hoor! Veel mensen op m'n werk zitten ook continu af te geven op onze moslim gedetineerden, maar ik heb er alleen maar respect voor.
Er zitten verstokte rokers tussen die het nu met 1 sigaretje per dag moeten doen en het eten in de bajes is al niet te vreten, maar nu mogen ze dat niet eens.
Ik zou te zwak zijn om het vol te houden!

hier in belgie is het eten er toch lekker hoor :D kan je elke week genoeg verse eieren en kippewit kopen :meal:
 
hier in belgie is het eten er toch lekker hoor :D kan je elke week genoeg verse eieren en kippewit kopen :meal:

Ja hier ook wel hoor, maar kom op, die kant-en-klaar maaltijden die ze krijgen ??? Ik geef dat nog niet eens aan m'n hond.
 
Juist, je zegt het al om de dag door te komen zodat je niet flauwvalt
En los van dat hoog calorierijk voedsel, zul je zowieso echte honger meemaken, iets wat jij wat waarschijnlijk niet kent, en ik ook in mindere mate dan

Wat wij als honger omschrijven is enkel onze biologische klok die een mechanisme in gang zet zodat we op ons gebruikelijke uur wat zouden consumeren. Echte honger drijft een mens tot de meest onmenselijke dingen om toch te overleven, dat is een ervaring die hoogstwaarschijnlijk niemand van ons zal ondergaan.
Maar je zal me niet horen zeggen dat "vasten" geen wilskracht vraagt. Ik vind het enkel nogal contradictorisch om door de dag niks te eten en je voor zonsopgang en na zonsondergang vol te stoppen met een overvloed aan allerhande zoete etenswaren. Dit feestmaal haalt de glans van je prestatie tijdens de dag, zie het als een langeafstandsloper die doorgaat op de gedachte van de trofee na de inspanning.
Vasten omschrijf ik eerder als een periode waarin je alle vorm van overdaad en extravagantie vermijd. Dus geen zoete voedingswaren en dranken, sauzen en snacks. Enkel dus een sobere maaltijd die net voldoende voedingswaarde bied om je lichaam draaiende te houden.
 
Ja leuk ramadan, toen ik een tijdje via een uitzendbureau werkte bij een fabriek waar ook veel moslims werkten, was opeens een groot gedeelte daarvan ziek tijdens de ramadan, en de blanken maar werken.
en gezien dat degenen die werkten soms toch stiekem wat aten of even op de wc rookten:rolleyes:, anders hielden ze het ook niet vol.
 
Wat wij als honger omschrijven is enkel onze biologische klok die een mechanisme in gang zet zodat we op ons gebruikelijke uur wat zouden consumeren. Echte honger drijft een mens tot de meest onmenselijke dingen om toch te overleven, dat is een ervaring die hoogstwaarschijnlijk niemand van ons zal ondergaan.
Maar je zal me niet horen zeggen dat "vasten" geen wilskracht vraagt. Ik vind het enkel nogal contradictorisch om door de dag niks te eten en je voor zonsopgang en na zonsondergang vol te stoppen met een overvloed aan allerhande zoete etenswaren. Dit feestmaal haalt de glans van je prestatie tijdens de dag, zie het als een langeafstandsloper die doorgaat op de gedachte van de trofee na de inspanning.
Vasten omschrijf ik eerder als een periode waarin je alle vorm van overdaad en extravagantie vermijd. Dus geen zoete voedingswaren en dranken, sauzen en snacks. Enkel dus een sobere maaltijd die net voldoende voedingswaarde bied om je lichaam draaiende te houden.

zie mijn opmerking in de openingspost
 
Ik heb voor iedereen respect, succes met de ramadan jongens :thumb:
 
Wat wij als honger omschrijven is enkel onze biologische klok die een mechanisme in gang zet zodat we op ons gebruikelijke uur wat zouden consumeren. Echte honger drijft een mens tot de meest onmenselijke dingen om toch te overleven, dat is een ervaring die hoogstwaarschijnlijk niemand van ons zal ondergaan.
Maar je zal me niet horen zeggen dat "vasten" geen wilskracht vraagt. Ik vind het enkel nogal contradictorisch om door de dag niks te eten en je voor zonsopgang en na zonsondergang vol te stoppen met een overvloed aan allerhande zoete etenswaren. Dit feestmaal haalt de glans van je prestatie tijdens de dag, zie het als een langeafstandsloper die doorgaat op de gedachte van de trofee na de inspanning.
Vasten omschrijf ik eerder als een periode waarin je alle vorm van overdaad en extravagantie vermijd. Dus geen zoete voedingswaren en dranken, sauzen en snacks. Enkel dus een sobere maaltijd die net voldoende voedingswaarde bied om je lichaam draaiende te houden.

Hola, naast de suikerfeest propten we ons wel niet vol met 'allerhande zoete etenswaren' hoor. Ik at smorgens enkel soep met bruinbrood. Er kwamen helemaal geen calorierijke voeding aan te pas.
 
Back
Naar boven